Стусани, побої, удушення. Обмеження пересування (коли люди закривають в квартирі, забороняють користуватися засобами зв’язку)Навмисне ненадання медичної допомоги. Фізичне насильство як покарання, коли дитину лупцюють ременем за непослух, лясають по сідницях. Ознаки фізичного насильства:
Примусовий статевий акт – згвалтування. Сексуальні домагання або харасмент, коли до людини торкаються. Маніпулювання та погрози для схиляння до сексу. Примушування до перегляду порнографії, актів онанізму, демонстрація статевого акту. Постійні пропозиції надсилання оголених фотокарток у месенджерах та показ своїх інтимних зон іншій людиніОзнаки сексуального насильства:
Постійна образлива критика, маніпулювання, контроль над життям жертви. Звинувачення, засудження, словесні образи, приниження Ігнорування як спосіб “покарання”Покарання та погрози покарання, погрози життю й здоров'ю, заборона висловлювати свою думку, вільно пересуватися поза домом та спілкуватися з близькими. Відмова спілкуватися, зняття з себе відповідальності, щоб змусити жертву почуватися винною, принизити їїІзолювання члена сім'ї від спілкування з друзями чи родиною, контроль над його/її спілкуванням через прочитання особистої пошти і повідомлень у соцмережах. Знецінення людини, цілковитий контроль над усіма сферами її життя. Ознаки психологічного насильства:
Позбавлення людини житла, їжі, одягу,іншого майна, коштів чи документів. Заборона працювати або навпаки примус працювати. Нав’язування місця роботи або навчання. Використання фінансової переваги. Обмеження права людини працювати чи здобувати освіту. Маніпуляції, погрози або шантаж щодо вибору місця роботи чи навчання. Ознаки економічного насильства:
ВИКОРИСТАННЯ ФІНАНСОВОЇПЕРЕВАГИВИКОРИСТАННЯ ПЕРЕВАГИУ СИЛІУМИСНА МАНІПУЛЯЦІЯМама Івана хоче щоб він став лікарем, але юнака цікавить дизайн відеоігор. Мама щодня влаштовує сварки й називає бажання хлопця дурницями, а останнім часом почала наголошувати, що не буде допомагати Івану грошима, якщо він піде вчитися на дизайнера.16-річна Анна силоміць зачиняє свого молодшого брата Михася в кімнаті щотижня, коли до неї приходять друзі. Вона робить це, щоб Михась не заважав їй проводити час здрузями. Марічка спілкується в Інстаграмі з хлопцем з паралельного класу. Він попросив її надіслати свої оголені фото. Дівчинавідмовила. Хлопець почав погрожувати, що розпустить плітки в школі, що в них, мовляв, був секс.
УМИСНІ ДІЇ, ЩОБ СПРИЧИНИТИШКОДУПОРУШЕННЯ ПРАВ ІНШОЇ ЛЮДИНИНастя й Микола — однокласники, вони зустрічаються. Останнім часом часто сваряться. Настя почала принижувати Миколу перед однокласниками, обзивати його, розпускатиплітки й казати, що вже знайшла собі іншого хлопця. Віктор і Анна вже більше року разом. Після того, як вони вступили до університету, почали рідше бачитися. Віктор запідозрив Аню в зраді. Адже в неї з’явилося багато нових друзів серед одногрупників. Він постійно зчиняє сварки, обзиває дівчину образливими словами, а коли Аня не бачить, перевіряє її особисту переписку з іншими в соціальнихмережах.
Використання переваги: фізичної, психологічної або фінансовоїУмисне й свідоме вчинення діяння. Вчинення діяння, щоб заподіяти шкоду (фізичну, психологічну або фінансову, наприклад, спеціально позбавити грошей)Дія порушує права людини: наприклад, принижує гідність людини, порушує право на таємницю листування чи телефонних розмов, порушує право на працю й відпочинок та інше. Основні ознаки насильства: