Вправа «Моя тривожність та її подолання»
Вік: 8-16 років
Основні завдання техніки: дізнатися про тривожність, прийняти свої почуття, а саме, почуття тривожності. Знайти екологічні копінг-стратегії та скласти план дій по подоланню тривожності.
Формат роботи: груповий
Матеріали, які необхідні: аркуші паперу А4, кольорові олівці, ручка для записів
Алгоритм роботи:
1 етап роботи (30 - 40хв.)
1. Обговоріть разом із дітьми, що таке тривожність. Нехай діти висловлять свою думку щодо тривожності.
Нехай діти подумають і опишуть як можна відчувати тривогу і як її відчувають саме вони.
2. Беремо кольорові олівці та листи А4, даємо інструкцію дітям: "Намалюй портрет своєї тривожності або На що схожа твоя тривожність"
3. Якщо працюємо у групі, діти можуть показати (за бажанням) свої портрети один одному та обговорити їх.
4. Далі разом з дітьми відповідаємо на запитання:
«Як розуміння своєї тривожності допоможе зменшити її в майбутньому?»
2 етап роботи (20-30хв.)
1. Попросіть дітей виписати якнайбільше приводів для занепокоєння.
2. Зі списку вибрати 5 головних приводів для занепокоєння і записати їх на окремому аркуші паперу. Поруч із кожним приводом будь-які думки, які асоціюються з цими приводами для занепокоєння.
3. Попросіть дітей скласти список мінімум із трьох стратегій долання, які допоможуть їм впоратися з тривогою.
4. Разом з дитиною складаємо план подолання. Можна у вигляді "Я-повідомлень" Наприклад, "Коли мені буде самотньо і тривожно, я подзвоню найкращому другові і розповім йому, як пройшов мій день".
5. Запитайте дитину: "Як складання плану подолання допомогло інакше поглянути на власну тривожність?»
Додаткові рекомендації: Якщо дитина у групі не хоче відповідати на якесь запитання, чи показувати свою роботу – не давимо на неї (після заняття, обов’язково, в індивідуальному форматі поспілкуватися з дитиною)