Дана програма розрахована для роботи з учнями 7-9 класів і визначає основи спортивної підготовки школярів відповідно засад національно-духовного, військово-патріотичного виховання та підготовки до виконання Конституційного обов'язку – захисту Вітчизни, участі в І та ІІ етапах Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура").
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ відділу освіти
Пирятинської міської ради
17.01.2018 №38
Навчальна програма
гуртка „Джура“
3-й рік навчання
СХВАЛЕНО
Методичною радою
методкабінету відділу освіти
Пирятинської міської ради
15.02.2018, протокол № 1
ПИРЯТИН – 2018
Схвалено для використання в закладах освіти методичною
радою методкабінету відділу освіти Пирятинської міської ради,
протокол № 1 від 15.02.2018, наказом відділу освіти Пирятинської
міської ради від 17.01.2018 № 38
Укладач:
Сав’яненко Станіслав Петрович – вчитель фізичної культури Пирятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4
Рецензенти:
Крагель В. Ф. – вчитель фізичної культури Пирятинського ліцею, керівник міського МО вчителів фізичної культури, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Клименко А. О. – заступник директора Пирятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4
Половка Н. В. – методист методкабінету відділу освіти Пирятинської міської ради
Навчальна програма гуртка побудована на основі інтеграції знань, вмінь і навичок, необхідних майбутньому захиснику Вітчизни. Програма спрямована на популяризацію здорового способу життя, зміцнення здоров’я дітей, виховання у підростаючого покоління почуття патріотизму, виконання кодексу „лицарської честі“ на засадах елементів козацької педагогіки.
Головною метою програми є формування та розвиток повноцінної особистості, гармонійної людини, патріота Батьківщини.
Навчальна програма гуртка „Джура“ адресується керівникам гуртків загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, клубів, дитячих творчих об’єднань.
Пояснювальна записка
Дана програма розрахована для роботи з учнями 7-9 класів і визначає основи підготовки школярів відповідно засад національно-духовного, військово-патріотичного виховання та підготовки до виконання Конституційного обов’язку – захисту Вітчизни, участі в І та ІІ етапах Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура").
Актуальність даної програми полягає у її спрямуванні на формування ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя, зміцнення здоров’я підростаючого покоління, виховання в учнів почуття патріотизму та відповідальності за майбутнє своєї держави.
Програма гуртка направлена на використання елементів козацької педагогіки, використання досвіду наших предків по вихованню підростаючого покоління, виконання законів кодексу «лицарської честі», який передбачає:
Головною метою програми є формування та розвиток повноцінної особистості, гармонійної людини, патріота Батьківщини.
Усі заняття в гуртку спрямовані на поглиблення знань учнів, розширення їх кругозору, виховання загальнолюдських цінностей, удосконалення фізичної підготовки, формування світогляду громадян незалежної демократичної держави.
У гуртку „Джура“ учні займаються туристсько-краєзнавчою роботою, військово–прикладними видами спорту, відродженням військово-спортивного мистецтва, навчаються надавати першу медичну допомогу, готують себе до служби в лавах Збройних Сил України (ЗСУ).
Більшість занять носить практичний характер з елементами змагань та спортивних ігор. Програма орієнтує вчителя-наставника, керівника гуртка на виховання національної свідомості, духовно багатої зорієнтованої на творчу діяльність особистості, щоб вона змогла знайти себе в сучасному суспільстві. У гуртку виховується розвинена людина зі стійким характером, сильною волею, добрим серцем та чистою совістю.
Вивчення матеріалу програми передбачається учнями 5–10 класів. На її засвоєння відводиться 74 години.
Зміст програми структурований за розділами:
Розподіл годин у програмі гуртка є орієнтовним, керівник гуртка може змінювати їх, плануючи свою роботи, враховуючи регіональні аспекти.
Перевірка та оцінювання знань, умінь та навичок учнів здійснюється під час виконання практичних завдань, а також у формі вікторин, конкурсів та змагань.
ОРІЄНТОВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ п/п |
Назва розділу |
Кількість годин |
||
74 год. |
||||
Всього |
теоре-тичних |
прак-тичних |
||
|
Вступне заняття |
1 |
1 |
- |
|
Основи туризму |
11 |
2 |
9 |
3. |
Стрільба з пневматичної гвинтівки |
20 |
5 |
15 |
4. |
Долікарська допомога |
16 |
6 |
10 |
5. |
Загальновійськова підготовка |
6 |
1 |
5 |
6. |
Прикладна фізична підготовка |
16 |
2 |
14 |
10. |
Військово-патріотична гра „Сокіл“ („Джура“) |
4 |
- |
4 |
РАЗОМ |
74 |
17 |
57 |
Зміст навчального матеріалу
Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка. Правилами безпеки життєдіяльності під час занять, екскурсій та змагань. Правила поведінки в навчальному кабінеті, спортзалі, спортивному майданчику, у навчальному закладі. Правила дорожнього руху. Правила проведення туристських подорожей та екскурсій з учнівською та студентською молоддю.
2. Основи туризму
Особиста техніка на дистанції „Смуга перешкод“: „навісна переправа“, „траверс схилу“, „підйом і спуск спортивним способом“, „колода“, „паралельні мотузки“, „вертикальний спуск“, „крутопохила навісна переправа“, „жердини“, „переправа на мотузці“.
Спортивне орієнтування і карта. Карта та рух по місцевості. Орієнтування без компасу та карти
3. Стрільба із пневматичної гвинтівки
Теоретичні основи стрільби. Явище пострілу, елементи пострілу, траєкторія. Пристрої та призначення пневматичної гвинтівки. Призначення основних частин та механізмів гвинтівки. Характеристика зброї. Підготовка гвинтівки до пострілу. Заряджання. Прийняття положення для стрільби сидячи за столом. Прицілювання, наводка, натиснення на спусковий гачок. Режим дихання. Техніка стрільби з пневматичної гвинтівки. Стрільба з пневматичної гвинтівки з положення сидячи (лежачи) з упором на руки.
4. Долікарська допомога
Загальне уявлення про анатомію людини. Поняття про рану. Види ран та кровотеч. Накладання пов’язок та кровоспинного джгута. Порядок стискання судин для зупинки кровотечі.
Правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях та пораненнях. Перша допомога при тепловому і сонячному ударах, ураженні електричним струмом.
Види отруєнь. Перша допомога при отруєннях.
Загальне уявлення про смерть. Признаки смерті і порядок проведення реанімації.
Поняття про утоплення. Перша допомога при утопленні. Порядок проведення штучного дихання і непрямого масажу серця.
Поняття про переломи і вивихи. Види переломів, іммобілізація кінцівок.
Класифікація опіків і відморожень. Перша допомога при опіках та відмороженнях.
Перша допомога при укусах отруйних змій, комах, павуків
5. Загальновійськова підготовка
Поняття про військові статути. Військові звання і знаки розрізнення. Суть та значення військової дисципліни.
Строї та їх елементи. Попередня та виконавча команди. Стройове положення. Виконання команд. Виконання стройових прийомів. Виконання стройової пісні.
6. Прикладна фізична підготовка
Методичні основи самостійних занять фізичними вправами. Визначення вихідного рівня фізичної підготовленості.
Комплекс вправ для розвитку сили, швидкості, швидкісно-силових якостей. Перетягування линви. Підтягування. Згинання та розгинання рук в упорі лежачи. Біг 30 м. Човниковий біг 4х9 м. Крос з подоланням перешкод. Рухливі та спортивні ігри.
7. Військово-патріотична гра „Сокіл“ („Джура“)
ПРОГНОЗОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Гуртківці повинні знати:
Гуртківці повинні вміти:
ЛІТЕРАТУРА
1.
2.
3.
4. 5.
6. 7.
8.
|
Українська козацька педагогіка: витоки, духовні цінності, сучасність. / Ю. Руденко, О. Губко. – К: МАУП, 2007 Козацько–лицарське виховання учнівської і студентської молоді. / Ю. Руденко, Ю. Мельничук. – К: «Золоті ворота», 2011 Кривошия В.В., Пнеологія українського козацтва, нариси історії козацьких полків. «Стилос», 2004. Воропай О. Звичаї нашого народу. / К:, 1992 Культура і побут населення України. Навчальний посібник В.І. Наумко, Л.Ф. Артюр, В.Ф. Горленко та ін. (2-ге видання, доп. да перероб). / К:, 1972 Зелений С.М. Краєзнавча підготовка туриста. / К: 1972 Зінченко А. Поділля. Навчальний посібник з історії рідного краю для 5-9 класів. / КРВЦ. «Проза», 1998 Мисик Ю.А., Плохій С.М., Стороженко І.С., Як козаки воювали. / К: «Промінь», 1990
|
1