Слово «конфлікт» викликає у багатьох відверто негативні асоціації. Є кілька пояснень, чому ми намагаємося за будь-яку ціну не конфліктувати. Конфліктувати страшно. Можна зовсім зруйнувати стосунки і втратити близьку і рідну людину. Конфліктувати погано. Ми боїмося дістати ярлик «сварливого», «істеричного», «незлагідного».
Вчені виділяють декілька причин, що обмежують розширення прав підлітків і призводять до конфліктів:відсутність змін у суспільному становищі підлітка порівняно з дитинством (як він був, так і є "учнем", цілком матеріально залежним від батьків);інерція минулого досвіду дорослих у вигляді звички постійне спрямовувати і контролювати дитину;невміння підлітків діяти самостійно;надмірні претензії підлітків, які перевищують їхні можливості та потребують втручання дорослих.
Внутрігрупові конфлікти можуть мати такі наслідки:зміни мікроструктур групи (зміна складу і чисельності неформальних груп); формування нових лідерів і зниження впливу попередніх; звільнення групи від небажаних індивідів;пошук і «встановлення» зовнішнього ворога (часто — з метою згуртування групи); значні організаційні зміни в групі (корективи планів діяльності, розроблення нових засобів досягнення цілей та ін.); психологічні зміни, формулювання нових цілей, цінностей, мотивів; заміна керівника групи; припинення існування групи.
МЕТА ТРЕНІНГУінформування та набуття учасниками тренінгу нових професійних навичок та умінь;опанування нових технологій у професійній сфері;зменшення чогось небажаного (проявів поведінки, стилю неефективного спілкування, особливостей реагування тощо);зміна погляду на проблему;зміна погляду на процес навчання, аби зрозуміти, що він може давати наснагу та задоволення;підвищення здатності учасників до позитивного ставлення до себе та життя;активізація громадськості щодо розв'язання актуальних проблем;
Рольова гра. За допомогою рольової гри можна:набути досвіду використання певних навичок в ігровій ситуації;проаналізувати альтернативні способи дій, ідеї, запропоновані для виконання завдання гри, зміни ситуації на краще;відпрацювати на практиці певні види поведінки в безпечному середовищі перед тим, як розпочати їх застосування в реальному житті;набути впевненості у своїх силах під час практичних дій або репетиції певної події;закріпити засвоєний матеріал шляхом забезпечення зворотного зв'язку;додати до навчального процесу елемент розваги.
Вправа «Найнудніша розповідь»№ЗАВДАННЯНазва такту. Головна мета. Доцільні реакції1 Надати можливість тому, хто говорить, висловити свою позицію. Мовчання, угу-підтакування , луна, емоційний супровід. ПІДТРИМКА2 Упевнитись, що ви адекватно зрозуміли співрозмовника. Уточнюючі запитання, парафраз. РОЗУМІННЯ3 Висловлювання власної точки зору. Оцінки, поради, коментаріКОМЕНТУВАННЯІснує дуже багато вправ, щоб уникнути найближчого конфлікту
Вправа «Позиція»ОСОБИЯ бачу тебе. Я хочу тобі сказати. Мені подобається в тобіУчасники утворюють два кола: зовнішній і внутрішній. Зовнішнє коло рухається, внутрішнє — залишається на місці. Ті з учасників, які знаходяться в зовнішньому колі, висловлюють своє враження про партнера у внутрішньому колі, починаючи фразою: «Я бачу тебе…», «Я хочу тобі сказати…», «Мені подобається в тобі…» Через 2 хвилини зовнішнє коло пересувається на одну особу й т. д. Мета вправи: рефлексувати взаємооцінні позиції учасників тренінгових занять.
Неадекватно оцінений конфлікт, – це такий, при якому існує об'єктивна конфліктна ситуація, учасники усвідомлюють її як реальність, але є суттєві відхилення від дійсності. Чим сильніші перекручення у сприйманні ситуації, тим більше емоційних затрат потребує розв'язання такого конфлікту. Thank You !