Програма тренінгу «Подолання конфліктів»

Про матеріал

Програма тренінгу на тему: «Подолання конфліктів». Завдання, які вирішуються в ході тренінгу : 1. Навчання методам знаходження рішення в конфліктних ситуаціях; 2. Допомогти учасникам навчитися неупереджено оцінювати конфліктну ситуацію; 3. Допомогти учасникам скорегувати свою поведінку в бік зниження його конфліктогенності (зняти конфліктність в особистісно – емоційній сфері); 4. Сполучення конкретного колективу (у випадку якщо всі учасники представляють коллектив), розвиток умінь і навичок командної взаємодії.

Перегляд файлу

ПРОГРАМА ТРЕНІНГУ «ПОДОЛАННЯ КОНФЛІКТІВ»

Розробила: Ганюкова А.Є.

 

1.1 ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ ТРЕНІНГУ

Аудиторія : учні.

Цілі тренінгу :

1 . Підвищення психологічної захищеності учасників, розширення психотехнологічних навичок і вмінь в управлінні конфліктом.

2 . Підвищення особистої ефективності учасників тренінгу у сфері ділової та соціальної комунікації.

3 . Вироблення навичок управління конфліктом і протистояння агресивному впливу.

4 . Оволодіння новим мисленням і розумінням конфліктних ситуацій.

5 . Розвиток особистісної сили для ситуацій ділової взаємодії.

Завдання, які вирішуються в ході тренінгу :

1 . Навчання методам знаходження рішення в конфліктних ситуаціях;

2 . Допомогти учасникам навчитися неупереджено оцінювати конфліктну ситуацію;

3 . Допомогти учасникам скорегувати свою поведінку в бік зниження його конфліктогенності (зняти конфліктність в особистісно - емоційній сфері );

4 . Сполучені конкретного колективу ( у випадку якщо всі учасники представляють коллектив), розвиток умінь і навичок командної взаємодії.

Зміст тренінгу :

• Аналіз конфлікту ;

• Основні стратегії поведінки в конфліктній ситуації ;

• Навички ефективної взаємодії з конфліктними людьми і виграшні стратегії взаємодії ;

• Алгоритм вирішення ситуацій зіткнення інтересів , зняття напруги і знаходження " загального в різному " ;

• Особливості поведінки в конфліктній ситуації і моделі успішного вирішення конфліктів;

• Методи впливу в конфлікті і способи психологічного самозахисту ;

• " Трансакційний аналіз" - як механізм ефективної поведінки в конфліктній ситуації ;

• Типові конфліктні ситуації в особистому і професійному житті і способи їх врегулювання ;

• Використання конфлікту для організаційного розвитку;

• Профілактика конфліктів;

Прогнозований результат:

У разі активного застосування отриманих на тренінгу досвіду і знань учасники тренінгу зможуть:

Швидше і ефективніше залагоджувати конфлікти Цілеспрямовано й системно здійснювати ефективні дії для вирішення конфліктів; профілактику конфліктів у своєму підрозділі .

Особливості тренінгу:

Чи можемо ми жити без розбіжностей , протиріч і конфліктів? Ні! Вони незмінні супутники нашої особистого та професійного життя . Хотіли б ви вміти керувати ним? Саме це вам і пропонується на даному тренінгу, який побудований у формі активної взаємодії .

Час:

Тренінг розрахований на 1 заняття тривалістю 4 години).

Склад груп :

Оптимальна чисельність 10-12 чоловік ;

Групи повинні комплектуватися на добровільній основі.

Місце проведення:

Зал для проведення тренінгів.

 

 

 

1.2. ОПИС ПРОГРАМИ ТРЕНІНГУ

Вправа№1 «Вітання»

Учасники сідають у коло і по черзі вітають один одного обов'язково підкреслюючи індивідуальність партнера, наприклад : "Я радий тебе бачити, і хочу сказати , що ти виглядаєш чудово " або " Привіт, ти як завжди енергійний і веселий " . Учасник може звертатися до всіх відразу або до конкретної людини. Під час цієї психологічної розминки група повинна налаштуватися на довірчий стиль спілкування , продемонструвати своє добре ставлення один до одного.

Ведучому слід звертати увагу на манери встановлення контактів.

Час: 15 хвилин.

По його закінченні провідний розбирає типові помилки, допущені учасниками , і демонструє найбільш продуктивні способи вітань.

Мета вправи:

  • формування довірчого стилю спілкування в процесі налагодження контактів ;
  • створення позитивних емоційних установок на довірче спілкування .

Питання:

  1. Які емоції у вас викликало цю вправу ?
  2. Що було найважчим?
  3. Що допомогло впоратися з вправою ?

Вправа № 2 «Кажу, що бачу»

Опис поведінки означає повідомлення про спостережуваних специфічних діях інших людей без оцінювання, тобто без приписування їм мотивів дій, оцінки установок, особистісних рис. Перший крок у розвитку висловлюватися в описовому ключі, а не формі оцінок - поліпшення вміння спостерігати і повідомляти про свої спостереження , не даючи оцінок.

Сидячи в колі , зараз ви спостерігаєте за поведінкою інших і , по черзі , говорите , що в бачите щодо будь-якого з учасників. Наприклад : "Коля сидить , поклавши ногу на ногу " , "Катя посміхається ".

Ведучий стежить за тим , щоб не використовувалися оціночні судження і умовиводи . Після виконання вправи обговорюється , чи часто спостерігалася тенденція використовувати оцінки , чи було складним цю вправу , що відчували учасник.

Мета вправи : програвання ситуації безоціночного висловлювань.

Час: 30 хвилин

Вправа № 3 « Невпевнені, впевнені та агресивні відповіді»

Кожному члену групи пропонується продемонструвати в заданій ситуації невпевнений, впевнений і агресивний типи відповідей .

Ситуації можна запропонувати наступні:

  • Друг розмовляє з вами , а ви хочете піти.
  • Ваш товариш влаштував вам зустріч з незнайомою людиною , не попередивши вас.
  • Люди, що сидять ззаду вас в кінотеатрі, заважають вам гучною розмовою.
  • Ваш сусід відволікає вас від цікавого виступу , задаючи дурні , на ваш погляд , питання.
  • Учитель каже , що ваша зачіска не відповідає зовнішньому вигляду учня .
  • Друг просить вас позичити йому вашу -яку дорогу річ , а ви вважаєте його людина не акуратним , не зовсім відповідальним.

Для кожного учасника використовується тільки одна ситуація. Можна розіграти дані ситуації в парах . Група повинна обговорити відповідь кожного учасника.

Час: На вправу відводиться 45 хвилин.

Мета вправи:

  • формування адекватних реакцій в різних ситуаціях;
  • " трансактний аналіз" відповідей і формування необхідних " рольових " прибудов .

Міні-лекція ведучого

Ведучий розповідає про різні типи поведінки в конфліктній ситуації (за Томасом ) : пристосування , компроміс , співробітництво, ігнорування , суперництво і конкуренцію . Після цього доцільно провести 1-2 рольові ігри  ( на розсуд ведучого) , на прикладі яких учасники можуть спостерігати різні типи поведінки .

Час: 20 хв .

Рольова гра " Згладжування  конфліктів"

Ведучий розповідає про важливість такого вміння як уміння швидко і ефективно згладжувати конфлікти; оголошує про те , що зараз досвідченим шляхом варто спробувати з'ясувати основні методи врегулювання конфліктів.

Учасники розбиваються на трійки. Протягом 15 хвилин кожна трійка придумує сценарій, за яким двоє учасників представляють конфліктуючі сторони (наприклад , сваряться подружжя) , а третє - грає миротворця, арбітра.

На обговорення ведучий виносить наступні питання:

  • Які методи згладжування конфліктів були продемонстровані ?
  • Які , на ваш погляд , цікаві знахідки використовували учасники під час гри ?
  • Як варто було повести себе тим учасникам , кому не вдалося згладити конфлікт?

Мета вправи : відпрацювання умінь і навичок згладжування конфліктів .

Час: 45 хв .

Вправа № 4 «Друкована машинка»

Учасникам загадується слово або фраза. Букви , складові текст , розподіляються між членами групи. Потім фраза повинна бути сказана якнайшвидше , причому кожен називає свою букву , а в проміжках між словами всі плескають у долоні.

Мета вправи : вироблення навичок згуртованих дій.

Час: 25 хв.

 

Вправа №5 «Як би … , Я став би»

Вправа відбувається по колу: один учасник ставить умову, в якій обумовлена ​​деяка конфліктна ситуація. Наприклад : "Якщо б мене обрахували в магазині". Наступний , поруч сидить , продовжує ( закінчує ) пропозицію. Наприклад : " Я став би вимагати книгу скарг ".

Доцільно провести цю вправу в кілька етапів, в кожному з яких беруть участь всі присутні , після чого слід обговорення.

Ведучий відзначає , що як конфліктні ситуації , так і виходи з них можуть повторюватися.

Мета вправи: вироблення навичок швидкого реагування на конфліктну ситуацію.

Час: 40 хв .

Завершення

Питання ведучого:

  • Чи все ви встигли сказати один одному?
  • Можливо ви забули поділитися з групою своїми переживаннями?
  • Або є людина , думку якої відносно себе ви хотіли б дізнатися?
  • Або ви хочете подякувати комусь ?

Зробіть це " тут і тепер" .

Час: 20 хв.

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку