Профоріентаційний захід

Про матеріал
Як обрати професію? Це питання дуже складне в усі часи. Для самостійного та свідомого вибору, необхідні знання та уявлення про те, які особистісні риси та здібності вимагає майбутня професія. Для учнів 9 класу -ця тема дуже актуальна. Як і в кожної людини, в них повинен бути вибір. А так як в Україні попит на технічні спеціальності росте, а заробітня плата в них не нижча чим у юристів, нам потрібно розбити міфи та стереотипи, які вже давно засіли в нашому суспільстві.
Перегляд файлу

Профоріентаційний захід

«Ваше майбутнє – в ваших руках»

 

Мета:

  •      формування в учнів відповідального відношення до вибору професії, інформування про якості, які притаманні людям тих або інших професій, допомога у визначенні своїх інтересів і здібностей.
  •      зорієнтувати учнів на свідомий вибір майбутньої професії;
  •      виховувати у дітей любов до праці, повагу до людей будь-якої професії ;
  •      допомагати у визначенні власної життєвої траєкторії з урахуванням професійних інтересів та природних здібностей.

Обладнання: презентація, додаток для вчителя, аркуші паперу, журнали, газети, кольоровий папір, ножиці, клей.

Унаочнення: саморобні плакати-вислови:

«Щоб реалізувати свої мрії в реальний успіх, Ви повинні працювати. Працювати багато, наполегливо, постійно – це шлях до вдосконалення і максимальному результату».

                                                                                                Джон Паттерсон
«Якщо Ви по-справжньому вірите в те, що робите, не дозволяйте ніяким обставинам стримувати Вас. Кращі в світі досягнення стали можливими не «ЗАВДЯКИ», а «ВСУПЕРЕЧ». Головне – робити свою справу».
                                                                                                        Дейл Карнегі

План заходу

  1. Вступне слово – 5 хв.
  2. Мозковий штурм «Родинне дерево» -5 хв.
  3. Вправа «Рука долі» -5-7 хв.
  4. Сучасний світ та наші вміння 5 хв.
  5. Вправа «Увага», «Мислення», «Пам'ять» 20 хв.
  6. Майбутнє за нами 5 хв.
  7. Вправа Вправа «Неіснуючі професії» 10 хв
  8. Відео «Марк Цукерберг» 2 хв.
  9. Підведення підсумків. Вправа «Оплески». 3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заходу

        Життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, в школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо товаришів, друзів, коханих. І в основі вибору кожного з нас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, честь і безчестя, правду і кривду.

          У кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками.

          Зробити крок чи не робити? Промовчати чи відповісти? Стерпіти чи не стерпіти? Подолати чи відступити? Так чи ні? Куди піти вчитися? Як жити? Що робити?

 Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, - одна з умов відчуття життєвої повноцінності.

Обираючи професію, стараємося зважити всі «за» і «проти» того чи іншого заняття, що приваблює, «приміряти його на себе». Вибір професії – чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти в ньому будеш себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності. 

Можливо, не буде перебільшенням сказати, що:
 - Ніхто в світі не знає всі свої здібності.
 - Не всі уміють застосувати навіть ті здібності, які мають і про які знають.

 

  1. Мозковий штурм: «Родинне дерево» (5 хв.)

Актуалізація знань про професії:

 Зараз всі разом пригадаємо професії, які ви знаєте і почнемо з професій ваших родичів. Пропоную  пригадати ваше домашнє завдання –дерево професій.  Давайте проаналізуємо виконане. Усі ви бачите свої дерева та памятаєте їх.

Далі  вихователь разом з дітьми аналізує, які професії їм цікаві, а які зовсім ні.
Пояснюючи це тим, що всі ми різні, і це робить нас унікальними. Але буває, що ми не звертаємо увагу на свої здібності та на те, що нам дійсно подобається і довіряємо вибір професії – долі. Але до чого це може привести?

  1. Вправа «Рука долі» (5-7 хв.)

Мета: формування самостійності учасників, показати важливість власного вибору.

Матеріали: чисті картки, коробка.

Вихователь дає кожному по 1 картці. На картці  учасники записують назви професій, якими б вони хотіли займатися в майбутньому.  Всі картки збирають в коробку. Далі один учасник з класу стає «рукою долі»: витягує картку з коробки і дає кожному учневі.

Після цього кожен уявляє собі, що сталося б з його життям якщо:

- ви самі зробите вибір;

- доля подарує вам професію.

Обговорення:

 Чи підійшли вам професії «запропоновані долею»?

Як зміниться життя, коли ви самостійно виберете ту професію, яка вам до душі?
 

  1. Вважається, що кожна людина має здатності до певної діяльності. Тому було б логічним припустити, що саме вони і визначають вибір майбутньої професії. Але не все так просто. Сучасний світ потребує від нас повної віддачі.  Але для опанування професій майбутнього людина повинна мати гарну увагу, незвичайне мислення та фантастичну пам'ять.

Пропоную вам зараз три конкурси.

 

  1.                      Перший конкурс на увагу:

Перше завдання. На цих малюнках сховались 10 людей. Знайдіть їх. Можу лише сказати, що 10-ту людину видно не зовсім чітко, тому, якщо ви не знайдете її – це не  так страшно. 

Тест на внимательность и наблюдательность

Тест на внимательность и наблюдательность с ответами

 

Подивіться на наступний тест. Там зображені порося. Вони жують конюшину. На виконання завдання в вас 30 секунд. Знайдіть конюшину з чотирма листочками.

https://cepia.ru/images/u/pages/1075/oblozhka12310.png

 І останне завдання на увагу – жартівливе завдання.

Знайдіть 8 відмінностей за 30секунд.

Тест на внимательность онлайн

 

5.2. На мислення в нас відома для всіх гра «Alios»

Представник однієї команди загадує професію представнику іншої команди. Без підказок з боку команд. Завдання протягом 30 секунд відгадати професію. Якщо учасник не відгадує, бал отримує команді у якої була картка. Так можна зробити 3 кола.

 

Або

Задачі на логічне мислення:

     1.У матері 5 дочок, у кожної по одному брату. Скільки всього дітей у матері ?

Відповідь: 6.

2.На полиці лежить 15 книжок. Якою буде по порядку сьома книжка в ряді, якщо рахувати справа наліво ?

Відповідь: сьомою.

3. Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки потрібно часу, щоб зварити 5 яєць ?

Відповідь: також 4 хвилини.

4. У двох цілих олівців по два кінця. Скільки кінців у двох з половиною олівців? Відповідь: 6 .

5. Яка чашка кави наповниться швидше?

C:\Users\Юля\Desktop\занятия\мои уроки\Урок 3\zagadka_pro_chashki_kofe_4_9_5_7.jpg   C:\Users\Юля\Desktop\занятия\мои уроки\Урок 3\Без названия.jpg

Відповідь: Чашка № 5 – бо інші трубки мають перепони

  1.                    Загадка на пам'ять «Хто є хто?!

В одному селі жили:

Коваль – Петро

Вродлива – Марійка

Пастух – Степан

Листоноша – Ольга

Вчитель – Іван

Кухарка – Ганна

Її син – Володька

Нероба  - Марфа

Мисливець – Микола та його собака – Ян.

Запам’ятайте  імена героїв.  У вас 30 секунд.

В кожній команді на аркуші написаній початок – треба по пам’яті відтворити імена героїв.

У кожної команди 1,5 -2 хв.

Яка команда впорається швидше – та і перемагає.

  1. Давайте дізнаємось про зміни, які вже відбулися у світі професій, та що чекає нас у майбутньому.

Раніше до кожної професії описувалася професіограма — повний опис особливостей певної професії, вимог, які вона ставить перед людиною та завдань, які має виконувати для спеціаліст. Сьогодні спеціальність не прив'язує людину до певної професії. Крім того, за статистикою 80% людей працюють не за спеціальністю, яка вказана в дипломі. Цікаво, що 65% робочих місць, на яких будуть працювати сьогоднішні школярі, ще не створені. 

За прогнозами дослідників 2030 року 2 мільярди робочих місць більше не існуватимуть. Це приблизно половина всіх робочих місць на планеті. Частково це пов'язано з автоматизацією, а також з іншими технологічними досягненнями.

5 професій, які поступово зникають:

  1. Касир супермаркету. Перші супермаркети без продавців, з одним тільки самообслуговуванням і електронними касами стали з'являтися ще в кінці 2000-х - і їх стає тільки більше.
  2. Працівник конвеєра. Людей, які працюють на конвеєрі, замінюють машинами, тому що ті роблять все ефективніше і точніше.
  3. Фермер. Все більше роботи виконується машинами, індустрією правлять великі ферми, на яких все автоматизовано, і власники цих ферм можуть економити на ресурсах - у першу чергу на працівниках.
  4. Туроператор. За результатами опитування, проведеного компанією Tradedoubler ще в 2013 році, 62% людей планують подорож і шукають авіаквитки самостійно, не вдаючись до послуг турагентів.
  5. Працівник пошти. Через поширення електронної пошти: в 2012 році в світі існувало 3 млрд електронних поштових акаунтів, зараз їх напевно більше. З 2006 року кількість відправлених паперових листів впало на 500 млн.

C:\Users\user\Downloads\5 професій, які поступово зникають_.jpg

У 2013 році два дослідники з Оксфорда опублікували дослідження "Майбутнє зайнятості", в якому визначили, які професії автоматизуються протягом 20 років. За прогнозами дослідників, близько 47% спеціальностей виконуватимуться машинами.

https://static.espreso.tv/uploads/article/2445101/images/im-80-90.jpg

Однак за деякі спеціальності не варто переживати. Навряд чи можна замінити археолога, хірурга чи психолога комп'ютерним алгоритмом.

https://static.espreso.tv/uploads/article/2445101/images/im-0-20.jpg

Що ж робити, ким працювати?

C:\Users\user\Downloads\Поради від співзасновника Microsoft Білл Гейтс.jpg

Мільярдер і співзасновник Microsoft Білл Гейтс поділився у своєму блозі листом для випускників. Якби він вирішував, куди поступити зараз, то вибрав би спеціальності, пов'язані зі штучним інтелектом, енергетикою чи біологією.

C:\Users\user\Downloads\рейтинг.jpg

Журнал Forbes підготував  рейтинги актуальних професій, які будуть затребувані. Перше місце посіла професія медсестри.

 

  •   Попит на математиків і комп'ютерників до 2020 року збільшиться на 3,2% по всьому світу. Такий приріст пояснюється необхідністю аналізувати великі дані і пояснювати проблеми ринку.
  •   Зростання зайнятості очікує архітекторів та інженерів. До 2020 року попит на них виросте на 2,71%.

Тривимірний друк, робототехніка і автоматизовані виробничі системи зажадають нових фахівців.

  •   Професії, які складно буде замінити комп'ютерним алгоритмом, також не втратять актуальності - це медичні працівники, хореографи, шкільні вчителі, спортивні тренери, лісники та мікробіологи.
  •   маркетологи на даний момент - одні з найбільш затребуваних фахівців. Їх завдання полягає в тому, щоб вдало побудувати і реалізувати план з продажу. Дана професія вже користується попитом і буде затребувана ще більше.
  •   Фахівці з екології. Професійні фахівці з екології контролюють, прогнозують екологічну ситуацію і виявляють прорахунки в утилізації відходів виробництва. З упевненістю можна сказати, що вже зараз, і тим більше в недалекому майбутньому, ця професія буде гостро необхідна суспільству, щоб зберегти те мале, що залишилося «чистого» на планеті.
  1. Вправа «Неіснуючі професії» (20 хв.)

Мета: ведучий пропонує учасникам придумати професії, які ще не існують в суспільстві, але які могли б існувати.

Матеріали: фліпчарт на кожну команду, маркери.

Успішному виконанню вправи сприяє атмосфера дотепності в групі. Після написання професій, вчитель повинен дати змогу учасникам обговорити професії, але при цьому стежачи за ниткою розмови і підтримуючи структуру. Для допомоги вчителю деякі професії в додатку.

 

По кожній вигаданій професії бажано обговорити:

  •   Чи буде затребуваний такий професіонал?
  •   Хто буде йому платити гроші за роботу?
  •   Чи знайдуться охочі працювати за цією професією?
  •   Кому вона може бути цікава?

 

  1. Відео з профоріентації

https://www.youtube.com/watch?v=fZzLsov7OlU

https://www.youtube.com/watch?v=_dEgvl4sUAc

https://www.youtube.com/watch?v=BLiLoOudSqc

https://www.youtube.com/watch?v=BLiLoOudSqc

https://www.youtube.com/watch?v=2kTJN_fdEUM&t=19s

 

  1. Підведення підсумків. Вправа «Оплески»

Мета: дати можливість учасникам розім'яти м'язи та відпочити, ще раз задуматись про свої здібності.

Вихователь розміщує учасників колом, і пропонує підняти руки тим, хто має певне вміння, або бажає чомусь навчитися; інші учасники групи активно аплодують тим, хто підняв руки.

Наприклад: підніміть руки усі ті, хто вміє вишивати. Оплески! Дякую, опустіть руки. Підніміть руки усі ті, хто вміє кататися на гірських лижах. Оплески! Дякую, опустіть руки. Далі: Підніміть руки усі ті, хто любить дивитися серіали... Підніміть руки усі ті, хто мріє навчитися грати на музичному інструменті... тощо.)

  1.                    Рефлексія.

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
1601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку