«Затверджено»
Рішенням експертної комісії
від_______________
Голова експертної комісії
______________________
(підпис) (ПІБ)
Перелік
психологічного, соціологічного інструментарію
соціального педагога(спеціаліста І категорії)
Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Козінської Світлани Миколаївни
№ з\п |
Назва методики
|
Автор,джерело |
Спрямованість
|
Вік |
|||
1. Соціально - психологічна готовність дитини до навчання у школі |
|||||||
1. |
Перелік питань для визначення шкільної зрілості* Н.Головань
|
Головань Н.О.Ми готові до школи? –К-д.: Державне Центрально-Українське видавни-цтво. 1993. |
Для визначення шкі- льної зрілості. |
6 – 7 років |
|||
2. |
Методика з визначення домінування пізнавального чи ігрового мотиву дитини (за Н.Гуткіною) |
Готовність дитини до навчання / Упоряд.: С.Максименко, К.Максименко, О.Главник – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с. |
Застосовується для визначення домінуючого мотиву навчання дитини |
6-7-й рік |
|||
3. |
Малюнкові тести «Моя школа», «Мій клас», «Моя майбутня вчителька» |
Готовність дитини до навчання / Упоряд.: С.Максименко, К.Максименко, О.Главник – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с. |
Застосовується для виявлення мотиву навчання, здатності до розумової активності |
6-7-й рік |
|||
4. |
Ельконін Д.Б. «Графічний диктант» |
Барташнікова І.А.,Барташніков О.О. Як визначити рівень розумового розвитку дитини?Діагностика готовності дітей до навчання у школі. Тести для дітей 5- 7 років. – Тернопіль: «богдан»,1998. |
Вивчення вміння дитини виконувати роботу за зразком |
Від 5 років |
|||
5. |
Діагностика готовності дітей до навчання у школі Ю.З.Гільбурга |
Ю.З. Гільбург Темперамент и познавательные способности школьника.-К.,1993 |
Визначення рівня розумового та мовленнєвого розвитку, розвитку моторики руки, вміння виконувати роботу за зразком |
6-7 років |
|||
6. |
“Малюнок фігури людини”* .Йірасека-Керена |
Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе. – 4-е изд., перераб. и дополн. – СПб,: Питер2004. – 208с.: ил. – (Серия «Учебное пособие»). |
Рівень сформовано -сті образного мислення. Рівень психічного розвитку дитини. |
6-7 років |
|||
7. |
Методика“Четвертий зайвий” * Н.Головань |
Головань Н.О.Ми готові до школи? –К-д.: Державне Центрально-Українське видавни-цтво. 1993. |
Розчленованість образних та понятійних характеристик об’єктів у мисленні. |
6-7 років |
|||
8. |
"Отношение ребенка к обучению в школе" Р.С.Немов |
Немов Р.С. Психология Учеб. для высш. пед. учеб. заведений. В 3 кн.:Кн.З. - М,1996. |
Визначення соціаль- но-психологічної готов ності дитини до школи. |
5-7 років |
|||
9. |
Самодіагностика для батьків Дж. Чейпи |
Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога в образовании. - М.:ВЛАДОС,1995. |
Дослідження готовно- сті до навчання в школі. Оцінювання батьками рівня розвитку своїх дітей. |
3-5 років (батьки) |
|||
10. |
Експрес – діагностика готовності до навчання у школі Е.К.Вархотова, Н.В.Дятко, Е.В.Сазонова |
Вархотова Е.К., ДяткоН.В.,Сазо -новаЕ.В. Экспресс-диагностика готовности к школе: Практическое руководство для педагогов и школьных психологов - М.: Генезис, 1999. |
Дослідження готовності до навчання в школі. Визначення готовності до навчання. |
6-7 років |
|||
11. |
Методика «Будиночок» І.Дубровіна |
Готовність дитини до навчання/Упоряд.:С.Максименко,О Главник.-К.:Мікрос – СВС,2003.-(Психологічний інструментарій) |
Діагностика особистісної готовності дитини до навчання у школі (узагалі- нення переживань); визначення уміння дитини орієнтуватися у своїй роботі на зразок, вміння точно його скопіювати, виявляти особливості розвитку довільної уваги, просторового сприйняття, сенсомоторної координації і тонкої моторики руки. |
Старший дошкільний вік |
|||
12. |
Методика «Узор» Л.І.Цеханська |
Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе. - М.: Академический Проект, 2000. |
Дослідження сформованості вміння дітей свідомо керувати своїми діями за правилом, вміння уважно слухати. |
6-7 років |
|||
13. |
Методика дослідження мотивації у першокласників// С.Коробко, О.Коробко. |
Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006.- С. 178-180 |
Визначення мотивів навчання дитини |
5-7 років |
|||
14. |
Оцінювання психосоціальної зрілості за тестовою бесідою (за А.Керном – Я.Йєрасеком |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: Учеб. пособие: В 2 кн. — М.: ВЛАДОС, 1999. — Кн. 1: Система работы психолога с детьми разного возраста. — 384 с. |
Застосовується для встановлення контакту з дитиною, орієнтованого оцінювання загального розумового розвитку дитини, її уявлень про довкілля, рівень сформованості розумових операцій і розвитку зв’язного мовлення |
6-7 років |
|||
15. |
Тест «Запам’ятовування 10 слів» (заС.Рубінштейном) |
Готовність дитини до навчання / Упоряд.:С.Максименко, К.Максименко, О.Главник – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с. – (Пс |
Застосовується для оцінювання короткочасної слухової пам’яті дитини |
6-7років |
|||
2. Дослідження психологічної адаптації |
|
|
|||||
2.1. Дослідження психологічної адаптації до школи учнів 1-4 класів
|
|
|
|||||
1. |
Анкета оцінки рівня шкільної мотивації Н.Г.Лусканова |
Лескова-Савицкая А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. - Одесса, 2001. |
Дослідження шкільної адаптації.Оцінка рівня шкільної адаптації. |
6-9 років |
|||
2. |
Проективна методика «Що мені подобається в школі?» |
Лескова-Савицкая А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. - Одесса, 2001. |
Дослідження шкільної адаптації.Оцінка рівня шкільної адаптації |
6-9 років |
|||
3. |
Проективна методика «Мій клас» |
Лескова-Савицкая А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. - Одесса, 2001. |
Дослідження шкільної адаптації.Оцінка рівня шкільної адаптації. |
6-9 років |
|||
4. |
Методика “Будиночки" О.А. Орєхова |
«Психолог» червень 23–24 (407-408) 2010 |
Визначення особистісних відносин, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій
|
6-7 років |
|||
5. |
Методика «Мій настрій» у модифікації Н. Сосновенко, А. Тінякової |
Робоча книга працівника психологічної служби: практичний посібник – Т.1.;Адаптація дітей до навчально-виховного процесу; наук.редактор В.Панок; Н. Сосновенко, А. Тінякова. Видання 2-е, виправлене та доповнене.- К.: Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи, 2014.-112 с. |
Вивчення переважаючого настрою протягом тривалого періоду |
З 6 років |
|||
6. |
Методика “Школа звірів” Вьюнова Н.І., Гайдар К.М. |
«Психолог» червень 23–24 (407-408) 2010 |
Визначення мотиваційної сфери, відношення дитини до вчителя, до однокласників, до навчання в школі, а також шкільної тривожності |
6-7 років |
|||
7. |
Методика «Дерево» Д.Лампенов |
Коробко С, Коробко 0. Робота психолога з мол. школярами: Методичний посібник-К.: Літера ЛТД, 2006 |
Вивчення адаптації та емоційного стану учнів |
6-7 років |
|||
8. |
Методика «Експертна оцінка адаптованості дитини до школи» В.Чирков, О.Соколова, О.Сорокіна |
Газета «Психолог», № 29-32, 2003 |
Вивчення рівня шкільної адаптації |
6-9 років |
|||
2.2.Дослідження адаптації учнів до нових умов навчання в середній та старшій школі
|
|||||||
1. |
Методика незакінчених речень (Л.Пономаренко) |
Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах / Упоряд. Т.Червонна. – К.: Шк.світ, 2008. – 128 с. – С. 46-47 |
Визначення актуальних переживань, труднощів, конфліктів, ціннісних орієнтацій, особливостей сприйняття «світу дорослого» |
10-14 років |
|||
2. |
Визначення рівня шкільної тривожності Б.М.Філліпса |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Визначення рівня шкільної тривожності |
10-14 років |
|||
3. |
Методика незакінчених речень (Л.Пономаренко) |
Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах. / лтгоряд. Т.Червонна. — К.: Шк. світ, 2008. — 128 с. — (Бібліотека «Шкільного світу») |
Визначення актуальних переживань, труднощів, конфліктів, ціннісні орієнтації, особливості сприйняття «світу дорослого» |
10-15 років |
|||
4. |
Тест "Визначення особистісної адаптованості школярів" |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник /уклад.: М.В.Лемак, В.Ю. Петрище]. Вид.2-ге виправл.-Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2012 |
Вивчення адаптованості школярів |
З 12 років |
|||
5. |
Дослідження суб’єктивного відчуття самотності Д.Рассел Н.Фергюсон |
Газета «Психолог», №34, 2003, с.19 Пашукова Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології – К.: Знання, 2000 |
Визначення рівня усвідомлення самотності |
15-17 років |
|||
6. |
Анкета "Школа" І.В.Крук |
Психологическая профилакти ка дезадаптации учащихся в начале обучения в средней школе. / Под ред.Л.П.Понома ренко.- Одесса, 1998. |
Дослідження шкільної адаптації. Оцінка рівня шкільної адаптації. |
3 10 ро- ків |
|||
7. |
Визначення ха- рактеристик со- ціальної адапта- ції школярів А.К.Осницький |
Журнал практично- го психолога, №3, 1996. |
Дослідження шкільної адаптації. Виявлення дітей "групи ризику" стосо- вно дезадаптації до школи. |
3 9 ро- ків |
|||
8. |
Методика "Неза-кінчені речення" модифікація ме- тодики, викладе- ной у брошурі Л.Н.Солнцевой, Т.В.Галкіной "Метод дослід- ження особис- тості учня".-М.:, РАН,- 1993 |
Психологическаяпрофилактика де- задаптаци учащихся в начале обуче- ния в средней школе. / Под ред. Л.П. Пономаренко. - Одесса, 1998 |
Дослідження шкільноїадаптації. Дослідження самопо- чуття дитини в школі, її ставлення до шко- ли, свого майбутньо- го, до дорослих |
3 9 ро- ків |
|||
9. |
Модифікована методика «Са- мооцінка» |
Корбко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник. – К.: Літера ЛТД, 2006. – 416с. |
Виявлення рівня та диференційованості самооцінки учнів та сприйняття дитиною стосунків з учителем та однокласниками |
4-8 класи |
|||
10. |
Опитувальник на виявлення труднощів у поведінці та проблем адаптації (Р. Гудмен) |
Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах. / лтгоряд. Т.Червонна. — К.: Шк. світ, 2008. — 128 с. — (Бібліотека «Шкільного світу») |
Визначення рівня адаптованості дітей |
Вчителі та батьки учнів 5-х класів |
|||
11. |
Схема-характеристика учнів у класі |
Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах. / лтгоряд. Т.Червонна. — К.: Шк. світ, 2008. — 128 с. — (Бібліотека «Шкільного світу») |
Визначення рівня адаптованості дітей |
Батьки учнів 5-х класів |
|||
12. |
Анкета «Ваша дитина» |
Адаптація дітей у 1,5,10 класах / упоряд. Т.Червонна. – К.: Шк..світ. – 2008. – 128 с.-С.40-41 |
Визначення рівня адаптованості дітей |
Батьки учнів 5-х класів |
|||
3. Дослідження особливостей пізнавальної сфери учнів |
|||||||
3.1. Дослідження відчуттів |
|||||||
1. |
Дослідження м’язово-суглобних відчуттів |
Пашукова,А.И.Допира,Г.В.Дьяконов. Психологические Исследования. -Москва-Воронеж-1996г.,176 с |
Дослідження рівня розвитку м’язовосуглобних відчуттів |
6-17 років |
|||
2. |
Абсолютний поріг зорового відчуття. |
Робоча книга практичного психолога / В.Б.Шапарь.-М.:АСТ; Харків: 2007 |
Визначення порогу зорового відчуття |
6-17 років |
|||
3. |
Абсолютний поріг слухового відчуття. |
Робоча книга практичного психолога / В.Б.Шапарь.-М.:АСТ; Харків: 2007 |
Визначення порогу слухового відчуття. |
6-17 років |
|||
4. |
Методика дослідження ролі відчуттів у пізнавальній діяльності людини |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 95-97. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження відчуттів |
10-17 років |
|||
5. |
Методика «Тактильні відчуття» |
Робоча книга практичного психолога / В.Б.Шапарь.- М.:АСТ; Харків: 2007 |
Визначення порогу тактильного відчуття |
10-17 років |
|||
3.2. Дослідження сприймання |
|||||||
1. |
Методика «Дізнайся, хто це» |
Немов Р.С. Психология. - Кн. 3. - М.: ВЛАДОС, 2002.-с.166-171. |
Визначення обсягу сприймання |
З 5 років |
|||
2. |
Методика «Окомір» |
Терлецька Л. Шкільна психо-діагностика. К.: Ред. Загально-педагог. газет, 2003. -С17 |
Оцінка точності окоміру. |
5-7 років |
|||
3. |
Методика визначення сформованості сприймання просторових відношень |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 97-100. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860)
|
Визначення сформованості сприймання просторових відношень |
5-7 років |
|||
4. |
Методика «Графічний диктант» (Д.Б.Ельконін) |
Бобіна Ю.В. Обліково – звітна документація практичного психолога.-метод.реком.-Харків.-2007. |
Вивчення рівня розвитку зорового і слухового сприймання |
6-8 років |
|||
5. |
Методика «Чого не вистачає на малюнках?» |
Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197. |
Здатність сприймати об’єкти цілісно |
6-9 років |
|||
6. |
Методика «Обсяг сприймання» |
Терлецька Л. Шкільна психодіагностика К.: Ред..Загальнопедагог. газет, 2003.-с.20-21 |
Визначення обсягу сприймання |
6-9 років |
|||
7. |
Дослід «Осмисленість сприйняття в запам’ятанні» |
Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 52. |
Дослідження осмислення сприймання |
З 10 років |
|||
3.3. Дослідження уваги |
|||||||
1. |
Методика «Дослідження уваги» |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 253 255. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Визначення показника обсягу уваги |
5-7 років |
|||
2. |
Методика «Дослідження спостережливості» |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 253. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження спостережливості |
5-7 років |
|||
3. |
Методика «Дослідження розподілу і переключення уваги» |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ 4.КДПУ ім.В.Винниченка, 195.99. – 332 с. – С. 255. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження розвитку розподілу і переключення уваги |
5-7 років |
|||
4. |
Матриця з кільцями Ландольта |
Немов Р.С. Психология. - Кн. 3. - М.: ВЛАДОС, 2002.-с.166-171. |
Визначення стійкості, розподілу, переключення уваги |
6-10 років |
|||
5. |
Тест Тулуза - П’єрона |
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р. |
Вимірювання швидкості психічних процесів, обсягу та якості уваги |
6-9 років |
|||
6. |
Тест «Розподіл і переключення уваги» |
Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 45-46. |
Дослідження розподілу і переключення уваги |
6-10 років |
|||
7. |
Визначення розподілу і переключення уваги Р. Нємова |
Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197. |
Визначення розподілу і переключення уваги |
6-10 років |
|||
8. |
Точність уваги за методикою К. Іванова-Смоленського "Коректурна проба" |
Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Точність уваги
|
З 10 років |
|||
9. |
Точність уваги за методикою К. Іванова-Смоленського "Коректурна проба" |
Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Точність уваги
|
З 10 років |
|||
10. |
Дослідження переключення уваги за методикою Шульте-Горбова «Чорно-червона таблиця» |
Терлецька Л. Шкільна психодіагностика – К.: Редакції загально педагогічних газет. 2003-120с. (Бібліотека «Шкільного світу») (с.24-27) |
Дослідження переключення уваги |
10 -15 років |
|||
3.4. Дослідження пам'яті |
|||||||
1. |
Опосередковане запам'ятовування за методикою Л. Виготського |
Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Опосередковане запам'ятовування |
З 8 років |
|||
2. |
Продуктивність запам'ятовування за методикою О. Лурії "Піктограми" |
Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Продуктивність запам'ятовування
|
З 10 років |
|||
3. |
Обсяг оперативної пам'яті за методикою Е. Крепеліна "Рахунок" |
Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Обсяг оперативної пам'яті
|
З 13 років |
|||
4. |
Заучування 10-ти слів. Методика О.Р.Лурії |
С.Коробко, О. Коробко Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник. – К.: Літера ЛТД, 2006. – 416 с. (с.136) |
Оцінка стану пам’яті, втомлюваності, активності уваги. Визначення обсягу короткочасної і відстроченої пам’яті |
Від 5-ти років |
|||
5. |
Тест «Мимовільна пам’ять» |
Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 48. |
Дослідження мимовільного запам’ятовування |
6-10 років |
|||
6. |
Тест «Обсяг короткочасної пам’яті» |
Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 49. |
Дослідження обсягу короткочасної пам’яті |
6-10 років |
|||
7. |
Методика «Пам’ять на числа» |
Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 49-50. |
Оцінка короткочасної зорової пам’яті, її обсягу і точності |
З 10 років |
|||
8. |
Методика «Пам’ять на образи» |
Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 50-51. |
Вивчення образної пам’яті |
З 10 років |
|||
9. |
Методика «Оперативна пам’ять» |
Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 52-53. |
Вивчення короткочасної пам’яті |
З 10 років |
|||
10. |
Тест «Довготривала пам’ять» |
Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 55-57. |
Визначення обсягу короткочасної та довготривалої пам’яті
|
З 10 років |
|||
11. |
Дослідження швидкості запам’ятовування |
Психологічний інструментарій. Пам’ять дитини, - К.:Главник, 2004. |
Дослідження швид- кості за- пам’ятовування |
13-18 років |
|||
12. |
Дослідження логічної та механічної пам’яті |
Психологічний інструментарій. Пам’ять дитини, - К.:Главник, 2004. |
Дослідження логічної та механічної пам’яті. |
13-18 років |
|||
13. |
Дослідження типу запам’ятовування |
Психологічний інструментарій. Пам’ять дитини, - К.:Главник, 2004. |
Дослідження типу запам’ятовування. |
Будь- який вік |
|||
3.5. Дослідження мислення |
|||||||
1. |
Методика «Нісенітниці»
|
Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197. |
Елементарні образні уявлення, логічні зв’язки й відношення між предметами |
6-7 років |
|||
2. |
Тест «Дослідження творчості, широти, самостійності і логіки мислення» |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 280. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження творчості, широти, самостійності і логіки мислення |
З 6 років |
|||
3. |
Тест «Гнучкість мислення» |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 279-280. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження гнучкості мислення |
З 6 років |
|||
4. |
Методика дослідження логіки і гнучкості мислення |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 116-117. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження логіки і гнучкості мислення |
З 6 років |
|||
5. |
Методика дослідження порівняння |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 117-118. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження порівняння |
З 6 років |
|||
6. |
Вміння встановлювати логічну послідовність подій(модифіка ція Л.Кондра тенко,Л.Богуслав ської,С.Гончарен ко методики «Логічна послідовність подій» із тесту інтелекту Д.Векслера |
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р |
Визначення здатності до відтворення окремих подій чи фрагментів дійсності та надання їм логічної цілісності, спроможності розуміти ситуацію та передбачати події |
З 6 років |
|||
7. |
Методика «Смужка» О. Зака |
С.Коробко, О. Коробко Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник. – К.: Літера ЛТД, 2006. – 416 с. |
Визначення наявності рефлексивної дії як необхідної умови теоретичного розв’язування задач |
8-9 років |
|||
8. |
Методика «Короткий переказ»
|
С.Коробко, О. Коробко Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник. – К.: Літера ЛТД, 2006. – 416 с. |
Визначення уміння учня переосмислюва ти текст та передавати його зміст у більш узагальненій формі |
9-11 років |
|||
9. |
Тест структури інтелекту Амтхауєра |
Толкование пословиц / Альманах психологических тестов. М., 1995, С.125-126. |
Вивчення структури інтелекту особистості |
З 12 років |
|||
10. |
Методика «Тлумачення прислів’їв» |
Альманах психологических тестов. М., 1995, С.125-126. |
Рівень розвитку мислення, рівень розвитку асоціативних процесів |
З 12 років |
|||
11. |
Методика «Тип мислення» Резапкіна Г.В. |
Альманах психологических тестов. М., 1995, С.125-126. |
Дослідження типу мислення |
З 12 років |
|||
12. |
Методика "Числові ряди" Крепеліна |
Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Аналітичність мислення |
З 13 років |
|||
|
|
3.6. Дослідження уяви |
|
|
|||
1. |
Тест «Склади казку» |
Готовність дитини до навчання/ Упоряд.: С.Максименко, К. Максименко, О.Главник.-К.: Мікрос-СВС, 2003 .- С.86 |
Дослідження рівня уяви
|
5-7 років
|
|||
2. |
Тест «Особливості творчого уявлення» |
Основы психологии: Практикум/Ред.- сост. Л.Д.Столяренко. – 3-е изд., доп. И переработ.- Ростов-на-Дону: Феникс, 2002. – С.66 |
Виявлення особливостей творчої уяви |
З 6-и років |
|||
3. |
Методика «Придумай розповідь» |
Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197. |
Діагностика рівня розвитку уяви |
6-9 років |
|||
4. |
Методика «Вербальна фантазія» |
Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197. |
Дослідити рівень вербальної фантазії |
6-8 років |
|||
5. |
Методика «Малюнок» |
Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197. |
Дослідження рівня розвитку фантазії |
6-8 років |
|||
6. |
Методика «Скульптура» |
Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197. |
Дослідження рівня розвитку фантазії |
6-8 років |
|||
7. |
Методика «Дослідження розвитку уяви як показника шкільної зрілості» |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 1999. – 332 с. – С. 129-130. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження розвитку уяви |
6-9 років |
|||
8. |
Тест «Особливості творчої уяви» |
Основы психологии: Практикум / Ред.-сост. Л.Д.Столяренко. – Изд. 3-е, доп. и переработ. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 704 с. – С. 66. |
Дослідження розвитку уяви |
10-17 років |
|||
9. |
КТТМ (субтест П.Торренса) |
Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини/ Упоряд. С.Максименко, Л.Кондратенко, О.Главник. -К.: Мікрос-СВС, 2003. - с.32-38
|
Дослідження творчості, гнучкості, оригінальності мислення, та розробленості теми. |
6-18 років |
|||
10. |
Вивчення зв’язку творчої уяви з процесом сприймання,пам’яті та мислення |
Г.Г. Бикова, О.В.Нерівня Практикум з психології,- Львів: ВО «Вища школа», 1985. |
Вивчення зв’язку творчої уяви з про- цесом сприймання, пам’яті та мислення |
12-15 років |
|||
11. |
Дослідження просторової уяви |
Г.Г. Бикова, О.В.Нерівня Практикум з психології,- Львів: ВО «Вища школа»,1985. |
Дослідження просто- рової уяви. |
8-14 ро- ків |
|||
3.6. Дослідження рівня інтелектуального розвитку
|
|||||||
1. |
Експрес – методика вивчення рівня інтелектуального розвитку учнів 1 – х класів: (Б.К.Пашнєв) |
Метод. посібник – Х.:Вид.група «Основа», 2007 |
Виявляється здатність до систематизації, логічного мислення, розкриття зв’язків і відносин, що існують між різними предметами та явищами. |
|
|||
2. |
Стадненко Н.М., Ілляшенко Т.Д., Обухівська А.Г Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів |
Стадненко Н.М., Ілляшенко Т.Д., Обухівська А.Г. Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів. Видання друге, перероблене і доповнене. – Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2006. – 36 с |
Діагностика і диференціація вікової норми інтелектуального розвитку, затримки психічного розвитку та розумової відсталості у молодших школярів |
6-8 років |
|||
3. |
Методика «Виділення суттєвих ознак поняття». За Т.Марциновською |
ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.:С.Максименко,Л.Кондратенко,О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психологічний інструментарій). Бібліогр.: с. 110 |
Виявлення здатності до виокремлення суттєвих ознак поняття |
5-10 років |
|||
4. |
Тест «Розрізані фігурки», Л.Переслені, О.Шуранова |
ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.: С.Максименко,Л.Кондратенко,О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психологічний інструментарій).Бібліогр.: с. 110 |
Виявлення рівня розвитку наочно-дієвого мислення, зорового сприйняття, візуально-моторної інтеграції. |
6,5-9 років |
|||
5. |
Тест Гудинаф - Харриса |
Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога: В 2 кн. – М.: 1999. – Кн. 1 |
Дослідження рівня інтелектуального розвитку |
7-10 років |
|||
6. |
Методика «Речення» За Головей Л.А., Рибалко Є.Ф. |
ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.: С.Максименко,Л.Кондратенко,О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психологічний інструментарій).Бібліогр.: с. 110 |
Виявлення дивергентної продуктивності при операціях із символічним матеріалом.
|
8-10 років |
|||
7. |
Методика «Класифікація» За Головей Л.А., Рибалко Є.Ф. |
ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.: С.Максименко,Л.Кондратенко,О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психологічний інструментарій).Бібліогр.: с. 110 |
Виявлення дивергентної продуктивності на семантичному матеріалі. |
8-10 років |
|||
8. |
Методика визначення стилю навчання і мислення |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач М.В. Лемак ,В.Ю.Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р |
Вивчення стилю мислення та навчання |
З 12 років |
|||
9. |
Тест «Рівень персональних досягнень» (Вандерлік - 93) |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач М.В. Лемак , В.Ю.Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р |
Діагностика розумових здібностей, визначення менталь них можливостей особистості. |
З 14 років |
|||
10. |
Методика «Шахова дошка» Т.Тюрін |
Основи психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006 |
Визначення інтелектуальної активності |
15-17 років |
|||
11. |
Тест «Загальних розумових здібностей» А.Отіс, Р.Леннон |
Федоров В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації / науково-методичний збірник. Ч.6, Хм.РВВ, 1993 |
Визначення рівня загальних розумових здібностей |
9-14 років |
|||
12. |
Методика «Логіко-кількісне відношення» |
Альманах психологических тестов / Сост. Римские Р.Р. и С.А. -- М.: КСП, 1996 - с. 141-142 |
Оцінка розвитку логічного мислення |
12-18 років |
|||
13. |
Методика дослідження швидкості і широти мислення |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: навчально – методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім В. Винниченка, 1999р.-с119-120. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження показників швидкості і широти мислення |
12-18 років |
|||
14. |
ШТУР 2 - Шкільний тест розумового розвитку |
Фурман А.В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. - К.: Освіта,1993. |
Діагностика розумового розвитку учня. Контроль за процесами розвитку за період навчання. |
12-18 років |
|||
3.7.Вивчення здібностей, обдарованості
|
|||||||
1. |
Шкала оцінювання поведінкових характеристик кращих учнів |
Психологічна діагностика обдарованості: монографія / [Р.О. Семенова, Д.К. Корольов, М.О. Мельник та ін.] / за ред. Р.О. Семенової. — Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012.— 172 с (Рекомендовано до друку вченою радою Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, (протокол № 10 від 26 грудня 2011 року) |
Оцінки стабільності проявів обдарованості |
З 6 років |
|||
2. |
Модель ідентифікації обдарованих молодших школярів (за Дж.Рензуллі) |
Коробко С., Коробко О. Робота психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006 |
Виявлення обдарованих дітей |
6-10 років |
|||
3. |
Тест «Твій тип інтелекту» |
Щоб хотіти вчитися. Профорієнтаційний посібник дя молодших школярів //Психолог – 2006 - №17 – травень.(Вкладка – С. 14-17) |
Діагностика інтелектуального потенціалу |
6-10 років |
|||
4. |
Опитувальник особистої схильності до творчості (Г.Девіс) |
Пашнєв Б.К. Психодіагностика обдарованості. -Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2007. - 128 с. |
Вивчення схильності особистості до творчості |
З 12 років |
|||
5. |
Методика «Визначення здібностей учнів Хаана і Кафа» |
Психологічна підтримка творчості учня / Упоряд. О.Главник, В.Зоц. - К.: Редакції загальнопедагогічних газет, 2003.-128с. (Бібліотека „Шкільного світу”) |
Визначення здібностей учнів до різних видів діяльності |
10-18 років |
|||
6. |
Шкала тестів розумового розвитку А.Біне-Т.Сімон Варіант Л.Термена |
Інтелектуальні здібності дитини-К.. Мікрос - СВС, 2003, 96с. Газета "Психолог" №23-24, 2005, с.20 |
Вивчення розумового розвитку |
6-15 років |
|||
7. |
Тест П.Торренса Ааптація О.Щебланової та І.Аверіної |
ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини./Упоряд.: С.Максименко,Л.Кондратенко, О. Главник- К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 сю (Психолог. інструментарій).Бібліогр.: с. 110 |
Оцінка творчої обдарованості |
6-18 років |
|||
8. |
Тест Айзенка |
Немов Р.С. Психология. - Кн. З. – М: ВЛАДОС, 2002. - С.196-197. |
Оцінка і рівня розвитку здібностей |
15-18 років |
|||
9. |
Тест «Творчий потенціал особистості» |
Психологічне супроводження профільного навчання. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 144с. – «Серія «Профільне навчання») |
Вивчення меж допитливості, упевненості, сталості, прагнення до незалежності,здатнос ті абстрагуватися, зосереджуватися. |
15-18 років |
|||
10. |
Анкетне опитування батьків (за І. І. Карабаєвою) |
Проценко О. В. Розвиток здібностей та обдарувань у дошкільників.-К.:Шк.світ,2011.-128с.-с.45-47 |
Дослідження обдарованості |
Батьки |
|||
11. |
Діагностика розвитку здібностей, нахилів дітей |
Проценко О. В. Розвиток здібностей та обдарувань у дошкільників.-К.:Шк.світ,2011.-128с.-с.19-21 |
Діагностика розвитку здібностей, нахилів дітей |
Батьки |
|||
4.Дослідження особистісної сфери дитини
|
|||||||
4.1. Комплексне дослідження особистості
|
|||||||
1. |
Методика «Неіснуюча тварина» |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. Т.1. - М.; ВЛАДОС, 2001. |
Визначення особистісних рис, тенденцій |
З 6 років
|
|||
2. |
Проективний тест «Малюнок сім’ї» Хоментаускас Г.Т. |
Шевандрин Н.И. психодиагностика, коррекция и развитие личности. – М.: ВЛАДОС, 2001.-С.470-473 |
Визначення особливостей стосунків в сім’ї |
З 6-и років
|
|||
3. |
«Символічне уявлення Я-образу» (Лонг-Зіллер) |
Бойбіна Ю.В. Обліково-звітна документація практичного психолога. Метод.реком. – Харків. – 2007 |
Дослідження уявлення про власне «Я» |
6 – 10 років |
|||
4. |
Методика «Життєві цінності» (автор Н.Шевченко) |
Діагностичний інструментарій психолога /упоряд. Т.Гончаренко.-К.:Шк.світ.2008.-128 с. – (Біблотека «Шкільного світу») |
Визначення ієрархії значущості життєвих цінностей учнів різних вікових груп |
6 - 17 років |
|||
5. |
Загальна оцінка особистості В.М.Мельников, Л.Т.Ямпольський |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога.-М.: ВЛАДОС, 2000. - Кн.2 –с.300-320 |
Загальна оцінка особистості:нейрон тизм, психотизм, депресія,сенситив ність, інтроверсія, загальна активність |
З 12 років |
|||
6. |
Методика А.С.Будассі
|
Бойбіна Ю.В. Обліково-звітна документація практичного психолога. Метод.реком. – Харків. – 2007 |
Комплексне дослідження особистості |
З 12 років |
|||
7. |
Опитувальник самоставлення В.Столін |
ПІ. Готовність до профільного навчання.-К.: О.Главник, С.Максименко, Л.Кондратенко. Мікрос-СВС, 2003р. |
Виявлення мотивів самоусвідомлення, самопізнання |
15-17 років |
|||
8. |
Діагностика вад особистісного розвитку (ДВОР) З. Карпенко |
Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах / упоряд. Т. Червона. – К.: Шкільний світ, 2008. – С. 53-55 |
Дослідження тривожності, імпульсивності, агресивності, схильності до нечесної поведінки, замкненості, невпевненості |
9-11 років
|
|||
9. |
Методика «Автопортрет» Р.Бернс модифікація Є.Романової, С. Потьоміної |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога в образовании-М.: ВЛАДОС, 2003 |
Дослідження особистісної сфери старшокласника |
15-17 років |
|||
4.2. Дослідження темпераменту
|
|||||||
1. |
Тест-опитувальник «Коло» за Айзенком |
Навчання, адаптація дитини до школи /Упоряд. С. Макси-менко, К. Максимен-ко, О. Главник. К.: Мікрос, 2003. |
Визначення типу темпераменту |
4-7 років |
|||
2. |
Темпоральні особливості М. Клімова, В. Козлова |
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р. |
Дослідження особливостей ЦНС |
8-10 років |
|||
3. |
Методика «Коло»
|
Терлецька Л. Шкільна психодіагностика. – К. Видав. Ред.заг.пед.газет, 2003 |
Визначення типу темпераменту особистості |
8 -9 років |
|||
4. |
Тест Айзенка |
Нємов Н.С. Психологія., Кн.3.: Експериментальна і педагогічна психологія і психодіагностика. – М.:Просвещение ВЛАДОС, 1995 г. –с.172. |
Для визначення типу темпераменту |
11-16 років |
|||
5. |
Тест «Формула темпераменту» |
Психологічне супроводження профільного навчання. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 144с. – «Серія «Профільне навчання») |
Вивчення особливостей темпераменту |
|
|||
4.3.Дослідження характеру
|
|||||||
1. |
Методика «Коротка абетка рис характеру» |
Розвиток пізнавальних процесів дитини. Упоряд.: С.Максименко, В.Масенко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС. – 2003. |
Самооцінка рис характеру |
З 10-12 років |
|||
2. |
Методика дослідження характеру особистості |
Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Вивчення сили характеру особистості |
З 13 років |
|||
3. |
Методика «Оцінка схильності до ризику» О.Г.Шмельова |
Пашукова Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології / За ред. Т.І.Пашукової. – К.: Знання, 2000 |
Визначення схильності до ризику |
з 14 років |
|||
4. |
Самооцінка характеру методом оціночних шкал |
Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Вивчення переважаючих рис характеру характеру |
З 14 років |
|||
5. |
Методика «Визначення типу характеру» К.Юнг |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: навчально – методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.. В. Винниченка, 1999р. – 332с. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Визначення типу характеру особистості |
10-15 років |
|||
6. |
Тест-опитувальник Шмішека |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: Учеб. пособие: В 2 кн. — М.: ВЛАДОС, 1999. — Кн. 1: Система работы психолога с детьми разного возраста. 384 с. |
Виявлення акцентуацій характеру у підлітків |
13-18 років |
|||
4.4.Дослідження мотивації
|
|||||||
1. |
«Діагностична гра у школу»
|
Готовність дитини до навчання / Упоряд. С. Максименко, І. Максименко, О. Главник, - К.: Мікрос – СВС, 2003 |
Визначення домінування пізнавального чи ігрового мотиву |
5–7 років |
|||
2. |
Бесіда про школу (Т.Нєжнова, адаптовано Л.Дзюбко, Л.І. Гриценюк)
|
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк.- К.: Шкільний світ, 2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Діагностика рівня сформованості внутрішньої позиції школяра
|
5-7 років
|
|||
3. |
Методика дослідження мотивації учіння у першокласників. М.Гінзбург |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Дослідження мотивації учіння у першокласників |
6-7 років |
|||
4. |
Оцінка шкільної мотивації учнів початкових класів. Н.Лусканова |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Виявлення дітей, які характеризуються негативним ставленням до школи |
6-8 років |
|||
5. |
Визначення мотивації молодшого школяра до навчання в школі О.Ануфрієва, С.Костроміна |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Діагностика ставлення учня до себе, як до школяра. Усвідомлення навчальних мотивів |
6-8 років |
|||
6. |
Проективна методика «Продовж казку» Л.Дюсс. Модифікація Л.Кондратенко |
ПІ. Розумові здібності дитини. – К., Главник, 2004, с.100 |
Визначити причини зниження мотивації до навчання |
6-10 років |
|||
7. |
«Тест кольорових виборів» Л.Собчик |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк.-К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Визначення мотивів та потреб молодшого школяра |
6-10 років |
|||
8. |
Методика прямого оцінювання учнів середніх та старших класів |
Діагностичний інструментарій психолога /упоряд. Т.Гончаренко.-К.:Шк.світ.2008.-128 с. – (Біблотека «Шкільного світу») |
Вивчення рівнів самооцінки, рівня домагань |
З 10 років |
|||
9. |
Мотиваційна структура навчальної діяльності школяра. М.Алексєєва, М.Дригус |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Вивчення структури навчальної мотивації школяра |
10-15 років |
|||
10. |
Мотивація успіху та уникнення невдачі |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Вивчення мотиваційної спрямованості |
10-15 років |
|||
11. |
Вивчення спрямованості на здобуття знань(Є.П.Ільїна, Н.П.Курдюкова) |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Вивчення спрямованості на здобуття знань та на оцінку |
10-15 років |
|||
12. |
Методика діагностики мотивації до успіху (Т.Елерс) |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Діагностика мотиваційної спрямованості особистості на досягнення успіху |
10-17 років |
|||
13. |
Тест «Сформованість позитивної групової мотивації» (В.А.Розанова) |
Діагностика навчальної мотивації: збірник методик/Людмила Дзюбко, Людмила Гриценюк. -К.:Шкільний світ,2011.-2011.- 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») |
Формування групової мотивації |
12-17 років |
|||
14. |
Опитувальник для оцінки потреб досягнення успіху Р. Нємов |
Нємов Н.С.Психологія. Кн.3.: Експериментальна і педагогічна психологія і психодіагностика. – М.: ВЛАДОС, 1995 г. –с.172. |
Визначення мотивів (прагнення успіху, страх невдачі) |
З 12 років |
|||
15. |
Анкета вивчення мотивів навчальної діяльності Б.Пашнєва |
Психологу для роботи: діагностичні методики М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Вивчення ставлення учнів до восьми основних мотивів навчальної діяльності |
З 12 років |
|||
16. |
Проективна малюн -кова методика «Школа і Я» Т.А.Устименко |
Мотивація молодших школярів у процесі інтегрованого навчання. Методичні рекомендації для прак тичних психологів і вчителів поча ткової школи / Автор-укладач Н.О.Юдіна.За ред. В.Ф.Моргуна. – Полтава, Terra. 2002. – 43с. |
Дослідження мотивації учнів. Визначення ставлення до школи і пізнаваль- ної діяльності |
1-4 класи |
|||
5. Дослідження емоційно-вольової сфери
|
|||||||
1. |
Тест кольорових пірамід (методика М.Люшера в інтерпретації Л.Собчик) |
Емоційний розвиток дитини / Упоряд.: С.Максименко, К.Максименко, О.Главник – К.: Мікрос – СВС, 2003. – 112 с. – (Психол. інструментарій) |
Визначення емоційної сфери й особливостей інтелекту особистості |
З 5 років |
|||
2. |
Графічна методика «Кактус» |
Крамченкова В. О. Психодіагностика розвитку дошкільників.-Х.: «Ранок», 2013.-с.57-59 |
Дослідження емоційно-особистісної сфери |
3-6 років |
|||
3. |
Методика «Дослідження настрою» (А.Н.Лутошкін) |
Калашникова Л.В., Гурова О.М., Зубченко В.Г., Уличний І.Л. Психологія розвитку: навчально – методичний посібник. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім В. Винниченка, 1999р,-с.153-155. (друкується за рішенням МОНУ про надання грифу від 24.11.2000 №2/1860) |
Дослідження емоційного стану |
6-12 років |
|||
4. |
Кольоровий тест М. Люшера |
Собчик Л. Н. Метод цветовых выборов — модификация восьмицветового теста Люшера : практическое руководство. — СПб.: Речь, 2007. — 128 с. |
Визначення емоційних станів |
З 9 років |
|||
5. |
Методика «Мій клас та мій учитель» |
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р. |
Визначення емоційного ставлення учнів до класу та вчителя |
З 9 років |
|||
6. |
Методика діагностики рівня шкільної тривожності Філіпс |
Психологу для роботи: діагностичніметодики.М.В.Лемак, В.Ю.Петрище-Ужгород вид.О.Гаркуши, 2012-с.616 |
Вивчення рівня шкільної тривожності |
8-10 років |
|||
7. |
Опитувальник «Емоційний стан дитини» / О. Захарова |
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р. |
Дослідження емоцій |
8-10 років |
|||
8. |
Методика виявлення групи ризику |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач М.В. Лемак , В.Ю.Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р |
Вивчення стосунків в сім'ї, рівнів агресивно сті,недовіри до людей, невпевненості к собі, акцентуацій характеру |
З 14 років |
|||
9. |
Дослідження імпульсивності (В. Лосєнков) |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач М.В. Лемак , В.Ю. Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р |
Вивчення рівня імпульсивності |
З 14 років |
|||
10. |
Виявлення схильності до емпатії (за методикою І. Юсупова) |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст/ укладач М.В. Лемак , В.Ю. Петрище- Вид. 2-виправл.- Ужгород 2012р |
Дослідження рівня розвитку емпатії |
З 15 років |
|||
11. |
Опитувальник Ч.Д.Спілбергера |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. Кн. 1.- М.; ВЛАДОС, 2003. - с.343 - 346 |
Визначення рівня тривожності |
12-18 років |
|||
12. |
Діагностика стану агресії: опитувальник Басса-Даркі |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. - М.; ВЛАДОС, 1996. - с. 167 - 172. |
Дослідження агресивності особистості |
12-18 років |
|||
13. |
Агресивність модифікація тесту С.Розенцвейга |
Немов Р.С. Психология. Кн.З. - М.; ВЛАДОС, 2002. - с.357-371 |
Оцінка ступеня розвинутості у людини рис особистості |
10-18 років |
|||
14. |
Тест «Емоційна врівноваженість» |
Психолого-педагогічна діагностика школярів / Упоряд. О.Л.Співак.-Х.: Ранок, 2009 |
Оцінка ступеню емоційної врівноваженості |
З 15 років |
|||
6.Дослідження міжособистісних стосунків та соціально-психологічного клімату |
|||||||
6.1. В сім'ї |
|||||||
1. |
Малюнок сім'ї у вигляді напівказко- вих тварин |
Газ «Психолог»,№41,2002. |
Для дослідження особистості дитини |
6-10 років |
|||
2. |
Тест «Малюнок родини» |
Халс, Херріс .О.А.Атемасова. Агресивна дитина: як їй допомогти? Харків. Видавнича група «Основа», 2010 |
Виявити особливості родинних стосунків |
6-10 років |
|||
3. |
Проективний тест Рене-Жиля |
1.Практическая психодиагностика / под ред. Д.Я. Райгородского. - Самара: "БАХРАХ", 1998; 2.Альманах психологічних тестів, М.:КСП, 1996. |
Дослідження міжосо- бистісних стосунків. Виявлення сфери мі- жособистісних відно- син дитини і її сприй- няття внутрі- шньо сімейних відносин.
|
3 5 ро- ків |
|||
4. |
Методика PARI Е.Шеффер, Р.Белла, адаптация Т.В.Нещерет |
Практическая психодиагностика / под ред. Д.Я. Райгородс- кого. - Самара: "БАХРАХ", 1998. |
Дослідження міжосо- бистісних стосунків. Вивчення ставлення батьків до різних сто- рін сімейного життя. |
Батьки |
|||
5. |
Діагностика батьківського відношення А.Я.Варг, В.В.Столін |
Практическая психодіагностика / подред. Д.Я. Райгородс- кого. - Самара: "БАХРАХ", 1998. |
Дослідження міжосо- бистісних стосунків в сім'ї.Дослідження батьківського ставле ння уосіб, що зверт аються за психологіч ною допомогою з пи тань виховання дітей і спілкування з ними. |
Батьки дітей з 7 до 15 років |
|||
6. |
Опитувальник АСВ, аналіз сімейного виховання |
Овчарова Р.В.Справочная книга школьного психолога. - М.: "Просвещение", 1996. |
Дослідження типу сі- мейного виховання. Визначення типу сі мейного виховання і характер його пору- шення. |
Батьки |
|||
7. |
Графічний тест «Моє ко- ло спілкуван ня» Т.Ю.Андруще нко |
Рогов Є.І. Настільна книга практичногопсихолога, - М.: Владос. |
Дослідження кола та характеру взаємодії дитини з оточуючими- її однолітками, бать ками, вчителями. |
1-4 класи |
|||
8. |
Анкета «Про взаємостосунки в сім’ї» |
Кацинська Л.Л. Виховний процес у сучасній школі. – Рівне: ін-т ПКПК, 1997. |
Дослідження міжосо- бистісних стосунків у сім’ї. |
5-11 класи |
|||
9. |
Опитувальник «Типи вихо- вання» |
Баркан Л.І. Практична психологія для батьків або як навчитись розуміти свою дитину. – М.: АСТ ПРЕСС, 1999. |
Дослідження типу ви- ховання. |
Батьки |
|||
6.2. В навчальному колективі |
|||||||
1. |
Опитувальник «Мій клас»( Методика Бовзера у модифіка- ції Ю. Гільзбурга) |
. Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006р. |
Діагностування ставлення окремих учнів до свого класу |
6-12 років |
|||
2. |
Дж. Морено Соціометрія |
С.Сівак. Методика комплексного психодіагностичного вивчення стану навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. – с.20-25 |
Визначення стану емоційно-психологічних стосунків у дитячому колективі |
З 7 років |
|||
3. |
Методика «Секрет» Т.А. Репіна |
Л.А. Венгер, В.С.Мухіна «Задачі та вправи з дитячої психології», - М.: Просвіта, 1987. |
Визначення взаємин між дітьми та статусу дитини в групі ровес- ників. |
6-9 років |
|||
4. |
Анкета «Оцінка відносин підлітка з класом» |
Рогов Є.І. Настільна книга практичного психолога, - М.: Владос. |
Виявлення трьох мо- жливих типів сприй- ма ння індивідом групи. |
8-11класи |
|||
5. |
Анкета «Вимір міжособистісних стосунків у класі» |
Кацинська Л.Л. Виховний процес у сучасній школі. – Рівне: ін-т ПКПК, 1997. |
Вимір міжособистіс- них стосунків у класі. |
5-11класи |
|||
6. |
Референто- метрія |
А.І.Красило, А.П.Новгородцева, Московський психолого- соціальний ін-т «Статус психолога і проблеми його адаптації в навчальному закладі», - Москва- Воронеж, 1995. |
Дослідження міжосо- бистісних виборів у групі, виявлення рів- ня референтності окремих членів групи. |
Учні |
|||
7. |
Визначення індексу групової згуртованості Сішора. |
Ковалев С.В. Подготовка старшеклассников к семейной жизни. – М.: "Просвещение", 1991. |
Дослідження рівня згуртованості колек- тиву. |
Діти, дорослі |
|||
8. |
Взаємини з педагогами |
Зайченко М.В. Інструментарій соціального педагога/М.Зайченко. -К.:Шк.світ,2011.-(Бібліотека «Шкільного світу» |
Вивчення взаємин з педагогами |
Середній і старший шкільний вік |
|||
6.3. В педагогічному колективі
|
|||||||
1. |
Оцінка психологіч ного клімату в колективі Л.Н.Лутошкіна |
Рогов Є.І. Настільна книга практичного психолога, - М.: Владос. |
Дослідження міжосо- бистісних стосунків у колективі. |
Діти, дорослі |
|||
2. |
В.П. Симонов Методика діагностики стилю взаємодії суб’єктів менеджменту |
Бухлова Н.В., Мазуренко Л.М. Вивчення ефективності діяльності педагога-вихователя. – Х. : Вид. група «Основа», 2006.- с.65-69. |
Отримання інформації щодо структури міжособистісних відносин педагога. |
Педагоги |
|||
3. |
Експрес – діагностика по вивченню соціально – психологічного клімату в колективі |
Практическая психодиагностика / под. ред. Д.Я. Райгородского. - Самара: "БАХРАХ", 1998. |
Дослідження міжосо- бистісних стосунків в групі. Визначення соціаль- но-психологічного клімату в колективі. |
Педагоги |
|||
4. |
Методика оцінки психологічної атмосфери в колективі А.Ф.Фідпер |
Практическая психодиагностика / под ред. Д.Я. Райгородского. - Самара: "БАХРАХ", 1998. |
Дослідження міжосо- бистісних стосунків в групі.Визначення оцінки психологічної атмосфери в колективі. |
Педагоги |
|||
5. |
Методика виявле ння типових способів поведін ки педагога в конфліктних ситуаціях |
М.М.Заброцький,С,Д.МаксименкоКомунікативна компетентність учителя:сутність і шляхи формування.-К.-Ж.,2000 |
Для встановлення домінуючого стилю поведінки особистості в конфліктній ситуації |
Педагоги |
|||
6. |
Методика діагностики здатності педагогів до емпатії |
М.М.Заброцький,С,Д.МаксименкоКомунікативна компетентність учителя:сутність і шляхи формування.-К.-Ж.,2000 |
Виявлення здатності педагогів до емпатії |
Педагоги |
|||
7. |
Методика оцінки особистісної тривожності педагогів |
М.М.Заброцький,С,Д.МаксименкоКомунікативна компетентність учителя:сутність і шляхи формування.-К.-Ж.,2000 |
Для оцінки особистісної тривожності педагогів |
Педагоги |
|||
7. Дослідження професійних здібностей, нахилів учнів
|
|||||||
1. |
Тест «Чи знаєте Ви свої професійні схильності» |
Психологічне супроводження профільного навчання. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 144с. – «Серія «Профільне навчання») |
Діагностика професійних схильностей |
15-18 років |
|||
2. |
Методика «Характеристика інтересів» |
Психологічне супроводження профільного навчання. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 144с. – «Серія «Профільне навчання») |
Виявлення ступенів виразності інтересів школярів |
15-18 років |
|||
3. |
Методика визначення професійно-орієнтованого типу особистості Дж.Голланда |
Методи професійної психодіагностики/ Є.Руденко.-К.: Шк.світ,2011.128 ст. – (Бібліотека Шкільного світу) |
Визначення професійно-орієнтованого типу особистості і відповідних типові професій |
З 14 років |
|||
4. |
Методика оцінки само спрямовуючого пошуку |
Методи професійної психодіагностики/ Є.Руденко.-К.: Шк.світ, 2011.128 ст. – (Бібліотека Шкільного світу) |
Діагностика професійного самовизначення підлітка |
З 14 років |
|||
5. |
Визначення спрямованості особистості Б.Басс (орієнтаційна анкета) |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. - М.: ВЛАДОС, 2001.- Кн.1 – 384с. (с.369-374) |
Визначення рівня готовності до вибору професії |
14-18 років |
|||
6. |
Опитувальник професійної спрямованості (ОПС) Д.Голланда (модифікація В.В.Синявського, О.О.Яшишина) |
Професійні здібності учня / Упоряд.: С.Максименко, О.Главник, М.Левтик -К.: Главник, 2004.-112с.- (Психологічний інструментарій) (с.11-18) |
Виявлення професійного типу спрямованості особистості підлітка |
14-18 років |
|||
7. |
Диференціально – діагностичний опитувальник (ДДО)Є.А.Клімов. |
Лемак, Петрище. Психологу для роботи:діагностичні методики. Ужгород:в-во О Гаркуші,2012. |
Для відбору на різні типи професій згідно з класифікацією типів професій.Діагностика схильностей та професійних інтересів старшокласників. |
3 14 років |
|||
8. |
Карта інте- ресів Є.А.Клімов |
Лемак, Петрище. Психологу для роботи:діагностичні методики. Ужгород:в-во О Гаркуші,2012. |
Дослідження інте- ресів та здібностей осо бистості |
9-11класи |
|||
9. |
Орієнтаційно- діагностична анкета нахи- лів та інте- ресів ОДАНІ |
Б.А. Федоришин,С.Я. Карпіловська, Є.М. Ткаченко та ін. Профконсультаційна робота зі старшокласниками під ред. Б.А. Федоришина.-К.: Радянська школа,1980. |
Виявлення та оцінка інтересів старшокла- сників. |
9-11 класи |
|||
10. |
Методика Л.Йоваши |
Практическая психодиагностика / под ред. Д.Я. Райгородского. - Самара: "БАХРАХ", 1998. |
Виявлення цікавості до техніки, фізичного розвитку і стану здо- ров'я,уваги, витримки, вміння зосередитись при наявності зовніш ніх дратівників. Визначення придат- ності особистості для праці на транспорті. |
3 15 років |
|||
11. |
Тест „Квадрат інтересів” |
Вибір професії або задача з багатьма невідомими. Терно- піль: “Підручники. Посібники”, 1997. |
Виявлення професій- них інтересів. Для відбору на різні типи професій згідно з професійними інте- ресами. |
3 14 років |
|||
8. Особливості освітнього процесу |
|||||||
1. |
Анкета «Учитель-учень» Рогов Е.И. |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога в об- разовании. – М.:“Владос”, 1995. |
Дослідження профе- сійної діяльності вчи- теля.Виявлення рівня компетентності вчи теляяк спецаліста з точки зору учнів, ступінь симпатії учня до вчителя, реальні взаємовідносини вчителя з учнями. |
Учні 5- 11-х класів |
|||
2. |
Анкета «Що нам цікаво?» |
С.Сівак. Методика комплексного психодіагностичного вивчення стану навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2002 |
Визначення особливостей начальних інтересів учня |
|
|||
3. |
Анкета «Класний керівник очима учнів» |
С.Сівак. Методика комплексного психодіагностичного вивчення стану навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. – с.11-14 |
Визначення характеру стосунків між класним колективом і класним керівником |
7-11 класи |
|||
4. |
Вирішення педагогічних ситуацій |
Л.Ф. Островська. Педагогічні ситуації в сімейному вихованні дошкільнят, - М.,1989. |
Вирішення педагогіч- них ситуацій. |
Педагоги |
|||
5. |
Анкета «Ставлення до школи». |
Л.Л. Кацицька Виховний процес у сучасній школі. – Рівне: ін-т ПКПК, 1997. |
Вивчення ставлення учнів до школи та на- вчання. |
5-11 класи |
|||
6. |
Референтометрія для вчителя |
С.Сівак. Скринінг шкільного життя. – Т. – 2002. |
Визначення професій ного рейтингу |
Педагоги |
|||
7. |
Індивідуальний стиль викладання |
А.Маркова, А.Ніканова Туріщева Л.В. Настільна книга шкільного психолога: Навчально-метод. посіб. для вчителя.– Х.: Вид. група «Основа».– 2008.– с.40 |
Визначення індивідуального стилю викладання |
Педагоги |
|||
8. |
Тест «Самооцінка уміння керувати роботою класу» |
Психолог №6, 2006 |
Виявлення уміння керувати класом |
Педагоги |
|||
9. |
А.А.Андрєєв.Комплексна методика для вивчення задоволе ності батьків життє діяльністю освітньої установи |
Бухлова Н.В., Мазуренко Л.М.. Вивчення ефективності діяльності педагога -вихователя. |
Визначення ставлення батьків до освітньої установи і до навчально – виховного процесу |
Батьки |
|||
9.Соціологічні дослідження
|
|||||||
1. |
Анкета «Що ви знаєте про ВІЛ/СНІД?» |
Профілактика ВІЛ-СНІДу та ризикованої поведінки. Журавель Т.В.,Лях Т.Л.,Петрик О.М.; під аг.ред.Лях Т.Л. – К.,2003 -112с. |
Вивчення знань дітей про ВІЛ/СНІД |
Учні підліткового віку |
|||
2. |
Опитувальник «Девіантна поведінка особистості» |
М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ, 2011 |
Діагностика вподобань учня, схильність до асоціальної поведінки, упевненості в майбутньому. |
13-17 років |
|||
3. |
Вивчення схильності учнів до шкідливих звичок |
М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ ,2011 |
Виявлення в класному колективі учнів, які потребують допомоги з проблем тютюнової та алкогольної залежності. |
13-17 років |
|||
4. |
Анкета «Інформованість підлітків про наркотики» |
М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ ,2011 |
Визначення рівня інформованості підлітків про наркотики |
5-11 класи |
|||
5. |
Анкета «Оцінка рівня інформованості щодо проблеми наркоманії в суспільстві» |
М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ ,2011 |
Визначення рівня інформованості підлітків щодо проблеми наркоманії в суспільстві |
Старшо- класники |
|||
6. |
Анкета звичок |
М. Зайченко «Інструментарій соціального педагога» К.: Шкільний світ ,2011 |
Вивчення звичок підлітка |
Старший шкільний вік |
|||
7. |
Тест залежності від нікотину |
Профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі - К.:КМЦССМ,2003 |
Визначення рівня залежності від тютюнопаління |
Від 13 років |
|||
8. |
Анкета для тих, хто хоче кинути палити |
Профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі - К.:КМЦССМ,2003 |
Визначення психологічної готовності до відмови від паління |
Від 13 років |
|||
9. |
Анкета «Алкоголь і організм людини. Чи маєте ви схильність до вживання алкоголю?» |
Профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі - К.:КМЦССМ,2003 |
Дослідження встановлення і схильності особистості до вживання алкоголю. |
Від 14 років |
|||
10. |
Пре-тест «Корисні звички» (опитувальник по визначенню рівня ставлення молод- ших школярів щодо алкоголю та куріння).
|
Корисні розрахунки,або як оцінити ефективність превентивного навчання. Методичні рекомендації для вчителів. Москва – Вінниця, 2001 Складений канд. психологічних наук О.Л.Романовою |
Визначення обізнаності дітей щодо шкідливості впливів тютюну та алкоголю |
З 7 років |
|||
11 |
Соціологічна анкета за модифікацією Панок В.Г. |
Працюючі діти як соціально – педагогічний феномен./За редакцією І.І. Цушка _ К.: Віка – Центр, 2003 |
Вивчення проблеми насильства над дітьми |
Від 15 років |
|||
12. |
Анкета «Толерантність» |
//Соціальний педагог.-2013- №4 |
Вивчення терпимості до інших людей |
Учні 8-9 класів |
|||
13. |
Методика «Моє здоров’я»
|
//Психолог- 2013-№11-12 О. Титаренко, Г. Стояновська |
Оцінювання стану свого здоров’я |
Старшо- класники |
|||
14. |
Анкета «Рівень адаптації в соціумі» |
Зайченко М.В. Інструментарій соціального педагога / Майя Зайченко. – К.: Шк.світ, 2011. – 128 с. |
Вивчення рівня адаптації в соціумі |
З 9 років |
|||
15. |
Анкета «Я і мої друзі» |
Абетка соціального педагога / укладач В.В. Волканова. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 235 с. |
З'ясування соціальних зв’язків учнів |
Від 13 років |
|||
16. |
Анкета «Взаємини в родині» |
Абетка соціального педагога / укладач В.В. Волканова. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 235 с. |
Вивчення взаємин в родині |
Від 12 років |
|||
17. |
Анкета «Особливості уявлень про майбутню сім'ю» |
г. «Психолог», №42,2010 |
Визначення знань і готовності до утворення майбутньої сім'ї |
Старшо- класники |
|||
ВИСНОВОК
експертної комісії
Центру практичної психології і соціальної роботи
експертиза від ___________ 20____ р. щодо відповідності стандартам поданих психодіагностичних методик показала такі результати:
(П.І.П.) ___________________________________________________
Назва навчального закладу ____________________________
району ________________________________________
Подано перелік, який складається з ___________ психодіагностичних методик
Реєстраційний номер: ___________
Основні напрямки психологічних і соціологічних досліджень і відповідності поданих методик стандартним вимогам
1. Дослідження готовності дитини до навчання у школі _________________________
2. Дослідження психологічної адаптації учнів 1-х, 5-х, 10-х класів ________________
3. Дослідження особливостей пізнавальної сфери школяра _______________________
4. Дослідження професійних здібностей і нахилів старшокласників ________________
5. Дослідження особливостей особистісної сфери дитини ________________________
6. Дослідження особливостей емоційної сфери учня ____________________________
7. Дослідження міжособистісних стосунків серед учнів, учителів, батьків ___________
8. Дослідження особливостей навчально-виховного процесу ______________________
9. Соціологічні дослідження ________________________________________________
Загальні висновки та рекомендації ___________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Голова експертної комісії:
Члени експертної комісії:
РІШЕННЯ
Експертної комісії
Центру практичної психології і соціальної роботи
Від «____» __________ 20 __ р. , протокол № _________
_____________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
1