Програма гуртка з
Англійської мови
«Авторська навчальна програма за методикою асоціативних символів» для старшого дошкільного та молодшого шкільного віку (від 5 до 10 років) закладів дошкільної та загальної середньої освіти
Схвалено для використання в освітньому процесі
(Протокол №8 засідання експертної комісії з іноземних мов від 06. 07. 2023)
Керівник гуртка: Шевчук Віта Іванівна
Чернівці 2024
ПЕРЕДМОВА
У глобалізованому суспільстві особливо важливого значення набувають засоби комунікації. Усе більш актуальною стає проблема вивчення іноземних мов як найпотужнішого комунікативного засобу. Досвід вивчення іноземної мови як в Україні, так і за кордоном доводить, що цей процес слід розпочинати з раннього дитинства й у межах інноваційних технологій. Психологічна та дидактична наука спрямовує методико-лінгвістичний процес на вивчення дітьми іноземної мови відповідно до новоутворень сенситивних періодів їхнього розвитку.
Щодо дошкільників та молодших школярів, то слід зважати на їх інтенсивний фізіологічний та психологічний розвиток, який реалізовується в грі як провідному виді діяльності. У цьому віці в дітей формуються психологічні новоутворення, пов’язані з їхньою руховою активністю та лінгвістичною діяльністю. Відповідно, стає очевидним поєднання лінгвістично-інтелектуальної та рухово-кінестетичної сфер розвитку дитини. Гра як провідний тип діяльності на цьому етапі дає змогу забезпечувати інтенсивний розвиток дитини в руховій навчально-пізнавальній діяльності. Що раніше починається адекватне розвитку дитини грамотне навчання, тим кращим буде подальший її інтелектуальний потенціал.
Органічне поєднання інтелектуально-лінгвістичої діяльності дитини з інтенсивним розвитком її рухово-кінестетичної сфери обґрунтовується теорією асоціативного засвоєння. У технологічному забезпеченні ми реалізували метод асоціативних символів (МАС), в основу якого покладено імітаційну рухову діяльність, максимально наближену до реальності. При цьому дитина пізнає світ у живому слові, спілкуванні, грі, оскільки мовний матеріал сприймається нею через усі аналізатори: зорові, слухові, мовленнєво-моторні і рухові. Застосування принципу природовідповідності обумовлюється тим, що більше аналізаторів бере участь при вивченні навчального матеріалу, тим ефективніше і міцніше він засвоюється.
Метод асоціативних символів становить стрижневу основу технології асоціативного засвоєння, яку покладено в пропоновану нами методику вивчення англійської мови дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Метод асоціативних символів – це мова рухів, жестів, міміки, кодова мова уявлень і асоціацій, застосування яких пов’язане з активізацією мовленнєвої та розумової діяльності дітей, що дуже важливо у цьому віці, адже доведено, що маленькі діти сприймають світ переважно образами. У межах експериментального дослідження ми розробили відповідно до описаної теорії та технології програму та методику навчання.
Програма передбачає навчання англійської мови дітей дошкільного та молодшого шкільного віку у дошкільних навчальних закладах та початковій школі. Вона базується на результатах сучасних психолого-педагогічних та методичних досліджень, що розглядають навчання іноземної мови як процес особистісного розвитку дитини, не обмежуючи самостійність і творчу ініціативу вчителя.
Методика навчання дітей англійської мови враховує особливості мимовільного засвоєння навчального матеріалу, що передбачає включення важливої та цікавої інформації, яка привертатиме увагу дошкільників та молодших школярів, максимально зацікавивши їх для того, щоб усвідомити цю інформацію.
Організація мовленнєвої діяльності дітей цих вікових категорій за теорією навчальної діяльності Л. С. Виготського здійснюється в межах зон актуального та найближчого розвитку. Мислення і мовлення за МАС становлять єдиний функціональний зв'язок і забезпечують оперативність зміни цих зон, потужно стимулюючи внутрішні пізнавальні процеси. На ці особливості зважали при складанні програм. Навчально-пізнавальна діяльність на занятті (уроці), передбачена програмою, здійснюється, опираючись на зорову, слухову і моторно-кінестетичну активність дітей, стимулюючи роботу різних аналізаторів, мобілізуючи різні види пам'яті, активізуючи когнітивні процеси. З огляду на цілісне сприйняття дітьми навколишнього світу, на заняттях або уроках використовуємо мову рухів, жестів, міміки, різні види наочності, пов’язані з асоціативними символами і образами.
Особливого значення ми надаємо розвивальному аспектові навчання, який передбачає розвиток мовленнєвих і розумових здібностей дітей. Важливе місце при цьому займає емоційно-смисловий підхід до навчання. Жестова мова як основний засіб семантизації лексичних та граматичних одиниць значно підвищує ефективність засвоєного матеріалу, поліпшує не лише пам'ять, а й увагу, формує здатність творчо мислити. Дитина швидше засвоює іноземне слово, якщо воно пов’язане з конкретним образом або дією. Вигадка, фантазія, вміння пояснити складні мовні явища доступною їй образною мовою – ті ігрові прийоми, які можуть стати гарантією успіху співпраці вихованця та наставника.
МАС, який ми застосовуємо, допомагає вирішити одну з базових проблем навчання іноземної мови – збереження в оперативній пам’яті мовного матеріалу. Оволодіння чужою мовою відбувається через звичну дітям особистісну діяльність за допомогою рухів, жестів, міміки, імітуючи та доводячи до автоматизму виконання і промовляння певних мовленнєвих зразків у відповідних ситуаціях, що спрощує механізм засвоєння. Здобувачі освіти при цьому виконують спільні ігрові дії з дорослим або самостійно, перевтілюються в різноманітні образи, розігрують пантоміму та часто промовляють хором. Вивчення нової мови для них – цікавий, радісний процес, який не викликає втоми, адже при цьому активно використовується рухова діяльність на фоні розвитку образного мислення.
Навчаючись за цим методом, діти можуть зрозуміти і запам’ятати порівняно велику кількість лексичних одиниць та мовних структур. Мимовільне засвоєння униможливлює перевантаження пам’яті дітей, оскільки навчальний матеріал сприймається без значних інтелектуальних та фізичних зусиль.
Основними принципами навчання дітей за МАС є:
Основна мета навчання англійської мови дітей дошкільного та молодшого шкільного віку – засвоєння мінімізованого обсягу знань та вмінь, формування елементарної англомовної комунікативної компетенції. Це означає набуття дітьми вміння слухати та розмовляти, вступати у мовленнєвий контакт зі співрозмовником, долучатися до діалогу, отримувати й передавати елементарну інформацію, пов’язану зі змістом спілкування.
Крім того, ставляться завдання сприяти повноцінному й усебічному розвитку та вихованню дитини, реалізації нею особистісного досвіду; виховувати її почуття, волю, інтелект, моральність; створювати сприятливі умови для оволодіння основами іншомовного спілкування; збалансовувати освітні завдання.
При вивченні іноземної мови гармонійно поєднуються навчальна, розвивальна та виховна складові мети. Для досягнення поставлених цілей слід створювати позитивну мотивацію щодо вивчення іноземної мови, установлювати з учнями партнерські відносини, що забезпечує стійкий інтерес до навчання. Спілкування організовується таким чином, щоб дитина була безпосереднім учасником навчального процесу. Мотивація сприяє появі задоволення, зацікавленості у сумісній діяльності.
Методичні завдання:
В основу визначення змісту навчальної програми покладено положення про те, що спілкування з дітьми має повністю будуватися відповідно до закладеної в них від народження лінгвістичної програми. Методична складова програми визначає поетапну послідовність мовленнєвого розвитку:
Доступна організація спілкування, яка своєчасно враховує комунікативні можливості дітей на кожному етапі їхнього мовленнєвого розвитку дає змогу значно інтенсифікувати процес оволодіння іноземною мовою.
Пропонований у програмі орієнтовний зміст відповідає інтересам дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, необхідності забезпечення ігрового характеру їхньої навчальної діяльності, розвитку здатності до елементарного спілкування. Емоційна складова вивчення іноземної мови передбачає цікаві, різноманітні, стимулюючі завдання, які сприяють швидкому запам’ятовуванню мовленнєвих структур та відтворенню їх у життєвих ситуаціях. Адже відомо, що діти запам’ятовують швидко і добре тільки те, що викликає у них емоційний відгук. Тож першочергове завдання учителя – зробити навчальний процес змістовним, цікавим і динамічним водночас. Процес засвоєння іноземної мови спрямовується на задоволення особистісних, пізнавальних та ігрових потреб у ході невимушеного спілкування з дорослими та однолітками.
За змістовими складовими навчальна програма містить:
Навчання передбачає збагачення словникового запасу з основних сфер спілкування.
Тематика сфер і ситуацій спілкування відповідає сферам життєдіяльності дитини: ігрові рухи, дії, місцеперебування, внутрішній стан, явища природи, предмети та речі навколо нас, уподобання тощо.
Мовленнєва компетенція передбачає поетапне засвоєння мовленнєвих зразків, які подаються у вигляді слів, словосполучень, фраз, необхідних для спілкування з одночасним супроводом їх мовою рухів, жестів, міміки на початковому етапі навчання, а саме: виконувати команди, повідомляти та запитувати про виконання дій, повідомляти про перебування в різних місцях, повідомляти та запитувати про емоційний стан, називати тварини, предмети, речі, об’єкти та висловлювати своє ставлення до них, надавати інформацію про себе, висловлювати прохання, подяку та відповідати на них.
Формування лінгвістичної компетенції відбувається під час багаторазового вживання мовленнєвих структур у комунікативних ситуаціях.
Формування соціокультурної компетенції відбувається під час знайомства з загальноприйнятими правилами етикету, нормами поведінки, вивчення пісень та віршів, проведення ігор.
Загальнонавчальна складова програми спрямована на практичне опанування дітьми мовленнєвих умінь на рівні, достатньому для здійснення іншомовного спілкування. Завдяки орієнтації на потреби старших дошкільників та молодших школярів можна інтенсифікувати та поліпшити навчальний процес, у якому педагог є не лише джерелом інформації, а й помічником, порадником, керівником, організатором процесу навчання. Використовуючи цю технологію, педагог дає змогу дітям стати активними учасниками навчального процесу, оскільки в центрі уваги стає їхня діяльність. Вони є головними суб’єктами навчання. Атмосфера заняття, запропоновані завдання, обрані режими та форми постійно завжди стимулюють здобувачів освіти до розширення загальноосвітнього і лінгвістичного світогляду, накопичення комунікативного досвіду, які забезпечують динаміку заняття (уроку), зберігають атмосферу дитинства, що за принципами гуманістичної педагогіки є обов’язковою умовою природовідповідності у розвитку дітей.
Програма складена з урахуванням критеріїв, які закладені у Загальноєвропейських Рекомендаціях із мовної освіти, що передбачає побудову навчального процесу на комунікативній основі з урахуванням особистісної діяльності дошкільників.
Основними рисами комунікативно-орієнтованого навчання, зазначеними у програмі, є принципи:
Реалізуючи ці принципи, педагог моделює реальний цілісний контекст спілкування через поєднання мовленнєвої і немовленнєвої дії, вербального та невербального спілкування, візуальної та звукової репрезентації змісту і форми. Така побудова заняття забезпечує оволодіння основними видами елементарної мовленнєвої діяльності в їх реальній послідовності та взаємозв'язку.
Конкретні очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів відповідно до Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти:
|
Комунікативні види мовленнєвої діяльності |
Комунікативні уміння |
Рівень і дескриптори володіння іноземною мовою на кінець курсу для старшого дошкільного віку |
|
|
Pre-A1 |
|||
|
1 |
2 |
3 |
|
|
У цілому |
Розпізнає знайомі слова в знайомому контексті, якщо мовлення повільне та чітке і супроводжується мовою рухів, жестів та міміки. |
||
|
Розпізнає імена, числа, кольори, назви тварин, іграшок, стан людини та тварини, рухи, дії, тощо у знайомому контексті. |
|||
|
Розуміння розмови між іншими людьми |
Розуміє окремі слова на повсякденні теми, якщо мовлення повільне, чітке, підкріплене мовою рухів, жестів, міміки. |
||
|
Слухання інструкцій |
Розуміє та виконує вивчені інструкції (наприклад, «вставай», «сідай», «співай», «танцюй» тощо). Невербально реагує на них. |
||
|
Слухання радіо та аудіо-записів |
Розпізнає знайомі слова та вирази з дитячих пісень, супроводжуючи почуте мовою жестів. |
||
|
У цілому |
Розпізнає графічні знаки, символи, піктограми, які позначають певні лексичні одиниці та фрази. |
||
|
У цілому |
Відповідає на запитання про себе та щоденні справи, вживаючи короткі вирази, покладаючись на мову рухів, жестів, міміки (наприклад, «Чи ти голодний?», «Чи ти граєш у футбол?» тощо). |
||
|
Бесіда, дискусія та розуміння співрозмовника
|
Розуміє прості запитання про ім’я, стан, виконання ігрових дій, місцезнаходження тощо, якщо співрозмовник питає чітко та повільно, при потребі використовуючи мову рухів, жестів та міміки. |
||
|
Розуміє та реагує на прості вітання та прощання, використовуючи слова ввічливості. |
|||
|
Обмін інформацією |
Називає своє ім’я та запитує ім’я співрозмовника. |
||
|
Називає свій вік та запитує про вік співрозмовника. |
|||
|
Ставить та відповідає на дуже прості запитання співрозмовнику про тварин, іграшки, стан, виконання певних ігрових дій тощо, наприклад: «Чи це лялька?», «Чи ти маєш м’ячик?» - «Так/Ні» |
|||
|
Вживає числа від 1 до 10 в щоденному спілкуванні. |
|||
|
У цілому |
Продукує короткі фрази про себе (наприклад, «Я дівчинка. Я граю в сніжки»), використовуючи зорові опори та піктограми, мову рухів, жестів та міміки. |
||
|
Тривалий монолог: опис власного досвіду |
Продукує короткі фрази про персоніфіковану тварину (наприклад, «Я зайчик. Я маленький. Я стрибаю. Я живу в лісі»), використовуючи зорові опори та піктограми, мову рухів, жестів та міміки |
||
|
Комунікативні види мовленнєвої діяльності |
Комунікативні уміння |
Рівень і дескриптори володіння іноземною мовою на кінець 2-го класу |
|
|
Pre-A1 |
|||
|
1 |
2 |
3 |
|
|
У цілому |
Розуміє чітке мовлення у дуже повільному темпі, за потреби з повторенням двічі та використовуючи візуальні опори та жести для кращого розуміння. |
||
|
Розпізнає знайомі слова з щоденного контексту, якщо мовлення повільне та чітке. |
|||
|
Розпізнає імена, числа, кольори, дні тижня, явища природи під час повільного та чіткого мовлення (за потреби підкріплене МАС). |
|||
|
Розуміння розмови між людьми |
Розуміє короткі репліки на повсякденні теми, які за потреби двічі повторюються, з використанням МАС. |
||
|
Слухання оголошень та інструкцій |
Розуміє короткі персональні інструкції, які супроводжуються мімікою і жестами та, за потреби, повторюються (наприклад, «іди», «пливи», тощо). |
||
|
Слухання радіо та аудіозаписів |
Розуміє знайомі слова пісень, які виконуються в уповільненому темпі та, за потреби, повторюються. |
||
|
У цілому |
Розпізнає часто вживані слова з візуальними опорами (наприклад, назви продуктів, явища природи, назви предметів одягу, тощо). |
||
|
Читання онлайн повідомлень |
Розпізнає коротку інформацію із соцмереж про свята, час і місце події, а також короткі інструкції від батьків, вчителів та друзів (наприклад, «Прочитай текст»). |
||
|
Читання для орієнтування |
Розпізнає слова щоденного вжитку, які розміщені на вказівних знаках. |
||
|
Розуміє інформацію на вивісках про час, місце. |
|||
|
Читання для отримання інформації та аргументування |
Розуміє коротку інформацію із знайомими словами у супроводі малюнків (наприклад, меню у кафе). |
||
|
Читання інструкцій |
Розуміє короткі інструкції у громадських місцях (наприклад, «Відкрито», «Закрито»). |
||
|
Читання для задоволення |
Розуміє основну інформацію у коротких текстах з використанням піктограм. |
||
|
У цілому |
Запитує та відповідає за зразком на запитання про себе, щоденні справи, використовуючи міміку та жести. |
||
|
Бесіда, дискусія та розуміння співрозмовника |
Розуміє та ставить прості, часто вживані запитання про ім’я, вік, адресу, місце проживання, улюблені справи у повільному темпі (за потреби повторюються). |
||
|
Розуміє та надає коротку особисту інформацію про когось або щось, за умови повільного та чіткого мовлення. |
|||
|
Розуміє та використовує достатню кількість знайомих слів, фраз для отримання інформації про день тижня, число, адресу (за потреби повторюються). |
|||
|
Використовує короткі відповіді на питання, слова ввічливості, вітається та прощається. |
|||
|
Цілеспрямована співпраця |
Будує загальні запитання, за потреби використовуючи піктограми. |
||
|
Отримання товарів і послуг |
Робить замовлення, використовуючи фрази-кліше, міміку та жести, та з допомогою дорослих. |
||
|
Запитує про ціну. |
|||
|
Обмін інформацією |
Знайомиться, запитує та відповідає на запитання про вік, уподобання, номер телефону, місце проживання та національність.
|
||
|
У цілому |
Пише короткі слова, фрази та речення про себе.
|
||
|
Листування |
Пише коротку інформацію про себе за зразком. |
||
|
Записки, повідомлення, бланки |
Заповнює анкети, пише ім’я, адресу та національність в бланках або анкеті.
|
||
|
У цілому |
Реагує на повідомлення онлайн, вживаючи слова вітання та прощання. |
||
|
Онлайн спілкування та дискусія |
Пише в соцмережах слова привітання, прощання, короткі твердження про себе, ставить вподобання. |
||
|
Цілеспрямована онлайн співпраця |
Здійснює вибір зі спадного меню при замовленні онлайн. |
||
|
У цілому |
Надає коротку інформацію про себе (ім’я, адреса, національність). |
||
|
Тривалий монолог: опис власного досвіду |
Описує себе, використовуючи прості слова та вирази у межах тематики ситуативного спілкування.
|
||
|
У цілому |
Пише базову інформацію про себе (ім’я, адреса, національність) та власні вподобання за зразком.
|
||
|
Комунікативні види мовленнєвої діяльності |
Комунікативні уміння |
Рівень і дескриптори володіння іноземною мовою на кінець 4-го класу |
|
|
A1 |
|||
|
1 |
2 |
3 |
|
|
У цілому |
Розуміє чітке мовлення у повільному темпі, за потреби з повторенням двічі. |
||
|
Розуміє базову інформацію (наприклад, про назви магазинів або про їхню локацію) у знайомому контексті. |
|||
|
Розуміння розмови між іншими людьми |
Розуміє окремі слова, вирази, прості речення під час комунікації людей про персональну інформацію, сім’ю, погоду, улюблене заняття та спорт. Мовлення повинно бути чітким та у повільному темпі. |
||
|
Розуміє у повільному темпі основний контекст, слухаючи просту розмову (наприклад, між лікарем та пацієнтом). |
|||
|
Слухання наживо |
Розуміє основний зміст контексту, який виникає у певних мовленнєвих ситуаціях (наприклад, у магазині) за умови, якщо мовлення чітке та повільне. |
||
|
Слухання оголошень та інструкцій
|
Розуміє та виконує короткі чіткі інструкції, за потреби з повторенням двічі. |
||
|
Розуміє інформацію про місце розташування предметів. |
|||
|
Розуміє оголошення про час, числа та ціни, почуті з гучномовця у різних локаціях (наприклад, у супермаркетах, на автобусній станції). |
|||
|
Слухання радіо та аудіо-записів. |
Розуміє основний зміст інформації із коротких аудіо та відеозаписів, відповідно до знайомої повсякденної тематики. |
||
|
Аудіовізуальне сприймання |
Розуміє певні слова, фрази-кліше при перегляді мультфільмів. |
||
|
У цілому |
Розуміє основну інформацію, читаючи прості тексти з використанням попередньо вивченої лексики. |
||
|
Читання повідомлень та кореспонденції |
Розуміє коротке повідомлення зі стандартними фразами у соцмережах, записках, запрошеннях та електронних листах. |
||
|
Читання для орієнтування |
Розуміє основну інформацію у громадських місцях, підкріплену візуальними опорами (у супермаркетах, музеях, кафе, готелях). |
||
|
Розуміє необхідну інформацію з реклами, буклетів, мап. |
|||
|
Читання для отримання інформації
|
Розуміє основну інформацію з тексту, яка підкріплена ілюстраціями, малюнками та піктограмами. |
||
|
Знаходить необхідну інформацію з коротких текстів, які вміщують цифри, власні назви, імена. |
|||
|
Читання для задоволення |
Розуміє короткі ілюстровані оповідання. |
||
|
Розуміє основний зміст коміксів. |
|||
|
У цілому |
Бере участь у реальних життєвих ситуаціях, спираючись на допомогу співрозмовника. Вживає попередньо вивчені мовленнєві кліше, за потреби використовує жести та міміку. |
||
|
Бесіда, дискусія та розуміння співрозмовника
|
Запитує та відповідає на прості запитання у межах тематики ситуативного спілкування. |
||
|
Розуміє та реагує на чіткі особисті інструкції (за потреби з повторенням двічі), розуміє повсякденні вирази для задоволення простих потреб. |
|||
|
Є співбесідником у розмові на повсякденні теми, використовуючи діапазон попередньо вивчених лексичних одиниць. Погоджується або не погоджується. |
|||
|
Бере участь у розмові про власні уподобання, що стосуються школи, спорту, покупок, подорожей. |
|||
|
Цілеспрямована співпраця |
Є ініціатором бесіди, яка спрямована на отримання необхідної інформації. |
||
|
Отримання товарів та послуг
|
Просить надати необхідну інформацію про предмети, послуги та місцезнаходження, використовуючи фрази повсякденного вжитку. |
||
|
Обмін інформацією |
Запитує та відповідає на прості запитання, які стосуються щоденних потреб та уподобань (колір, розмір, ціну, місце розташування). |
||
|
Запитує та відповідає на запитання про себе, друзів та своє оточення. |
|||
|
Розповідає про час виконання дій, використовуючи теперішній, минулий та майбутній час. |
|||
|
У цілому |
Запитує та відповідає на питання, що стосуються сфери особистого життя. |
||
|
Листування |
Надає письмову інформацію щодо власних інтересів, вподобань, використовуючи прості слова, речення та піктограми. |
||
|
Пише прості повідомлення у соціальних мережах, вказуючи коротку інформацію. Запитує та відповідає на питання особистого характеру. |
|||
|
Записки, повідомлення, бланки |
Надає конкретну інформацію (ім’я, вік, дата народження, місце проживання, національність) в анкетах або бібліотечних формулярах. |
||
|
Пише короткі інформаційні повідомлення про місце перебування, прохання чи подяку. |
|||
|
У цілому
|
Пише короткі онлайн повідомлення, які вміщують конкретну інформацію. |
||
|
Замовляє їжу або квитки онлайн під наглядом дорослих. |
|||
|
Онлайн-спілкування та дискусії |
Пише в соцмережах короткі повідомлення про уподобання, реальні життєві ситуації, використовуючи прості слова та графічні символи зі спадного меню. |
||
|
Використовує слова подяки та вибачення. |
|||
|
Цілеспрямована онлайн-співпраця |
Здійснює онлайн-замовлення під наглядом дорослих, надаючи необхідну інформацію (ім’я, прізвище, номер телефону, електронну адресу). |
||
|
У цілому |
Формулює короткі речення про людей, предмети, місця, тощо. |
||
|
Тривалий монолог, опис власного досвіду |
Розповідає про себе, свої дії, уподобання та оточення, використовуючи прості речення, піктограми, міміку та жести. |
||
|
Тривалий монолог: надання інформації |
Описує предмет чи малюнок, використовуючи прості вирази та фрази-кліше.
|
||
|
У цілому |
Пише інформацію про себе, свої уподобання, кімнату, родину, тощо, використовуючи лексику тематики спілкування. |
||
|
Творче письмо |
Пише короткі повідомлення на задану тему, спираючись на попередньо вивчений матеріал. |
||
|
Використовує прості слова та фрази повсякденного вжитку. |
|||
Орієнтовні параметри навчально-пізнавальних досягнень учнів
|
Уміння |
Дошкілля |
Клас |
|||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
|
Сприймання на слух (аудіювання) |
Обсяг прослуханого запису матеріалу (у межах) |
||||
|
0,5 хв-1 хв |
1 хв |
1,5хв-2 хв |
2 хв |
2,5хв |
|
|
Зорове сприймання(читання) |
|
Обсяг одного тексту в словах (у межах) |
|||
|
-
|
30-50 |
50-80 |
80-110 |
110-150 |
|
|
Усна взаємодія(діалог) |
1-2 |
Висловлювання кожного співрозмовника у репліках, правильно оформлених у мовному відношенні (у межах) |
|||
|
1-3 |
3 |
4-5 |
5-6 |
||
|
Усне продукування(монолог) |
1-2 |
Обсяг висловлювання в реченнях (у межах) |
|||
|
3-4 |
3-5 |
5-7 |
7-9 |
||
|
Писемне продукування(письмо) |
- |
Обсяг письмового повідомлення у словах (у межах) |
|||
|
5-10 |
10-25 |
25-40 |
40-50 |
||
Старша дошкільна група
Загальні характеристики ситуативного спілкування
|
Тематика ситуативного спілкування |
Мовний інвентар – лексичний діапазон |
Мовленнєві функції |
|
Цікавий світ навколо мене |
команди. частини тіла. місцезнаходження. тварини. стан людини та тварини. рахунок до десяти. кольори. квартира. мій день. моя сім’я. іграшки. пори року. одяг. їжа. дитячий садок кімната для занять. про себе.
|
-оозуміти ,виконувати команди
|
|
Помешкання тварин.
|
||
|
Житло людини
|
||
|
Я. Моя сім’я |
||
|
Чарівний світ дитинства
|
Мовний інвентар – граматика
|
Категорія |
Структура |
|
Дієслово |
Наказовий спосіб дієслів (команди). Структури в Present Simple (I run, I don’t run; I have, I don’t have). Стверджувальна, питальна та заперечна форми дієслова to be. |
|
Іменник |
Однина та множина іменників. |
|
Прикметник |
Якісні, відносні, що вказують на розмір, колір, вік. |
|
Прийменник |
Місця, напрямку (on, in, under, to). |
|
Займенник |
Особові, присвійні. |
|
Числівник |
Кількісні (1-10). |
|
Сполучник |
And, but. |
|
Вигуки |
Oh! OK! Yes! |
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(для 5 - 6 років)
|
№ з/п |
Найменування теми |
Кількість годин |
||||||||
|
Всього |
Теорія |
Практ. |
||||||||
|
1. |
Про мене. |
8 |
4 |
4 |
||||||
|
1.1 |
Вітання. Прощання. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
1.2 |
Знайомства |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
1.3 |
Ввічливі слова. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
1.4 |
Команди. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
2. |
Сім я. |
9 |
4 |
5 |
||||||
|
2.1 |
Моя сім’я. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
2.2 |
Домашні тварини. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
2.3 |
Дикі тварини. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
2.4 |
Лічба |
3 |
1 |
2 |
||||||
|
3. |
Дім. |
8 |
4 |
4 |
||||||
|
3.1 |
Кольори. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
3.2 |
Іграшки. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
3.3 |
Меблі. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
3.4 |
Мій будинок |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
4. |
Одягаємося. |
8 |
3 |
5 |
||||||
|
4.1 |
Одяг. |
3 |
1 |
2 |
||||||
|
4.2 |
Свята. |
5 |
2 |
3 |
||||||
|
5. |
Їжа. |
8 |
4 |
4 |
||||||
|
5.1 |
Посуд |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
5.1 |
Фрукти. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
5.2 |
Овочі |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
5.3 |
Готові страви. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
6. |
Природа. |
8 |
4 |
4 |
||||||
|
6.1 |
Квіти. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
6.2 |
Пори року. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
6.3 |
Щоденні справи. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
6.4 |
Допомога по господарству |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
7. |
Моє тіло. |
8 |
4 |
4 |
||||||
|
7.1 |
Частини тіла. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
7.2 |
Погода. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
7.3 |
Будівля |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
7.4 |
Зустрінемо гостей |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
8. |
Професії. |
8 |
4 |
4 |
||||||
|
8.1 |
Транспорт. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
8.2 |
Професії. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
8.3 |
Шкільне приладдя |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
8.3 |
Казкові герої |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
9. |
Алфавіт. |
8 |
3 |
4 |
||||||
|
9.1 |
Прикметники. Алфавіт |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
9.2 |
Дні тижня. Місяці. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
9.3 |
День народження. |
2 |
1 |
1 |
||||||
|
9.4 |
Виконування дій |
1 |
- |
1 |
||||||
|
10. |
Підсумкове заняття. |
1 |
- |
1 |
||||||
|
|
Всього: |
73 |
35 |
38 |
||||||
ЗМІСТ
Передмова………………………………………………………………………..3
Конкретні очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів...9
Орієнтовні параметри навчально-пізнавальних досягнень учнів……………14
Програма для дошкільних навчальних закладів………………………………19
1