БУЛІНГ (від англ. bully— хуліган, залякувати) – форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту,
насмішок, дезінформації,
псування особистих речей, фізичної розправи тощо.
КОМПОНЕНТИ БУЛІНГУ
Основні форми шкільного булінгу
умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін; дії сексуального характеру
насильство, пов'язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість.
Психологічний булінг
служить слово (образливе ім'я, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, поширення образливих чуток і т.д.)
використання агресивної мови тіла і інтонацій голосу для того, щоб змусити жертву здійснювати або не здійснювати що-небудь.
Ознаки булінгу
когось затискають в кутку приміщення ;
коли дорослий підходить до групки дітей вони,
замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність
( можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку);
один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції);
весь клас сміється над одним і тим же учнем; прізвиська дуже образливі;
по обличчю одного з учнів: блідий, червоний (у
плямах ), в сльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі;
молодші школярі бояться зайти в туалет;
школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи .
Причинами булінгу стають:
заздрість помста відчуття неприязні прагнення відновити справедливість боротьба за владу потреба підпорядкування лідерові нейтралізації суперника самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб
ПРОФІЛАКТИКА БУЛІНГУ
підвищення компетентності педагогічних працівників школи з означеної тематики;
опрацювання наявних нормативно-правових документів та методичних матеріалів;
внесення відповідних корективів до Річного плану школи, планів роботи класних керівників, практичного психолога, соціального педагога, посадових обов’язків педагогів
створення «калейдоскопу» форм і видів
роботи з учнями, батьками, педагогічним колективом та персоналом;
напрацювання механізму взаємодії та
перенаправлення в ситуації булінгу, надання фахової допомоги жертвам булінгу і булерам
Профілактика булінгу та насилля через наступні види роботи:
Проведення виховних годин для учнів Наприклад: «Чи вмієш ти дружити?»,
«Як подолати конфлікти?», «Булінг та його наслідки»
проведення тренінгових занять . Наприклад: «Спілкування з однолітками», «Секрети ефективного спілкування», «Дружити-це здорово!», «Коло порозумінь», «Протидій булінгу», «Що таке кібербулінг, як його запобігти»,
«Як я вмію стримувати негативні емоції», «Ми проти насильства у школі», «Формування навичок ефективної комунікації», «Формування ненасильницької поведінки», «Ми – проти агресії» тощо рухливі вправи на згуртування колективу та подолання насильницьких проявів поведінки, ефективного спілкування і взаємодії дітей; рекламні кампанії . Наприклад: «Що ти знаєш про Шкільну службу порозуміння?», «Хто такий медіатор?»
участь у молодіжних акціях: Наприклад: «Одягнись у жовтий» (до
Всесвітнього Дня Єдності та соціальної згур-тованості), «Серця єднають», «16 днів проти насильства», «Добро починається з тебе»
організація відеолекторію для учнів
ТОП-5 мультфільмів на тему інвалідності:
https://vseosvita.ua/news/top-5-multfilmiv-na-temu-invalidnosti-
2985.html
9 відео і 6 посібників про інклюзію, які можна використовувати на уроці:
https://nus.org.ua/articles/9-video-i-6-posibnykiv-pro-inklyuziyu-yakimozhna-vykorystovuvaty-na-urotsi/
9 мультфільмів для школярів про дітей з особливими освітніми потребами https://naurok.com.ua/post/9-multfilmiv-dlya-shkolyariv-pro-ditey-zosoblivimi-osvitnimi-potrebami
https://www.04141.com.ua/news/1805075/8-multfilmiv-aki-navcautditinu-tolerantnosti
https://www.empatia.pro/8-multfilmiv-yaki-navchaut-dytynutolerantnosti/
Перегляд цих мультфільмів допоможе вам поговорити з дітьми на тему інклюзії та
пояснити, чому деякі діти не бачать та не чують.