Профоріентаційний захід
«Ваше майбутнє – в ваших руках»
Мета:
Обладнання: презентація, додаток для вчителя, аркуші паперу, журнали, газети, кольоровий папір, ножиці, клей.
Унаочнення: саморобні плакати-вислови:
«Щоб реалізувати свої мрії в реальний успіх, Ви повинні працювати. Працювати багато, наполегливо, постійно – це шлях до вдосконалення і максимальному результату».
Джон Паттерсон
«Якщо Ви по-справжньому вірите в те, що робите, не дозволяйте ніяким обставинам стримувати Вас. Кращі в світі досягнення стали можливими не «ЗАВДЯКИ», а «ВСУПЕРЕЧ». Головне – робити свою справу».
Дейл Карнегі
План заходу
Хід заходу
Життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, в школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо товаришів, друзів, коханих. І в основі вибору кожного з нас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, честь і безчестя, правду і кривду.
У кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками.
Зробити крок чи не робити? Промовчати чи відповісти? Стерпіти чи не стерпіти? Подолати чи відступити? Так чи ні? Куди піти вчитися? Як жити? Що робити?
Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, - одна з умов відчуття життєвої повноцінності.
Обираючи професію, стараємося зважити всі «за» і «проти» того чи іншого заняття, що приваблює, «приміряти його на себе». Вибір професії – чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти в ньому будеш себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності.
Можливо, не буде перебільшенням сказати, що:
- Ніхто в світі не знає всі свої здібності.
- Не всі уміють застосувати навіть ті здібності, які мають і про які знають.
Актуалізація знань про професії:
Зараз всі разом пригадаємо професії, які ви знаєте і почнемо з професій ваших родичів. Пропоную пригадати ваше домашнє завдання –дерево професій. Давайте проаналізуємо виконане. Усі ви бачите свої дерева та памятаєте їх.
Далі вихователь разом з дітьми аналізує, які професії їм цікаві, а які зовсім ні.
Пояснюючи це тим, що всі ми різні, і це робить нас унікальними. Але буває, що ми не звертаємо увагу на свої здібності та на те, що нам дійсно подобається і довіряємо вибір професії – долі. Але до чого це може привести?
Мета: формування самостійності учасників, показати важливість власного вибору.
Матеріали: чисті картки, коробка.
Вихователь дає кожному по 1 картці. На картці учасники записують назви професій, якими б вони хотіли займатися в майбутньому. Всі картки збирають в коробку. Далі один учасник з класу стає «рукою долі»: витягує картку з коробки і дає кожному учневі.
Після цього кожен уявляє собі, що сталося б з його життям якщо:
- ви самі зробите вибір;
- доля подарує вам професію.
Обговорення:
Чи підійшли вам професії «запропоновані долею»?
Як зміниться життя, коли ви самостійно виберете ту професію, яка вам до душі?
Пропоную вам зараз три конкурси.
Перше завдання. На цих малюнках сховались 10 людей. Знайдіть їх. Можу лише сказати, що 10-ту людину видно не зовсім чітко, тому, якщо ви не знайдете її – це не так страшно.
Подивіться на наступний тест. Там зображені порося. Вони жують конюшину. На виконання завдання в вас 30 секунд. Знайдіть конюшину з чотирма листочками.
І останне завдання на увагу – жартівливе завдання.
Знайдіть 8 відмінностей за 30секунд.
5.2. На мислення в нас відома для всіх гра «Alios»
Представник однієї команди загадує професію представнику іншої команди. Без підказок з боку команд. Завдання протягом 30 секунд відгадати професію. Якщо учасник не відгадує, бал отримує команді у якої була картка. Так можна зробити 3 кола.
Або
Задачі на логічне мислення:
1.У матері 5 дочок, у кожної по одному брату. Скільки всього дітей у матері ?
Відповідь: 6.
2.На полиці лежить 15 книжок. Якою буде по порядку сьома книжка в ряді, якщо рахувати справа наліво ?
Відповідь: сьомою.
3. Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки потрібно часу, щоб зварити 5 яєць ?
Відповідь: також 4 хвилини.
4. У двох цілих олівців по два кінця. Скільки кінців у двох з половиною олівців? Відповідь: 6 .
5. Яка чашка кави наповниться швидше?
Відповідь: Чашка № 5 – бо інші трубки мають перепони
В одному селі жили:
Коваль – Петро
Вродлива – Марійка
Пастух – Степан
Листоноша – Ольга
Вчитель – Іван
Кухарка – Ганна
Її син – Володька
Нероба - Марфа
Мисливець – Микола та його собака – Ян.
Запам’ятайте імена героїв. У вас 30 секунд.
В кожній команді на аркуші написаній початок – треба по пам’яті відтворити імена героїв.
У кожної команди 1,5 -2 хв.
Яка команда впорається швидше – та і перемагає.
Раніше до кожної професії описувалася професіограма — повний опис особливостей певної професії, вимог, які вона ставить перед людиною та завдань, які має виконувати для спеціаліст. Сьогодні спеціальність не прив'язує людину до певної професії. Крім того, за статистикою 80% людей працюють не за спеціальністю, яка вказана в дипломі. Цікаво, що 65% робочих місць, на яких будуть працювати сьогоднішні школярі, ще не створені.
За прогнозами дослідників 2030 року 2 мільярди робочих місць більше не існуватимуть. Це приблизно половина всіх робочих місць на планеті. Частково це пов'язано з автоматизацією, а також з іншими технологічними досягненнями.
5 професій, які поступово зникають:
У 2013 році два дослідники з Оксфорда опублікували дослідження "Майбутнє зайнятості", в якому визначили, які професії автоматизуються протягом 20 років. За прогнозами дослідників, близько 47% спеціальностей виконуватимуться машинами.
Однак за деякі спеціальності не варто переживати. Навряд чи можна замінити археолога, хірурга чи психолога комп'ютерним алгоритмом.
Що ж робити, ким працювати?
Мільярдер і співзасновник Microsoft Білл Гейтс поділився у своєму блозі листом для випускників. Якби він вирішував, куди поступити зараз, то вибрав би спеціальності, пов'язані зі штучним інтелектом, енергетикою чи біологією.
Журнал Forbes підготував рейтинги актуальних професій, які будуть затребувані. Перше місце посіла професія медсестри.
Тривимірний друк, робототехніка і автоматизовані виробничі системи зажадають нових фахівців.
Мета: ведучий пропонує учасникам придумати професії, які ще не існують в суспільстві, але які могли б існувати.
Матеріали: фліпчарт на кожну команду, маркери.
Успішному виконанню вправи сприяє атмосфера дотепності в групі. Після написання професій, вчитель повинен дати змогу учасникам обговорити професії, але при цьому стежачи за ниткою розмови і підтримуючи структуру. Для допомоги вчителю деякі професії в додатку.
По кожній вигаданій професії бажано обговорити:
https://www.youtube.com/watch?v=fZzLsov7OlU
https://www.youtube.com/watch?v=_dEgvl4sUAc
https://www.youtube.com/watch?v=BLiLoOudSqc
https://www.youtube.com/watch?v=BLiLoOudSqc
https://www.youtube.com/watch?v=2kTJN_fdEUM&t=19s
Мета: дати можливість учасникам розім'яти м'язи та відпочити, ще раз задуматись про свої здібності.
Вихователь розміщує учасників колом, і пропонує підняти руки тим, хто має певне вміння, або бажає чомусь навчитися; інші учасники групи активно аплодують тим, хто підняв руки.
Наприклад: підніміть руки усі ті, хто вміє вишивати. Оплески! Дякую, опустіть руки. Підніміть руки усі ті, хто вміє кататися на гірських лижах. Оплески! Дякую, опустіть руки. Далі: Підніміть руки усі ті, хто любить дивитися серіали... Підніміть руки усі ті, хто мріє навчитися грати на музичному інструменті... тощо.)