Комунальний заклад школа I-III cTyneHiB 2 iMeHi льотчика-космонавта 1горя Петровича Волка»
3MiiBcbk0i районно7 ради XapkiBcbk0i
STEM-keM11irwy «змИвсью КРУЧ - СУЧАСНА ШВЕЙЦАРШ»
Творча група:
Бабич Марина Микола7вна вчитель iCTOPii та правознавства,
вчитель iCTOPii та
Тернова Олена вчитель xiMii та
II катего ii.Z
IWOEkT КОКЩЕЩЙ STEM-OCBITVI В УКРА\НЈ сталого розвитку Укратни в умовах на
MeTi досягнення европейськж MiCJJa
нашот• держави у CBiTi. На новому розвитку rwiJIi3a141i досягги поставлених можливо на ocH0Bi ефективнот
науки, залучення до BCix сфер сусшльства та 1нпшх прогресивних державних 1 сощальних процеспз.
Прискорення в та висувають
HOBi вимоги до структури та процеси у всьому CBiTi охоплюють pi3H0MaHiTHi сфери житгя, визначальшми серед яких насамперед, ринок пращ 1 технолопчшт уклад.
Критичнтт фактором виробництва розвинутот кра1ни е, з одного боку, зростаючий галузей, здатних до комплекснот науково-шженернот а з — падшня цжавост1 учтв до дисциплш природничо-математичного циклу, знання яких покладено в основу створення i розвитку сучасних рвного твня та спрямування: вц технжи до согџально-економчних процес1в. та
процесах i забезпечити
розвитку природничодо навчання.
AkpoHiM STEM науки, Technology
Engineering проектування, дизайн, Mathematics математика) визначае xapakTepHi риси дидактики, cyTHicTb якот виявляеться у поеднант тупждисципл1нарних практико отентованих шдход1В до втзчення природничо-математичнт< дисциплн.
в багатьох kpaiHax створюються осередки тощо.
STEM—ocBiTa через
навчальних програм активно включаються
TepMiH0M Arts (позначення
Актуальнтти STEM and Arts напрямами е промисловий дизайн, армтектура, естетика тощо. 0cTaHHiM часом, у европейському науковому
наголошуеться на BCix
STEAM А -, All - BCi) i поеднашй
природштчо-наукових з 1нгшпли навчальнтти дисциплшами, яка вивчаються у
в ocBiTi на засадах у
навчальних i окремих дидактичнж (йтгегроване навчання до певних тем або реально проблем). Така
мае на метл комплексно формувати
й визначають кожурентну на ринку i до розв'язання
комплексних задач (проблем), критичного мислення, та iH.
STEM-ocB1Ta — яка визначае процес
— формування i розвитку i творчих якостей
piBeHb яких визначае конкурентну на сучасному ринку
Цей TepMiH також визначае до навчання, який 3MicT i
методолопко природничих наук, технолопй, 1њкенерй та математики, а також лог1чне мислення, здаттсть до ствпращ та дослщження.
З
При комунальному школа I-III
.N22 iMeHi льотчика-космонавта Петровича Волка» 3MiiBcbk0i районнот ради XapkiBcbk0i iCHye гурток багатоборства», який очошое вчитель
у мальовничому на Кручах.
час перебування у наметовому Ta60pi кожного дня виконуеться спортивна програма з багатоборств, а також культурноMacoBi заходи, для проведення яких було запрошено у вожатихтворчу групу i3 колективу школи, до
Бабич Марина Миколатвна вчитель iCTOPii та правознавства,
Галрша В ' — вчитель iCTOPii та Зацепа Тетяна CepriiBHa вчитель математики та Тернова Олена — вчитель xiMii
та
Так як, з 2017 року навчальний заклад активно впроваджуе запропонували зробити спорттт збори не лише
спортившми, але й кориснтли в ocBiTHb0MY для усестороннього розвитку молодих Отож час спортивних 360piB отрттували знання, та навички i3 таких культура, захист гшавання, правознавство, математика, технолопт i мистецтво.
спортсмени кожного дня затлалися вправами, грали у у рибалили.
Прийтиали участь у культурно-масових заходах i конкурсах, залилися
IIOJIBOBHMH Ta eKCKYPC1iiHHMH AOCJ11ÅxeHHHMH qac 51KUX 1 3aCTOCOBYBaJIH Ha6YTi 3HaHHS1 i3 OCBiTHiX VipeÅMerriB. A BBeqepi cniBaJIH IliCHi, TaH111-OBaJIH, rpaJIH
Ha riTapi Ta MHJIYBaJIHC51 He60M.
HopM'dT1,1BH0-npaB0Be 3a6e3neqeHHf1 opvaHi3auii npoeRTy:
3aKOWf YKpaiHH 3araJ1bHY cepeÅHf0 OCBiTy»;
YKun Hpe3HÅema YKpaiHH Haui0HaJ1bHY cipaTeriro P03BHTKY OCBiTH B YKpaiHi Ha Hepi0Å 2021 (N! 344/2013 BiÅ 25.06.2013), 3ax0ÅH
30.09.2010), 3ax0ÅH Inmo P03BHTKY HamiOHaJ1bHOi CKJ1aÅOBOi FJ106aJ1bHOi iH(bopMauiiiH0i Mepexi IHTePHeT Ta 3a6e311eqeHHfl mupoKoro AocTY11Y uiei
Ylucrr IHCTHTYTY M0ÅepHi3auii 3MiCTY OCBiTH Bilk 22.08.2019 N! 22.1/10-2876
peK0MeHÅauii P03BHTKY STEM-ocBiTH y 3aKJ1aÅax 3araJ1bH0i
cepeÅHb0i Ta H03a1HKiJ1bHOi OCBiTH y 2019/2020 HaBqaJ1bHOMY poui»;
HOJ10xeHHS1 lipo 3ÅiiicHeHH51 iHH0BauiiiH0i OCBiTHbOi AiHJ1bHOCTi,
3aTBepÅ%ceHe HaKa30M MiHicTepcTBa OCBiTH i HayKH YKpaiHH Bill 07 JIHeT011a)Åt1 2000 p. N! 522 (y pezxmcuii HaKuy MiHicTepcTBa OCBiTH i HayKH, MOJIOÅi Ta cr10pTY
PimeHHfl K0J1erii MiHicTepcTBa OCBiTH i HayKH YKpairm couioeKOHOMi11HorO P03BHTKY YKpaiHH Ha cepeÅ1--1bocTp0K0B0MY (AO 2020 POKY) i AOBFOCTPOKOBOMY (AO 2030 POKY) qacommx ropH30HTax (B KOHTeKCTi FliÅFOTOBKV1
JifOÅCbKOFO KaniTaJIY)» (Bin 21.01.2016);
HaKa3 lipo BliPOBaXVKeHHS1 STEM—ocBiTH B HaBqaJ1bHOMY 3aKJ1aÅi (23 .06.2017);
MervropaHÅYM lipo CHiBP06iTHHUTBO Ta B3a€MOAifO y P03BHTKY BiiiCbKOBOIHTpi0TWIHoro BHXOBa1--1HS1 Ta P03BHTKY HaqiOHaJ1bHUX, i 060POH011PHKJ1aAHHX MHCTeUTB Mix 3MiiBCbKOfO paMOHH0f0 AepxaBH0f0 aÅMiHicnauiero
Ta ro (DBCB y 3MiiBCbKOMY paii0Hi•,
I_UopiLIHHii KayleHÅapHHii VIJ1aH 3ax0ÅiB ro OBCB y 3MiiBCbKOMY paii0Hi•,
Меморандум про комунального закладу школа I-III N22 iMeHi льотчика-космонавта Петровича Волка 3MiiBcbk0i районнот ради XapkiBcbk0i та ГО ФВСБ у 3MiiBcbk0MY
з метою та виховання
покојпння;
Програма STEM-ocBiTI1 для cnopTcMeHiB час проведення учбово-тренувальних 360piB у наметовому Ta60pi
Вклад учбово-тренувальних 360piB у формування ключових компетентностей.
|
Ключом |
Компоненти |
|
державною у pa3i мовами |
правильно використовувати термшолоп чний апарат, сшлкуватися в рвних ситуащях шд час занять культурою 1 спортом, за допомогою розв' язувати популяризувати 1де1 культури i спорту мовшпли засобами. Ставлення: пошанування нагџональних традиц1й у укратнському спортивному рус1. ресурси: про спорттного руху в YkpaiHi та укратнську спортивну |
2 |
використовувати математичш методи шд час занять культурою, для створення програм, зд1йснення самооцшювання власного стану, вести рахунок при проведент змагань у рвних видах спорту, здџйснювати гпдрахунок та аналзувати частоту серцевих скорочень у CTaHi спокою та час навантажень, розраховувати зусилля для досягнення мети, аналзуючи швидюсть, вистань, траекторно, тощо. Ставлення: |
|
|
усвщомлення ваЖЛИВОСТ1 математичного та завдання на подолання BmcTaHi, створення меню харчування. |
3 |
Основт у природничих науках i технологшх. |
туристичкп мандргвки; застосовувати шновагџйкп технолопт для покращення здоров ' я; виконувам pi3Hi природного середовща, вжористовувати сили природи в культури. Ставлення: розумшня гармонийнот взаемодй людини 1 природи, сприймання еколоп чного довюлпя простору для активносп шодшш, ставлення до навколишнього середовища як до потенщйного джерела здоров ' я, бережливого природокористування. вправи на засоби загарговування, |
4 |
вчитися впродовж житгя |
розв'язувати завдання у культури i спорту; досягати кокжретних у самовдосконалешп; розробляти ждивцуапьт оздоровч1 прогрп,ш з урахуванням власних мо;клшостей, M0MBiB та потреб; шукати, анаупзувати та систематизувати кулыури та спорту . Ставлення: |
|
|
потреби ПОСТАЙНОГО вдосконалення. оздоровчих програм. |
5 |
Трудова та самоспйтсть. |
та користуватися власшп„т часом; за особистою та чистотою у власному намету, мити за собою посуд особист\ прибирання табору та Ставлення: власного та чужого майна, щнування власнот та чужот пращ, зв' язку прибиранням та дотртлуванням чистоти 1 порядку . |
6 |
та громадянська компетентносп |
органвовувати гру чи 1Ш_гшй вид команднот pyxoB0i дшльносп; ситуацшх, piBHocTi, прав людини, демократй, поваги до поваги до людськот дотримуватися: правил чеснот гри (Fair Play): поважатш супершжа, здобувати перемогу чеСНИМ шляхом за рахунок реггельнот приймати поразку, пам' ятати, що головна перемога — це перемога над собою; вимог та правил час виконання вправ, контролювати стан у занять кујљтуроко. Ставлення: погџнування гпдтртжи, альтернатшзних думок 1 |
|
|
гџнувати культурне розма1Тгя тзних та себе як громаджшна УкраТни•, розум1ння зв 'язку м1ж руховою активюстю та здоров ' ям, ставлення до власного здоров 'я та здоров 'я ресурси: види спорту , |
7 |
06i3HaHicTb та самовираження у культури |
виражати стй культурний потенщал через рухову дильтсть; залучення до штстецько1 шляхом розкриття i розвитку творчого вираження у досконалювати кулыуру pyxiB. Ставлення: усвщомлення мо;кливостей самовираження та через культуру та спорт; дотримання мовлештевого етикету форшт виховання: СПОРГИВН1 свята, змагання, рух.тшв1 перерви, |
8 |
стдомо ставитися до власного здоров'я та Ставлення: усвщомлення ваЖЛИВОС'П дотримашш саттарно-ппеючних вимог при виконашп вправ, значеши рухово1 активносп в яситп людини для покращення здоров'я, самоконтролю в процес1 занять культурою, дотримання правил безпет-шот час ypokiB, змагань та виховакшя; дотримання правил природоохороннот |
|
|
поведшки, ощадного використання прирощшх ресурс1в, розум1кочи важлившть збереження природи для сталого розвитку виховання: свята, змагання, рухлиш 1гри. |
з/п |
Теми (предмети) |
3MicT |
год»ш |
1 |
Ранкова i и, |
14 |
|
2. |
спортивт багатобо ства |
TexHika руками, TexHika ногами, TexHika боротьби у |
21 |
З |
Туризм |
Встановлення намету; в ' язання туристських вузлв; техтчт етапи Спорядження туриста. Види туристського багаття. Основи Подолання смуги перешкод. Естафети з елементами туристськот техтки. |
|
4. |
Захист |
обов' язок кожного громадянина. Вивчення правил безпеки час i3 пневматичнот гврштявки. Втчення складово1 пневматичнот гвинпвки 13 пневматичнот i3 положення лежач1. |
З |
5. |
Засвоення предметних знаю» та CYTi ОСНОВНИХ 3ak0HiB i закономцэностей, що дають змогу зрозумти неперервтсть житгя та його нерозривний зв' язок з довюллям; набутгя досвцу пошуково- дильност1 та ум1ння представляти отримат результати; використання набутих знань, навичок та умшь у повсякденному житлл для впливу наслщюв своет дильностл для збереження власного здоров'я та |
10 |
|
6. |
|
Розвивати умшня самост1йно набувати знання з ш о магџйних дже ел та |
1 |
|
|
експертлентальних дослджень 1 критично ix осмислювати; виховувати переконатсть позитивтй рол x1M1i як науки у грамотного ставлення до власного здоров'я i |
|
7. |
Розвиток в узагальненого вести природничо-наукот методами наукового (планування спостережень, вртйрковання, обробка та ште п етащя оде жаних ез льтапв . |
2 |
|
8. |
Формування грамотносп й культури; вироблення YMiHb користуватися дже- дильностц розвиток час виконаши практичних p06iT та проведення дослцжень; заохочення засобами самореалзащт свотх ште ест та житгевих планиз. |
10 |
|
9. |
час1 та простор1, встановловати причинно-насгпдкот зв ' язки. Знаходити взаемозалежносп в розвитку сусшльства. трактувань мину лого та 13H1 ште п етащт. |
4 |
|
10. |
Правознавство |
Розвиток критичного мислення. й огђшовати правом явища 1 процеси, аналвувати рвномаютт житгев1 ситуащт в1дпов1дно Д1й п авових но м, |
1 |
|
|
застосування 1 додержання правових но м. |
|
11. |
Математика |
Формування ставлення до математики як нетд'емнот складовот культури людини, умови ii житгя в сучасному на ocH0Bi ознайомлення з шеями 1 методами математики як утверсальнот мови науки 1 технжи, ефективного засобу моделювання i дослцження процеспз 1 явищ навколишнього стт |
5 |
12. |
Визначати й формулювати у рвноматтних житгевих ситуацшх задач, для розв'язання яких можна знаходити, подавати, перетворювати, аналвувати, узагальшовати та систематизувати дат, для розв ' язання житгевих задач; застосовувати та системний шдходи, створювати та для ефекттного розв ' язання задач, що постають у житп, навчалыпй та |
12 |
|
13. |
розвиток розкритгя ii творчого потенгџаЈЂ{ через формування ключових та предметнж компетентностей; виховання стдомот та активнот житгевот позищт, готовносп до сшвпрагџ в груш, тдпотдальносп у досягнент поставлених завдань; обгрунтовано власну позищю, що е передумовою майбутнього громадянина в демократичному сусшльстт, здатного його ЗМ1шовати 1 захищати. |
5 |
|
14. |
Мистецтво |
дильносп у певному вид1 мистецтва. Вико истання дост для |
8 |
|
|
сприйнятгя, анал1зу, штерпретащт. Формування потреби в середовища та готовност1 до сощо льт ном житп. |
|
ень |
|
1 |
Встановлення наметјв Ранкова Тренування з ВСБ табору на команди, назва, та емблема) Майсте -клас по ко ис ваншо вантли п иладами |
2 |
Тренування з ВСБ за темами: виховання — складова виховання до захисту - обов'язок кожного громадянина. Круч» Конк с «Майсте -ше |
З |
Круч» |
4 |
та с 31 'ями |
5 |
Круч» Конкурс <<Побудуй житло» Hi зоогео а |
6 |
Ранкова змагання, плавання Тренування з ВСБ i3 пневматичнот Конк с ень ата» |
7 |
Ранкова Т е вання з ВСБ |
Режим дня
7.30 - 8.00 |
ранкова |
8.00 - 9.00 |
Тренування, купання в |
9.00 — 9.30 |
|
9.30 - 11.00 |
|
12.00 - 12.30 |
|
12.30 - 14.00 |
заходи |
14.00 - 14.30 |
|
14.30 - 15.30 |
Тиха година |
15.30 - 16.30 |
змагання |
16.30 - 17.00 |
Ланч |
17.00 - 18.30 |
Тренування, купання в |
19.30 |
Вечеря |
20.00 |
розваги |
22.30 |
заходи
ОПИС cTBopeHi бокси з продуктами, pi3Hi Бокси
в схованках. Кожна команда знаходить Ha6ip i мае здогадатися яку страву можна з них приготувати. 3i знайдених
кратни. В кожному 60kci знаходяться картки i3 зображенням корисних рослин,
можна знайти на За ix використання в приготувант
команда отртлуе додатковий бал.
Завдаши за допомогою карти та компасу
2. Команда визначаеться 3i стравою i кратною до якот вона
скринька з для виготовлення Фарб виконання певних завдань команди мають виготовити фарби та провести фестиваль.
Завдашш
даеться змога визначити склад на
рослин на . По 3akiHT-IeHW0 табору, забирають заготовлений
Учасники спроектувати та побудувати з
BapiaHT. За додатковий бал команда може до
автентичного житла та використати
Команди за маршрутом та на час виконують завдання, знаходять на п,птованих зупинках.
Завдання
2 Зупинка «На абордаж» - знаходять за координатами човен i в ньому завдашш «Морський
(математика).
культура).
4. Зупинка «Посейдон» прикрашають свого Посейдона та розпочинають
Мета — створення ekckypcii 3MiiBcbkm,fII Кручами.
Концепгпя ekckypcii полягае в тому, щоб Hayk0Bi i роботи були через створення
телефоннтт додатком PlantNet Plant Identification, online
та з
icTopii Круч»
веб-пошукових систем, Google Карти,
телефонний додаток Location Histori; створення та
та спостереження за небесними та
— використання телескопу, труби та
Star Walk 2 Free : Карта зоряного неба i створення з використанням зйомки.
Круч» проведення та втзчення рельефу з
використанням телефонних «Погода»; AccuWeather; Gismeteo lite; Google Assistant; анемометр; барометр, альтиметр i термометр; Арр Store: топогр карта+ - Apple; ArcGIS Earth; створешш
II етап — практики. Даний етап розпочинаеться з початком процесу на 6a3i школи в позакласний час в ka6iHeTi
Figma, Adobe Photoshop, WeVideo Hyperlapse, Wondershare Filmora, InShort.
Створений продукт в майбутньому окремою вкладкою на
28 29
30
누를4量1鸞;
31