ІНСТРУМЕНТАРІЙ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА

Про матеріал
Перелік психодіагностичних методик, які використовуються в роботі соціального педагога
Перегляд файлу

«Затверджено»

Рішенням експертної комісії

 

 

від_______________

Голова експертної комісії

______________________

(підпис)                (ПІБ)      

 

 

 

 

 

 

Перелік

психологічного, соціологічного інструментарію

соціального педагога(спеціаліста І категорії)

Іванівської  загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів

Козінської Світлани Миколаївни

 

 

з\п

 

Назва методики

 

 

Автор,джерело

 

Спрямованість

 

 

Вік

1. Соціально - психологічна готовність дитини до    навчання    у  школі

1.

Перелік питань для визначення

шкільної зрілості*

Н.Головань

 

Головань Н.О.Ми готові до  школи? –К-д.: Державне

Центрально-Українське видавни-цтво. 1993.

Для визначення шкі-

льної зрілості.

6 – 7

років

2.

Методика з визначення домінування пізнавального чи ігрового мотиву дитини (за Н.Гуткіною)

Готовність дитини до навчання / Упоряд.: С.Максименко, К.Максименко, О.Главник – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.

Застосовується для визначення домінуючого мотиву навчання дитини

6-7-й рік

3.

Малюнкові тести «Моя школа», «Мій клас», «Моя майбутня вчителька»

Готовність дитини до навчання / Упоряд.: С.Максименко, К.Максименко, О.Главник – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.

Застосовується для виявлення мотиву навчання, здатності до розумової активності

6-7-й рік

4.

Ельконін Д.Б. «Графічний диктант»

Барташнікова І.А.,Барташніков О.О. Як визначити рівень розумового розвитку дитини?Діагностика готовності дітей до навчання у школі. Тести для дітей 5- 7 років. – Тернопіль: «богдан»,1998.

Вивчення вміння дитини виконувати роботу за зразком

Від 5 років

5.

Діагностика готовності дітей до навчання у школі Ю.З.Гільбурга

Ю.З. Гільбург Темперамент и познавательные способности школьника.-К.,1993

Визначення рівня розумового та мовленнєвого розвитку, розвитку моторики руки, вміння виконувати роботу за зразком

6-7 років

6.

“Малюнок фігури людини”*

.Йірасека-Керена

Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе. – 4-е

изд., перераб. и дополн. – СПб,: Питер2004. – 208с.: ил. –

(Серия «Учебное пособие»).

Рівень сформовано -сті образного мислення.

Рівень психічного розвитку дитини.

6-7 років

7.

Методика“Четвертий зайвий” *

Н.Головань

Головань Н.О.Ми готові до школи? –К-д.: Державне Центрально-Українське видавни-цтво. 1993.

Розчленованість образних та понятійних

характеристик

об’єктів у мисленні.

6-7 років

8.

"Отношение

ребенка к обучению в школе"

Р.С.Немов

Немов Р.С. Психология Учеб. для

высш. пед. учеб. заведений. В 3 кн.:Кн.З. - М,1996.

Визначення соціаль-

но-психологічної готов ності дитини до школи.

5-7 років

9.

Самодіагностика для батьків

Дж. Чейпи

Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога в

образовании. - М.:ВЛАДОС,1995.

Дослідження готовно-

сті до навчання в школі.

Оцінювання батьками

рівня розвитку своїх

дітей.

3-5 років

 (батьки)

10.

Експрес – діагностика готовності до навчання у школі

Е.К.Вархотова,

Н.В.Дятко,

Е.В.Сазонова

Вархотова Е.К., ДяткоН.В.,Сазо -новаЕ.В. Экспресс-диагностика готовности к школе:

Практическое руководство для педагогов и школьных психологов - М.: Генезис, 1999.

Дослідження готовності до навчання в школі.

Визначення готовності до навчання.

6-7 років

11.

Методика «Будиночок» І.Дубровіна

Готовність дитини до навчання/Упоряд.:С.Максименко,О Главник.-К.:Мікрос – СВС,2003.-(Психологічний інструментарій)

Діагностика особистісної готовності дитини до навчання у школі (узагалі- нення переживань); визначення уміння дитини орієнтуватися у своїй роботі на зразок, вміння точно його скопіювати, виявляти особливості розвитку довільної уваги, просторового сприйняття, сенсомоторної координації і тонкої моторики руки.

Старший дошкільний вік

12.

Методика «Узор»

Л.І.Цеханська

Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе. - М.:

Академический Проект, 2000.

Дослідження сформованості вміння дітей свідомо керувати своїми діями за правилом, вміння уважно

слухати.

6-7 років

13.

Методика дослідження мотивації у першокласників// С.Коробко, О.Коробко.

Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006.- С. 178-180

Визначення   мотивів   навчання   дитини

5-7 років

14.

Оцінювання психосоціальної зрілості за тестовою бесідою

(за А.Керном – Я.Йєрасеком

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: Учеб. пособие: В 2 кн. — М.: ВЛАДОС, 1999. — Кн. 1: Система работы психолога с детьми разного возраста. — 384 с.

Застосовується для встановлення контакту з дитиною, орієнтованого оцінювання загального розумового розвитку дитини, її уявлень про довкілля, рівень сформованості розумових операцій і розвитку зв’язного мовлення

6-7 років

15.

Тест «Запам’ятовування 10 слів»

(заС.Рубінштейном)

Готовність дитини до навчання / Упоряд.:С.Максименко, К.Максименко, О.Главник – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с. – (Пс

Застосовується для оцінювання короткочасної слухової пам’яті дитини

6-7років

                                                     2. Дослідження психологічної адаптації

 

 

2.1. Дослідження психологічної адаптації до  школи учнів 1-4  класів

 

 

 

1.

Анкета  оцінки рівня шкільної мотивації Н.Г.Лусканова

Лескова-Савицкая А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. -

Одесса, 2001.

Дослідження шкільної

адаптації.Оцінка рівня шкільної адаптації.

6-9 років

2.

Проективна методика «Що мені подобається в школі?»

Лескова-Савицкая А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. -

Одесса, 2001.

Дослідження шкільної

адаптації.Оцінка рівня шкільної адаптації

6-9 років

3.

Проективна методика «Мій клас»

Лескова-Савицкая А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. -

Одесса, 2001.

Дослідження шкільної

адаптації.Оцінка рівня шкільної адаптації.

6-9 років

4.

Методика “Будиночки"

О.А. Орєхова

«Психолог» червень 23–24 (407-408) 2010

Визначення особистісних відносин, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій

 

6-7 років

5.

Методика «Мій настрій» у модифікації Н. Сосновенко, А. Тінякової

Робоча книга працівника психологічної служби: практичний посібник – Т.1.;Адаптація дітей до навчально-виховного процесу; наук.редактор В.Панок; Н. Сосновенко, А. Тінякова. Видання 2-е, виправлене та доповнене.- К.: Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи, 2014.-112 с.

Вивчення переважаючого настрою протягом тривалого періоду

З 6 років

6.

Методика “Школа звірів” Вьюнова Н.І., Гайдар К.М.

«Психолог» червень 23–24 (407-408) 2010

Визначення  мотиваційної сфери, відношення дитини до вчителя, до однокласників, до навчання в школі, а також шкільної тривожності

6-7 років

7.

Методика «Дерево» Д.Лампенов

Коробко С, Коробко 0. Робота психолога з мол. школярами: Методичний посібник-К.: Літера ЛТД, 2006

Вивчення адаптації та емоційного стану учнів

6-7 років

8.

Методика «Експертна оцінка адаптованості дитини до школи»

В.Чирков, О.Соколова,

О.Сорокіна

Газета «Психолог», № 29-32, 2003

Вивчення рівня шкільної адаптації

6-9 років

2.2.Дослідження адаптації   учнів  до  нових  умов навчання в середній  та старшій    школі

 

1.

Методика незакінчених речень (Л.Пономаренко)

Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах / Упоряд. Т.Червонна. – К.: Шк.світ, 2008. – 128 с. – С. 46-47

Визначення актуальних переживань, труднощів, конфліктів, ціннісних орієнтацій, особливостей сприйняття «світу дорослого»

10-14 років

2.

Визначення рівня шкільної тривожності  Б.М.Філліпса

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Визначення рівня шкільної тривожності 

10-14 років

3.

Методика незакінчених речень (Л.Пономаренко)

Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах. / лтгоряд. Т.Червонна. — К.: Шк. світ, 2008. —   128 с. — (Бібліотека «Шкільного світу»)

Визначення актуальних переживань, труднощів, конфліктів, ціннісні орієнтації, особливості сприйняття «світу дорослого»

10-15 років

4.

Тест "Визначення особистісної адаптованості школярів"

Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник /уклад.: М.В.Лемак, В.Ю. Петрище]. Вид.2-ге  виправл.-Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2012

Вивчення адаптованості школярів

З 12 років

5.

Дослідження суб’єктивного відчуття самотності Д.Рассел

Н.Фергюсон

Газета «Психолог», №34, 2003, с.19 Пашукова Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології – К.: Знання, 2000

Визначення рівня усвідомлення самотності

15-17 років

6.

Анкета "Школа"

І.В.Крук

Психологическая профилакти ка дезадаптации учащихся в начале обучения в средней

школе. / Под ред.Л.П.Понома ренко.- Одесса, 1998.

Дослідження шкільної

адаптації.

Оцінка рівня шкільної

адаптації.

3 10 ро-

ків

7.

Визначення ха-

рактеристик со-

ціальної адапта-

ції школярів

А.К.Осницький

Журнал практично-

го психолога, №3,

1996.

Дослідження шкільної

адаптації.

Виявлення дітей

"групи ризику" стосо-

вно дезадаптації до

школи.

3 9 ро-

ків

8.

Методика "Неза-кінчені речення"

модифікація ме-

тодики, викладе-

ной у брошурі

Л.Н.Солнцевой,

Т.В.Галкіной

"Метод дослід-

ження особис-

тості учня".-М.:,

РАН,- 1993

Психологическаяпрофилактика де-

задаптаци учащихся в начале обуче-

ния в средней школе. / Под ред.

Л.П. Пономаренко.

- Одесса, 1998

Дослідження шкільноїадаптації.

Дослідження самопо-

чуття дитини в школі,

її ставлення до шко-

ли, свого майбутньо-

го, до дорослих

3 9 ро-

ків

9.

Модифікована

методика «Са-

мооцінка»

Корбко С.Л., Коробко О.І. Робота

психолога з молодшими школярами:

Методичний посібник. – К.: Літера

ЛТД, 2006. – 416с.

Виявлення рівня та диференційованості самооцінки учнів та сприйняття дитиною

стосунків з учителем та однокласниками

4-8

класи

10.

Опитувальник на виявлення труднощів у поведінці та проблем адаптації (Р. Гудмен)

Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах. / лтгоряд. Т.Червонна. — К.: Шк. світ, 2008. —   128 с. — (Бібліотека «Шкільного світу»)

Визначення рівня адаптованості дітей

Вчителі та батьки учнів 5-х класів

11.

Схема-характеристика учнів у класі

Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах. / лтгоряд. Т.Червонна. — К.: Шк. світ, 2008. —   128 с. — (Бібліотека «Шкільного світу»)

Визначення рівня адаптованості дітей

Батьки учнів 5-х класів

12.

Анкета «Ваша дитина»

Адаптація дітей у 1,5,10 класах / упоряд. Т.Червонна. – К.: Шк..світ. – 2008. – 128 с.-С.40-41

Визначення рівня адаптованості дітей

Батьки

учнів 5-х класів

3. Дослідження особливостей       пізнавальної  сфери учнів

3.1.  Дослідження відчуттів

1.

Дослідження м’язово-суглобних відчуттів

Пашукова,А.И.Допира,Г.В.Дьяконов. Психологические Исследования. -Москва-Воронеж-1996г.,176 с

Дослідження рівня розвитку м’язовосуглобних відчуттів

6-17 років

2.

Абсолютний поріг зорового відчуття.

Робоча книга практичного психолога / В.Б.Шапарь.-М.:АСТ; Харків: 2007

Визначення порогу зорового відчуття

6-17 років

3.

Абсолютний поріг слухового відчуття.

Робоча книга практичного психолога / В.Б.Шапарь.-М.:АСТ; Харків: 2007

Визначення порогу слухового відчуття.

6-17 років

4.

Методика дослідження ролі відчуттів у пізнавальній діяльності людини

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 95-97. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження відчуттів

10-17 років

5.

Методика «Тактильні відчуття»

Робоча книга практичного психолога / В.Б.Шапарь.- М.:АСТ; Харків: 2007

Визначення порогу тактильного відчуття

10-17 років

3.2. Дослідження сприймання

1.

Методика «Дізнайся, хто це»

Немов Р.С. Психология. - Кн. 3. - М.: ВЛАДОС, 2002.-с.166-171.

Визначення обсягу сприймання

З 5 років

2.

Методика «Окомір»

Терлецька Л. Шкільна психо-діагностика. К.: Ред. Загально-педагог. газет, 2003. -С17

Оцінка точності окоміру.

       5-7 років

3.

Методика визначення сформованості сприймання просторових відношень

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 97-100. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

 

Визначення сформованості сприймання просторових відношень

      5-7 років

4.

Методика «Графічний диктант» (Д.Б.Ельконін)

Бобіна Ю.В. Обліково – звітна документація практичного психолога.-метод.реком.-Харків.-2007.

Вивчення рівня розвитку зорового і слухового сприймання

6-8 років

5.

Методика «Чого не вистачає на малюнках?»

Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197.

Здатність сприймати об’єкти цілісно

6-9 років

6.

Методика «Обсяг сприймання»

Терлецька Л. Шкільна психодіагностика К.: Ред..Загальнопедагог. газет, 2003.-с.20-21

Визначення обсягу сприймання

6-9 років

7.

Дослід «Осмисленість сприйняття в запам’ятанні»

Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 52.

Дослідження осмислення сприймання

З 10 років

3.3. Дослідження уваги

1.

Методика «Дослідження уваги»

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 253  255. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Визначення показника обсягу уваги

5-7 років

2.

Методика «Дослідження спостережливості»

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 253. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження спостережливості

5-7 років

3.

Методика «Дослідження розподілу і переключення уваги»

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ 4.КДПУ ім.В.Винниченка, 195.99. – 332 с. – С. 255. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження розвитку розподілу і переключення уваги

5-7 років

4.

Матриця з кільцями Ландольта

Немов Р.С. Психология. - Кн. 3. - М.: ВЛАДОС, 2002.-с.166-171.

Визначення стійкості, розподілу, переключення уваги

6-10 років

5.

Тест Тулуза - П’єрона

Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р.

Вимірювання швидкості психічних процесів, обсягу та якості уваги

6-9 років

6.

Тест «Розподіл і переключення уваги»

Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 45-46.

Дослідження розподілу і переключення уваги

6-10 років

7.

Визначення розподілу і переключення уваги Р. Нємова

Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197.

Визначення розподілу і переключення уваги

6-10 років

8.

Точність  уваги

за методикою К. Іванова-Смоленського

"Коректурна проба"

Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Точність  уваги

 

З 10 років

9.

Точність  уваги

за методикою К. Іванова-Смоленського

"Коректурна проба"

Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Точність  уваги

 

           З 10 років

10.

Дослідження переключення уваги за методикою Шульте-Горбова «Чорно-червона таблиця»

Терлецька Л. Шкільна психодіагностика – К.: Редакції загально педагогічних газет. 2003-120с. (Бібліотека «Шкільного світу») (с.24-27)

Дослідження переключення уваги

     10 -15 років

3.4. Дослідження пам'яті

1.

Опосередковане

запам'ятовування за методикою Л. Виготського

Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Опосередковане запам'ятовування

      З 8 років

2.

Продуктивність запам'ятовування

за методикою

О. Лурії "Піктограми"

Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Продуктивність запам'ятовування

 

З 10 років

3.

Обсяг оперативної пам'яті

за методикою Е. Крепеліна "Рахунок"

Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Обсяг оперативної пам'яті

 

З 13 років

4.

Заучування 10-ти слів. Методика О.Р.Лурії

С.Коробко, О. Коробко Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник. – К.: Літера  ЛТД, 2006. – 416 с. (с.136)

Оцінка стану пам’яті, втомлюваності, активності уваги. Визначення обсягу короткочасної і відстроченої пам’яті

Від 5-ти років

5.

Тест «Мимовільна пам’ять»

Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 48.

Дослідження мимовільного запам’ятовування

6-10 років

6.

Тест «Обсяг короткочасної пам’яті»

Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 49.

Дослідження обсягу короткочасної пам’яті

6-10 років

7.

Методика «Пам’ять на числа»

Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 49-50.

Оцінка короткочасної зорової пам’яті, її обсягу і точності

З 10 років

8.

Методика «Пам’ять на образи»

Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 50-51.

Вивчення образної пам’яті

З 10 років

9.

Методика «Оперативна пам’ять»

Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 52-53.

Вивчення короткочасної пам’яті

З 10 років

10.

Тест «Довготривала пам’ять»

Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 55-57.

Визначення обсягу короткочасної та довготривалої пам’яті

 

З 10 років

11.

Дослідження швидкості запам’ятовування

Психологічний інструментарій.

Пам’ять дитини, - К.:Главник, 2004.

Дослідження швид-

кості за-

пам’ятовування

13-18

років

12.

Дослідження

логічної та

механічної пам’яті

Психологічний інструментарій.

Пам’ять дитини, - К.:Главник, 2004. 

Дослідження логічної

та механічної пам’яті.

13-18

років

13.

Дослідження типу запам’ятовування

Психологічний інструментарій.

Пам’ять дитини, - К.:Главник, 2004.

Дослідження типу

запам’ятовування.

Будь-

який вік

3.5. Дослідження мислення

1.

Методика «Нісенітниці»

 

 

Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197.

Елементарні образні уявлення, логічні зв’язки й відношення між предметами

6-7 років

2.

Тест «Дослідження творчості, широти, самостійності і логіки мислення»

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 280. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження творчості, широти, самостійності і логіки мислення

З 6 років

3.

Тест «Гнучкість мислення»

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 279-280. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження гнучкості мислення

З 6 років

4.

Методика дослідження логіки і гнучкості мислення

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 116-117. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження логіки і гнучкості мислення

З 6 років

5.

Методика дослідження порівняння

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 117-118. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження порівняння

З 6 років

6.

Вміння встановлювати логічну послідовність подій(модифіка

ція Л.Кондра

тенко,Л.Богуслав

ської,С.Гончарен

ко методики «Логічна послідовність подій» із тесту інтелекту Д.Векслера

Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р

Визначення здатності до відтворення окремих подій чи фрагментів дійсності та надання їм логічної  цілісності, спроможності розуміти ситуацію та передбачати події

З 6 років

7.

Методика «Смужка»

 О. Зака

С.Коробко, О. Коробко Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник. – К.: Літера  ЛТД, 2006. – 416 с.

Визначення наявності рефлексивної дії як необхідної умови теоретичного розв’язування задач

 8-9 років

8.

Методика «Короткий переказ»

 

С.Коробко, О. Коробко Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник. – К.: Літера  ЛТД, 2006. – 416 с.

Визначення уміння учня переосмислюва

ти текст та передавати його зміст у більш узагальненій формі

9-11 років

9.

Тест структури інтелекту Амтхауєра

Толкование пословиц / Альманах психологических тестов. М., 1995, С.125-126.

Вивчення структури інтелекту особистості

       З 12 років

10.

Методика «Тлумачення прислів’їв»

Альманах психологических тестов. М., 1995, С.125-126.

Рівень розвитку мислення, рівень розвитку асоціативних процесів

З 12 років

11.

Методика «Тип мислення» Резапкіна Г.В.

Альманах психологических тестов. М., 1995, С.125-126.

Дослідження типу мислення

З 12 років

12.

Методика "Числові ряди" Крепеліна

Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Аналітичність мислення

З 13 років

 

 

3.6. Дослідження уяви

 

 

1.

Тест «Склади казку»

Готовність дитини до навчання/ Упоряд.: С.Максименко, К. Максименко, О.Главник.-К.: Мікрос-СВС, 2003 .- С.86

Дослідження рівня уяви

 

 

 

       5-7 років

 

2.

Тест «Особливості творчого уявлення»

Основы психологии: Практикум/Ред.- сост. Л.Д.Столяренко. – 3-е изд., доп. И переработ.- Ростов-на-Дону: Феникс, 2002. – С.66

Виявлення особливостей творчої уяви

     З 6-и років

3.

Методика

«Придумай розповідь»

Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197. 

Діагностика рівня розвитку уяви

6-9 років

4.

Методика «Вербальна фантазія»

Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197.

Дослідити рівень вербальної фантазії

6-8 років

5.

Методика «Малюнок»

Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197.

Дослідження рівня розвитку фантазії

6-8 років

6.

Методика «Скульптура»

Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197.

Дослідження рівня розвитку фантазії

6-8 років

7.

Методика «Дослідження розвитку уяви як показника шкільної зрілості»

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 129-130. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження розвитку уяви

     6-9 років

8.

Тест «Особливості творчої уяви»

Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 66.

Дослідження розвитку уяви

    10-17 років

9.

КТТМ (субтест П.Торренса)

Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини/ Упоряд. С.Максименко, Л.Кондратенко, О.Главник. -К.: Мікрос-СВС, 2003. - с.32-38

 

Дослідження творчості, гнучкості, оригінальності мислення, та розробленості теми.

    6-18 років

10.

Вивчення зв’язку творчої уяви з

процесом

сприймання,пам’яті та мислення

Г.Г. Бикова, О.В.Нерівня Практикум з психології,-

Львів: ВО «Вища школа»,

1985.

Вивчення зв’язку

творчої уяви з про-

цесом сприймання,

пам’яті та мислення

12-15

років

11.

Дослідження

просторової

уяви

Г.Г. Бикова, О.В.Нерівня Практикум з психології,- Львів: ВО «Вища школа»,1985.

Дослідження просто-

рової уяви.

8-14 ро-

ків

3.6. Дослідження  рівня  інтелектуального  розвитку

 

1.

Експрес – методика вивчення рівня інтелектуального розвитку учнів 1 – х класів: (Б.К.Пашнєв) 

Метод. посібник – Х.:Вид.група «Основа», 2007 

Виявляється здатність до систематизації, логічного мислення, розкриття зв’язків і відносин, що існують між різними предметами та явищами. 


     6-7 років 

2.

Стадненко Н.М., Ілляшенко Т.Д., Обухівська А.Г Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів

Стадненко Н.М., Ілляшенко Т.Д., Обухівська А.Г. Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів. Видання друге, перероблене і доповнене. – Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2006. – 36 с

Діагностика і диференціація вікової норми інтелектуального розвитку, затримки психічного розвитку та розумової відсталості у молодших школярів

6-8 років

3.

Методика «Виділення суттєвих ознак поняття».

За Т.Марциновською

ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.:С.Максименко,Л.Кондратенко,О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психологічний інструментарій).

Бібліогр.: с. 110

Виявлення здатності до виокремлення суттєвих ознак поняття

5-10 років

4.

Тест «Розрізані фігурки», Л.Переслені, О.Шуранова

ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.: С.Максименко,Л.Кондратенко,О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психологічний інструментарій).Бібліогр.: с. 110

Виявлення рівня розвитку наочно-дієвого мислення, зорового сприйняття, візуально-моторної інтеграції.

6,5-9 років

5.

Тест Гудинаф - Харриса

Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога: В 2 кн. – М.: 1999. – Кн. 1

Дослідження рівня інтелектуального розвитку

7-10 років

6.

Методика «Речення»

За Головей Л.А., Рибалко Є.Ф.

ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.: С.Максименко,Л.Кондратенко,О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психологічний інструментарій).Бібліогр.: с. 110

Виявлення дивергентної продуктивності при операціях із символічним матеріалом.

 

8-10 років

7.

Методика «Класифікація»

За Головей Л.А., Рибалко Є.Ф.

ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.: С.Максименко,Л.Кондратенко,О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психологічний інструментарій).Бібліогр.: с. 110

Виявлення дивергентної продуктивності на семантичному матеріалі.

8-10 років

8.

Методика визначення стилю навчання і мислення

Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач

М.В. Лемак ,В.Ю.Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р

Вивчення стилю мислення та навчання

З 12 років

9.

Тест «Рівень персональних досягнень» (Вандерлік - 93)

Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач М.В. Лемак , В.Ю.Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р

Діагностика розумових здібностей, визначення менталь

них можливостей особистості.

З 14 років

10.

Методика «Шахова дошка» Т.Тюрін

Основи психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006

Визначення інтелектуальної активності

15-17 років

11.

Тест «Загальних розумових здібностей»

 А.Отіс, Р.Леннон

Федоров В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації / науково-методичний збірник. Ч.6, Хм.РВВ, 1993

Визначення рівня загальних розумових здібностей

9-14 років

12.

Методика «Логіко-кількісне відношення»

Альманах психологических тестов / Сост. Римские Р.Р. и С.А. -- М.: КСП, 1996 - с. 141-142

Оцінка розвитку логічного мислення

12-18 років

13.

Методика дослідження швидкості і широти мислення

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: навчально – методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім В. Винниченка, 1999р.-с119-120. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження показників швидкості і широти мислення

12-18 років

14.

ШТУР 2 - Шкільний тест розумового розвитку

Фурман А.В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. - К.: Освіта,1993.

Діагностика розумового розвитку учня. Контроль за процесами розвитку за період навчання.

12-18 років

3.7.Вивчення    здібностей, обдарованості

 

1.

Шкала оцінювання поведінкових характеристик кращих учнів

Психологічна діагностика обдарованості: монографія / [Р.О. Семенова, Д.К. Корольов, М.О. Мельник та ін.] / за ред. Р.О. Семенової. — Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012.— 172 с (Рекомендовано  до  друку вченою радою Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, (протокол № 10 від 26 грудня 2011 року)

Оцінки стабільності проявів обдарованості

         З 6 років

2.

Модель ідентифікації обдарованих молодших школярів (за Дж.Рензуллі)

Коробко С., Коробко О.

Робота психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006

Виявлення обдарованих дітей

      6-10 років

3.

Тест «Твій тип інтелекту»

Щоб хотіти вчитися. Профорієнтаційний посібник дя молодших школярів //Психолог – 2006 - №17 – травень.(Вкладка – С. 14-17)

Діагностика інтелектуального потенціалу

      6-10 років

4.

Опитувальник особистої схильності до творчості (Г.Девіс)

Пашнєв Б.К. Психодіагностика обдарованості. -Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2007. - 128 с.

Вивчення схильності особистості до творчості

З 12 років

5.

Методика «Визначення здібностей учнів Хаана і Кафа»

Психологічна підтримка творчості учня / Упоряд. О.Главник, В.Зоц. - К.: Редакції загальнопедагогічних газет, 2003.-128с. (Бібліотека „Шкільного світу”)

Визначення здібностей учнів до різних видів діяльності

10-18 років

6.

Шкала тестів розумового розвитку А.Біне-Т.Сімон

Варіант Л.Термена

Інтелектуальні здібності дитини-К.. Мікрос - СВС, 2003, 96с. Газета "Психолог" №23-24, 2005, с.20

Вивчення розумового розвитку

     6-15 років

7.

Тест П.Торренса

Ааптація О.Щебланової

та І.Аверіної

ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.: С.Максименко,Л.Кондратенко, О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психолог. інструментарій).Бібліогр.: с. 110

Оцінка творчої обдарованості

6-18 років

8.

Тест Айзенка

Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197.

Оцінка і рівня розвитку здібностей

15-18 років

9.

Тест «Творчий потенціал особистості»

Психологічне супроводження профільного навчання. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 144с. – «Серія «Профільне навчання»)

Вивчення меж допитливості, упевненості, сталості, прагнення до незалежності,здатнос

ті абстрагуватися, зосереджуватися.

15-18 років

10.

Анкетне опитування батьків (за І. І. Карабаєвою)

Проценко О. В. Розвиток здібностей та обдарувань у дошкільників.-К.:Шк.світ,2011.-128с.-с.45-47

Дослідження обдарованості

Батьки

11.

Діагностика розвитку здібностей, нахилів дітей

Проценко О. В. Розвиток здібностей та обдарувань у дошкільників.-К.:Шк.світ,2011.-128с.-с.19-21

Діагностика розвитку здібностей,

нахилів дітей

Батьки

4.Дослідження   особистісної сфери   дитини

 

4.1. Комплексне дослідження особистості

 

1.

Методика

«Неіснуюча тварина»

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. Т.1. - М.; ВЛАДОС, 2001.

Визначення особистісних рис, тенденцій

З  6 років

 

2.

Проективний тест

«Малюнок сім’ї»

 Хоментаускас Г.Т.

Шевандрин Н.И. психодиагностика, коррекция и развитие личности. – М.: ВЛАДОС, 2001.-С.470-473

Визначення особливостей стосунків в сім’ї

     З 6-и років

 

3.

«Символічне уявлення Я-образу» (Лонг-Зіллер) 

Бойбіна Ю.В. Обліково-звітна документація практичного психолога. Метод.реком. – Харків. – 2007

Дослідження уявлення про власне «Я»

    6 – 10 років

4.

Методика «Життєві цінності» (автор Н.Шевченко)

Діагностичний інструментарій психолога /упоряд. Т.Гончаренко.-К.:Шк.світ.2008.-128 с. – (Біблотека «Шкільного світу»)

Визначення ієрархії значущості життєвих цінностей учнів різних вікових груп

   6 - 17 років

5.

Загальна оцінка особистості В.М.Мельников, Л.Т.Ямпольський

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога.-М.: ВЛАДОС, 2000. - Кн.2 –с.300-320

Загальна оцінка особистості:нейрон

тизм, психотизм, депресія,сенситив

ність, інтроверсія, загальна активність

З 12 років

6.

Методика А.С.Будассі   

 

Бойбіна Ю.В. Обліково-звітна документація практичного психолога. Метод.реком. – Харків. – 2007

Комплексне дослідження особистості

   З 12 років

7.

Опитувальник самоставлення В.Столін

ПІ. Готовність до профільного навчання.-К.: О.Главник, С.Максименко, Л.Кондратенко. Мікрос-СВС, 2003р.

Виявлення мотивів самоусвідомлення, самопізнання

15-17 років

8.

Діагностика вад особистісного розвитку (ДВОР) З. Карпенко

Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах / упоряд. Т. Червона. – К.: Шкільний світ, 2008. – С. 53-55

Дослідження тривожності, імпульсивності, агресивності, схильності до нечесної поведінки, замкненості, невпевненості

9-11 років

 

9.

Методика «Автопортрет»

 Р.Бернс модифікація Є.Романової, С. Потьоміної

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога в образовании-М.: ВЛАДОС, 2003

Дослідження особистісної сфери старшокласника

15-17 років

4.2. Дослідження  темпераменту

 

1.

Тест-опитувальник «Коло» за Айзенком

Навчання, адаптація дитини до школи /Упоряд. С. Макси-менко, К. Максимен-ко, О. Главник. К.: Мікрос, 2003. 

Визначення типу темпераменту

4-7 років

2.

Темпоральні особливості М. Клімова, В. Козлова

Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р.

Дослідження особливостей ЦНС

8-10 років

3.

Методика «Коло»

 

Терлецька Л.  Шкільна психодіагностика. – К. Видав. Ред.заг.пед.газет, 2003

Визначення типу темпераменту особистості

      8 -9 років

4.

Тест Айзенка

Нємов Н.С. Психологія., Кн.3.: Експериментальна і педагогічна психологія і психодіагностика. – М.:Просвещение ВЛАДОС, 1995 г. –с.172.

Для визначення типу темпераменту

11-16 років

5.

Тест «Формула темпераменту»

Психологічне супроводження профільного навчання. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 144с. – «Серія «Профільне навчання»)

Вивчення особливостей  темпераменту

 

4.3.Дослідження характеру

 

1.

Методика «Коротка абетка рис характеру»

Розвиток пізнавальних процесів дитини. Упоряд.: С.Максименко, В.Масенко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС. – 2003.

Самооцінка рис характеру

  З 10-12 років

2.

Методика дослідження характеру особистості

Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Вивчення сили характеру особистості

   З 13 років

3.

Методика «Оцінка схильності до ризику» О.Г.Шмельова

Пашукова Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології / За ред. Т.І.Пашукової. – К.: Знання, 2000

Визначення схильності до ризику

з 14 років

4.

Самооцінка характеру методом оціночних шкал

Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Вивчення переважаючих рис характеру характеру

З 14 років

5.

Методика «Визначення типу характеру» К.Юнг

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: навчально – методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.. В. Винниченка, 1999р. – 332с. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Визначення типу характеру особистості

10-15 років

6.

Тест-опитувальник Шмішека

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: Учеб. пособие: В 2 кн. — М.: ВЛАДОС, 1999. — Кн. 1: Система работы психолога с детьми разного возраста. 384 с.

Виявлення акцентуацій характеру у підлітків

13-18 років

4.4.Дослідження   мотивації

 

1.

«Діагностична гра у школу»

 

 

Готовність дитини до навчання / Упоряд. С. Максименко, І. Максименко, О. Главник, - К.: Мікрос – СВС, 2003

Визначення домінування пізнавального чи ігрового мотиву

        5–7 років

2.

Бесіда про школу (Т.Нєжнова, адаптовано Л.Дзюбко, Л.І. Гриценюк)

 

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк.- К.: Шкільний світ, 2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Діагностика рівня сформованості внутрішньої позиції школяра

 

5-7 років

 

3.

Методика дослідження мотивації учіння у першокласників. М.Гінзбург

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Дослідження мотивації учіння у першокласників

6-7 років

4.

Оцінка шкільної мотивації учнів початкових класів. Н.Лусканова

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Виявлення дітей, які характеризуються негативним ставленням до школи

6-8 років

5.

Визначення мотивації молодшого школяра до навчання в школі О.Ануфрієва, С.Костроміна

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Діагностика ставлення учня до себе, як до школяра. Усвідомлення навчальних мотивів

6-8 років

6.

Проективна методика «Продовж казку» Л.Дюсс.  Модифікація Л.Кондратенко

ПІ. Розумові здібності дитини. – К., Главник, 2004, с.100

Визначити причини зниження мотивації до навчання

       6-10 років

7.

«Тест кольорових виборів» Л.Собчик

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк.-К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Визначення мотивів та потреб молодшого школяра

6-10 років

8.

Методика прямого оцінювання учнів середніх та старших класів

Діагностичний інструментарій психолога /упоряд. Т.Гончаренко.-К.:Шк.світ.2008.-128 с. – (Біблотека «Шкільного світу»)

Вивчення рівнів самооцінки, рівня домагань

З 10 років

9.

Мотиваційна структура навчальної діяльності школяра.

М.Алексєєва, М.Дригус

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Вивчення структури навчальної мотивації школяра

10-15 років

10.

Мотивація успіху та уникнення невдачі

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Вивчення мотиваційної спрямованості

10-15 років

11.

Вивчення спрямованості на здобуття знань(Є.П.Ільїна, Н.П.Курдюкова)

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Вивчення спрямованості на здобуття знань та на оцінку

10-15 років

12.

Методика діагностики мотивації до успіху (Т.Елерс)

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Діагностика мотиваційної спрямованості особистості на досягнення успіху

10-17 років

13.

Тест «Сформованість позитивної групової мотивації» (В.А.Розанова)

Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

Формування групової мотивації

12-17 років

14.

Опитувальник для оцінки потреб досягнення успіху

Р. Нємов

Нємов Н.С.Психологія. Кн.3.: Експериментальна і педагогічна психологія і психодіагностика. – М.: ВЛАДОС, 1995 г. –с.172.

Визначення мотивів (прагнення успіху, страх невдачі)

З 12 років

15.

Анкета вивчення мотивів навчальної діяльності Б.Пашнєва

Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Вивчення ставлення учнів до восьми основних мотивів навчальної діяльності

З 12 років

16.

Проективна малюн -кова методика

«Школа і Я»

Т.А.Устименко

Мотивація молодших школярів у процесі інтегрованого навчання. Методичні рекомендації для прак тичних психологів і вчителів поча ткової школи / Автор-укладач Н.О.Юдіна.За ред. В.Ф.Моргуна.

– Полтава, Terra. 2002. – 43с.

Дослідження мотивації учнів.

Визначення ставлення

до школи і пізнаваль-

ної діяльності

1-4 класи

5. Дослідження емоційно-вольової сфери

 

1.

Тест кольорових пірамід (методика М.Люшера в інтерпретації Л.Собчик)

Емоційний розвиток дитини / Упоряд.: С.Максименко, К.Максименко, О.Главник – К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 с. – (Психол. інструментарій)

Визначення  емоційної сфери й особливостей інтелекту особистості 

З 5 років

2.

Графічна методика «Кактус»

Крамченкова В. О. Психодіагностика розвитку дошкільників.-Х.: «Ранок», 2013.-с.57-59

Дослідження емоційно-особистісної сфери

3-6 років

3.

Методика «Дослідження настрою» (А.Н.Лутошкін)

Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: навчально – методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім В. Винниченка, 1999р,-с.153-155. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)

Дослідження емоційного стану

     6-12 років

4.

Кольоровий тест

М. Люшера

Собчик Л. Н. Метод цветовых выборов — модификация восьмицветового теста Люшера : практическое руководство.  СПб.: Речь, 2007. — 128 с.

Визначення емоційних станів

З 9 років

5.

Методика  «Мій клас та мій учитель»

Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р.

Визначення емоційного ставлення учнів до класу та вчителя

З 9 років

6.

Методика діагностики рівня шкільної тривожності Філіпс

Психологу для роботи: діагностичніметодики.М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616

Вивчення рівня шкільної тривожності

8-10 років

7.

Опитувальник «Емоційний стан дитини» / О. Захарова 

Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р.

Дослідження емоцій

8-10 років

8.

Методика виявлення групи ризику

Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач М.В. Лемак , В.Ю.Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р

Вивчення стосунків в сім'ї, рівнів агресивно сті,недовіри до людей, невпевненості к собі, акцентуацій характеру

З 14 років

9.

Дослідження імпульсивності

(В. Лосєнков)

Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач М.В. Лемак , В.Ю. Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р

Вивчення рівня імпульсивності

З 14 років

10.

Виявлення схильності до емпатії (за методикою     І. Юсупова)

Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач М.В. Лемак , В.Ю. Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р

Дослідження рівня розвитку емпатії

З 15 років

11.

Опитувальник Ч.Д.Спілбергера

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. Кн. 1.- М.; ВЛАДОС, 2003. - с.343 - 346

Визначення рівня тривожності

   12-18 років

12.

Діагностика стану агресії: опитувальник Басса-Даркі

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. - М.; ВЛАДОС, 1996. - с. 167 - 172.

Дослідження агресивності особистості

   12-18 років

13.

Агресивність модифікація тесту С.Розенцвейга

Немов Р.С. Психология. Кн.З. - М.; ВЛАДОС, 2002. - с.357-371

Оцінка ступеня розвинутості у людини рис особистості

   10-18 років

14.

Тест «Емоційна врівноваженість»

Психолого-педагогічна діагностика школярів / Упоряд. О.Л.Співак.-Х.: Ранок, 2009

Оцінка ступеню емоційної врівноваженості

З 15 років

6.Дослідження     міжособистісних стосунків    та соціально-психологічного

клімату

6.1. В сім'ї

1.

Малюнок сім'ї у вигляді напівказко- вих тварин

Газ «Психолог»,№41,2002.

Для дослідження особистості дитини

6-10 років

2.

Тест «Малюнок родини»

Халс, Херріс .О.А.Атемасова. Агресивна дитина: як їй допомогти? Харків. Видавнича група «Основа», 2010

Виявити особливості родинних стосунків

6-10 років

3.

Проективний

тест Рене-Жиля

1.Практическая психодиагностика / под ред. Д.Я. Райгородского. - Самара: "БАХРАХ", 1998;

2.Альманах психологічних тестів, М.:КСП, 1996.

Дослідження міжосо-

бистісних стосунків.

Виявлення сфери мі-

жособистісних відно-

син дитини і її сприй-

няття внутрі- шньо

сімейних відносин.

 

3 5 ро-

ків

4.

Методика

PARI

Е.Шеффер,

Р.Белла,

адаптация

Т.В.Нещерет

Практическая психодиагностика / под ред. Д.Я. Райгородс-

кого. - Самара: "БАХРАХ", 1998.

Дослідження міжосо-

бистісних стосунків.

Вивчення ставлення

батьків до різних сто-

рін сімейного життя.

Батьки

5.

Діагностика батьківського відношення А.Я.Варг, В.В.Столін

Практическая психодіагностика / подред. Д.Я. Райгородс-

кого. - Самара: "БАХРАХ", 1998.

Дослідження міжосо-

бистісних стосунків в

сім'ї.Дослідження батьківського ставле ння уосіб, що зверт аються за психологіч ною допомогою з пи тань виховання дітей і спілкування з ними.

Батьки

дітей з

7 до 15

років

6.

Опитувальник АСВ, аналіз сімейного виховання

Овчарова Р.В.Справочная книга

школьного психолога. - М.: "Просвещение", 1996.

Дослідження типу сі-

мейного виховання.

Визначення типу сі

мейного виховання і

характер його пору-

шення.

Батьки

7.

Графічний

тест «Моє ко-

ло спілкуван

ня»

Т.Ю.Андруще

нко

Рогов Є.І. Настільна книга практичногопсихолога, - М.:

Владос.

Дослідження кола та

характеру взаємодії

дитини з оточуючими-

її однолітками, бать

ками, вчителями.

1-4

класи

8.

Анкета «Про

взаємостосунки в сім’ї»

Кацинська Л.Л. Виховний процес у сучасній школі. – Рівне: ін-т ПКПК, 1997.

Дослідження міжосо-

бистісних стосунків у

сім’ї.

5-11

класи

9.

Опитувальник

«Типи вихо-

вання»

Баркан Л.І. Практична психологія для батьків або як навчитись розуміти свою дитину. – М.:

АСТ ПРЕСС, 1999.

Дослідження типу ви-

ховання.

Батьки

6.2. В навчальному колективі

1.

Опитувальник «Мій клас»( Методика Бовзера у модифіка- ції Ю. Гільзбурга)

. Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р.

Діагностування ставлення окремих учнів до свого класу

6-12 років

2.

Дж. Морено

Соціометрія

С.Сівак. Методика комплексного психодіагностичного вивчення стану навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. – с.20-25

Визначення стану емоційно-психологічних стосунків у дитячому колективі

З 7 років

3.

Методика

«Секрет»

Т.А. Репіна

Л.А. Венгер, В.С.Мухіна «Задачі та

вправи з дитячої психології», - М.:

Просвіта, 1987.

Визначення взаємин

між дітьми та статусу

дитини в групі ровес-

ників.

6-9 років

4.

Анкета «Оцінка відносин

підлітка з класом»

Рогов Є.І. Настільна книга практичного психолога, - М.:

Владос.

Виявлення трьох мо-

жливих типів сприй-

ма ння індивідом групи.

8-11класи

5.

Анкета «Вимір міжособистісних стосунків у класі»

Кацинська Л.Л. Виховний процес у сучасній школі. – Рівне: ін-т ПКПК, 1997.

Вимір міжособистіс-

них стосунків у класі.

5-11класи

6.

Референто-

метрія

А.І.Красило, А.П.Новгородцева, Московський психолого-

соціальний ін-т «Статус психолога і

проблеми його адаптації в навчальному закладі», - Москва-

Воронеж, 1995.

Дослідження міжосо-

бистісних виборів у

групі, виявлення рів-

ня референтності окремих членів групи.

Учні

7.

Визначення

індексу групової згуртованості Сішора.

Ковалев С.В. Подготовка старшеклассников к семейной

жизни. – М.: "Просвещение", 1991.

Дослідження рівня

згуртованості колек-

тиву.

Діти,

дорослі

8.

Взаємини з педагогами

Зайченко М.В. Інструментарій соціального педагога/М.Зайченко. -К.:Шк.світ,2011.-(Бібліотека «Шкільного світу»

Вивчення взаємин з педагогами

Середній і старший шкільний вік

6.3. В педагогічному колективі

 

1.

Оцінка психологіч

ного клімату в колективі

Л.Н.Лутошкіна

Рогов Є.І. Настільна книга практичного психолога, - М.:

Владос.

Дослідження міжосо-

бистісних стосунків у

колективі.

Діти,

дорослі

2.

В.П. Симонов

Методика діагностики стилю взаємодії суб’єктів менеджменту

Бухлова Н.В., Мазуренко Л.М. Вивчення ефективності

діяльності педагога-вихователя. – Х. : Вид. група «Основа», 2006.- с.65-69.

Отримання інформації щодо структури міжособистісних відносин педагога.

Педагоги

3.

Експрес – діагностика по вивченню соціально – психологічного клімату в колективі

Практическая психодиагностика / под. ред. Д.Я. Райгородского. - Самара: "БАХРАХ", 1998.

Дослідження міжосо-

бистісних стосунків в

групі.

Визначення соціаль-

но-психологічного

клімату в колективі.

Педагоги

4.

Методика оцінки психологічної

атмосфери в

колективі

А.Ф.Фідпер

Практическая психодиагностика / под ред. Д.Я. Райгородского. - Самара: "БАХРАХ", 1998.

Дослідження міжосо-

бистісних стосунків в

групі.Визначення оцінки психологічної атмосфери в колективі.

Педагоги

5.

Методика виявле ння типових способів поведін

ки педагога в конфліктних ситуаціях

М.М.Заброцький,С,Д.МаксименкоКомунікативна компетентність учителя:сутність і шляхи формування.-К.-Ж.,2000

Для встановлення домінуючого стилю поведінки особистості в конфліктній ситуації

Педагоги

6.

Методика діагностики здатності педагогів до емпатії

М.М.Заброцький,С,Д.МаксименкоКомунікативна компетентність учителя:сутність і шляхи формування.-К.-Ж.,2000

Виявлення здатності педагогів до емпатії

Педагоги

7.

Методика оцінки особистісної тривожності педагогів

М.М.Заброцький,С,Д.МаксименкоКомунікативна компетентність учителя:сутність і шляхи формування.-К.-Ж.,2000

Для оцінки особистісної тривожності педагогів

Педагоги

7. Дослідження професійних   здібностей,  нахилів   учнів

 

1.

Тест «Чи знаєте Ви свої професійні схильності»

Психологічне супроводження профільного навчання. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 144с. – «Серія «Профільне навчання»)

Діагностика професійних схильностей

15-18 років

2.

Методика «Характеристика інтересів»

Психологічне супроводження профільного навчання. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 144с. – «Серія «Профільне навчання»)

Виявлення ступенів виразності інтересів школярів

15-18 років

3.

Методика визначення професійно-орієнтованого типу особистості Дж.Голланда

Методи професійної психодіагностики/ Є.Руденко.-К.: Шк.світ,2011.128 ст. – (Бібліотека Шкільного світу)

Визначення професійно-орієнтованого типу особистості і відповідних типові професій

   З 14 років

4.

Методика оцінки само спрямовуючого пошуку

Методи професійної психодіагностики/ Є.Руденко.-К.: Шк.світ, 2011.128 ст. – (Бібліотека Шкільного світу)

Діагностика професійного самовизначення підлітка

    З 14 років

5.

Визначення спрямованості особистості Б.Басс (орієнтаційна анкета)

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. - М.: ВЛАДОС, 2001.- Кн.1 – 384с. (с.369-374)

Визначення рівня готовності до вибору професії

14-18 років

6.

Опитувальник професійної спрямованості (ОПС) Д.Голланда (модифікація В.В.Синявського, О.О.Яшишина)

Професійні здібності учня / Упоряд.: С.Максименко, О.Главник, М.Левтик -К.: Главник, 2004.-112с.- (Психологічний інструментарій) (с.11-18)

Виявлення професійного типу спрямованості особистості підлітка

14-18 років

7.

Диференціально – діагностичний опитувальник (ДДО)Є.А.Клімов.

Лемак,  Петрище. Психологу для роботи:діагностичні методики. Ужгород:в-во О Гаркуші,2012.

Для відбору на різні

типи професій згідно

з класифікацією типів

професій.Діагностика схильностей та професійних інтересів старшокласників.

3 14

років

8.

Карта інте-

ресів

Є.А.Клімов

Лемак,  Петрище. Психологу для роботи:діагностичні методики. Ужгород:в-во О Гаркуші,2012.

Дослідження інте-

ресів та здібностей

осо бистості

9-11класи

9.

Орієнтаційно-

діагностична

анкета нахи-

лів та інте-

ресів

ОДАНІ

Б.А. Федоришин,С.Я. Карпіловська,

Є.М. Ткаченко та ін.

Профконсультаційна робота зі старшокласниками під ред.

Б.А. Федоришина.-К.: Радянська школа,1980.

Виявлення та оцінка

інтересів старшокла-

сників.

9-11

класи

10.

Методика

Л.Йоваши

Практическая психодиагностика / под ред. Д.Я. Райгородского. - Самара: "БАХРАХ", 1998.

Виявлення цікавості

до техніки, фізичного

розвитку і стану здо-

ров'я,уваги, витримки, вміння зосередитись при наявності зовніш ніх дратівників.

Визначення придат-

ності особистості для

праці на транспорті.

3 15

років

11.

Тест „Квадрат

інтересів”

Вибір професії або

задача з багатьма

невідомими. Терно-

піль: “Підручники.

Посібники”, 1997.

Виявлення професій-

них інтересів.

Для відбору на різні

типи професій згідно

з професійними інте-

ресами.

3 14 років

8. Особливості  освітнього   процесу

1.

Анкета «Учитель-учень»

Рогов Е.И.

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога в об-

разовании. – М.:“Владос”, 1995.

Дослідження профе-

сійної діяльності вчи-

теля.Виявлення рівня компетентності вчи теляяк спецаліста з точки зору учнів, ступінь симпатії учня до вчителя, реальні взаємовідносини вчителя з учнями.

Учні 5-

11-х

класів

2.

Анкета «Що нам цікаво?»

С.Сівак. Методика комплексного психодіагностичного вивчення стану навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2002

Визначення особливостей начальних інтересів учня

 

3.

Анкета «Класний керівник очима учнів»

С.Сівак. Методика комплексного психодіагностичного вивчення стану навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. – с.11-14

Визначення характеру стосунків між класним колективом і класним керівником

7-11 класи

4.

Вирішення

педагогічних

ситуацій

Л.Ф. Островська. Педагогічні ситуації в  сімейному вихованні

дошкільнят, - М.,1989.

Вирішення педагогіч-

них ситуацій.

Педагоги

5.

Анкета «Ставлення

до школи».

Л.Л. Кацицька Виховний процес у сучасній школі. – Рівне: ін-т

ПКПК, 1997.

Вивчення ставлення

учнів до школи та на-

вчання.

5-11

класи

6.

Референтометрія для вчителя

С.Сівак. Скринінг шкільного життя. – Т. – 2002.

Визначення професій ного рейтингу

Педагоги

7.

Індивідуальний стиль викладання

А.Маркова, А.Ніканова Туріщева Л.В. Настільна книга шкільного психолога: Навчально-метод. посіб. для вчителя.– Х.: Вид. група «Основа».– 2008.– с.40

Визначення індивідуального стилю викладання

Педагоги

8.

Тест «Самооцінка уміння керувати роботою класу»

Психолог №6, 2006

Виявлення уміння керувати класом

Педагоги

9.

А.А.Андрєєв.Комплексна методика для вивчення задоволе ності батьків життє діяльністю освітньої установи

Бухлова Н.В., Мазуренко Л.М.. Вивчення ефективності діяльності педагога  -вихователя.

Визначення ставлення батьків до освітньої установи і до навчально – виховного процесу

Батьки

9.Соціологічні дослідження

 

1.

Анкета «Що ви знаєте про ВІЛ/СНІД?»

Профілактика ВІЛ-СНІДу та ризикованої поведінки. Журавель Т.В.,Лях Т.Л.,Петрик О.М.; під аг.ред.Лях Т.Л. – К.,2003 -112с.

Вивчення знань дітей про ВІЛ/СНІД

Учні підліткового віку

2.

Опитувальник «Девіантна поведінка особистості»

М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ, 2011

Діагностика вподобань учня, схильність до асоціальної поведінки, упевненості в майбутньому.

    13-17 років

3.

Вивчення схильності учнів до шкідливих звичок

М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ ,2011

Виявлення в класному колективі учнів, які потребують допомоги з проблем тютюнової та алкогольної залежності.

13-17 років

4.

Анкета «Інформованість підлітків про наркотики»

М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ ,2011

Визначення рівня інформованості підлітків про наркотики

5-11 класи

5.

Анкета «Оцінка рівня інформованості щодо проблеми наркоманії в суспільстві»

М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ ,2011

Визначення рівня інформованості підлітків щодо проблеми наркоманії в суспільстві

Старшо-

класники

6.

Анкета звичок

М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ ,2011

Вивчення звичок підлітка

Старший шкільний вік

7.

Тест залежності від нікотину

Профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі - К.:КМЦССМ,2003

Визначення рівня залежності від тютюнопаління

Від 13 років

8.

Анкета для тих, хто хоче кинути палити

Профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі - К.:КМЦССМ,2003

Визначення психологічної готовності до відмови від паління

Від 13 років

9.

Анкета «Алкоголь і організм людини. Чи маєте ви схильність до вживання алкоголю?»

Профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі - К.:КМЦССМ,2003

Дослідження встановлення і схильності особистості до вживання алкоголю.

Від 14 років

10.

Пре-тест «Корисні звички» (опитувальник по визначенню рівня ставлення молод-

ших школярів щодо алкоголю та куріння).

 

Корисні розрахунки,або як оцінити ефективність превентивного навчання. Методичні рекомендації для вчителів. Москва – Вінниця, 2001

Складений канд. психологічних наук О.Л.Романовою

Визначення обізнаності дітей щодо шкідливості впливів тютюну та алкоголю

З 7 років

11

Соціологічна анкета за модифікацією Панок В.Г.

Працюючі діти як соціально – педагогічний феномен./За редакцією І.І. Цушка _ К.: Віка – Центр, 2003

Вивчення проблеми насильства над дітьми

Від 15 років

12.

Анкета «Толерантність»

//Соціальний педагог.-2013- №4

Вивчення терпимості до інших людей

Учні 8-9 класів

13.

Методика «Моє здоров’я»

 

//Психолог- 2013-№11-12

 О. Титаренко,

Г. Стояновська

Оцінювання стану свого здоров’я

Старшо-

класники

14.

Анкета «Рівень адаптації в соціумі»

Зайченко М.В. Інструментарій соціального педагога / Майя Зайченко. – К.: Шк.світ, 2011. –

128 с.

Вивчення рівня адаптації в соціумі

 

З 9 років

15.

Анкета «Я і мої друзі»

Абетка соціального педагога / укладач В.В. Волканова. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 235 с.

З'ясування соціальних зв’язків учнів

Від 13 років

16.

Анкета «Взаємини в родині»

Абетка соціального педагога / укладач В.В. Волканова. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 235 с.

Вивчення взаємин в родині

Від 12 років

17.

Анкета «Особливості уявлень про майбутню сім'ю»

г. «Психолог», №42,2010

Визначення знань і готовності до утворення майбутньої сім'ї

Старшо-

класники

 

 


ВИСНОВОК

експертної комісії

 

Центру практичної психології і соціальної роботи

експертиза від ___________ 20____ р. щодо відповідності стандартам поданих психодіагностичних методик показала такі результати:

 (П.І.П.) ___________________________________________________

Назва навчального закладу ____________________________      

району ________________________________________

 

Подано перелік, який складається з ___________ психодіагностичних методик

 

Реєстраційний номер: ___________

 

Основні напрямки психологічних і соціологічних досліджень і відповідності поданих методик стандартним вимогам

1. Дослідження готовності дитини до навчання у школі _________________________

2. Дослідження психологічної адаптації учнів 1-х, 5-х, 10-х класів ________________

3. Дослідження особливостей пізнавальної сфери школяра _______________________

4. Дослідження професійних здібностей і нахилів старшокласників ________________

5. Дослідження особливостей особистісної сфери дитини ________________________

6. Дослідження особливостей емоційної сфери учня ____________________________

7. Дослідження міжособистісних стосунків серед учнів, учителів, батьків ___________

8. Дослідження особливостей навчально-виховного процесу ______________________

9. Соціологічні дослідження ________________________________________________

Загальні висновки та рекомендації ___________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Голова експертної комісії:

Члени експертної комісії:

 

 

 

 

 

РІШЕННЯ

Експертної комісії

Центру практичної психології і соціальної роботи

 

Від «____» __________ 20 __ р. , протокол № _________

 

_____________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Макіна Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
14301
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку