Круглий стіл для учнів – батьків - вчителів
«Протидія булінгу в дитячому середовищі»
Мета: ознайомити з поняттям булінгу, його видами та проявами, розвивати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, толерантного спілкування, формувати негативне ставлення до булінгу (неприпустимість проявів булінгу в дитячому середовищі)
Хід проведення:
Психолог звертається до учасників: « Нам подобається, коли нас люблять, поводяться з нами чемно, звертаються до нас на ім’я, особливо на лагідне. А які відчуття у вас виникають, коли вас або когось з вашого оточення називають на прізвисько, принижують ?»
Запитання для обговорення:
- Чи спостерігали ви таку ситуацію, коли в дитячому колективі «обирається» дитина (так звана «біла ворона»), яка відрізняється від інших або зовнішнім виглядом, або розумовими здібностями, або поведінкою і цю дитину постійно зневажають та застосовують до неї прізвиська, штовхають, чіпляються , псують особисті речі та інше?
- Які відчуття у вас викликає така ситуація?
- Як ви вважаєте почуває себе дитина, яку «обрали «білою вороною»?
Психолог пояснює, що обговорена ситуація називається булінгом. Обговорюються питання.
Запитання для обговорення:
-Які форми булінгу, на вашу думку, більш поширені серед дітей? Чому?
- Хто може потрапити в ситуацію булінгу, стати «білою вороною»?
-Хто , на вашу думку, може булінгувати (бути буліром)?
-Чому булінг вважається проявом насильства?
- Чи дотримується в ситуації булінгу найважливіший принцип прав людини/дитини «повага до особистості»?
-Які права дитини ще порушуються в ситуації булінгу?
- Чи порушуються в ситуації булінгу ще якісь правила?
Психолог об’єднує учасників в 3 групи: батьки, учні, вчителя.
Робота в групах (обговорити та виробати рекомендації для уникнення булінгу в дитячому середовищу).
Батьки
- «Правила дитячого колективу для уникнення булінгу»
Учні
.Куди/ до кого звертатися за допомогою в ситуації булінгу.
Педагоги
Поради як уникнути булінгу»
Ознайомлення учасників з напрацюваннями групи.
Фільм.
Психолог пропонує переглянути фрагмент фільму «Чучело» та дати відповідь на питання.
- Хто страждав від булінгу?
-Які види булінгу були показані ?
-Що таке фізичний булінг?
- Що таке психологічний булінг?
- Що таке кібербулінг?
- Хто такий булер/булі?
- До кого звернутися в ситуації булінгу?
- Які ви можете дати поради як справитися з булінгом?
-Які ви можете дати поради як уникнути булінгу
Прощання
«Оплески»
Мета: сприяти позитивному завершенню заняття.
Хід проведення: Психолог дякує учасникам за роботу та просить учасників подякувати один одному оплесками за активну участь під час заняття. Роздає інформаційні матеріали учасникам.