Профорієнтаційне заняття " Незагадковий світ професій"

Про матеріал
В основі здобуття освіти має лежати усестороння підготовка учнів до життя, в якому засвоєнні знання виступатимуть міцним фундаментом для їхньої майбутньої кар'єри, особистісного розвитку та професійного визначення, як способу самореалізуватися, як особистість, відчути себе потрібним людям, максимально повно розкрити свої здібності
Перегляд файлу

Заняття 1                                                                                                                   Тема «НеЗагадковий світ профексії»

Мета: ознайомлення учнів з історією виникнення професій; формування їх професійної спрямованості; визначення власної профпридатність до різних типів професій

Вступне слово психолога: низка наших зустрічей буде присвячена  формуванню професійної спрямованості, так званий пізнавально –пошуковий етап: як правильно вибрати професію, чи є у мене якісь здібності, ким я стану у майбутньому? Такі питання повстають перед кожним поколінням підлітків і від того, наскільки кожен із вас буде відповідально відноситися до свого вибору професії, залежатиме у певній мірі і те, яким фахівцем ти станеш, чи зможеш самореалізуватися і досягти успіху.

Мрії і бажання це два супутники людського життя. Саме вони є рушійною силою прогресу і по сьогодні. А про що мріє кожен із вас? Наступна вправа дозволить вам хоч трішки, але заглянути у власне майбутнє.

Вправа «Якби я був/була,.., то що б я зробив /зробила?» Дозвольте собі помріяти і уявіть, що ви можете здобути будь яку професію, щоб ви зробили для блага нашої держави?

Обговорення:

-Які ваші враження від виконання цієї вправи?

Слово психолога:  Слово «Професія» — рід трудової діяльності людини, яка володіє комплексом спеціальних знань, практичних навичок, одержаних шляхом спеціальної освіти, навчання чи досвіду, які дають можливість здійснювати роботу в певній сфері виробництва». Таке визначення дає словник української мови. Давайте з вами знайдемо ключові слова у цьому визначенні.

Робота в групах: учні вибирають слова, які будуть коротко передавати суть визначення та презентують свій вибір, пишучи ці слова на імпровізованому (вирізаному із паперу) ключі (спеціальні знання і спеціальна освіта, певна сфера)  (Додаток 1)

Обговорення: що ви зрозуміли із цієї вправи?

Слово психолога: початком до вибору професії є шкільна наука, адже такі предмети як біологія, хімія, фізика – допомагають вам пізнати світ живої і неживої природи, література та історія – відкриває світ суспільних явищ, алгебра та геометрія – світ кількісних відношень. А от світ професій для вас маловідомий, хоч він нараховує тисячі років.  І наша країна не є виключенням, адже  вона здавна  славилася своїми майстрами, що передавали власний досвід наступним поколінням.

Вправа: відгадай професію за описом:

Він, як лікар Айболить,

Знає що і де болить,

Кличуть фермер і свинар,

— Порятуй…                       ( ветеринар)

Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує -

Призначає процедури

І таблетки, і мікстури?       (лікар)

Він закони добре знає,

Помилку відраз впізнає,

Будь-який важливий лист, враз напише вам… (юрист)

Як прикрасу оновити?

Треба майстра попросити!

Сяє перстень краще зір!

Допоміг нам…(ювелір).

Як рубанком дошку чистить,

Летить стружка золотиста.

З-під рук майстра той-же колір. Як цей майстер зветься?..(столяр)

Золоті у нього руки:

Робить зачіски й перуки,

Підстриже і пофарбує,

Гарний настрій подарує. (перукар)

Психолог: я недарма використала загадки про ці професії, адже вони є одними і найдавніших і по сьогодні не втратили своєї популярності, але є й такі, про які ми можемо прочитати лише у книгах. Та забувати про них не варто, адже ці професії знаходять свої відображення у сучасних галузях. Тому озброємося терпінням, скрупульозністю та кмітливістю і вирушаймо у подорож!

Робота в групах: учні поділяються на групи, обговорюють професії минулого, представляють їх та з’ясовують, у якому вигляді ця професія існує у сьогодні. ( Додаток 2)

Рефлексія: Що нового ти дізнався/дізналася та що взяв /взяла для себе? 

Виконання тесту «Карта зацікавлень»

Психолог: а зараз  я  пропоную вам пройти «Диференційно – діагностичний к опитувальник», який допоможе  визначити власну профпридатність до різних типів професій у відповідності з класифікацією типів професії Є.О. Клімова   (Додаток 3).

Підбиття підсумків

Психолог: на початку нашого заняття ми говорили про свої мрії, які у більшості торкаються вашого майбутнього. Саме мрії нагадують мені той судновий двигун,  який  забезпечує ваш рух вперед, до нового, дорослого світу, який наповнений очікуваннями та здійсненням бажань. Якщо судно буде стояти в порту,  то не зможе побувати на океанських просторах нашої планети. Так і ваші мрії, якщо вони не набудуть конкретних практичних дій, то так і залишаться ваші мрії – казками. На наступних заняттях ви  дізнаєтеся про важливу складову Формули вибору професії, основні вимоги до фізичних даних та провідний тип  вашого темпераменту.  Отримані знання допоможуть вам зробити правильний вибір і в майбутньому стати справжнім професіоналом, а значить —  щасливою людиною.

Рефлексія: завершити нашу зустріч я хочу вправою «Побажання» кожен учасник говорить слова «Я бажаю собі…, а тобі бажаю…»

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
11 листопада
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку