Прощання з Букварем. Сценарій заходу

Про матеріал
узагальнити здобуті знання з української мови; формувати позитивне ставлення учнів до подальшого навчання у школі; розвивати мовлення, мислення, акторські та літературні здібності, спонукати до індивідуальної діяльності; виховувати інтерес до навчання у початкових класах.
Перегляд файлу

 

Тема. Свято Прощання з Букварем!

Мета:  

  • виховувати любов до рідної школи, навчання, друзів, вчителів.
  • вчити дітей декламувати вірші, співати, танцювати, дружити, цінувати друзів
  • збагачувати духовність дітей, виховувати естетичний смак, розкривати артистичні здібності, пробуджувати прагнення до знань, почуття задоволення від виконаної роботи, цінувати уміння, знання та здібності свої та своїх друзів

Обладнання: повітряні кульки, слова на дошці «Прощавай, Букварику!»,

фонограми пісень, костюми казкових героїв, картки з буквами та складами,

подарунки та дипломи першокласникам, стільчики та книжки для гри.

 

Хід заходу

Ведуча 1. Добридень! Раді вас вітати на нашім урочисті святі! Ну що, усі зібрались у залі!
Ведуча 2. Та ні, когось не вистачає.
Ведуча 1. Кого?

Ведуча 2. Тих, заради кого ми тут зібрались. Вітаймо оплесками наших першокласників! (Звучить пісня «Вчать у школі», діти заходять в клас.)
Ведуча 1. Є святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними – й наше свято –
Вшанування Букваря.

Ведуча 2. День вітання і прощання
Свято перших букварів,
Перша сходинка зростання
Для найменших школярів.

Ведуча 1. Усі зібрались в цьому класі,
Бо нині свято Букваря.

Нам трішки сумно, трішки шкода,-

Прощання надійшла пора.

Ведуча 2. Ми Букварика сьогодні

Запросили в перший клас,

Скажемо йому: «Спасибі,

Що навчив читати нас!»

Ведуча 1. Наш Букварик уже зовсім близенько, але щось він не може відшукати наш 1-В клас, що будемо робити?

Ведуча 2. Я знаю, як зробити так, щоб Букварик нас знайшов. Потрібно голосно і весело співати! (Звучить пісня «Наталія Май - Щастя»)

Приходить Букварик (Соломаха)

Букварик. Чую-чую, малята Вашу пісню.

Добрий день, дорогі першокласники.
Радий зустрітись, вітаю зі святом!
Я сьогодні не Буквар,
я сьогодні Генерал!
Моє військо – Алфавіт.
Бачу, що сьогодні у кожного з вас є особиста літера.
Це означає, що ви всі моє військо.

Ведуча 1. Шановний генерал Буквар, ми готові звітувати про наші досягнення за перший навчальний рік.

Ведуча 2. До здачі урочистого рапорту Букварику стояти струнко! (Звучить мелодія) Товаришу Букварику, на свято прощання з тобою зібралися всі! До

проведення свята готові!

Ведуча 1. За час навчання в першому класі вивчено 33 літери українського

алфавіту, що допоможе нам вивчити й інші мови світу!

Ведуча 2. Опанувавши грамоту, всі учні почали читати!

Ведуча 1.  Учнями класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок 100

художніх книжок!

Ведуча 2.  Списано, переписано, недописано в зошитах багато десятків сторінок!

Ведуча 1. Загублено 5 поганих звичок, 17 авторучок, 20 олівців, з десяток гумок, 3 лінійки і кілька ґудзиків!

Ведуча 2. Під час вивчення правил зламано 3 стільці, 6 замків у портфелях!

Ведуча 1. Отже, клас живе цікаво і не збирається зупинятися на досягнутому!

Букварик. Так, таааак, чудово. Але вже ж таки хочу перевірити, чи справді моя армія знає весь алфавіт? Щоб перевірити це, я хочу дізнатись про кожну літеру.

Діти розказують віршики.

Букварик. Я здивований, що ви такі розумнички і повністю знаєте алфавіт. А зараз…

Ведуча 2. Букварик, не поспішай, це ще не все, у нас для тебе є пісенька.

Букварик. О, так, музику я люблю, адже пісня складається із слів алфавіту, а потім вони стають такі мелодійні.

Діти співають пісню «Алфавіт»

Букварик. Молодці. А тепер я хочу перевірити трішки ваші знання які ви набули за перший рік вашого навчання в школі.

Ведуча 1.  Діти! Покажемо  Букварикові  на що ви здатні?

Букварик: Кажіть «так» чи «ні».

 • Треба гарно вам читати? (Так!)

 • Треба на уроці розмовляти? (Ні!)

 • На перерві пострибати? (Так!)

 • А всі зошити порвати? (Ні!)

 • Друга треба виручати? (Так!)

 • А на перерві верещати? (Ні!)

Букварик. Добре. Які ви добрі, розумні. А зараз відгадайте загадки.

  1. Малювати в альбомі цім

вам поможуть... (олівці)

  1. Букви всі від «А» до «Я»

На сторінках... (букваря)

  1. Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує з даля,

Нова, гарненька... (ручка)

  1. Ручки й олівці - щоб ви знали,

Ми кладемо у... (пенали)

  1. Разом стіл я і стілець.

Хто вгадає – молодець. ( парта)

  1. Хто скликає на урок?

То гучний шкільний…(дзвінок)

  1. Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати.

А коли мене не знаєш,

То нічого не вгадаєш. (буква)                              

    8.Букви всі від А до Я
Вивчить з ним шкільна сім’я.
Зустрічі з ним дітки ждуть,
В перший клас із ним ідуть.   (буквар)

    9. В ньому ми вчимось писати,
Віднімати, додавати.
Одягається в клітинку,
Чи в лінійчату кофтинку. (зошиш)

    10. Різних кольорів бувають,
Дерев’яний одяг мають.
Намалюють квітку, кішку,
Дід Мороза, сани, шишку. (олівці)

 

Ведуча 2. А зараз ми пропонуємо Вам трішки пограти і порухатись. Потрібно пригадати, що ж носити з собою в портфеликах.  Я буду кидати м*ячик, а інша ведуча називати слова. Якщо ви чуєте предмет, який потрібно брати з собою в школу – ловите м*яч, якщо ні- відбиваєте.

Ведуча 1. Зошит, картопля, олівець, пенал, правильний порошок, букварик, машинку, бублик, ручку, спагеті, фломастери, шкарпетку, другу шкарпетку, альбом для малювання, курицю, лінійку.

Букварик. Так-так, молодці, бачу вмієте загадки розгадувати, алфавіт знаєте, пісеньки співаєте, ще й знаєте, що треба носити у школу в портфелику. Але у моєї сестрички математики є сумніви щодо ваших умінь рахувати.

Ведуча 2. Букварику, ти що таке говориш? Наші учні вміють не тільки читати, але й швидко рахувати, правда, любі першокласники?

Букварик. Доведіть!

Ведуча 1. Давайте розв’яжемо декілька задач і покажемо Букварику, які ви молодці!

Ведуча 2.

Руки в гору підніміть

Пальці швидко полічіть

З ліва п'ять, і справа п'ять

Скільки разом? Як сказать? (10)

Ведуча 1.

На поличці вісім книг,

Іванко взяв одну із них.

Хто тепер сказати б міг

Скільки на полиці книг? (7)

Ведуча 2.
Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок.

Дві пізніше прибуло

Скільки там птахів було? (8)

Ведуча 1.

У живім куточку у школі

 Є три рибки у воді,

 Ще сім рибок дасть Микола

 Скільки буде риб тоді? (10)

Букварик. Діти, я в захваті, ви молодці. Ну, тепер я готовий розкрити таємницю, чому ж я сюди прийшов… (Заходить Бруднуля). О, ні-ні, тільки не Бруднуля, вона псує всі книжки, розриває зошити та ламає олівці! Я її не люблю! Колись вона намагалась мене розірвати та обмалювати!

Бруднуля. Кличуть всі меня Бруднуля.

Багатьох дітей я знаю.

Вчитись їм «допомагаю».

В кого зошити брудні?

В кого плями в букварі?

Той мені – найкращий друг,

Геть втечемо від наук!

Ну-нуу-нууу що це тут у нас таке? Букварику пісні співаєте, а як же я? Я день і ніч труджусь, щоб усі книжки були брудненькі, з дірочками та обписані. (Починає погрожувати Букварику олівцем, він ховається за Ведучими)

Ведуча 2. Зачекайте-зачекайте! Ми не звали тебе на свято, Бруднуля!

Бруднуля. Мене і не потрібно звати, я приходжу туди, де є чистенькі книжечки!

Букварик. Вартуйте мене!

Ведуча 2. Бруднуля, чи можемо ми щось зробити, щоб врятувати нашого Букварика?

Бруднуля. Ні!

Ведуча 1. Бурднуля, ну будь ласка, сьогодні у наших першокласників свято.

Бруднуля. Давайте подумати… Добре… я можливо відпущу букварика, якщо мені заспівають пісеньку.

Ведуча 2. Дітки, ми зможемо допомогти Букварику і заспівати пісеньку?

(Звучить пісня Наталія Май –« Веселка»)

Бруднуля. Я сумнівалась, відпускати Букварика чи ні, але почувши вашу гарну та добру пісню, я вирішила також стати трішки добрішою у цей святковий день. Букварик ваш!

Букварик. Дякую, дітки, дякую Бруднуля. Я щасливий, що залишуся чистий.

Ведуча 1. Дітки, ми з Вами великі молодці, що врятували нашого Букварика, чи не так? Я знаю, що ти вже поспішаєш до майбутніх першокласників, яких ти навчиш читати, але наші діти підготували слова вдячності для тебе.

1.Беру Буквар в останній раз,

Несу його в просторий клас

І з вдячним серцем Букварю

«Спасибі, друже!» - говорю.

2.Разом з тобою ми підростали,

Слово найперше тут прочитали.
Перші шкільні віршики вивчали.

3.Букви всі від А до Я

Дуже добре знаю я.

Далі я навчатись буду,

А букварик не забуду.

4.Ти перша книжечка моя,

Тепер читати вмію я.

Багато в світі є книжок,

А ти найперший мій дружок!

5..Прощавай, Букварику,

Наш найперший друже.

Ми тобі, Букварику,

Дякуємо дуже!

Букварик. От і настав прощання час.

Учися добре, перший клас!

Моя сестричка-читанка

Тепер на вас чекає,

Щоб повести у дивний світ.

Тепер вам з нею дружити слід,

А я вас всіх вітаю

І дипломи вам вручаю. (Вручає дітям дипломи і йде разом з Бруднулею)

Ведуча 2. Дякуємо тобі, Букварику, і за науку, і за добрі слова!А вчитися нам читати і писати допомагали любі батьки, тож давайте віддячимо любим матусям, татусям, бабусям, дідусям пісенькою. («Мама і я»)

Ведуча 1. І на завершення, пропоную нашим першокласникам заповнити на алфавіт на дошці літерами, як символ прощання з Буквариком і передача своїх знань майбутнім першокласникам.  (Діти клеять літери на дошку-букварик).

Ведуча 2. Ось і завершується наше свято. Багато чого навчились діти за цей перший рік навчання, підросли, посерйознішали, порозуміли, набули чимало знань, умінь та навичок. Здружились  і дійсно стали членами нашої великої шкільної сім’ї. Я бажаю вам, дорогі діти, успіхів у навчанні, а вам, шановні батьки, бачити своїх дітей завжди здоровими і

щасливими!

Ведуча 1. Дитинство веселковими мостами,
Як в казці, швидко – швидко пролетить,
А потім юність росами – стежками …
Всі роки в школі – найсвітліша мить!
Тому у дружбі, радості зростайте,
Хай сонце щастя світить вам щораз.
І перше свято це запам’ятайте.
Нехай щастить вам в добрий час.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
НУШ
Додано
23 травня 2019
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку