Психолого-педагогічний семінар на тему: “Розвиток життєстійкості та резильєнтності в умовах війни”

Про матеріал
Психолого-педагогічний семінар на тему: “Розвиток життєстійкості та резильєнтності в умовах війни”
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психолого-педагогічний семінар на тему: “Розвиток життєстійкості та резильєнтності в умовах війни”Соціальний педагог. Булиніна А. Ю.

Номер слайду 2

План:1. Поняття резильєнтності.2. Діагностика рівня резильєнтності.3. Техніки розвитку.

Номер слайду 3

Криголам1 рядок – ваше ім’я.2 рядок – побажання на першу літеру імені, яке ви хочете подарувати всім учасникам та Україні.

Номер слайду 4

Що таке резильєнтність?(резилієнс, психологічна пружність, стресостійкість тощо) – це здатність людини впоратися зі складними життєвими подіями та відновлюватися після труднощів чи стресу.динамічний процес успішної адаптації до стресу, травми, «викликів життя».

Номер слайду 5

це процес ефективного подолання негараздів, то найцікавіше і найцінніше у ньому те, що він не визначається тільки рисами особистості, а включає нашу увагу, мислення і поведінку, тому бути більш стійким до труднощів може навчитися кожен.

Номер слайду 6

Резильєнтність наче парасолька, яка тримає нас більш-менш сухими від дощу, у той час як ми продовжуємо йти вулицею.

Номер слайду 7

Коротка шкала резилієнс(BRS – Brief Resiliense Scale)№Запитання. Зовсім не погоджуюсь. Скоріше погоджуюся. Важко відповісти. Погоджуюся. Повністю погоджуюся1. Я доволі швидко опановую себе після складних ситуацій.1 бал2 бали3 бали4 бали5 балів2. Мені буває досить важко переживати стрес і негаразди.5 балів4 бали3 бали2 бали1 бал3. Мені не складно відновлювати сили після негараздів.1 бал2 бали3 бали4 бали5 балів4. Я легко втрачаю стійкість, якщо несподівано трапляється щось неприємне.5 балів4 бали3 бали2 бали1 бал5. Зазвичай я справляюсь з проблемними обставинами без зайвих переживань.1 бал2 бали3 бали4 бали5 балів6. Мені потрібно багато часу, щоб повернутися у форму після серйозної невдачі.5 балів4 бали3 бали2 бали1 бал

Номер слайду 8

Інтерпретація результатів: Від 6 до 10 балів – низький рівень. Дуже низька швидкість відновлення психологічної стійкості. Важко приходити в форму після стресових переживань і травмуючих подій. Рекомендовано систематичну та регулярну практику за допомогою відповідних психологічних методів, вправ.

Номер слайду 9

Від 11 до 22 балів – середній рівень. Більшість проблем долається без серйозних наслідків, але деякі все ж таки порушують гармонію та врівноваженість, що виступає серйозним чинником ризику. Рекомендовано вправи для розвитку особистісної резильєнтності у найбільш проблемних ситуаціях.

Номер слайду 10

Від 23 до 30 балів – високий рівень. Дуже хороша здатність до відновлення психологічної форми та збереження стійкості у скрутних та стресових обставинах. Для додаткового зміцнення рекомендовано профілактику та психоемоційну практику.

Номер слайду 11

Складові резильєнтності: Цінності. Що для мене важливо? На що я спираюсь в своїх планах, діях? Дослідити свої цінності можна за допомогою методики “Швидкий погляд на ваші цінності”. Мислення. Вміти критично оцінювати ситуацію та аналізувати її. Емоційна регуляція. Розуміти свої емоціїї, вміти їх називати та розрізняти, мати навички їх виражати та справлятись з ними. Дії. З опорою на цінності, ефективні та адекватні, відносно до ситуації. Об’єднання і спільна діяльність з іншими. Вміння будувати глибокі та змістовні стосунки. Ресурси. Піклування про себе, знання своїх ресурсних справ, вміння вчасно помічати нестачу ресурсу, навичка грамотного розподілу внутрішніх сил.

Номер слайду 12

Навички резильєнтності:1. Фізична база: харчування, сон, рух. Це те, що має бути першочергово забеспечено в житті на якісному рівні. Немає цього – далі ефективність ваших дій буде незначною.2. Емоційна регуляція. Вміти проживати емоції і стабілізуватись.3. Відчуття власної цінності. Це про доброзичливе ставлення до себе. Станьте для себе найкращим другом, знайте свої сильні і слабкі сторони та приймайте всі свої особливості.

Номер слайду 13

4. Вдячність. Практикуйте ведення щоденника вдячності: кожного дня записуйте все те хороше, що з вами сталось, за що ви можете сказати собі і світові “Дякую”.5. Реалістичний оптимізм.6. Вчинки доброти. Вони додають сенсу існуванню, покращують стосунки, підвищують самооцінку. Проявляйте добро і турботу. Зараз дуже актуальне волонтерство, донати на ЗСУ і благодійні організаціїї. Допомагайте і відчуєте себе краще.7. Гумор.

Номер слайду 14

8. Цінності. Життя відповідно до своїх цінностей9. Сенс і мета. Мета – що саме я хочу робити. Сенс – що ці цілі для мене важливі, змістовні і відповідають моїм цінностям.10. Добрі відносини з іншими. Одна з найглибших потреб людини – любити і відчувати любов. Глибокі стосунки з близькими, товариські відносини зі знайомими, підтримка контакту з тими, хто цікавий є дуже важливими. Створюйте спільні спогади і моменти.

Номер слайду 15

11. Прощення. Вміння прощати – це вибір свободи, звільнення себе від гніву, жалю, ненависті, що фіксують нас на минулому, забирають енергію. Особливо важливо вміти вибачати себе.12. Активні стратегії долання проблем. Пасивні стратегії долання проблем – це уникання їх, намагання сховатись, не помічати проблем. Звичайно, це приводить не до їх вирішення, а до постійних переживань, тривожності і втрати енергії. Активні ж стратегії полягають в визнанні реальності (так, проблема є, вона така), дослідженні проблеми (що саме мене не влаштовує, як я можу це змінити), плануванні кроків і цілей і їх реалізація.

Номер слайду 16

13. Майндфулнес. Практика майндфулнес (від англійського — “mindfulness”) дозволяє вийти з цього замкненого кола. Цей термін ввів американський професор медицини Джон Кабат-Зінн в 70-х роках 20 століття. Майндфулнес означає безоціночну усвідомленість, яка виникає внаслідок свідомого скерування уваги на теперішній момент власного досвіду. Ця практика навчає бути повністю присутніми “тут і зараз”, помічати звичні стани нашої свідомості, контролювати нашу увагу та поведінку. Люди, які практикують майндфулнес, не настільки вразливі до стресу через те, що можуть “вистрибнути” з румінації та опрацювати події і ситуації, які їх виснажують.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Техніки розвитку резильєнтності: Навчіться змінювати власну оцінку ситуацій. На нас впливають не події, а значення, яке ми їм надаємо. В КПТ існує модель АВС: А – вихідна подівя (ситуація);В – власна оцінка цій події (ситуації);С – реакція на подію (ситуацію). Змінивши власну оцінку – ми змінимо реакцію на неї.

Номер слайду 19

1. STEB-АНАЛІЗS (СИТУАЦІЯ)T (ДУМКА)B (ПОВЕДІНКА)E (ЕМОЦІЯ)

Номер слайду 20

2. Практика “Тестування когніцій-думок: КогніціїІдентифікувати (помітити) та дистанціюватися. Тестуємо: чи корисні, правдиві, доречні?Корисні, правдиві, доречніПомилкові, некорисніНедоречніКорисна діяльність (ментальна або фізична)Реструктуризація та заміна. Дистанціювання, “стишення” та перенесення уваги на “тут і тепер”

Номер слайду 21

3. Техніка “Дерево прийняття рішень”1. Про що я переживаю?2. Чи реальна ця проблема і чи можу я щось зробити для її вирішення? Якщо “Ні” – відпустіть переживання, переключіть увагу на щось корисне. Якщо “Так” – розробіть план вирішення проблеми.

Номер слайду 22

Неприйняття: Я не можу впоратись із цим. Я не можу повірити, що це відбувається. Все має бути інакше. Чим я це заслужив?Це мене не стосується. Прийняття: Помітити неприйняття. Побачити та визнати реальність. Дозволити собі відчути сум. Бути готовим робити те, що працює.

Номер слайду 23

4. Техніка вирішення проблем

Номер слайду 24

5. Техніка “Абетка ресурсу”На кожну літеру алфавіту потрібно написати особисте джерело задоволення. В результаті ви отримаєте список дій, які завжди покращуватимуть емоційний стан.

Номер слайду 25

Проєктивний тест “Морські скарби”

Номер слайду 26

Номер слайду 27

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
12 листопада
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку