Прохання, умовляння, благання, клянчення, пропозиція Гідно поводься в будь-якій ситуації

Про матеріал
Формування мовленнєвих компетентностей: поняття учнів ввічливу людину та слова ввічливості; оволодіння діалогічним мовленням. Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: навчати школярів організовувати свою навчальну діяльність, доводити роботу до кінця, планувати послідовність виконання завдання. інформаційної: здатність працювати з підручником, зосереджено слухати матеріал, зв’язно і послідовно відповідати. навчально-інтелектуальні: здатність аналізувати, узагальнювати вивчений матеріал, переносити знання і способи діяльності в нову ситуацію, застосовувати аналогію.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Прохання, умовляння, благання, пропозиція. Гідно поводься в будь-якій ситуації

Номер слайду 2

Є особлива форма бідності, коли в людини мало гідності (В. Дзекан)Який зміст ви вкладаєте у слово «гідність»? Які дії, вчинки, звички свідчать про гідну поведінку людини? Назвіть літературного чи казкового героя, який поводиться гідно.

Номер слайду 3

Жанри мовлення Визначення1 Прохання Наполегливе, невідступне, ласкаве прохання.2 Умовляння Настирливе й жалібне прохання, домагання, випрошування чого-небудь у когось.3 Благання Ввічливе звертання до кого-небудь з метою домогтися чогось, спонукати кого-небудь зробити, виконати щось.4 Клянчення Те, що пропонується чиїй-небудь увазі, виноситься на обговорення, розгляд.5 Пропозиція Намагання переконати кого-небудь, схиляючи до певної дії, вчинку.

Номер слайду 4

Прочитайте речення. Визначте комунікативний намір мовців(прохання, умовляння, благання, клянчення чи пропозицію). Обґрунтуйте свій вибір. На яке прохання ви б відгукнулися? 1. Мамо, купи мені цю іграшку, купи, купи, купи, купи!!! У Вероніки є точнісінько така, і я хочу! Купи-и-и-и!!! 2. Дідусю, благаю, візьми мене з собою в похід на Говерлу! Я ще там ніколи не був! 3. Тату, можна я не буду пристібатися паском безпеки?! Я ж не маленький! Ну дозволь! Дозволь! Глянь, не всі навіть дорослі пристебнуті!

Номер слайду 5

Прочитайте речення. Визначте комунікативний намір мовців(прохання, умовляння, благання, клянчення чи пропозицію). Обґрунтуйте свій вибір. На яке прохання ви б відгукнулися? 4. «Дмитрику, цього року так рясновродили в нашому садку яблука! Допоможи мені зібрати врожай! Мені самій не впоратися!» - мовила бабуся. 5. Ти маєш хист і бажання малювати,Софійко, а спробуй створити власний мультфільм!

Номер слайду 6

Люди часто перебувають у ситуаціях, коли необхідно звернутися до когосьза допомогою, підтримкою. Це добра ознака, що є живий відгук, співчуття, готовність допомогти. Людина, яка відгукнулася і допомогла, відчуває моральне задоволення. Так складаються між «людьми добрі стосунки.

Номер слайду 7

Увага! Розрізняйте слова «прошу» і «прошу». Прошу (що роблю?) - цеформа першої особи однини дієслова «просити» (звертатися з проханням докого-небудь, домагатися чогось; спонукати кого-небудь зробити, виконати щось). Прошу - етикетне слово, що виконує ту ж саму функцію, що й «будь ласка», а саме - чемне звертання під час прохання або згоди на що-небудь. Наприклад: 1. Уклінно прошу вашої підтримки. 2. У відповідь на «Дякую!» ми говоримо «Прошу!».

Номер слайду 8

Як правильнозвернутися з проханням?1. Звертайтеся на ім'я (чи ім'я й по батькові) до людини, яку просите про послугу.2. Запитайте.чи зручно людині в цей час спілкуватися з вами.3. Чітко й коротко викладіть суть прохання. Поясніть чому це важливо.4. Оберіть правильну тональність:не говоріть зверхньо,улесливо.

Номер слайду 9

Важливі поради:1. Не перекладайте проблеми,з якими ви можетевпоратися самі, наінших людей.2. Результат залежатимевід чіткості ваших поясненьі ввічливості.3. Не сподівайтеся, щоваші прохання завжди івсі задовольнятимуть.4. У разі негативної відповідіна прохання поводьтесебе гідно, не вдавайтесядо погроз, істерик,шантажу, клянчення.5. Слідкуйте за своім мовленням,дбайте про йогочистоту й красу.

Номер слайду 10

Уважно вивчіть поради. Оберітьдля себе ролі й відповідно до них напишіть діалог, в основі якого - прохання1. Онук / онучка звертається з проханням до бабусі / дідуся.2. Незнайомий чоловік/жінка звертається з проханням до перехожого.3. Міський голова звертається з проханням до містян.4. Тренер / тренерка звертається з пропозицією до дітей.

Номер слайду 11

Об’єднайтеся у групи. За відведений час пригадайте якомога більшеказкових / літературних персонажів, що зверталися до когось із проханням. Запишіть, як вони це робили. Що ви їм порадили б?

Номер слайду 12

Підсумовуємо, узагальнюємо. Що ви хотіли б обговорити додатково? Які ідеї виникали у вас упродовж уроку? Якщо успіхи навіть незначні, похваліть себе.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Дяченко Оксана
Додано
9 березня 2023
Переглядів
6493
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку