Просте речення. Односкладні речення

Про матеріал
Контрольна робота для 8 класу за темою "Односкладне речення" у двох варіантах
Перегляд файлу

 

Варіант І

Початковий та середній рівні(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1. Позначте складне речення, частини якого є односкладними.

А Як тільки зайшло сонце, заспівали пташки. (П. Панч)

Б Коли вишні цвітуть пишно, то й жито квітнутиме добре. (Нар. творч.)

В Дощ пройшов — і Київ зеленіє. (М. Рильський)

Г Чого навчився, того за плечима не носити (Нар. творч.)

2. Укажіть односкладне речення.

А Три печальні фігури із свічками в руках. (І. Цюпа)

Б З пальця меду не добудеш. (Нар. творч.)

В Ранкова тиша солодко дрімає.

Г Я сам хочу співати, своє щось, окреме… (М. Коцюбинський)

3. Позначте неповне речення, у якому слід поставити тире (розділові знаки опущено).

А Три по три дев’ять.

Б У тітки Василини рушники на стінах. (В. Лісовський)

В Не одежа красить чоловіка, а добрі діла. (Нар. творч.)

Г Надворі дощ, а я без парасольки. (О. Забужко)

4. Укажіть неозначено-особове речення.

А Люби свій край! (В. Сосюра)

Б З вогнем не жартуй! (Нар. творч.)

В Продають фіалки, сині, наче очі. (В. Сосюра)

Г Нам наказано йти. (В. Сосюра)

5. Укажіть односкладне називне речення.

А Нема на що подивитись. (Т. Шевченко)

Б Люблю тебе, високе наше небо. (І. Нехода)

В І щуку кинули — у річку. (Л. Глібов)

Г Ось вулиця, будинок і квартира. (М. Рильський)

6. Укажіть тип односкладного речення.

Цікаво послухати дивну пригоду (Л. Первомайський)

А Означено-особове;

Б безособове;

В неозначено-особове;

Г узагальнено-особове.

Достатній рівень(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

7. Установіть відповідність між односкладними простими реченнями і їх типами.

1 узагальнено-особове                                   А Ми їхали тепер від села до села. (Ю. Смолич)

2 неозначено-особове                                     Б Сьогодні пишуть диктант. (М. Стельмах)

3 безособове                                                    В Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О. Довженко)

4 означено-особове                                         Г Бережіть час — його за гроші не купиш. (Нар. творч)

                                                                          Д Пливу човником… (О. Копиленко)

8. Установіть відповідність між односкладними безособовими реченнями і способами вираження в них головного члена.

1 безособове дієслово                                    А Нам наказано йти. (В. Сосюра)

2 неозначена форма дієслова                         Б Колоскам не гнутись вітрові під ноги. (В. Сосюра)

3 прислівник                                                    В Поспішиш — людей насмішиш. (Нар. творч.)

4 дієслівна форма на -но, -то                         Г Гарно, гарно серед степу! (Т. Шевченко)

                                                                          Д Льотчикам натомлено дрімалось. (Б. Олійник)

Високий рівень(Правильна відповідь — 3 бали.)

9. Прочитайте текст. Випишіть односкладні речення, визначте їх вид.

       Квітень. Весна гомонить навколо. Вода гурчить струмочками по ярах і пагорбах, розливається на всю широчінь. Де-не-де видно поодиноких рибалок. Степова весняна ніч. Коні чвалають по калюжах. У повітрі вогко. Десь співають пісню. Раптом спалахує розмова. Тоді прислухаєшся до неї і не наважуєшся втрутитися. (За О. Іваненко)

 

Варіант ІІ

Початковий та середній рівні(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1. Позначте складне речення, частини якого є односкладними.

А Хто щастя взяв у лютій боротьбі, той може захистити його в бою. (А. Малишко)

Б Як бригадир не спить, то й діло горить. (Нар. творч.)

В Я люблю, як справляють обжинки. (О. Довженко)

Г Клади гній густо — на току не буде пусто. (Нар. творч.)

2. Укажіть односкладне речення.

А Як парость виноградної лози, плекайте мову. (М. Рильський)

Б У нього була думка поїхати до міста. (М. Грушевський)

В Кравчина бачить уже свій дім і сяє від радості. (О. Гончар)

Г Не всю силу його забирало навчання. (І. Сенченко)

3. Укажіть рядок, що містить неповне речення.

А Не святі горшки ліплять. (Нар. творч.)

Б Красна пташка своїм пір’ям, а людина — знанням. (Нар. творч.)

В Зимовий сад… (В. Сосюра)

Г Добре господині, коли повно в скрині. (Нар. творч.)

4. Укажіть узагальнено-особове речення.

А За добро добром платять. (Нар. творч.)

Б Мені запропонували роботу.

В Небо зсутеніло (А. Казка)

Г Поверніть мене до класу срібним покликом дзвінка. (Б. Олійник)

5. Укажіть означено-особове речення.

А Звідси ніби бачиш увесь світ. (В. Гаман)

Б За селом сіють жито й овес, садять картоплю та квасолю в межряддя. (Ю. Станинцев)

В Поживемо — побачимо. (Нар. творч.)

Г Так хороше і моторошно так. (В. Стус).

6. Укажіть тип односкладного речення.

Утворення на острові Мала Хортиця Запорозької Січі пов’язують з ім’ям Дмитра Вишневецького

А Безособове;

Б означено-особове;

В узагальнено-особове;

Г неозначено-особове.

Достатній рівень(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

7. Установіть відповідність між односкладними простими реченнями і їх типами.

1 безособове                                        А Дивлюсь і думаю про вірші. (Л. Костенко)

2 неозначено-особове                         Б Настав сірий, морозний ранок. (О. Довженко)

3 узагальнено-особове                        В Шануй батька свого і матір свою. (З Біблії)

4 означено-особове                             Г Хати хитало течією. (О. Довженко)

                                                              Д Ударили у дзвін, народу сповістивши перемогу. (Л. Забашта)

8. Установіть відповідність між односкладними безособовими реченнями і способами вираження в них головного члена.

1 безособове   дієслово                                                                               А У хаті було чисто та гарно

2 особове дієслово, вжите в безособовому значенні                                                         Б Смеркалося.

3 дієслівна форма на -но, - - то                          В Гримнуло ближче, загуркотіло й покотилось у небі.

4 прислівник                                 Г Скільки перейдено і пережито в днях і ночах, між трудних доріг!

                                                                       Д Вчителя й дерево пізнають з плодів. (Нар. творч.)

Високий рівень(Правильна відповідь — 3 бали.)

9. Прочитайте текст. Випишіть односкладні речення, визначте їх вид.

        Весною в селі встають рано. Ще темно. А вже по хатах засвічуються каганці і розвішують по тинах золоту бахрому. Чути брязкання відер об цямрину, скрип журавля. Ось лагідно обізвався до худоби господар хрипким, заспаним голосом. Підводою підвезли молоко на сепараторний пункт. Над селом спочатку в однім дворі, потім у другому, потім у третьому, потім у всьому селі відгукнулися горласті півні.   (За Гр. Тютюнником)

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
1745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку