Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.

Про матеріал
Повторити вивчені відомості про прості й складні речовини на прикладі кисню і води, удосконалювати навички складання хімічних формул і рівнянь. Розвиваюча. Формувати стійкий пізнавальний інтерес до вивчення хімії. Виховна. Виховувати повагу до наукових надбань людства. Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя.
Перегляд файлу

Урок 2

 

Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.

 

Мета. Навчальна. Повторити вивчені відомості про прості й складні речовини на прикладі кисню і води, удосконалювати навички складання хімічних формул і рівнянь.

Розвиваюча. Формувати стійкий пізнавальний інтерес до вивчення хімії.

Виховна. Виховувати повагу до наукових надбань людства.

Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя.

 

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, роздатковий матеріал.

 

Тип уроку: Узагальнення й систематизації знань

 

 Методи навчання:

в рамках пояснювально-ілюстративного: бесіда.

в рамках частково-пошукового: фронтальна робота з періодичною системою, робота з текстом підручника, роздатковим матеріалом; виконання завдань, вправ;

в рамках репродуктивного: вправи за зразком.

 

Методи контролю: фронтальна бесіда, розв’язування завдань біля дошки.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

Сьогодні нас чекає напружена і цікава робота. Подаруйте одне одному посмішку, а я бажаю кожному із вас, щоб на цьому уроці ви були...

"У" - УВАЖНИМИ;

"С" - СПОКІЙНИМИ;

"П" - ПРАЦЕЛЮБНИМИ;

"І" - ІТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ;

"Х" - ХІМІКАМИ

Я бажаю вам УСПІХУ в процесі пізнання!

  1.       Мотивація навчальної діяльності школярів.

Вправа «Мозкова атака». Учні називають галузі застосування кисню та води.

  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.

 

  1.       Узагальнення окремих фактів, подій, явищ.

Технологія кооперативного навчання «Спільний проект».

Об’єднуємо учнів в 4 робочих групи та одну експертну.

Користуючись підручником (параграф 2), роздатковим матеріалом (див. «Додаток»), учні пригадують матеріал курсу «Хімія – 7» по заданим питанням та оформляють матеріал на аркушах паперу (ватмані тощо).

Слайд 7.

Групи опрацьовують питання:

1 група. Фізичні властивості кисню та води.

2 група. Добування кисню. Реакція розкладу.

3 група. Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення.

4 група. Хімічні властивості води.

5 група – Експертна. Опрацьовує весь матеріал.

 

  1. Повторення й узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань.

По завершенні роботи доповідач від кожної групи звітує та представляє матеріал. Експерти рецензують та доповнюють проекти.

 

  1. Повторення й систематизація основних теоретичних положень і провідних ідей науки.

Тести.

.

  1. Виберіть правильні твердження:
  1. Кисень – безбарвний газ.
  2. На повітрі всі речовини горять краще, ніж у кисні.
  3. Кисень важчий за повітря.
  4. Молекула кисню складається з 2 атомів Оксигену.
  1. 1, 2, 3
  2. 1, 2, 4
  3. 2, 3, 4
  4. 1, 3, 4
  1. Оксидами є сполуки:
  1. NO
  2. NaOH
  3. CaH2
  4. Al2O3
  1. 1, 2
  2. 2, 3
  3. 3, 4
  4. 1, 4
  1. Реакціями сполучення є:
  1. C+O2=CO2
  2. 2HgO=2Hg+O2
  3. Fe+S=FeS
  4. 2NH3=N2+3H2
  1. 1, 2
  2. 2, 3
  3. 1, 3
  4. 3, 4
  1. Реакціями розкладу є:
  1. S+O2=SO2
  2. 2Ag2O=4Ag+O2
  3. 2K+S=K2S
  4. 2NO=N2+O2
  1. 2, 4
  2. 2, 3
  3. 1, 2
  4. 1, 4
  1. Згідно з рівнянням реакції  3Fe+2O2=Fe3O4 атоми Феруму й Оксигену вступають в реакцію  у відношенні:
  1. 3:4
  2. 3:2
  3. 1:3
  4. 2:1
  1. Рівняння реакції  буде правильним, якщо коефіцієнт перед формулою кисню дорівнюватиме 4FeS2+__O2=2Fe2O3+8SO2:
  1. 6
  2. 7
  3. 10
  4. 11

Завдання.

  1.                    Перетворіть наведені схеми на рівняння реакцій та вкажіть, які з них відносять до реакцій розкладу бо сполучення:
  1. C+O2=
  2. H2+O2=
  3. CaO+H2O=
  4. H2O2=
  5. K2O+H2O=
  6. SO3+H2O=
  1.                    Перетворіть наведені схеми на рівняння реакцій:
  1. H2S+O2 =
  2. C2H4+O2=
  3. ZnS+O2=
  1.               Напишіть рівняння реакцій за допомогою яких можна здійснити такі перетворення:
  1. LiLi2OLiOH
  2. Вуглецькарбон(IV)оксидкарбонатна кислота

 

 

  1. Підсумки уроку.

 

Заповніть пропуски в тексті:

  1. За звичайних умов, кисень – газ без ________, _________ та __________.
  2. Для добування кисню в лабораторії використовують ________  ________.
  3. Реакції __________ - це реакції у яких з однієї складної речовини утворюється __________ інших речовин.
  4. Під час взаємодії простих речовин з киснем утворюється __________.
  5. Реакції сполучення – це реакції, у яких із _________ простих або складних речовин утворюється _________   _________ речовина.
  6. Кислотні оксиди, реагуючи з водою, утворюють _________.
  7. Якщо основний оксид реагує з водою, то утворюється _________.
  1. Домашнє завдання.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
15 лютого
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку