Профорієнтаційне заняття "У пошуках себе"

Про матеріал
Заняття з профорієнтації для учнів 8 класу. Ознайомлення учнів з переліком сучасних професій, які мають сталий на ринку праці; порадити, як обрати професію до душі. Сформувати розуміння важливості кожної професії. Розвивати зацікавленість різноманітною трудовою діяльністю. Виховувати повагу до людей праці.
Перегляд файлу

                                «У пошуках себе»

                         Заняття з профорієнтації для учнів 8 класу

 

 

                                                                         «Якщо ви вдало оберете працю

                                                                   та вкладете в неї свою душу,

                                                               то щастя саме вас знайде»

                                                                                                     К.Ушинський

 

   Мета: ознайомити учнів з переліком сучасних професій, які мають сталий  на ринку праці; порадити, як обрати професію до душі. Сформувати розуміння важливості кожної професії. Розвивати зацікавленість різноманітною трудовою діяльністю. Виховувати повагу до людей праці.

   Оформлення: вивіска «У пошуках себе»; малюнки учнів на тему: «У світі професій», виставка робіт учнів; буклети, брошури з профорієнтації; відеоапаратура; відеокасети; опитувальники ( за кількістю учнів), папір, ручки.

   Запрошені: спеціаліст районної служби зайнятості, вчителі.

 

                                         Х І Д    З А Н Я Т Т Я

 

І. Вступне слово вчителя

   ¨Потрібна людина - на потрібному місці¨

   Одним із найважливіших кроків у житті людини є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, - приносить радість, відчуття власної повноцінності. Вибір навчального закладу, а згодом професії значною мірою впливає на все подальше життя людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися. Необхідне серйозне ставлення до цієї проблеми.

   До питання вибору професії людина повертається інколи не раз. Уперше це питання постає після закінчення 9 класу, Для тих, хто продовжує шкільне навчання, це питання виникає знову після отримання атестата зрілості. Що робити далі: йти працювати, поступати на якісь курси чи до вищого навчального закладу?

   Вирішуючи такі питання, необхідно добре зважити на всі аспекти.

   Та хоч ким ви станете – робітником чи керівником, ученим чи продавцем, артистом чи фермером – намагайтеся здобути авторитет спеціаліста високої кваліфікації. Це дуже важливо, бо поважати себе, бути задоволеним собою, роботою, життям можна тільки тоді, коли в рідній сім’ї, у колективі одержите визнання своєї професійної майстерності, працьовитості. Без такої поваги до себе людина психологічно буде вразливою і нестійкою, вона не бачитиме перспективи, - адже авторитет трудівника визначає, насамперед, його фахова досконалість.

   Перемога у своїй справі, хай скромна, але впевнена, - просто необхідна. Ми часто говоримо про те, що люди, які нас годують, одягають, лікують, навчають повинні володіти професійною майстерністю. Але цим людям такою мірою потрібне наше високопрофесійне вміння у тому, що ми робимо для них. Без глибокого усвідомлення цього нерозривного взаємозв’язку немає культурної людини. А для того щоб стати спеціалістом високої кваліфікації, майстром своєї справи, треба наполегливо вчитися, можливо, все життя працювати раціонально, високопродуктивно. Адже людина щаслива тільки тоді, коли повністю розкриває свої можливості, коли реалізує все те, що в ній закладено.

 

ІІ. Визначення сподівань учасників заняття.

Вчитель.

   Людина – найдосконаліше творіння на Землі. У Біблії є гарна притча: «Покликав Бог до себе трьох рабів і дав одному з них 5 талантів, другому – 2, а третьому лише 1. Через деякий час раби повернулися і той, що мав 5 талантів, набув ще 5, той, що 2, - ще 2, а третій загубив свій 1 талант і нічому не навчився. Покарав його Господь вічною темрявою і сказав: «Тому, хто має, ще додається, а хто нічого не має, у того забереться й те, що він мав».

   Отже, кожна людина наділена якимось талантом, має якісь задатки, які треба розвивати, удосконалювати, бо без праці таланту не буває. Хто не працює над собою, ніколи нічого не доб’ється.

   І наше сьогодні завдання – допомогти вам усвідомити, наскільки це важливо.

   На нашому занятті ми розглянемо такі питання:

  1. Які фактори впливають на вибір професії?
  2. Які якості повинна мати сучасна людина, щоб правильно визначитись у виборі професії?
  3. Які сучасні професії мають постійний попит на ринку праці?

   У вирішенні цих питань вам допоможе література, представлена на

виставці, перегляд відеокасет, зустріч із спеціалістом районної служби зайнятості __________________________________

   Виявити свою приналежність до певного виду діяльності вам допоможе опитувальник.

 

ІІІ. Перегляд матеріалів відеокасет:

      * Швачка, кравець, закрійник.

      * Муляр, штукатур, маляр.

      * Радіомеханік, взуттьовик, годинникар.

      * Лікар, фармацевт, медична сестра.

      * Плодоовочівник, птахівник.

      * Лісничий, рибовод, агроном.

      * Водій, слюсар, крановщик.

      * Водій трамваю, тролейбуса, автобуса.

ІV. «Мозковий штурм»

Запис на дошці:

Які фактори впливають на вибір професії?

Вчитель.

   Усі, мабуть, погодяться, що на вибір професії впливає багато факторів. Назвіть їх. (Названі фактори одна з учениць записує на дошці).

Варіанти відповідей:                                             «Суттєві»

  • Поради батьків                                                    +
  • Думка подруги
  • Популярність у ровесників
  • Вплив преси і телебачення                                   +
  • Гроші                                                                      +(плата за навчання)
  • Обставини
  • За коханим
  • За гороскопом
  • За сімейною традицією                                        +                                                     
  • Разом з другом
  • Близько додому
  • Схильність, талант                                              +
  • Поради вчителів                                                    +
  • На зло
  • Стан здоров’я
  • Випадок
  • Можливість знайти собі пару
  • За книгами чи кіно                                                  +

   Подивіться, як багато різних факторів можуть, які можуть впливати на вибір професії, ви відкрили, Але ставитесь до них по-різному. З одними рахуєтесь, інші здаються вам неважливими, навіть смішними. Давайте спробуємо оцінити їх з цієї точки зору і поділити на «суттєві» (+) й «несуттєві».

 

V. Робота з опитувальниками

     ( учні працюють з опитувальниками індивідуально)

VІ. Зустріч із спеціалістом районної служби зайнятості________________

VІ. Рефлексія

Вчитель.

   Наша заняття підходить до кінці.

   Гадаю, тепер ви вже можете назвати якості, які повинна мати сучасна людина, щоб правильно визначитись у виборі професії:

1. Треба бути добре поінформованим

2. Вибір професії має відповідати:

    - здібностям і знанням людини;

    - потребам і можливостям суспільства.

3. Людина повинна робити те, до чого має хист і здібності.

 

   Впевнена, що сьогоднішнє наше заняття – це ще один крок до вибору майбутньої професії.

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Інші матеріали
Додано
18 січня 2019
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку