Програма "практична психологія" Затверджена комісією у 2018 році №23

Про матеріал
Програма гуртка "Практична психологія". Розроблено для підлітків, повні години вичитки.
Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом "психологія"Результат пошуку зображень за запитом "психологія"

ПРОГРАМА ГУРТКА «ПРАКТИЧНА ПСИХОЛОГІЯ»

ЖИТОМИРСЬКОГО МІСЬКОГО ЦЕНТРУ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

Автора програми та керівника гуртка

Черняєвої Вікторії Олександрівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Житомир – 2018


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Програма розрахована на підлітків, які зацікавлені у набутті психологічних знань та покращення міжособистісної взаємодії, з подальшою самореалізацією та розвитком особистісних якостей та творчих здібностей, креативності мислення.

Програма «Практична психологія» спрямована на здобуття навичок ефективної міжособистісної взаємодії старшокласників (9-11 класу), на визначення їх власних життєвих перспектив, готовності до безперервного самовдосконалення та саморозвитку. Вчить критичному мисленню, навикам роботи на тренінгах та розвиває вміння користування діагностичним інструментарієм. Представлені теми та здобуті вихованцями ЖМЦНТТУМ практичні навички дозволять будувати успішні транзакції, здорові міжособистісні та партнерські відносини, вдосконалити рівень міжособистісної взаємодії. Гуртківці матимуть змогу підвищити власну психологічну ерудованість: отримати базові знання про психологію, як науку, орієнтуватися у психологічних парадигмах, підходах до вивчення особистості, набути базові навички проведення спостережень, експериментів та психодіагностичних вимірів у психології з використанням методів математичної статистики. Навчаться організовувати план роботи науковця: написання наукової роботи та орієнтуватимуться у стратегіях досліджень у психології.

Використання інтерактивних методів занять, переважної практичної направленості занять на гуртку (різні види тренінгових вправ, проведення діагностичних зрізів з метою вивчення особистості підлітка, побудова планів саморозвитку, семінарів та дискусій) дають змогу вихованцям пізнавати психологічну реальність та наповнювати власний психологічний дискурс новими семантичними наповненнями, які визначатимуть  їх сприймання та відображення дійсності.

Програма розрахована на роботу з підлітками 16-18 років. Тривалість навчання – 1 рік, 216 години (6 годин на тиждень). Заняття відбуваються тричі на тиждень, тривалість кожного заняття складає 2 академічні години.

Кількісний склад групи — 12 - 15 осіб.

Метою програми є оволодіння вихованцями ЖМЦНТТУМ практичними навичками виходу з конфліктних ситуацій, знання основних правил створення здорових партнерських відносин,  побудови ефективної міжособистісної взаємодії,  визначення перспектив саморозвитку особистості, виявлення та розвитку творчих здібностей, вміння орієнтуватися в основах психології особистості, основних підходах до її вивчення,   будувати життєві перспективи та досягти особистісного успіху.

Програма спрямована на розвиток таких компетентностей:

  •        орієнтація у базових психологічних термінах;
  •        вміння давати визначення з наявних знань;
  •        вміння будувати план особистого саморозвитку;
  •        вміння використовувати власні вміння, здібності для вдосконалення міжособистісної взаємодії та ефективного вирішення життєвих задач.

Програма  курсу «Практична психологія» має такі завдання :

  •        сформувати особистісну готовність до самоаналізу та орієнтування на саморозвиток
  •        розвинути вміння називати власні емоції, мотиви, рефлексувати вміння та поведінку з метою ефективної корекції
  •        розвинути вміння будувати траєкторії саморозвитку та вміння оцінювати перспективність власних вчинків
  •        активізувати критичне мислення та вміння враховувати багато факторів в оцінці та побудові плану подальших дій та ракурсу відображення реальності
  •        сформувати вміння виходити з конфліктів, активувати ресурси інших задля успішної взаємодії
  •     розвинути професійно компетентність, ерудованість та підвищити рівень власної відповідальності у виборі професії та побудові інтерактивної взаємодії.

Форми навчання:

Формат гурткової роботи дозволяє проводити заняття в інтерактивній формі, передбачає включення у роботу різного роду тренінгових занять, тематичних дискусій, проведення аналізу фільму,  рольових ігор, психологічних вправ із елементами тренінгу, семінарів та міні-лекцій.

Вправи з елементами тренінгу: виконання спеціальних завдань, спрямованих на групову психодинамічну роботу.

Дискусія: обговорення (у відкритій чи закритій формі) думок, побажань, результатів діяльності в групі.

Рольова гра: постановка завдання, розподіл ролей для пошуку творчих ідей і презентація готової роботи.

Аналіз фільму: перегляд фільму й аналіз психологічних особливостей стрічки.

Семінар: розгляд питань з попередньою підготовкою до них.

Міні-лекція отримання вихованцями основної інформації з метою ознайомлення з темою, орієнтації у дефініціях психологічних понять, систематизації або доповнення попередньо здобутих знань. 

Форми освоєння психотехнік:

  •        вправи з елементами тренінгу (індивідуальні, групові);
  •        проведення психодіагоностичних методик, їх інтерпретації та аналізу отриманих результатів;
  •        рольові ігри.

Форми контролю:

  •        спостереження;
  •        зворотний зв’язок;
  •       участь у обговореннях, дискусіях, виконання тренінгових вправ, розвиток вміння рефлексувати
  •       виконання практичних завдань.

 

Прогнозований результат

Учасник має знати:

  •        основні поняття у загальній психології;
  •        основні поняття психології спілкування;
  •        основні поняття психології взаємин;
  •        основні поняття психології конфлікту;
  •        основні поняття психології особистості
  •        основні поняття психології сім’ї;
  •        основні поняття психології творчості;
  •        основні методи розвитку творчого мислення
  •        основні поняття вікової психології;
  •        основні поняття соціальної психології;
  •        основні поняття педагогічної психології;
  •        основні напрями психології;
  •        основні підходи у психології та їх представників (хоча б одного);
  •        психологічні аспекти роботи з проективними методиками;
  •        основні правила організації та проведення психодіагностичних вимірів, інтерпретації отриманих результатів;
  •        основні правила організації та проведення тренінгових занять;
  •        основні правила організації та проведення психологічних досліджень: психодіагностичних вимірів, спостереження;
  •        основні правила організації та проведення психологічних експериментів;
  •        основні стратегії досліджень у психології, методів математичної статистики;
  •        основні правила оформлення наукової роботи;
  •        основні правила організації та проведення виступів та представлення наукової роботи.

Учасник повинен уміти:

  •        працювати з власними почуттями й емоціями;
  •        самостійно виконувати інтерпретацію проективних малюнків;
  •        будувати власну життєву перспективу;
  •        будувати план особистого розвитку;
  •        керувати власними мотивами та вміти підвищувати власну продуктивність праці;
  •        виявляти та протистояти небажаному психологічному впливу;
  •        успішно презентувати себе;
  •        підвищувати рівень психічного здоров’я, відновлювати сил після емоційного або розумового напруження або вигорання;
  •        вільно спілкуватись і висловлювати власні думки.

 

Назва розділу

Кількість годин

Теорія

Практика

Всього

1

Вступне заняття

1

1

2

2

Вступ до психології

16

41

57

3

Спілкування та розвиток сфери міжособистісних стосунків

11

21

32

4

Самопізнання та саморозвиток особистості

11

16

27

5

Психологія особистості.

7

9

16

6

Реалізація наукового дослідження у психології

8

7

15

7

Психологія конфлікту

7

7

14

8

Психологія сімейних стосунків

9

11

20

9

Психологія творчості

5

6

11

10

Побудова життєвих перспектив

6

14

20

11

Підсумкове заняття по завершенню курсу.

1

1

2

 

Разом

82

134

216

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Теоретичне та практичне наповнення занять

Год.

Вступне заняття (2 год).

Знайомство, організація гурткової роботи, детальне ознайомлення з курсом програми. Розробка правил групи. Вибір активу групи. Тренінг знайомства. Обговорення очікувань та подальших форм роботи, структури занять.

Вправа «Моє ім'я».  Вправи на згуртування колективу:    «Атоми і молекули», «Подібність і відмінність», «Повторення рухів».

2

Розділ 1. Вступ до психології

Тематична зустріч № 1. Наука психологія, вступ до науки про душу. Понятійний апарат психології, засновники психології, витоки психологічних знань.

Знайомство:  «Прекрасний сад» Основна вправа «Прекрасний сад»

3

Тематична зустріч № 2. Об’єкт, предмет психології, виникнення психології, як науки, загальні питання психології, завдання і значення.  Популярна та наукова психологія.

Дискусія здобутки психології на сьогодні. Практична значення психології, психологія у сьогоденні

2

Тематична зустріч № 3. Принципи психології. Наукові та життєві психологічні знання. Основні психічні процеси. Явища психіки: інтуїція, гіпноз.

Круглий стіл: «Сугестивність» «Передумови розвитку інтуїції».

Діагностика сугестивності та інтуїції.  

2

Тематична зустріч № 4. Базові категорії психології: індивід, особистість, індивідуальність. Цілісний підхід до вивчення особистості у психології. Загально визначені положення щодо особистості. Типологія особистості.

2

Тематична зустріч № 5. Соціалізація особистості.  Модель організаційної поведінки особистості. Агенти соціалізації. Фази соціалізації. Емоційний інтелект особистості.

 Тест «Чоловічки на дереві». Методика визначення рівня емоційного інтелекту.

Вправа «Коло спілкування»

3

Тематична зустріч № 6. Пізнавальні та психічні процеси: відчуття, сприймання, увага, пам’ять, мислення, уява. Структура основних форм прояву психіки особистості.

Тест оцінки уваги ЮСЭФО.

 Міражі, ілюзії.

2

Тематична зустріч № 7. Пам'ять як психічний процес. Діагностика пам'яті. Механізми запам'ятовування і забування. Прийоми мнемо­техніки.

 Методика дослідження обсягу логічної та механічної пам’яті

2

Тематична зустріч № 8. Увага та її властивості. Діагностика рівня розвит­ку уваги. Засоби розвитку уважності.

Діагностика рівня розвитку уваги. Методика «Вибірковість уваги» (Тест Г.Мюнстерберга)

2

Тематична зустріч № 9. Мислення. Види і типи мислення. Розвиток здатності до аналізу, синтезу, абстрагування, суджень, висновків, гіпотез.

Тест на логічне мислення

2

Тематична зустріч № 10. Навчально-пізнавальні й академічні здібності. Прийоми засвоєння  навчальної інформації.

Дискусія та аналіз методів засвоєння навчальної інформація, особистий досвід.

2

Тематична зустріч № 11. Особливості сприймання та відображення реальності.

 Тест Роршаха, Тест оцінки об'єктивності. Методика "Визначення домінуючого типу сприймання за роботою провідних аналізаторів". Перегляд відео-матеріалу: особливості сприймання дітей: простір, об’єм, відстань.

4

Тематична зустріч № 12. Зв'язок психології з іншими науками.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 13. Характер і темперамент людини. Історія вчення про темперамент людини, характеристики рис характеру, типів темпераменту.

Опитувальник Г.Айзенка  (Методика вивчення темпераменту).

3

Тематична зустріч № 14. Основні галузі психології. Історія формування. Класифікація: фундаментальні та прикладні.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 15. Основи вікової психології. Вікова піраміда. Психологічний вік. Психологічний час. Вікова періодизація.

Життєві кризи.   

Тест на психологічний вік

2

Тематична зустріч № 16. Основи соціальної психології. Класифікація груп.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 17. Основи педагогічної психології. Особливості педагогічної дальності, теорії научіння,  способи педагогічної взаємодії. Навчання як суспільне явище.

Тест: Перевірте свої педагогічні здібності, тест для діагностики педагогічних здібностей.

3

Тематична зустріч № 18. Основи диференційної психології. Порівняння психіки людини і тварини. Експерименти диференційної психології.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 19. Психологія мистецтва. Проблеми та перспективи. Психологія реклами. Проблеми перспективи, психологічні прийоми. Психологія споживацької поведінки. Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

3

Тематична зустріч № 20. Медична психологія: психоігігієна, профілактика, клінічна психологія, психологічна складова хвороб. Психосоматика.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

 Тест ЛОБІ «Тип ставлення до хвороби». 

2

Тематична зустріч № 21. Політична психологія. Психологічний портрет політика. Іміджмейкер. Методи політичної психології, перспективи, проблеми. Політична свідомість. Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

Аналіз психологічного портрету політика.

2

Тематична зустріч № 22. Інші галузі психології: військова, інженерна, юридична психологія, експериментальна, спортивна, юридична, авіаційна, космічна. Перспективи, методи.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

Аналіз психологічного портрету психолога, який працює в окремих галузях.

3

Тематична зустріч № 23. Методи психології: основні, допоміжні. Обмеження та можливості.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 24. Вчинковий потенціал особистості. Життєва позиція особистості, моральні якості. Структура особистості, рушійні сили.

Анкета-тест для вивчення моральної орієнтації учня.

Тренінг: «Власний ресурс».

3

Розділ 2. Спілкування та розвиток сфери міжособистісних стосунків

Тематична зустріч № 1. Ефекти сприйняття дійсності в межах міжособистісної взаємодії.

2

Диспут «приємні,неприємні люди».

Тематична зустріч № 2. Соціальні ролі особистості. Класифікації ролей,  соціальний, особистісний  статус.

Тест Белбина. Діагностика функціонально-рольових позицій

4

Тематична зустріч № 3. Самооцінка особистості, завищена, занижена, диференційованість самооцінки.

Тест “Самооцінка особистості”, Тест-опросник Столина и Пантелеева. Оценка отношения к себе

3

Тематична зустріч № 4. Психологічний простір та дистанція у спілкуванні. Інтерактивна сторона спілкування.

Тест «Оцінка самоконтролю в спілкуванні» ( по Маріону Снайдеру)

2

Тематична зустріч № 5. Способи спілкування. Види спілкування. Рівні спілкування. 

Тест «Ваша комунікабельність».

Психотехнічні вправи для розвитку комунікабельності

4

Тематична зустріч № 6. Механізми взаєморозуміння в процесі спілкування. Перепони на шляху спілкування.

Тест «Чи приємно з вами спілкуватися?» Психотехнічні вправи для розвитку комунікабельності

3

Тематична зустріч № 7. Емпатія, рефлексія. Визначення, показники прояву і формування. Рівні розвитку емпатії та рефлексії, передумови прояву емпатії. 

Діагностика емпатії по А. Меграбяну і Н. Епштейна

Тест «Що я бачу?»

3

Тематична зустріч № 8. Бар’єри спілкування: поняття, типи, шляхи подолання. Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 9. Види поведінки у суспільстві. Соціальні норми, ознаки та причини девіантної поведінки. Боротьба з девіантною поведінкою, її профілактика. Віктимна поведінка. Соціальні відхилення поведінки. Теорія соціального обміну. 

Тест схильності до виктимної поведінки, діагностика девіантної поведінки.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

3

Тематична зустріч № 10. Маніпулятивні  прийоми у спілкуванні. Особливості маніпулятивної поведінки. Методи маніпуляції,піраміда Горома.

Мінесотський тест швидкості маніпулювання, тест спритності маніпулювання Кроуфорда.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

3

Тематична зустріч № 11. Я- особистість у спілкуванні. Сутність спілкування. Вербальні, невербальні ознаки у спілкування, психологія жестів. Якості особистості у безпосередньому спілкуванні з іншими. 

Тест: Дослідження умов спілкування

Міні-тренінг «Розвиток комунікативних здібностей. Невербальне спілкування »: Вправа «Побудуємо», Вправа «Малюнок на спині»

3

Розділ 3. Самопізнання та саморозвиток особистості

Тематична зустріч № 1. Сучасні концепції саморозвитку особистості. Робота особистості з власного саморозвитку. Основні концепції та джерела саморозвитку та самовиховання особистості. Рушійні сили та механізми саморозвитку.

Тест-анкета  «Визначення рівнів здатності до саморозвитку й самоосвіти»

2

Тематична зустріч № 2. Слабкі і сильні сторони особистості: характер та якості характеру, ознаки сильної особистості.

Копінг-тест Лазаруса. Оцінка поведінки у важкій життєвій ситуації

Тест оцінки властивостей нервової системи за сімома шкалам.

Вправа «Оголошення»

3

Тематична зустріч № 3. Уявлення про час, планування справ. Основи ефективного тайменеджменту.

Методика оцінки самоорганізації діяльності. Психодіагностика управління часом

3

Тематична зустріч № 4. Самопрезентація особистості. Види само презентації. Основні стратегії самопрезентації.

Тренінг само презентації.

2

Тематична зустріч № 5. Життєві цілі особистості, розвиток мотивів. Спрямованість особистості, потреби та мотиви. Мотивація досягання: мотив прагнення до успіху, уникнення невдач.

Тест: Мотивація  успіху, уникнення невдач і ступінь ризику

2

Тематична зустріч № 6. Прогнозування і подолання життєвих перепон: життєвий потенціал особистості. Формування позитивних життєвих цілей.

Тест на рівень тривожності.

2

Тематична зустріч № 7. Внутрішні ресурси особистості: сила Я-концепції, самоповага, власна значущість, самодостатність, активна життєва установка, позитивність, раціональність мислення, емоційно-вольові ресурси, фізичні ресурси.

Я-структурний тест Аммона. Тест оцінки настрою і стану «Інь і Ян».

Тест просторового мислення (ТПМ) В. С. Якиманской, В. Р. Зархиным і Х.-М. X. Кадаяса.

3

Тематична зустріч № 8. Як виховати щасливий характер: практичні рекомендації особистого успіху.

Тест для діагностики самопочуття, активності та настрою (САН)

2

Тематична зустріч № 9. Я-образ успішної особистості, сутність та феномену успішної особистості. Образ успішної людини.

Емоційний тест Фордайса

2

Тематична зустріч № 10. Структура Я-концепції особистості.

Аналіз структури власної Я-Концепції

2

Тематична зустріч № 11. Емоції та почуття людини. Види емоційних станів, пошуки альтернатив негативних емоцій, способи саморегуляції, воля.

Методика дослідження вольової організації особистості.

Методика дослідження емоцій та почуттів. Методика діагностики «перешкод» у встановленні емоційних контактів (за В.В. Бойко)

4

Розділ 4. Психологія особистості

Тематична зустріч № 1. Психодинамічні підходи (психоаналіз З. Фрейда, індивідуальна теорія особистості А. Адлера, аналітична теорія особистості К. Юнга)

Тест для диагностики механизмов психологической защиты (Опросник Плутчика – Келлермана – Конте)

3

Тематична зустріч № 2. Его-психологія (Его-теорія особистості Е. Еріксона, гуманістична теорія особистості Е. Фромма, соціокультурна теорія особистості К. Хорні).

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 3. Теорія особистісних рис  Ф. Олпорта,  Дж. Кеттел, Г. Айзенк

Опитувальник 16 РF Р. Кеттелла

3

Тематична зустріч № 4. Навчально-біхевіористичний напрям (Б. Скіннер: респондентна, оперативна поведінка,  та ін.)

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення психологічного портрету.

2

Тематична зустріч № 5. Когнітивний підхід (Раціонально-емоційно-поведінкова терапія А. Елліс, Теорія соціального научіння Д. Роттер, теорія особистісних конструктів Дж. Келлі та ін.)

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення психологічного портрету.

2

Тематична зустріч № 6. Гуманістичний підхід (гештальттерапія Ф. Перлс, феноменологічна теорія К. Роджерс, піраміда потреб А. Маслоу та ін.)

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення психологічного портрету.

2

Тематична зустріч № 7. Психодраматичний метод Якоба Морено, Его-стани особистості.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Розділ 5. Реалізація наукового дослідження у психології

Тематична зустріч № 1. Основні вимоги до наукових робіт

1

Тематична зустріч № 2. Структура та оформлення наукової роботи у психології

2

Тематична зустріч № 3. Планування і проведення спостереження у психології.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 4. Планування і проведення опитування у психології.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 5. Планування і проведення експерименту у психології.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 6. Аналіз та інтерпретація результатів у психології, обробка та представлення

2

Тематична зустріч № 7. Особливості виступу та презентації роботи, публічного виступу наукової доповіді.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 8. Стратегії досліджень у психології: не експериментальні (стратегія зіставлення, пояснювальна, біографічна) та експериментальні стратегії (експериментально-формувальна, стратегія повторного дослідження, факторна стратегія)

1

Тематична зустріч № 9. Особливості використання математичної статистики у психології: параментрична та непараметрична статистика.

1

Розділ 6. Психологія конфлікту

Тематична зустріч № 1. Конфліктогени, природа конфліктів.

Анкетування «Драбина моїх проблем».

2

Тематична зустріч № 2. Карта конфлікту. Виникнення і протікання конфліктів.

Методика дослідження стилю поведінки в конфлікті К. Томаса (адаптація Н.В. Гришиної)

2

Тематична зустріч № 3. Ретроспективний аналіз і діагностика причин конфлікту.

Тест: Ваше ставлення до конфліктів.

2

Тематична зустріч № 4. Способи вирішення конфлікту. Основні стилі поведінки у конфліктиних ситуаціях. Сітка Томаса- Кілмена.  Опитувальник: Хто Ви в конфлікті?

2

Тематична зустріч № 5. Асертивність як оптимальний спосіб вирішення конфлікту. Особливість асертивної поведінки.

Тест «Як ви дієте в умовах конфлікту?»

2

Тематична зустріч № 6. Розвиток впевненої людини: шляхи здобуття впевненості. Стадії особистісного зростання. 

Методика дослідження впевненості в собі

2

Тематична зустріч № 7. Сімейні конфлікти, стилі розвитку конфлікту.

Тест «Аукціон цінностей».

2

Розділ 7. Психологія сімейних стосунків

Тематична зустріч № 1. Чоловічі та жіночі світи - спільне та відмінне.

Методика «Маскулінність-феміність»

2

 Сандри Бем.

Тематична зустріч № 2. Емоційні особливості юнацької дружби і кохання. Ідеалізація друзів і самої дружби.

Тест на виявлення психологічної сумісності

2

Тематична зустріч № 3. Симпатія, закоханість, любов. Спільне відмінне, показники сформованості та особливості прояву.

Опитувальник: «Шкала любові і симпатії» (З. Рубин, модификація Л.Я. Гозман, Ю.Е. Алешина)

2

Тематична зустріч № 4. Психологічний клімат сім’ї. фактори впливуна формування психологічного клімату.

Проективний тест «Сім’я»

2

Тематична зустріч № 5. Причини укладання шлюбу, готовність до шлюбу. Особистісна зрілість. 

Тест-опросник личностной зрелости Ю.Из. Гильбуха.

Міні - тренінг особистісної зрілості

3

Тематична зустріч № 6. Правила подружжя,  ідейні та моральні норми.

Методика «ціннісні орієнтації» М.Рокич

3

Тематична зустріч № 7. Теорії любові, вдосконаленні партнерських відносин

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 8. Вплив прабатьківської сім’ї: вплив матері та батька на батьківську родину.

Перегляд відео-матеріалу з даної теми, обговорення.

2

Тематична зустріч № 9. Технології сімейних стосунків, принципи оптимального спілкування.

Тест Берна. Визначення рольових позицій у міжособистісних відносинах.

2

Розділ 8. Психологія творчості

Тематична зустріч № 1. Творчі здібності: умови розвитку, можливості, межі.

Методика дослідження спеціальних здібностей людини модернізована к.п.н., проф. М.С.Янцуром

2

Тематична зустріч № 2. Здібності-творчість-обдарованість, ціннісна підтримка розвитку творчих здібностей. 

Тест визначення ступеня сформованості творчих здібностей.

2

Тематична зустріч № 3. Креативність. Обдарованість. Формування креативності, показники обдарованості, формули обдарованості. Дослідження особистісної схильності до творчості Г.Девіса.

2

Тематична зустріч № 4. Дослідження розвитку творчих здібностей: стратегії, тактики  творчої діяльності.

Методика “Ваш творчий потенціал” С. А. Медніка.

2

Тематична зустріч № 5. Методи розвитку

3

 творчого мислення: мозковий штурм, метод гірлянд асоціацій, синтетика, методи теорії розв’язування винахідницьких задач (ТРВЗ). Казки з анти сюжетом, задача «Незвичайна планета». Використання методів розвитку творчого мислення.

 

Розділ 9. Побудова життєвих перспектив

Тематична зустріч № 1. Розвиток особистісних задатків та здібностей, професійного інтересу та аналіз власної проф. придатності. Поняття професійного Акме, види та критерії досягнення. 

Тест Дж. Голланда для визначення

4

 професiйних типiв особистості. Анкетування «Мої інтереси».

Тематична зустріч № 2. Імідж, закони створення іміджу. Смислове наповненя образу власної професії та субєктивного відчуття «Своєї справи», «Сродної праці».

Тест Мюнстерберга. Опитувальник професійних нахилів.

3

Тематична зустріч № 3. Основи успішної самопрезентація роботодавцю: підготовка та контроль виступу. Основні стратегії і техніки само презентації. Конгруентність особистості. Тест фрустрації Розенцвейга.

  Вправа, «Моє ім'я», «Інтерв'ю».

4

Тематична зустріч № 4. Проектування власної життєвої траєкторії: особливості проектування (аналогізування, реконструювання, комбінування, спонтанна, універсальна), види проектів життєвого шляху особистості: проекти за аналогією, альтернативні, комбіновані, переважно спонтанні, універсальні, моделі спілкування.

MQ-тест (mental coefficient test); установки, оптимізм, песимізм.

Вправа «Лист собі у майбутнє», «Я через 5 років».

3

Тематична зустріч № 5. Ділова комунікація і етика ділових відносин засоби, особливості ділового спілкування. Хочу-можу-треба у професійному житті та його виборі.

Діагностика самоефективності. Методика Маддукса і Шеера.

2

Тематична зустріч № 6. Робота в команді: організація та особливості командної роботи, ефективність роботи команди, лідерство, конформізм, нонконформізм.

Тест «Лідер і лідерство». Короткий тест оцінки потенціалу команди.

Міні-тренінг  «Командоутворення»: Вправа «Знайди і торкнися», «Пазли», «Купини».

4

 

Підсумкове заняття по завершенню курсу. Обговорення отриманих знань, зворотній зв'язок від вихованців ЖМЦНТТУМ.

Підсумковий тренінг

2

 

ЛІТЕРАТУРА

  1.               Григорьева Т.Г. Основы конструктивного общения. Практикум.- Новосибирск.- Изд-во Новосибирского университета. - М.: Совершенство, 1997. - 116 с.
  2.               Абрамова Г.С. Возрастная психология. - М.: Академический проект, 2003г.-  243 с.
  3.               Андреева Г. М. Социальная психология. – М.: Аспект Пресс, 1999. –376 с.
  4.               Анн Л.Ф. Психологический тренинг с подростками.- СПб.: Питер, 2007.- 271с.: ил. - (Серия «Эффективный тренинг»). - ISBN 5-94723-492-0.
  5.               Асмолов А.Г. Психология личности: Учебник.- М.: Изд.МГУ, 1990-367с.
  6.               Асмолов А.Г. Психология личности: Учебник.- М.: Изд.МГУ, 1990-367с.
  7.               Берн  Е., Игры , в которые играют люди. Люди, которые играют в игры. – Из-во Аддис, 2006 г., 247 с.
  8.               Бондарчук О. І. Психологія сім’ї: Курс лекцій. – К., 2001.
  9.               Ежова Н.Н. Рабочая книга практического психолога (2-е изд.) / Н.Н. Ежова. –Ростов н/Д: Феникс, 2011. — Изд. 9-е. — 314 с. (Психологический практикум).
  10.          Життєва компетентність особистості: від теорії до практики: наук.-метод. посіб. / За ред. І.Г.Єрмакова. − Запоріжжя: Центріон, 2005. − 640 с.
  11.          Забродський М.М. Основи вікової психології. Навчальний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. – 112 с.
  12.          Заброцький М.М., Савченко О.М., Тичина І.М. Психологія особистості: навчальний посібник. – Житомир, 2005. – С. 9-38.
  13.          Козачук З. І. «Пізнай себе» Програма діяльності психологічного клубу для старшокласників
  14.          Кон И.С. Психология ранней юности: Книга для учителя.- М.: Просвещение, 1989.-252с.
  15.          Лекція 1. Психологія як наука [Електронний ресурс]  — 2018. — // http://elearn.nubip.edu.ua/mod/book/tool/print/index.php?id=40765#ch3836
  16.          Немов Р.С. “Психологія” ( 3-х томник ), 1997 р.
  17.          Психологія: методичний посібник з курсу «Психологія». 11 клас. Профільний рівень \\ Н.М.Шикирава, Т.А. Мараховська, О.С.Сірош,  О.С.Манжула та ін.. – Житомир: 2012. – 179с.
  18.          Ромек В.Г. Тренинг уверенности в межличностных отношениях.- СПб.: Речь, 2002.-175с.- ISBN5-9268-0116-8.
  19.          Телешман В.І. Тренінгова програма «Розвиток згуртованості шкільного колективу» [Електронний ресурс]  — 2012. — //http://www.internat4.cv.ua/novunu/89--l-r-
  20.          Фрюминг Р., Лаком Ж. Взаимодействие ради результата: Практикум делового общения. М.: Зевс, 2002. – 624с.
  21.          Цзен Н.В., Пахомов Ю.В. Психотренинг: игры и упражнения.Изд.2-е, доп.- М.:Независимая фирма « Класс», 2001.-272с.
  22.          Шейнов В.П. Конфликты в нашей жизни и их разрешение. - Минск,1996. 288 с.

Матеріали технічного забезпечення гуртка

  •                 візуальні таблиці, книги, плакати тощо;
  •                 кабінет, для проведення тренінгових занять
  •                 фарби, олівці, маркери, фліп-чарт;
  •                 папір для малювання, картон;
  •                 відеозаписи;
  •                 доступ до інтернет-ресурсів;
  •                 комп’ютер;
  •                 аудіо система (колонки);
  •                 проектор.

 

 

 

 

 

ЖМЦНТТУМ32

 

docx
Додано
25 липня 2022
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку