ПРОТОКОЛ
групової психологічної діагностики ______класу
Дата проведення:__________.
Мета діагностики: визначення мотивації до навчання у школі.
Психодіагностичний інструментарій: анкета для визначення шкільної мотивації (за О. Ануфрієв, С. Костроміна).
Характеристика вибірки:
Кількість учнів:__________
Дівчат ( %), хлопців ( %).
Вік від - до - років.
Результати обстеження:
Рівень мотивації |
Загальний відсоток |
Хлопці
|
Дівчата
|
||
І рівень (висока мотивація) |
|
|
% |
|
% |
ІІ рівень (хороша мотивація) |
|
|
% |
|
% |
ІІІ рівень (позитивне ставлення до школи) |
|
|
% |
|
% |
ІV рівень (низька мотивація) |
|
|
% |
|
% |
V рівень (негативне ставлення до школи) |
|
|
% |
|
% |
Висновки:
В результаті вивчення шкільної мотивації за методикою О.Ануфрієва і С.Костроміної були отримані наступні дані: загальний рівень шкільної мотивації в класі
_____________________________________________________________________________
І рівень шкільної мотивації виявлено в ____________% учнів.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Такі діти мають пізнавальний мотив, прагнуть найуспішніше виконувати вимоги, що висуває школа. Учні чітко дотримуються всіх указівок учителя, сумлінні й відповідальні, засмучуються через незадовільні оцінки.
ІІ рівень шкільної мотивації виявлено в ____________ % учнів.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Такі показники має більшість учнів, які успішно можуть упоратися з навчальною діяльністю. Ці діти виявляють меншу залежність від суворих вимог і норм. Подібний рівень мотивації є середньою нормою
ІІІ рівень мотивації виявлено у _______% учнів.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
У цих учнів позитивне ставлення до школи, але школа цікавить таких дітей здебільшого позаурочною діяльністю. Такі діти досить добре почуваються в школі, однак відвідують її переважно заради спілкування з друзями та вчителями. Їм подобається почуватися учнями, мати гарний портфель (рюкзак), ручки, зошити. Пізнавальні мотиви в таких дітей сформовані меншою мірою, тому навчальний процес їх цікавить недостатньо.
IV рівень шкільної мотивації виявлено в _______% учнів
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Такі діти мають низьку шкільну мотивацію. Ці діти відвідують школу неохоче, пропускають заняття. На уроках часто займаються сторонніми справами, граються, бешкетують. Зазнають серйозних труднощів у навчальній діяльності. Нестійко адаптуються до навчання.
V рівень шкільної мотивації виявлено в _______% учнів
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
У таких діток негативне ставлення до школи, шкільна дезадаптація. Такі діти зазнають серйозних труднощів у навчанні: вони не здатні впоратися з навчальною діяльністю, мають проблеми у спілкуванні з однокласниками, у взаєминах з учителем. Вони досить часто сприймають школу як вороже середовище, перебування в якому є для них нестерпним. Також такі учні можуть поводитися агресивно, відмовлятися від виконання завдань, дотримання певних норм і правил. Часто такі школярі страждають на нервово-психічні порушення.
Найпоширенішими причинами низького рівня мотивації є:
рухова розгальмованість);
Рекомендації:
1.Класному керівнику:
- сприяти формуванню ставлення до себе, як до школяра, мотивувати високу навчальну активність;
- працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
- пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення);
- уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
2. Вчителям, які викладають у 5-их класах:
- забезпечуйте систематичне повторення;
- уникайте перевантаження дітей;.
- заохочуйте і знаходьте шляхи підвищення мотивації до навчання у слабких учнів;
- пам’ятайте, що немає позитивних чи негативних учнів, є бажання знайти конструктивний підхід до взаємодії;
- уникайте критики учня при свідках, не порівнюйте роботу з роботами інших учнів ( краще порівнюйте з попередніми роботами).
2.Практичному психологу:
- продовжувати здійснювати супровід п’ятикласників ;
- проводити розвивальну, корекційну, просвітницьку роботу;
- проводити консультативну та просвітницьку роботу з батьками, надати рекомендації щодо того, як краще підтримувати дітей в період адаптації.