Прізвище, ім'я учня ___________________________ клас _________
Українська мова, 9 клас
ІV блок проміжних контролюючих завдань
Синонімія сполучникових і безсполучникових речень
https://www.youtube.com/watch?v=A7GHRiyBaDA – посилання на інтернет - ресурси
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему тощо.
1. Виконай завдання, що має назву «Клоуз-тест». Тобі необхідно продовжити речення одним словом (вказати розділовий знак).
1.Якщо частини складного безсполучникового речення вказують на часову послідовність, то між ними ставиться...
2. Якщо у другій частині вказано на причину того, про що говориться у першій, то між ними ставиться...
З.Якщо друга частина вказує на наслідок того, про що говориться у першій, то між ними ставиться...
V блок проміжних контролюючих завдань
Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку. Розділові знаки між простими реченнями у складному з різними видами зв'язку
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему тощо.
1.Прочитай текст. Розстав пропущені розділові знаки. Виконай тестові завдання, позначаючи (обводячи) правильні відповіді.
Страшенне дуб'я повиганяло свої голови вгору широко розпросторило гілки на всі боки гінка бугилова та широколисті лопухи примостилися коло їх у холодочку по широких полянах молода ліщина з жовто–зеленим листом гріється на сонячній спеці на низах кущі темно-зеленої калини посхиляли віти додолу по їх солов'ї неугавні засіли безперервно несеться їх щебетання впродовж усього лісу невеличкі пташки сперечаються з ними своїми піснями прицмокує в чорнобилі кропив'янка щось белькоче чижик з високого в'язу віщує літа сива зозуля жовтобрюха іволга перегукується з одудом а з кущів ліщини йде-несеться важке горличчине туркотання.
а) десяти б) одинадцяти в) дванадцяти г) тринадцяти
2. Які типи зв'язку властиві реченню?
а) сурядний і підрядний в) безсполучниковий і підрядний
б) безсполучниковий і сурядний г) безсполучниковий, сурядний і підрядний
3. Якому стилю мовлення характерне це речення?
а) художньому в) науковому
б) публіцистичному г) офіційно-діловому
4. Який тип мовлення поданого речення?
а) розповідь б) опис в) роздум г) розповідь з елементами опису
VI блок проміжних контролюючих завдань
Текст і його основні ознаки. Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці
https://www.youtube.com/watch?v=jg4jRok3Wk – посилання на інтернет - ресурси
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему тощо.
І. Прочитай уривок, у якому розкрито мікротему певного тексту. Розстав пропущені розділові знаки. Підкресли тематичні речення прямою лінією, а ключові слова – хвилястою.
В Україні ремез найчастіше селиться на вербі. Дерева дають йому і притулок і будівельний матеріал. Будувати гніздо птах починає в другій половині квітня а закінчує лише в травні. Півмісяця споруджується чудова будівля яка викликає подив і захоплення. Не віриться, що пташка може виткати такий міцний білуватий матеріал (Із журналу).
2. Прочитай текст. Поділи його на абзаци (на початку кожного абзацу постав ось такий значок Z ). Визнач тематичні речення в абзацах і підкресли їх прямою лінією, а ключові слова - хвилястою. Усно визначте вступ, основну частину й кінцівку тексту.
НЕБЕЗПЕЧНА ЗУСТРІЧ
Темна соковита зелень серед жовтого - то були кущі смородини чи малини. Отже, десь поблизу вода... Я почвалав туди і раптом побачив, що кам’яна брила над кущами ожила і посунула понад ними, змінюючи свої обриси. Я зупинився, придивився пильніше і. похолов - та це ж бурий ведмідь! Я прикипів до місця. Що діяти? Та ведмідь з такою жадобою ласував ягодами, що не помічав мене. Я обережно ліг на бік, звільнив руки від ремінців рюкзака і, тамуючи подих, дивився на бурого. Подумав: добре, що тут, унизу, немає вітру і звіра не сягає людський запах. Ведмідь підводився на задніх лапах, передніми водив по кущах і тицяв у них мордою - збирав ягоди. Я лежав на боці, забувши спрагу, і не зводив очей з клишоногого. І хтозна, що переважало зараз у моїх відчуттях - цікавість чи переляк. Та це не могло тривати довго. Просто над головою стримів великий камінь. Я обережно звівся на ноги, подряпався туди, клянучи дрібні камінці, що сипалися з-під рук і ніг, але бурмило не озирався на той шелест. Видно, звик до сипання гальки та щебеню в горах (Ю. Хорунжий).