Програма тренінгу на тему: «Сталий розвиток в руках сучасної молоді»

Про матеріал

Дані матеріали допоможуть практичним психологам та соціальним педагогам формувати у старшокласників уявлення про зміст поняття «сталий розвиток»; сприяти усвідомленню власних можливостей в забезпеченні сталого розвитку держави.формування у старшокласників формуванню уявлення про зміст поняття "сталий розвиток".

Перегляд файлу

1

 

Програма тренінгу на тему:

«Сталий розвиток в руках сучасної молоді»

 

Мета: формування у старшокласників уявлення про зміст поняття «сталий розвиток»; усвідомлення власних можливостей в забезпеченні сталого розвитку держави.

 Завдання: 

  •      Створити умови для відкритого діалогу учасників тренінгу на задану тему;
  •      Розширити знання про поняття «сталий розвиток»;
  •      Покращити  уявлення у представників молоді про власні можливості в забезпеченні сталого розвитку держави, в якій вони проживають.

Учасники тренінгу: учні 10-11 класів.

Склад групи: 10-12 осіб. Група повинна комплектуватись на добровільній основі.

Час проведення: 90 хвилин.

Обладнання та матеріали: маркери; аркуші формату А4, А1; пачка серветок; бейджі; бланки «Індивідуальний план впровадження сталого розвитку»; теоретичний матеріал для учасників тренінгу; картки для жеребкування.

 

Зміст заняття

 Частина 1.

Вправа 1. «Знайомство» (5-7 хвилин)

Мета: знайомство з групою.

Матеріал: бейджі, маркери, серветки.

Інструкція:

Нас чекає велика спільна робота, а тому треба бути обізнаним і запам'ятати імена один одного. У тренінгу нам надається прекрасна можливість, зазвичай недоступна в реальному житті, - вибрати собі ім'я. Адже часто буває: комусь не дуже подобається ім'я, дане йому батьками; когось не влаштовує форма звернення, звична для оточуючих, - скажімо, все навколо звуть дівчину Марія, а їй хочеться, щоб до неї зверталися «Марійка» або «Маруся» або особливо незвично і ласкаво, як зверталася мама в дитинстві. А хтось потай мріє про красиве ім'я, яке носить його кумир. У вас є тридцять секунд для того, щоб подумати і обрати для себе відповідне ім'я, і написати його на бейджі. Всі інші члени групи протягом всього тренінгу будуть звертатися до вас тільки з цього імені. Під час того як ви обираєте собі імена, візьміть будь-яку кількість серветок.

По черзі кожен одягає бейдж, каже своє ім'я та називає про себе ту кількість фактів, скільки у нього серветок.

 

Вправа 2. Прийняття правил тренінгу (3 хвилини)

Учасники пропонують правила групи, потім психолог пропонує свої.

1. Конфіденційність.

Те, що відбувається на занятті, залишається між учасниками

2. Правило «Тут і зараз».

Обговорюємо тільки ті ситуації і моменти, які відбуваються на занятті, а не в повсякденному житті.

3. Без оцінок.

Не оцінюємо особистість в цілому, а лише конкретні дії, висловлювання і т.д.

4. Кожен - член групи.

У групі всі рівні, тому всі мають рівні права і обов'язки.

5. Я - висловлювання.

Варто говорити не "Усі вважають, що ...", а "Я вважаю, що ..." і т.п.

6. Правило «Стоп».

Якщо обговорення якогось особистого досвіду учасників стає неприємним або небезпечним, той, чий досвід обговорюється, може закрити тему, сказавши "стоп".

7. Поважати думку іншої людини.

Відкритість у висловлюваннях з'явиться лише тоді, коли учні засвоять, що можна не погоджуватися з чиєюсь думкою, але неприпустимо висловлювати оцінки щодо інших людей лише на підставі висловлених ними думок.

8. Правило «Один мікрофон».

Обговорення повинне проходити в тиші, щоб кожен міг почути все те, що буде сказано.

9. Санкції.

У разі порушення вище перерахованих правил учасник присідає 5 разів.

 

Вправа 3. «Проблеми людства та планети Земля» (15 хвилин)

Мета: активізація знань про сучасні проблеми людства та планети Земля.

Обладнання: картки для жеребкування  (додаток 1), папір, маркери.

Інструкція: Учасники розділяються на 3 команди: Земля, Країна, Людина за допомогою жеребкування (кожен учасник обирає картку, де написана назва команди). Потім команда Земля складає список проблем, які характерні для планети Земля, команда Країна – список проблем тієї чи іншої держави, команда Людина – список проблем сучасної людини.

Після представники команд презентують складені списки. Учасники обговорюють варіанти, які були запропоновані.

 

Попередній список проблем:

  1.              Команда Земля: вирубка лісів, глобальне потепління, зневоднення річок та озер, забруднення атмосфери, зникнення певних видів рослин та тварин, викиди хімічних відходів та ін.
  2.              Команда Держава: економічна криза, недостатня індустріалізація, агресія зі сторони інших держав, бідність населення, інфляція, занепад сільського господарства та ін.
  3.              Команда Людина: неякісна освіта  та медицина, голод, безробіття,  гендерна нерівність, низький рівень життя та ін.

 

Підведення підсумків відбувається за рахунок проведення паралелей між проблемами планети Земля, певної держави та окремої людини.

 

На даному етапі відбувається знайомство учасників тренінгу, створення доброзичливої та довірчої атмосфери в групі, а також активізація та доповнення знань, які вже мають учні, про ті глобальні проблеми, які можна спостерігати в житті людини, функціонуванні держави та планети.

 

Вправа 4. "Пересядьте ті, хто ..." (5 хвилин)

Мета: допомогти учасникам ближче пізнати один одного.

Інструкція: Що стоїть в центрі кола (для початку їм буде психолог) пропонує помінятися місцями (пересісти) всім тим, хто володіє загальною ознакою. Наприклад, я скажу: "Пересядьте все ті, хто народився навесні" - і все, хто народився навесні повинні помінятися місцями. При цьому, той, хто стоїть в центрі кола, повинен постаратися встигнути зайняти одне з місць, що звільнилися, а хто залишиться в центрі без місця, продовжує гру.

Після виконання вправи можна запитати в учасників:

- Як ви себе почуваєте?

- Як ваш настрій?

- Чи не правда, загального в нас більше, ніж відмінностей?

 

 

 

Частина 2.

Вправа 5. Міні-лекція (15 хвилин)

Мета: розширення знань про поняття «сталий розвиток».

Обладнання: теоретичний матеріал для учасників тренінгу (додаток 4).

«Сталий розвиток» – це такий розвиток суспільства, який задовольняє потреби нинішніх поколінь і не ставить під загрозу можливості наступних поколінь задовольняти свої потреби».

Дві найважливіші ідеї, підпорядковані сталому розвитку:
• розв'язання економічних, соціальних та екологічних проблем і досягнення рівноваги між ними для забезпечення якісного рівня життя людини;
• впровадження зобов'язань нинішнього покоління, які гарантують таке збереження природних, соціальних та економічних ресурсів, щоб рівень добробуту наступних поколінь лишався не нижчим за сучасний.

25 вересня 2015 року 193 держави-члени Організації Об’єднаних Націй на Саміті зі сталого розвитку в Нью-Йорку одностайно прийняли нову глобальну програму сталого розвитку, що містить 17 цілей, яких світ має досягнути до 2030 року.

1 січня 2016 року розпочався відлік часу — світ має 15 років, аби досягнути 17 амбітних цілей.

Ціль 1. Побороти бідність у всьому світі та у всіх її проявах.

До 2030 року світ має побороти бідність. Нині близько 10% людей живуть за межею бідності, витрачаючи менше 1.9 долара на день.. 

Найбідніші та найбільш вразливі верстви населення мають бути захищеними за допомогою державних соціальних програм, а їх права власності та доступу до фінансових ресурсів забезпечені на рівні з іншими. 

Ціль 2. Побороти голод, покращити доступність та якість харчування, а також стимулювати стале сільське господарство.

До 2030 року кожна людина на планеті повинна мати доступ до безпечної, поживної їжі в достатніх для забезпечення своїх потреб обсягах.

Продуктивність та доходи малих виробників продуктів харчування мають бути подвоєні, в тому числі за рахунок забезпечення рівного доступу до землі та інших природних ресурсів, фінансів, знань та ринків.

Ціль 3. Забезпечити підтримку здоров’я та поширення здорового способу життя для всіх людей, незалежно від віку

До 2030 року смертність матерів при народжені дітей має бути зменшена до менш ніж 70 на 100 000 пологів, а смертність немовлят при народженні – до 12 на 1000 випадків.

За даними Міністерства охорони здоров’я України, рівень смертності немовлят в Україні постійно знижувався, починаючи з другої половини 90-х років, і в 2014 році склав 7,7 випадків на 1000 живонароджених. Однак, незважаючи на позитивну динаміку, він і досі майже вдвічі перевищує  показники розвинутих європейських країн.

Інші завдання в рамках третьої цілі сталого розвитку включають подолання епідемій СНІДу, туберкульозу та малярії, а також суттєве скорочення кількості смертей та захворювань внаслідок забруднення повітря, води та ґрунту небезпечними хімічними речовинами.

Ціль 4. Забезпечити всеохоплюючий та справедливий доступ до якісної освіти та поширювати можливості для навчання протягом всього життя.

До 2030 року всі діти планети повинні отримувати повну безкоштовну та якісну початкову і середню освіту. І чоловіки, і жінки повинні мати можливість отримати доступну та якісну вищу освіту. 

Освітні матеріали повинні включати знання та навики для поширення принципів сталого розвитку. 

Ціль 5. Досягнути гендерної рівності та посилити права жінок та дівчат 

Світова спільнота має позбутися будь-яких прикладів дискримінації жінок та дівчат, а також викорінити будь-які форми жорстокого поводження з жінками, включаючи торгівлю та будь-які форми експлуатації. 

Цінність неоплачуваної домашньої роботи повинна бути визнана через надання соціальної допомоги та державних послуг. 

Жінки повинні мати право на повні та рівні можливості участі в суспільному, політичному та економічному житті. 

Ціль 6. Забезпечити доступність води та водоочищення, а також стале управління водними ресурсами 

До 2030 року всі мешканці планети повинні мати доступ до безпечної питної води. 

Якість води має бути покращена за рахунок зменшення забруднення, скорочення наполовину кількості неочищених скидів та суттєвого збільшення рівнів повторного безпечного використання водних ресурсів. 

Ефективність використання водних ресурсів також має бути суттєво збільшена у всіх секторах економіки задля забезпечення сталого використання та скорочення кількості людей, що потерпають від дефіциту води. 

Ціль 7. Забезпечити можливість використання доступної, надійної, безпечної та сталої енергії для всіх мешканців 

До 2030 року кожен мешканець планети повинен мати доступ до надійних, безпечних та сталих джерел енергії. Частка відновлюваних джерел енергії має суттєво зрости, а темп покращення енергоефективності має подвоїтися до 2030 року. 

Міжнародна співпраця має бути посилена задля покращення доступу до досліджень та технологій у сфері чистих технологій, включаючи технології відновлюваної енергетики, енергоефективності та сучасні більш чисті технології використання викопного палива, а також для стимулювання інвестицій в енергетичну інфраструктуру та чисті технології. 

В Україні доступ до електроенергії мають 100% мешканців, однак частка відновлюваних джерел енергії та рівень енергоефективності економіки залишаються вкрай низькими. 

Ціль 8. Стимулювати стале та всеохоплююче економічне зростання, повну та продуктивну зайнятість і гідні умови праці 

Світова спільнота прагнутиме забезпечити стійке зростання економік країн світу із врахуванням національних обставин, в тому числі за рахунок диверсифікації напрямів діяльності, технологічного оновлення та інновацій.

До 2030 року дедалі більше має зростати ефективність споживання та виробництва ресурсів, а економічне зростання відбуватися на фоні зменшення деградації довкілля (декаплінг).

Негайні та дієві заходи повинні бути вжиті для викорінення сучасного рабства та торгівлі людьми, а також заборони найгірших форм дитячої праці. 

Ціль 9. Збудувати стійку інфраструктуру, поширювати всеоховлюючу та сталу індустріалізацію та пришвидшити інновації 

Для підтримки економічного розвитку та добробуту людей має бути збудована якісна, надійна та стійка інфраструктура, доступна для всіх. 

До 2030 року має суттєво зрости частка промисловості в зайнятості людей та валовому внутрішньому продукті. Промисловість має бути модернізована, аби збільшити ефективність використання ресурсів та рівень запровадження екологічних технологій в промислові процеси.

До 2030 року потрібно посилити наукові дослідження, спрямовані на інновації та сталий розвиток. 

Ціль 10. Зменшити нерівність всередині країн та між ними 

До 2030 року необхідно поступово досягнути та закріпити зростання доходів біднішого населення на рівень вищий, ніж в середньому в країні. 

Всі люди повинні мати рівні соціальні, економічні та політичні права, незалежно від віку, статі, раси, національності, походження, релігії, економічного чи іншого статусу. Реформи у сфері оподаткування, заробітної плати та соціального захисту також мають сприяти більшій рівності населення. 

Уряди країн мають полегшувати впорядковану, безпечну та надійну міграцію та мобільність людей, в тому числі завдяки запровадженню добре спланованої міграційної політики. 

Ціль 11. Зробити міста та інші поселення зручними, безпечними, стійкими та екологічно дружніми

До 2030 року необхідно забезпечити доступ до безпечних, доступних та сталих транспортних систем для всіх людей завдяки покращенню безпеки на дорогах та розширенню систем громадського транспорту із врахування особливих потреб найбільш вразливих груп (дітей, жінок, людей похилого віку та людей з особливими потребами). 

Країни також мають посилити діяльність із захисту та охорони світової культурної та природної спадщини. 

До 2030 року має бути суттєво скорочена кількість смертей та жертв, а також обсяги прямих економічних втрат від природних катастроф, а особлива увага має бути приділена захисту найбідніших та найбільш вразливих верств населення. 

Негативний вплив міст на довкілля в розрахунку на одиницю населення також має бути суттєво скорочений, зокрема, в частині якості повітря та поводження з відходами. Натомість всі мешканці міст повинні мати доступ до зелених зон та інших публічних просторів.

Ціль 12. Забезпечити сталі практики споживання та виробництва

 До 2030 року має бути досягнуте стале управління та ефективне використання природних ресурсів. Утворення харчових відходів та втрати харчових продуктів під час виробництва та постачання мають скоротитися вдвічі на одиницю населення. 

До 2020 року мають бути запроваджені екологічно дружні практики управління хімічними речовинами та відходами протягом всього життєвого циклу, а також суттєво скорочені обсяги викидів забруднюючих речовин в повітря, скидів у водні ресурси та забруднення ґрунтів задля мінімізації негативного впливу на здоров’я людей та довкілля. 

До 2030 року потрібно суттєво скоротити обсяги утворення відходів за рахунок попередження їх утворення, скорочення кількості, підвищення рівнів переробки та повторного використання. 

Компанії мають заохочуватися до запровадження політик сталого розвитку та включення інформації про не фінансові аспекти діяльності до звітності. Державні органи повинні запроваджувати практики публічних закупівель, які враховують критерії сталого розвитку. 

Неефективні субсидії для викопного палива, які заохочують марнування природних ресурсів, мають бути реформовані відповідно до національних обставин, включаючи реструктуризацію податкових систем та ліквідацію екологічно шкідливих субсидій. 

Ціль 13. Вжити негайних дій для боротьби зі зміною клімату та її наслідками 

У всіх країнах необхідно посилити стійкість та спроможність до адаптації до загроз та природних катастроф, пов’язаних зі зміною клімату. 

Заходи по боротьбі зі зміною клімату мають бути інтегрованими до національних політик, стратегій та планування. 

Розвинуті країни повинні виконати свої зобов’язання, взяті під час переговорів Сторін Рамкової конвенції ООН зі зміни клімату, щодо спрямування 100 млрд доларів на рік, починаючи з 2020 року, на потреби країн, що розвиваються, а також якомога раніше розпочати повноцінну діяльність Зеленого кліматичного фонду. 

Ціль 14. Зберегти та стало використовувати ресурси океанів, морів та морських екосистем задля їх сталого розвитку 

До 2025 року світ має суттєво скоротити усі типи забруднення морських екосистем, зокрема, забруднення внаслідок діяльності на суші. До 2020 року мають бути запроваджені практики сталого управління та захисту морських та прибережних екосистем, аби уникнути значних негативних наслідків, а також вжити заходів щодо їх відновлення. 

Необхідно також мінімізувати окислення океанів, в тому числі за рахунок активізації наукової співпраці в даному напрямі на всіх рівнях. 

До 2020 року мають бути запроваджені ефективні механізми регулювання вилову рибних ресурсів, які б унеможливлили надмірний вилов, браконьєрство, а також запровадили сталі та науково обґрунтовані практики риболовства. 

До 2020 року, принаймні 10% прибережних та морських територій мають увійти до складу природно-заповідного фонду відповідно до національного та міжнародного законодавства. 

Ціль 15. Зберегти, відновити та сприяти сталому використанню наземних екосистем, сталому управлінню лісами, боротьбі з опустелюванням, зупинити деградацію земель і забезпечити їх відновлення, а також зупинити втрату біорізноманіття 

До 2020 року має бути забезпечене збереження, відновлення та стале використання наземних та водних екосистем суші та їх послуг, зокрема, лісів, боліт, гір та засушливих земель, відповідно до зобов’язань в рамках міжнародних угод. Необхідно сприяти запровадженню сталих практик управління лісами різного типу, боротися із знелісненням, відновлювати знищені ліси, а також суттєво прискорити темпи заліснення в усьому світі. До 2030 року необхідно побороти опустелювання, відновити деградовані землі та ґрунти, включаючи землі, які зазнали опустелювання, посух або паводків. 

Необхідно вжити негайних та вагомих кроків, які б дозволили скоротити вимирання видів та побороти втрату біорізноманіття до 2020 року, а також захищали б види, які знаходяться під загрозою зникнення. 

До 2020 року мають також бути запроваджені заходи, спрямовані на суттєве скорочення впливу інвазивних видів та наземні та водні екосистеми. 

Цінність біорізноманіття та екосистем має бути інтегрована в заходи з планування на національному та місцевих рівнях, стратегічне планування та національне рахівництво. Країни також мають суттєво збільшити обсяги фінансування, спрямовані на збереження та стале використання екосистем та біологічних ресурсів 

Ціль 16. Сприяти сталому розвитку мирних та недискримінаційних спільнот, надавати рівний доступ до правосуддя та збудувати ефективні, підзвітні та рівні для всіх органи влади на всіх рівнях

Країни світу мають суттєво скоротити всі форми жорстокості та смертельних випадків, пов’язаних з жорстоким поводженням. Необхідно викорінити знущання, експлуатацію, торгівлю людьми та всі форми жорстокості та тортур по відношенню до дітей. 

Сила закону та рівний доступ до правосуддя має поширюватися на національному та міжнародному рівнях. 

Необхідно також суттєво скоротити корупцію та хабарництво у всіх їх проявах. На всіх рівнях влади мають працювати ефективні, підзвітні та прозорі державні інституції. 

Ціль 17. Посилити можливості для досягнення сталого розвитку та активізувати міжнародну співпрацю в даному напрямі  

Необхідно посилити спроможність країн для залучення фінансових ресурсів для сталого розвитку, в тому числі за рахунок міжнародної допомоги для покращення систем збору податкових та інших надходжень, а також через надання розвинутими країнами офіційної допомоги для країн, що розвиваються 

Потрібно сприяти розробці, передачі та поширенню екологічних технологій в країнах, що розвиваються, на привабливих умовах. 

Глобальне партнерство для досягнення сталого розвитку має бути посилене для поширення знань, експертизи, технологій та фінансових ресурсів, а також підтримки досягнення цілей сталого розвитку в усіх країнах світу. Партнерство державного сектору, приватних компаній та громадських організацій також має заохочуватися та підтримуватися для досягнення цілей сталого розвитку. 

До 2030 року на основі існуючих ініціатив мають бути розроблені інструменти відстеження прогресу на шляху до сталого розвитку, які б доповнювали валовий внутрішній продукт.

 

На даному етапі тренінгу учасники тренінгу знайомляться з поняттям «сталий розвиток» і з основними цілями, які передбачає сталий розвиток.

Частина 3.

Вправа 6. «Подолання та запобігання проблем» (10-15 хвилин)

Мета: пошук способів запобігання та подолання глобальних проблем планети Земля, держави та людства.

Обладнання: картки для жеребкування (додаток 2), папір, маркери

Інструкція: 1. Шляхом обговорення група обирає по 2 найбільш глобальні проблеми планети, держави та людства з тих списків, які були складені в першій частині тренінгу.

2. Шляхом жеребкування учасники діляться на 3 команди: Влада, Доросла людина, Школяр.

Потім  команда Влада здійснює пошук способів подолання  проблем, які може виконати влада будь-якої держави. Команда Доросла людина – шляхи подолання або запобігання проблем середньостатистичною дорослою людиною. Команда Школяр – шляхи подолання або запобігання проблем школярем загальноосвітньої школи.

3.Презентація розробок кожної команди та подальше обговорення.

 

Вправа 7. «Принцеса. Дракон. Самурай» (5 хвилин)

Мета: підбадьорити і розвеселити групу.

Інструкція: Учасники діляться на 2 команди, розраховуючись на перший та другий.

Ця гра схожа на дитячу іграшку "камінь-ножиці-папір». Тільки ця гра командна. Це означає, що у учасників команд буде час, щоб домовитися яку фігуру вони будуть показувати. Після того як ви домовитеся, команди шикуються в дві шеренги одна проти одної і по моїй команді, ви одночасно, показуєте вибрані фігури фігур у нас буде три :. принцеса, самурай і дракон принцеса перемагає самурая, самурай дракона, дракон принцесу Як показувати фігури ..?

Самурай.  Звичайний образ самурая це меч, він агресивний і кричить "банзай". Давайте спробуємо показати самурая: у кожного в руці меч, крок вперед, б'ємо мечем і кричимо "банзай"! На рахунок три-чотири!

Дракон.  Він більший і страшний, а ще у нього з рота полум'я б'є. Давайте спробуємо по моїй команді Показати дракона: Крок вперед, руки-кігті і ричім - р-р-рррр.

Принцеса. Дівчинка-дівчинка, в руках поділ, ногами як у вар'єте і співає" ля-ля-ля ".

Розібралися з фігурами, тепер у кожної команди є 30 секунд, щоб обговорити свій перший хід, тобто Те, яку фігуру ви будете показувати. Постарайтеся обговорювати так, щоб вас не почула інша команда. Гра буде гратися до трьох перемог.

 

Вправа 8. «Індивідуальний план впровадження сталого розвитку» (10-15 хвилин)

Мета: усвідомлення власних можливостей впровадження сталого розвитку в суспільство та власне життя.

Обладнання: бланк «Індивідуальний план впровадження сталого розвитку».

Інструкція: Кожному учаснику групи надається бланк індивідуального розвитку (додаток 3).

Проблема

Що я можу зробити

Хто мені допоможе

Записують проблеми, які були обрані у вправі 7.

Узагальнюючи шляхи подолання та запобігання проблем, які були розроблені в процесі вправи 7, кожен обирає для себе найбільш ефективні та реальні.

Записують тих людей, чия допомога потрібна в здійсненні дій, які описані у другому стовпчику.

 

Після індивідуальної роботи з планом відбувається обговорення: за бажанням учасники розповідають іншим про свої заплановані дії та називають людей, які можуть їм допомогти в реалізації даного плану.

 

На даному етапі учасники тренінгу мають можливість ознайомитися та розширити свої знання про способи подолання та запобігання певних проблем планети, держави та людства. Також відбувається усвідомлення власних можливостей впливу та вирішення проблем, які, здавалося б, не залежать від однієї окремої особистості.

 

Вправа 9. «Підведення підсумків» (7-10 хвилин)

Мета: підведення підсумків тренінгу.

Інструкція:  кожен учасник розповідає про свої враження від даного тренінгу, а також про те що сподобалось, а що не сподобалось; чи є тренінг корисним і що корисного він винесе особисто для себе.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Земля

Країна

Людина

Земля

Країна

Людина

Земля

Країна

Людина

Земля

Країна

Людина

 

 

Додаток 2

 

Влада

Доросла людина

Школяр

Влада

Доросла людина

Школяр

Влада

Доросла людина

Школяр

Влада

Доросла людина

Школяр

 

Додаток 3

Індивідуальний план впровадження сталого розвитку

Проблема

Що я можу зробити

Хто мені допоможе

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

«Сталий розвиток» – це такий розвиток суспільства, який задовольняє потреби нинішніх поколінь і не ставить під загрозу можливості наступних поколінь задовольняти свої потреби».

1 січня 2016 року розпочався відлік часу — світ має 15 років, аби досягнути 17 амбітних цілей.

Ціль 1. Побороти бідність у всьому світі та у всіх її проявах.

Ціль 2. Побороти голод, покращити доступність та якість харчування, а також стимулювати стале сільське господарство.

Ціль 3. Забезпечити підтримку здоров’я та поширення здорового способу життя для всіх людей, незалежно від віку

Ціль 4. Забезпечити всеохоплюючий та справедливий доступ до якісної освіти та поширювати можливості для навчання протягом всього життя.

Ціль 5. Досягнути гендерної рівності та посилити права жінок та дівчат 

Ціль 6. Забезпечити доступність води та водоочищення, а також стале управління водними ресурсами 

Ціль 7. Забезпечити можливість використання доступної, надійної, безпечної та сталої енергії для всіх мешканців 

Ціль 8. Стимулювати стале та всеохоплююче економічне зростання, повну та продуктивну зайнятість і гідні умови праці  

Ціль 9. Збудувати стійку інфраструктуру, поширювати всеоховлюючу та сталу індустріалізацію та пришвидшити інновації 

Ціль 10. Зменшити нерівність всередині країн та між ними 

Ціль 11. Зробити міста та інші поселення зручними, безпечними, стійкими та екологічно дружніми

Ціль 12. Забезпечити сталі практики споживання та виробництва

Ціль 13. Вжити негайних дій для боротьби зі зміною клімату та її наслідками. 

Ціль 14. Зберегти та стало використовувати ресурси океанів, морів та морських екосистем задля їх сталого розвитку 

Ціль 15. Зберегти, відновити та сприяти сталому використанню наземних екосистем, сталому управлінню лісами, боротьбі з опустелюванням, зупинити деградацію земель і забезпечити їх відновлення, а також зупинити втрату біорізноманіття 

Ціль 16. Сприяти сталому розвитку мирних та недискримінаційних спільнот, надавати рівний доступ до правосуддя та збудувати ефективні, підзвітні та рівні для всіх органи влади на всіх рівнях

Ціль 17. Посилити можливості для досягнення сталого розвитку та активізувати міжнародну співпрацю в даному напрямі  

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 січня 2018
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку