Інтерактивний захід з елементами тренінгу та арт-терапії на тему «ЛЮБЛЮ ЦЕЙ СВІТ»

Про матеріал
Інтерактивний захід з елементами тренінгу та арт-терапії на тему «ЛЮБЛЮ ЦЕЙ СВІТ» Інтерактивний захід з елементами тренінгу та арт-терапії на тему «ЛЮБЛЮ ЦЕЙ СВІТ» Мета: сприяти психічному і особистісному розвитку кожного учасника, формувати вміння працювати в команді, розвивати пізнавальні і творчі здібності, навички спілкування, сприяти розвитку творчої уяви. Пісня «Дитинства світ» Вступ В. Доброго дня,усім! Рада вітати вас на інтерактивному заході «Люблю цей світ», яке проходитиме у формі тренінгу. Що таке тренінг? Слово тренінг походить від англійського «to train», що означає навчати, тренувати. Тренінг – це водночас і цікаве спілкування, і захоплюючий процес пізнання себе та інших, і ефективна форма опанування знань, і спосіб формувань вмінь та навичок. Кожен тренінг має свої специфічні риси. І, перш за все, це правила, за якими ми будемо працювати. Правила: Доброзичливість Активність Посмішка Розуміння і терпіння(толерантність) Бути відкритим до нових знань і умінь «Я» + «Ти»= «Ми» Дотримуватись правила «піднятої руки» Дотримуватись відведеного часу Але спочатку ми трішки підсолодимо нашу зустріч. І якщо серед присутніх хтось у поганому настрої, то наступні дії допоможуть покращити його. Для цього асистенти запропонують кожному пригоститись цукеркою у кольоровій обгортці. Ви обираєте одну, яка вам найбільше сподобалась. (асистенти роздають цукерки). Тепер ми з вами утворимо групи для командної співпраці. Біля кожного стола є кольорові прапорці. По кольору обгортки вашої цукерки створіть групи (червоний прапорець – учасники із червоними обгортками,і т. д.). В. Ось тепер ми з вами вже готові для активної та цікавої співпраці. І почнемо ми її і з наших сподівань. Ви бачите перед собою плакат із безмежним небесним простором – спокійним, лагідним, мирним. Я пропоную вам обсипати його зірками своїх очікувань(які знання, навички, вміння чи настрій очікуєте отримати). Для цього ви порадитись у групі і підготуєте разом 5 зірочок, на яких напишете свої очікування. Приступаєте до виконання завдання і пам’ятайте про правила групового спілкування. Коли завдання виконано, 5 представників з кожної групи виходять до «небесного простору» і чіпляють зірки із написами, коментуючи їх. Основна частина. Тема нашого заходу «Люблю цей світ» В. Чудово, що у кожного з нас є свої очікування, власні мрії, надії, сподівання. Цілком природньо, що у кожної людини є свій власний світогляд. Кожну річ вона бачить по-своєму, так би мовити, зі свого кута зору. Тому для кожної людини існує тільки один єдиний, особливий світ. На жаль, цей світ далеко не завжди відповідає тому, в якому нам доводиться жити. Щодня кожен з нас стикається з купою різних протиріч, наприклад, добро і зло, любов і ненависть, життя і смерть, а також – світ реальний і світ вигаданий. Але що значить реальний і вигаданий світ, і в якому з них все-таки краще залишатися? Більшість з нас в змозі уявити світ, в якому, подібно казці, живуть принцеси і принци, де все оточено любов’ю і все дихає свободою, де завжди затишно, тепло, багато друзів, які завжди тебе підтримають і зрозуміють, де немає місця заздрості, злу і зрадництву. Світ, в якому кожен з нас буде відчувати себе щасливим і комусь потрібним. Реальний світ не може бути таким щасливим і веселим, не може обходитися без смутку і сліз. У реальному світі багато несправедливості, хвороб та інших, більш дрібних неприємностей, з якими ми стикаємося на кожному кроці. Але чого б коштували наші радості і досягнення, якби вони не діставалися нам такою дорогою ціною? Напевно, тому наш світ і побудований на протиріччях, які дають нам відчути всю цінність того, до чого ми прагнемо і чого ми домагаємося. Тим більше, що відчуття навколишнього світу, в першу чергу, залежить від нас самих. Той світ, який людина собі уявляє і який хоче побачити, формує внутрішній стан її душі. Якщо душа людини співає, то і життя для нього прекрасне, і їй більше нічого не потрібно для того, щоб відчувати себе щасливою людиною. Звичайно, було б чудово, якби люди навчилися бачити у всьому тільки хороше, навчилися прощати, поступатися і співчувати один одному, якби люди розуміли, що цей світ залежить від кожного з них, від їхнього бажання, завзятості та прагнення до самовдосконалення та самореалізації. Людство вже близько до цього, але йому постійно щось заважає. Щось заважає людям відкрити в собі ці якості. Можливо, вони занадто глибоко в нас заховані, що заважає нам робити те, чим інші могли б пишатися і захоплюватися, за що інші могли б нас полюбити. У кожному з нас є той світ, про який ми і не здогадуємося, а часом, і не намагаємося знайти. І щоб не відбувалося зі мною, щоб не відбувалося навколо мене, я люблю цей світ таким, який він є. Я щаслива у цьому світі, і не важливо, чого в ньому більше, радості чи смутку, добра чи зла, але я його бачу добрим, чистим і світлим. Я дуже хочу, щоб у цьому світі жили тільки ті, хто чесний і щирий, хто не здатний навіть у думках на підлість, хто вміє тримати себе гідно і не піддається спокусам, ті, хто сильні духом і тілом. А ще я дуже хотіла б жити в світі, повному взаєморозуміння і любові, в світі без страху, ненависті і воєн, у світі без катастроф та природних катаклізмів. Я дуже сподіваюся, що такий світ коли-небудь вдасться побудувати, а поки я люблю цей світ! А яким ви бачите цей світ? Вправа-асоціація «Мій світ» Мета: Дати можливість учасникам знайти спільне бачення позитивних і негативних явищ. Завдання: Перед кожною групою є листок із написами «Світ,який я хочу бачити» і «Світ,який я не хочу бачити». До кожної букви слова «світ» доберіть якомога більше характеристик його у даному контексті. Я хочу бачити С- справедливий, стриманий, сучасний, сердечний,співчутливий В- веселий, вільний, відкритий, ввічливий, великодушний, винахідливий, відважний, витончений, вольовий І- інтересний, інтелігентний Т- тактовний, толерантний, творчий, товаристський Я не хочу бачити С- сумний, свавільний, сердитий, скупий, слабкий, страшний В- воєнний, вульгарний, впертий, відсталий І- інертний, імпульсивний Т- темний, тупий СЛОВА ДЛЯ ДОВІДОК Вульгарний- грубий, позбавлений смаку, духовності Імпульсивний- надзвичайно нервовий Інтелігентний- вихований, розвинений, освічений Стабільний- стійкий, незмінний На підготовку завдання групою дається 10 хв. Представник від групи аналізує виконане завдання. Потім вчитель визначає спільні для всіх груп характеристики, підкреслюючи їх. Обговорення: - Чи важко було виконувати це завдання? - Що, на вашу думку,полегшило виконання цього завдання? - Яку характеристику було важче підібрати – позитивну чи негативну? А зараз,я думаю, прийшов час розім’яти свої м’язи. Рухлива гра « Поміняйся місцем» Мета: активізувати фізичну діяльність дітей, розвивати увагу, сприяти позитивному настрою. Хід гри: По команді вчителя міняються місцями ті діти, які мають певні особливості , названі вчителем, в одязі чи зовнішньому вигляді учасника. По завершенні гри всі повертаються на свої місця у групи. Вч. Всі гарно активізували себе і тепер приступимо до виконання наступної вправи, яка називається «Оригінальне використання». Ми вже визначились, яким хочемо бачити цей світ, і саме ми , всі хто живе у ньому, творимо його, робимо таким, яким він є. А щоб зробити його цікавішим, яскравішим, потрібно бути творчими, креативними особистостями. Що ж таке креативність? (запитання до учасників) ІНФОРМАЦІЙНИЙ КУТОЧОК Креативність: що це таке? Існують слова, які можна почути часто-густо, проте дати їм точне визначення - непросте завдання. Коли хочуть підкреслити здатність людини до творчості, то говорять, що він володіє креативним мисленням. «Креативність» в перекладі з латинської означає «створення з нічого». Іноді як синонім вживається слово «творчість». Воно звучить не надто витончено, можливо, тому й мало прижилося в ужитку. Проте в ньому досить точно схоплена суть явища. Креативність дійсно має на увазі здатність до творчості. Це якість особистості, яке дозволяє більш глибоко дивитися на звичні речі. Творчість і креативність - не одне і те ж. Є нюанси, які розрізняють ці поняття. Творчість - це створення чогось принципово нового, нерідко того, що має художню цінність. Креативність - щось більш приземлене. Це не написання великих поем або ліпка грандіозних скульптур, а вміння знаходити раціональні рішення життєвих і ділових завдань. У творчості людина керується натхненням і максимально розкриває свою індивідуальність. Креативність ж має на увазі більш практичний ухил. Це творчість в певних рамках, які, однак, іноді необхідно розширити. Для цього і потрібно дивитися на знайомі явища під новим кутом. Людина з креативним мисленням - це великий вигадник. Він здатний подолати відсталість мислення, майстерно оперувати суперечливою інформацією і буквально з нічого генерувати нові ідеї. Це допомагає швидко вирішувати непрості питання. Щоб придумати оригінальний спосіб ведення документації або заварювання чаю, потрібно саме креативне мислення. Називати подібне творчістю - це занадто голосно. При цьому не можна принижувати креативність. Уміння творчо підходити до вирішення абсолютно будь-якої проблеми дуже важливо. Воно заслуговує не меншої поваги, ніж створення творів мистецтва. Людина з креативним мисленням не тільки вигадує щось незвичайне, але навіть сприймає повсякденну дійсність більш творчо. Безумовно, настільки важливе вміння вимагає постійного вдосконалення. Є кілька простих вправ на розвиток креативних здібностей. Під час прогулянки можна спробувати прочитати назви магазинів навпаки або переставити в них літери. Настрій моментально підніметься! Ще часто пропонується проробити такий досвід: взяти фломастер в ліву руку (лівшам - у праву), потім написати або намалювати щось. І не біда, якщо в перший раз вийдуть каракулі. Ще важливо постійно вчитися і дізнаватися щось нове. Зрозуміло, це не означає, що треба «захаращувати» свій мозок. Вправа «Оригінальне використання» Мета: Розкрити креативні здібності учасників, розвивати комунікативне спілкування, уяву та фантазію, тренувати якості творчого мислення(швидкість, оригінальність, гнучкість),акцентує увагу учасників на розподілі ролей у групі при вирішенні креативних завдань. Опис вправи: Вправа передбачає придумування якомога більшої кількості різноманітних принципово здійсненних способів оригінального використання звичайних предметів. 1)газета 2)бляшанка 3)пластикова пляшка 4)перегорілі лампочки 5)порвані колготки Вправа буде більш ефективною, коли учасники покажуть практично один із способів використання. Предмет вибирають наосліп. На виконання завдання дається 10-15 хв. Обговорення: Як розподілилися ролі у групі:хто висував ідеї, а хто їх втілював? Чи поводяться учасники у житті так само, як у цій вправі? Танцювальна арттерапія: Колективне виконання танцювальних рухів під музику Гра «Крізь кільце» Мета:координація спільних дій, згуртування, тренування впевненого поводження в ситуації. Хід гри: Учасники стоять в шерензі, взявшись за руки, крайньому дається гімнастичний обруч. Завдання: не розтискаючи рук, «просочитись» через кільце так, щоб воно виявилось в іншому кінці шеренги. Запитання для обговорення: Що допомагало виконанню вправи? Як діяли – за планом. Чи кожен діяв по своєму? В. У наступній вправі стануть у нагоді всі ці групові якості, про які ми тільки що згадали(згуртованість, підтримка, спланованість дій). Вправа «Малюємо казку» Зараз я пропоную вам вправу «Малюємо казку» (10 хв.) Мета. Розвивати вміння творчої уяви, інтуїції, систематизувати свої творчі ідеї; формувати комунікативні навички, вміння співпрацювати. Інструкція. Кожна група отримує маленькі геометричні фігурки. Якщо додати до них додаткові лінії, у вас вийдуть цікаві предмети або сюжетні малюнки. Завдання. Спробуйте придумати героїв та казку про них казку. Зробіть її повною і цікавою. На роботу у вас є 10 хвилин. Презентація груп (2 хв.) Обговорення: - Чи складно було виконувати цю вправу? Що заважало? В. А зараз я пропоную вам трішки розслабитись і відпочити. Рекламна пауза : танець «Калина» у виконанні учнів 2-б класу «Гра з прищепками» Мета:акцентувати увагу на важливості взаємодопомоги та взаємовиручки. Хід гри: Запрошуються по 2 учасники від кожної групи. Кожному ззаду, щоб він не бачив, чіпляється прищепка певного кольору. Не показуючи рухами, мімікою, не розмовляючи знайти групу із однаковими кольорами прищепок. Спостерігачі не підказують і підтримують тишину у залі. Запитання: Чим ви керувалися у цій грі? (взаємодопомога,взаємовиручка) Якби ви не допомагали один одному, чи отримали б бажаний результат? В. І на завершення – знову арт-терапія. Колаж «За що я люблю цей світ» Мета: розвивати оригінальність, гнучкість мислення, стимулювати творчу фантазію, сприяти згуртованості учасників. Інформація для довідок: Колаж – це один з варіантів арт терапевтичних методів, що полягає в наклеюванні на основу відмінних від неї матеріалів за кольором і формою. По завершенні колажу (15 хв.) один учасник від групи презентує творчу роботу. Музична фізкультхвилинка «Маленькі зірки». Заключна частина. Чи справдилися ваші очікування? Любімо цей світ за те, що він такий різнокольоровий, як веселка… любімо своїх батьків, які подарували життя, своїх друзів, за те що люблять і цінують нас такими, якими ми є , сонце, за те що воно світить і зігріває своїми промінчиками дощ, під яким можна просто безтурботно побігати, своє місто, за його чарівність, і загадковість, своїх кумирів, за те, що є на кого рівнятись, мрії, які допомагають нам жити, музику, за те, що створює мелодію для душі і серця, книги, які вчать жити і думати, сни, за те, що ми можемо втілити свої мрії, своїх ворогів, за е, що роблять нас сильнішими, сльози, за те що допомагають переживати важкі моменти, людей, які дарують світу свої усмішки,квіти, які роблять цей світ сповненим кольорів і запахів… Кожен з нас може принести свою часточку чогось нового у світ і разом ми створимо світ, який ми любимо. Вправа «Разом ми одна сім’я” Хід вправи: Всі учасники стають в коло і повторюють слова і рухи за вчителем. Разом ми одна сім’я Він,вона,і ти, і я Руку дай тому, хто зліва, Руку дай тому, хто з права Ми – одне велике коло Разом – ми одна сім’я. Пісня «Люблю цей світ» Пропонується неорганізована, вільна, творча співпраця з елементами арт-терапії. (малювання нетрадиційними техніками, карооке, навчання техніці оригамі)
Перегляд файлу

 

 

 

 

Інтерактивний захід з елементами тренінгу та арт-терапії на тему

C:\Users\Andriy\Desktop\Без-имени-1.jpg
«ЛЮБЛЮ ЦЕЙ СВІТ»

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивний захід з елементами тренінгу та арт-терапії на тему

«ЛЮБЛЮ ЦЕЙ СВІТ»

 

Мета: сприяти психічному і особистісному розвитку кожного учасника, формувати вміння працювати в команді, розвивати пізнавальні і творчі здібності, навички  спілкування, сприяти розвитку творчої уяви.

 

Пісня «Дитинства світ»

Вступ

В. Доброго дня,усім! Рада вітати вас на інтерактивному заході «Люблю цей світ», яке проходитиме у формі тренінгу.

Що таке тренінг?

Слово тренінг походить від англійського «to train», що означає навчати, тренувати. Тренінг – це водночас і цікаве спілкування, і захоплюючий процес пізнання себе та інших, і ефективна форма опанування знань, і спосіб формувань вмінь та навичок.

Кожен тренінг має свої специфічні риси. І, перш за все, це правила, за якими ми будемо працювати.

 

Правила:

Доброзичливість

Активність

Посмішка

Розуміння і терпіння(толерантність)

Бути відкритим до нових знань і умінь

«Я» + «Ти»=  «Ми»

Дотримуватись правила «піднятої руки»

Дотримуватись відведеного часу

 

Але спочатку ми трішки підсолодимо нашу зустріч. І якщо серед присутніх хтось у поганому настрої, то наступні дії допоможуть покращити його. Для цього асистенти запропонують кожному пригоститись цукеркою у кольоровій обгортці. Ви обираєте одну, яка вам найбільше сподобалась. (асистенти роздають цукерки).

 

Тепер ми з вами утворимо групи для командної співпраці. Біля кожного стола є кольорові прапорці. По кольору обгортки вашої цукерки створіть групи (червоний прапорець – учасники із червоними обгортками,і т. д.).

 

В. Ось тепер ми  з вами вже готові для активної та цікавої співпраці. І почнемо ми її і з наших сподівань. Ви бачите перед собою плакат із безмежним небесним простором – спокійним, лагідним, мирним. Я пропоную вам обсипати його зірками своїх очікувань(які знання, навички, вміння чи настрій очікуєте отримати). Для цього ви порадитись у групі і підготуєте разом 5 зірочок, на яких напишете свої очікування. Приступаєте до виконання завдання і пам’ятайте про правила групового спілкування.

Коли завдання виконано, 5 представників з кожної групи виходять до «небесного простору» і чіпляють зірки із написами, коментуючи їх.

 

Основна частина. Тема нашого заходу «Люблю цей світ»

В. Чудово, що у кожного з нас є свої очікування, власні мрії, надії, сподівання.  

Цілком природньо, що у кожної людини є свій власний світогляд. Кожну річ вона бачить по-своєму, так би мовити, зі свого кута зору. Тому для кожної людини існує тільки один єдиний, особливий світ. На жаль, цей світ далеко не завжди відповідає тому, в якому нам доводиться жити.

Щодня кожен з нас стикається з купою різних протиріч, наприклад, добро і зло, любов і ненависть, життя і смерть, а також – світ реальний і світ вигаданий. Але що значить реальний і вигаданий світ, і в якому з них все-таки краще залишатися?

Більшість з нас в змозі уявити світ, в якому, подібно казці, живуть принцеси і принци, де все оточено любов’ю і все дихає свободою, де завжди затишно, тепло, багато друзів, які завжди тебе підтримають і зрозуміють, де немає місця заздрості, злу і зрадництву. Світ, в якому кожен з нас буде відчувати себе щасливим і комусь потрібним.

Реальний світ не може бути таким щасливим і веселим, не може обходитися без смутку і сліз. У реальному світі багато несправедливості, хвороб та інших, більш дрібних неприємностей, з якими ми стикаємося на кожному кроці. Але чого б коштували наші радості і досягнення, якби вони не діставалися нам такою дорогою ціною? Напевно, тому наш світ і побудований на протиріччях, які дають нам відчути всю цінність того, до чого ми прагнемо і чого ми домагаємося. Тим більше, що відчуття навколишнього світу, в першу чергу, залежить від нас самих.

Той світ, який людина собі уявляє і який хоче побачити, формує внутрішній стан її душі. Якщо душа людини співає, то і життя для нього прекрасне, і їй більше нічого не потрібно для того, щоб відчувати себе щасливою людиною. Звичайно, було б чудово, якби люди навчилися бачити у всьому тільки хороше, навчилися прощати, поступатися і співчувати один одному, якби люди розуміли, що цей світ залежить від кожного з них, від їхнього бажання, завзятості та прагнення до самовдосконалення та самореалізації. Людство вже близько до цього, але йому постійно щось заважає. Щось заважає людям відкрити в собі ці якості. Можливо, вони занадто глибоко в нас заховані, що заважає нам робити те, чим інші могли б пишатися і захоплюватися, за що інші могли б нас полюбити.

У кожному з нас є той світ, про який ми і не здогадуємося, а часом, і не намагаємося знайти. І щоб не відбувалося зі мною, щоб не відбувалося навколо мене, я люблю цей світ таким, який він є. Я щаслива у цьому світі, і не важливо, чого в ньому більше, радості чи смутку, добра чи зла, але я його бачу добрим, чистим і світлим.

Я дуже хочу, щоб у цьому світі жили тільки ті, хто чесний і щирий, хто не здатний навіть у думках на підлість, хто вміє тримати себе гідно і не піддається спокусам, ті, хто сильні духом і тілом. А ще я дуже хотіла б жити в світі, повному взаєморозуміння і любові, в світі без страху, ненависті і воєн, у світі без катастроф та природних катаклізмів. Я дуже сподіваюся, що такий світ коли-небудь вдасться побудувати, а поки я люблю цей світ!

А яким ви бачите цей світ?

 

Вправа-асоціація «Мій світ»

Мета: Дати можливість учасникам  знайти спільне бачення  позитивних і негативних явищ.

Завдання: Перед кожною групою є листок із написами «Світ,який я хочу бачити» і «Світ,який я не хочу бачити». До кожної букви слова «світ» доберіть якомога більше характеристик його у даному контексті.

Я хочу бачити  С- справедливий, стриманий, сучасний, сердечний,співчутливий

                           В- веселий, вільний, відкритий, ввічливий, великодушний,                                

                                винахідливий, відважний, витончений, вольовий

                            І- інтересний, інтелігентний

                            Т- тактовний, толерантний, творчий, товаристський

 

Я не хочу бачити  С- сумний, свавільний, сердитий, скупий, слабкий, страшний

                                В- воєнний, вульгарний, впертий, відсталий

                                 І- інертний, імпульсивний

                                 Т- темний, тупий

 

СЛОВА ДЛЯ ДОВІДОК

Вульгарний- грубий, позбавлений смаку, духовності

Імпульсивний- надзвичайно нервовий

Інтелігентний- вихований, розвинений, освічений

Стабільний- стійкий, незмінний

На підготовку завдання групою дається 10 хв.

Представник від групи аналізує виконане завдання. Потім вчитель визначає  спільні для всіх груп  характеристики, підкреслюючи їх.

Обговорення:  - Чи важко було виконувати це завдання?

-         Що, на вашу думку,полегшило виконання цього завдання?

-         Яку характеристику було важче підібрати – позитивну чи негативну?

А зараз,я думаю, прийшов час  розім’яти свої  м’язи.

 

Рухлива гра « Поміняйся  місцем»

Мета: активізувати фізичну діяльність дітей, розвивати увагу, сприяти  позитивному настрою.

Хід гри: По команді вчителя міняються місцями ті діти, які мають певні особливості , названі вчителем, в одязі чи зовнішньому вигляді учасника.

По завершенні гри всі повертаються на свої місця у групи.

Вч. Всі гарно активізували себе і тепер приступимо до виконання наступної вправи, яка називається «Оригінальне використання».

Ми вже визначились, яким хочемо бачити цей світ, і саме ми , всі хто живе у ньому, творимо його, робимо  таким, яким він є. А щоб зробити його цікавішим, яскравішим, потрібно бути  творчими, креативними  особистостями.

Що ж таке креативність? (запитання до учасників)

 

 

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ КУТОЧОК

 

Креативність: що це таке? Існують слова, які можна почути часто-густо, проте дати їм точне визначення - непросте завдання. Коли хочуть підкреслити здатність людини до творчості, то говорять, що він володіє креативним мисленням. «Креативність» в перекладі з латинської означає «створення з нічого». Іноді як синонім вживається слово «творчість». Воно звучить не надто витончено, можливо, тому й мало прижилося в ужитку. Проте в ньому досить точно схоплена суть явища. Креативність дійсно має на увазі здатність до творчості. Це якість особистості, яке дозволяє більш глибоко дивитися на звичні речі. Творчість і креативність - не одне і те ж. Є нюанси, які розрізняють ці поняття. Творчість - це створення чогось принципово нового, нерідко того, що має художню цінність. Креативність - щось більш приземлене. Це не написання великих поем або ліпка грандіозних скульптур, а вміння знаходити раціональні рішення життєвих і ділових завдань. У творчості людина керується натхненням і максимально розкриває свою індивідуальність. Креативність ж має на увазі більш практичний ухил. Це творчість в певних рамках, які, однак, іноді необхідно розширити. Для цього і потрібно дивитися на знайомі явища під новим кутом. Людина з креативним мисленням - це великий вигадник. Він здатний подолати відсталість мислення, майстерно оперувати суперечливою інформацією і буквально з нічого генерувати нові ідеї. Це допомагає швидко вирішувати непрості питання. Щоб придумати оригінальний спосіб ведення документації або заварювання чаю, потрібно саме креативне мислення. Називати подібне творчістю - це занадто голосно. При цьому не можна принижувати креативність. Уміння творчо підходити до вирішення абсолютно будь-якої проблеми дуже важливо. Воно заслуговує не меншої поваги, ніж створення творів мистецтва. Людина з креативним мисленням не тільки вигадує щось незвичайне, але навіть сприймає повсякденну дійсність більш творчо. Безумовно, настільки важливе вміння вимагає постійного вдосконалення. Є кілька простих вправ на розвиток креативних здібностей. Під час прогулянки можна спробувати прочитати назви магазинів навпаки або переставити в них літери. Настрій моментально підніметься! Ще часто пропонується проробити такий досвід: взяти фломастер в ліву руку (лівшам - у праву), потім написати або намалювати щось. І не біда, якщо в перший раз вийдуть каракулі. Ще важливо постійно вчитися і дізнаватися щось нове. Зрозуміло, це не означає, що треба «захаращувати» свій мозок. 

 

Вправа «Оригінальне використання»

Мета: Розкрити креативні здібності учасників, розвивати комунікативне спілкування, уяву та фантазію, тренувати якості творчого мислення(швидкість, оригінальність, гнучкість),акцентує увагу учасників на розподілі ролей у групі при вирішенні креативних завдань.

Опис вправи: Вправа передбачає придумування якомога більшої кількості різноманітних принципово здійсненних способів оригінального використання звичайних предметів.

1)газета

2)бляшанка

3)пластикова пляшка

4)перегорілі лампочки

5)порвані колготки

Вправа буде більш ефективною, коли учасники покажуть практично один із способів використання. Предмет вибирають наосліп. На виконання завдання дається 10-15 хв.

Обговорення: Як розподілилися ролі у групі:хто висував ідеї, а хто їх втілював?

Чи поводяться учасники у житті так само, як у цій вправі?

Танцювальна  арттерапія: Колективне виконання танцювальних рухів під музику

 

Гра «Крізь кільце»

 

Мета:координація спільних дій, згуртування, тренування впевненого поводження в ситуації.

Хід гри: Учасники стоять в шерензі, взявшись за руки, крайньому дається гімнастичний обруч. Завдання: не розтискаючи рук, «просочитись» через кільце так, щоб воно виявилось в іншому кінці шеренги.

 Запитання для обговорення: Що допомагало виконанню вправи?

Як діяли – за планом. Чи кожен діяв по своєму?

В.  У наступній вправі стануть у нагоді всі ці групові якості, про які ми тільки що згадали(згуртованість, підтримка, спланованість дій).

Вправа  «Малюємо казку»

Зараз я пропоную вам вправу «Малюємо казку» (10 хв.)

Мета. Розвивати вміння творчої уяви, інтуїції, систематизувати свої творчі ідеї; формувати комунікативні навички, вміння співпрацювати.

Інструкція. Кожна група отримує маленькі геометричні фігурки. Якщо додати до них додаткові лінії, у вас вийдуть цікаві предмети або сюжетні малюнки.

Завдання. Спробуйте придумати  героїв та казку про них казку. Зробіть її повною і цікавою. На роботу у вас є 10 хвилин.

Презентація груп (2 хв.)

Обговорення:  - Чи складно було виконувати цю вправу? Що заважало?

В. А зараз я пропоную вам трішки розслабитись і відпочити.

Рекламна пауза : танець «Калина» у виконанні учнів 2-б класу

«Гра з прищепками»

Мета:акцентувати увагу на важливості взаємодопомоги та взаємовиручки.

Хід гри: Запрошуються по 2 учасники від кожної групи. Кожному  ззаду, щоб він не бачив, чіпляється прищепка певного кольору. Не показуючи рухами, мімікою, не розмовляючи знайти групу із однаковими кольорами прищепок.

Спостерігачі не підказують і підтримують тишину у залі.

Запитання: Чим ви керувалися у цій грі? (взаємодопомога,взаємовиручка)

                     Якби ви не допомагали один одному, чи отримали б бажаний 

                      результат?

В. І на завершення – знову арт-терапія.  Колаж  «За  що я люблю цей світ»

Мета: розвивати оригінальність, гнучкість мислення, стимулювати творчу фантазію, сприяти згуртованості учасників.

Інформація для довідок: Колаж – це один з варіантів арт терапевтичних методів, що полягає в наклеюванні на основу відмінних від неї матеріалів за кольором і формою.

По завершенні  колажу (15 хв.) один учасник від групи презентує творчу роботу.

Музична фізкультхвилинка «Маленькі зірки».

Заключна частина.

Чи справдилися ваші очікування?

     Любімо цей світ за те, що він такий різнокольоровий, як веселка… любімо  своїх батьків, які подарували  життя, своїх друзів, за те що люблять і цінують нас такими, якими ми є ,  сонце, за те що воно світить і зігріває своїми промінчиками дощ, під яким можна просто безтурботно побігати,  своє місто, за його чарівність, і загадковість,  своїх кумирів, за те, що є на кого рівнятись,  мрії, які допомагають нам жити,  музику, за те, що створює мелодію для душі і серця, книги, які вчать жити і думати, сни, за те, що ми можемо втілити свої мрії, своїх ворогів, за е, що роблять нас сильнішими, сльози, за те що допомагають переживати важкі моменти, людей, які дарують світу свої усмішки,квіти, які роблять цей світ сповненим кольорів і запахів…

Кожен з нас може принести свою часточку чогось нового у світ і разом ми створимо світ, який ми любимо.

 

Вправа «Разом ми одна сім’я”

Хід вправи: Всі учасники стають в коло і повторюють слова і рухи за вчителем.

Разом ми одна сім’я

Він,вона,і ти, і я

Руку дай тому, хто зліва,

Руку дай тому, хто з права

Ми – одне велике коло

Разом – ми одна сім’я.

 

Пісня «Люблю цей світ»

Пропонується неорганізована, вільна, творча співпраця з елементами арт-терапії.

  (малювання нетрадиційними техніками, карооке, навчання техніці оригамі) 

 

docx
Додав(-ла)
Хібеба Галина
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку