Тема уроку:Профілактика порушень опорно-рухової системи.
Мета:
навчальна
познайомити з поняттям «гіподинамія» «постава»,довести ,що рух – це життя,а гіподинамія основний чинник виникнення хронічних хвороб і скорочення життя,виховувати потребу вести активний спосіб життя;формувати знання про високу цінність для здоров’я м’язової активності;узагальнити знання з теми.
розвивальна
розвивати навички здорового способу життя, вміння логично мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови й функціями біологічних структур на прикладі органів опорно- рухової системи;
Виховна
зорієнтовує на усвідомлення значення рухової активності для збереження фізичного здоров’я людини; на дотримання правил безпечного поводження під час катання на роликах, ковзанах, лижах, скейтах, сноубордах, велосипедах та при використанні різноманітного спортивного приладдя
Хід уроку
І.Організація учбової діяльності
ІІ. Актуалізація учбової діяльності
Метод експертних судів
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Хто вранці ходить на чотирьох ,удень – на двох ,а ввечері –на трьох?
Про кого це говорять?
(Про людину в дитячому та зрілому віці)
У процесі росту й розвитку відбуваються значні зміни опорно -рухової системи (скелета і м’язів).У дитячому та підлітковому віці ці зміни пов’язані насамперед із формуванням вигинів хребта ,ростом кісток ,окостенінням ,зміною пропорцій тіла.
Це спостерігали з давніх – давин . Але сьогодні ми все частіше зустрічаємося з відхиленнями від нормального розвиток опорно-рухової системи,з хворобами ,про які наші діди та прадіди не знали їх називали хворобами цивілізації.
Перед нами постають проблеми – з`ясувати ,що це за хвороби,які їх наслідки для організму ,як запобігти цьому?На цьому уроці спробуємо їх розв’язати . Підготуватись до оцінювання з теми.
IV.Вивчення нового матеріалу.
План
1. Краса тіла. Всім відомо :щоб бути здоровим ,потрібно займатися фізичними вправами . Відомий письменник Л.М.Толстой писав: «Треба обов’язково стримувати себе фізично ,щоб бути здоровим морально.»
А.Б.Шоу додав би до цих слів «що здоровий дух робить здоровим тіло.»
Щоб бути фізично здоровим,необхідно докладати зусилля-силу волі до щоденного фізичного стримування власного організму. А чи маєте таку силу волі ви?
Робота з малюнками
Зображення стародавньої скульптури. Дискобол.
Повідомлення учнів .
2.Форми рухової активності .
Робота в зошиті
Для нормального розвитку опорно-рухової системи потрібне,щоденне навантаження на м `язи . Це фізична праця і різні форми рухової активності.
Основні форми рухової активності.
Надмірне захоплення деякими видами спорту (стрільба з лука,важка атлетика,бокс,велоспорт)порушує ОРС ,оскільки навантаження спрямоване тільки на певні групи м’язів ,волейбол,футбол.
Рухова активність удосконалює силу,витривалість,швидкість,спритність . Ці якості добре розвивають певні види спорту:
Силу-важка атлетика,гімнастика,єдиноборство.
Витривалість - марафонський біг,веслування,лижні перегони,спортивні ігри ,альпінізм.
Швидкість-плавання,велоспорт,біг на ковзанах,лижні перегони,спортивні ігри,альпінізм.
Спритність – спортивна і художня гімнастика,акробатика,стрибки,гірські лижі,теніс,волейбол,баскетбол,футбол,бадмінтон
3.Правила тренування
Діти вашого віку мають мають багато захоплень. Спорт-одне з них. Одні бігають з однієї спортивної секції в іншу ,шукаючи себе.
Інші дивляться спортивне змагання по телебаченню ,лежачи га дивані ,дають розумні поради. Андрію Шевченко. Дехто охоче розповідає рол спортивні трюки Джекі Чана та подібних йому, інші «накачують» себе ,щоб виглядати як Жан Клод Ван Дам чи Арнольд Шварцнегер.
Для профілактики порушень треба виконувати фізичні вправи за правилами:
Під час формування ОРС забороняється:
Регулярні заняття фізичними вправами . Мають розвивальний ,удосконалюючий, коригуючий характер. Вони дають змогу не тільки попередити,але й виправити дефекти постави ,розвивати слабко розвинені групи м’язів,суттєво покращити зовнішній вигляд .
V. Закріплення матеріалу
Метод інтерв’ю
Учні по черзі називають вид спорту ,яким би хтіли займатися і чому?
Об’єднатися в групи
1.Терапевти
Завдання терапевтам
1.Визначення гіподинамії робота з підручником
Очікувані відповіді
Гіподинамія — знижена рухова активність. Наслідки гіподинамії:
• дистрофія скелетних м’язів;
• послаблення сили скорочень серця й тонусу судин;
• зменшення інтенсивності обміну речовин і енергії;
• порушення кровообігу й атеросклероз;
• погіршення перетравлення й засвоєння їжі;
• послаблення імунітету;
• емоційна нестійкість.
2.Причини хвороби
Гіподинамія — знижена рухова активність. Наслідки гіподинамії:
• дистрофія скелетних м’язів;
• послаблення сили скорочень серця й тонусу судин;
• зменшення інтенсивності обміну речовин і енергії;
• порушення кровообігу й атеросклероз;
• погіршення перетравлення й засвоєння їжі;
• послаблення імунітету;
• емоційна нестійкість.
3.Вплив на системи органів людини
Гіподинамія шкідливо впливає не тільки на м’язи, але й на багато інших органів і на фізіологічні системи. Фізична робота належить до фізіологічно важливих елементів нормальної життєдіяльності, вона впливає на кістково-суглобовий апарат, дихання, обмін речовин, ендокринну рівновагу, на діяльність нервової та інших систем організму.
2.Фізультурники
1Як підвищення рухову активность вранці ,упродовж робочого дня,після навчальних занять?
2.Запропонуйте елементи ранкової гімнастики,фізкультхвилинок на уроці ,після навчальних занять.
3.Красуні
1.Що таке постава?
Звичне положення тіла
2.Здоров`я і краса як пов’язані між собою
Щоб бути красивими треба вести здоровий спосіб життя
3.Методи визначення постави
Нормальною поставою, якщо між попереком і стіною проходить долоня, а не кулак .
VI.Домашнє завдання
1.Читати відповідний параграф підручника
2.За бажанням підготувати кросворд з теми
3.Підготуватись до оцінювання з теми.