Урок 2
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.
Мета. Навчальна. Повторити вивчені відомості про прості й складні речовини на прикладі кисню і води, удосконалювати навички складання хімічних формул і рівнянь.
Розвиваюча. Формувати стійкий пізнавальний інтерес до вивчення хімії.
Виховна. Виховувати повагу до наукових надбань людства.
Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, роздатковий матеріал.
Тип уроку: Узагальнення й систематизації знань
Методи навчання:
в рамках пояснювально-ілюстративного: бесіда.
в рамках частково-пошукового: фронтальна робота з періодичною системою, робота з текстом підручника, роздатковим матеріалом; виконання завдань, вправ;
в рамках репродуктивного: вправи за зразком.
Методи контролю: фронтальна бесіда, розв’язування завдань біля дошки.
Хід уроку
Сьогодні нас чекає напружена і цікава робота. Подаруйте одне одному посмішку, а я бажаю кожному із вас, щоб на цьому уроці ви були...
"У" - УВАЖНИМИ;
"С" - СПОКІЙНИМИ;
"П" - ПРАЦЕЛЮБНИМИ;
"І" - ІТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ;
"Х" - ХІМІКАМИ
Я бажаю вам УСПІХУ в процесі пізнання!
Вправа «Мозкова атака». Учні називають галузі застосування кисню та води.
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.
Технологія кооперативного навчання «Спільний проект».
Об’єднуємо учнів в 4 робочих групи та одну експертну.
Користуючись підручником (параграф 2), роздатковим матеріалом (див. «Додаток»), учні пригадують матеріал курсу «Хімія – 7» по заданим питанням та оформляють матеріал на аркушах паперу (ватмані тощо).
Слайд 7.
Групи опрацьовують питання:
1 група. Фізичні властивості кисню та води.
2 група. Добування кисню. Реакція розкладу.
3 група. Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення.
4 група. Хімічні властивості води.
5 група – Експертна. Опрацьовує весь матеріал.
По завершенні роботи доповідач від кожної групи звітує та представляє матеріал. Експерти рецензують та доповнюють проекти.
Тести.
.
Завдання.
Заповніть пропуски в тексті: