ПРОТОКОЛ
групової психологічної діагностики ______класу
Дата проведення:__________.
Мета діагностики: виявлення деяких недоліків та вад особистісного розвитку.
Психодіагностичний інструментарій: опитувальник вад особистісного розвитку (ДВОР) З. Карпенко
Характеристика вибірки:
Кількість учнів:__________
Дівчат ( %), хлопців ( %).
Вік від - до - років.
Результати обстеження:
Відповідно анкетних даних, __________% дітей не мають виражених недоліків особистісного розвитку. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
В інших дітей класу виражені наступні недоліки:
Вади особистісного розвитку |
Загальний показник |
Хлопчики |
Дівчатка |
|||
К-ть учнів |
% |
К-ть учнів
|
% |
К-ть учнів
|
% |
|
1.Тривожність |
|
|
|
|
|
|
2.Імпульсивність |
|
|
|
|
|
|
3.Агресивність |
|
|
|
|
|
|
4.Схильність до нечесної поведінки |
|
|
|
|
|
|
5.Асоціальність |
|
|
|
|
|
|
6.Замкнутість |
|
|
|
|
|
|
7.Невпевненість в собі |
|
|
|
|
|
|
8.Екстернальність |
|
|
|
|
|
|
9.Естетична нечутливість |
|
|
|
|
|
|
Висновки:
1.Тривога — емоційний стан, що виникає в ситуаціях невизначеності й небезпеки й проявляється в очікуванні несприятливого розвитку подій. Уроджена або набута схильність дитини легко впадати у стан тривоги свідчить про тривожність як рису характеру, що проявляється в емоційній рухливості, легкості «спалахування» емоцій, остраху спілкуватися з малознайомими людьми, плаксивості тощо. У таких дітей часто виникає страх перед іспитом, контрольною, вчителем. У них рано формується почуття обов'язку і відповідальності, тому вони платять самовіддачею тому, хто поважає їхнє людську гідність і захищає від нахабності. За результатами опитування такими рисами можуть володіти
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Імпульсивність — особливість поводження людини, що проявляється в схильності діяти за першим спонуканням. Такі діти нестримані, піддаються ситуативному емоційному пориву, не зважають на інтереси інших людей. Через свій егоцентризм дитина піклується насамперед про власні інтереси, однак ступінь імпульсивності у різних дітей неоднаковий. Значне емоційне розгальмування спричиняє труднощі у вихованні.Такі діти нетерплячі, не можуть чекати, легко ображаються, дратівливі, емоційно нестримані. Легко відволікаються, легковажні, безвідповідальні. їм не вдається тривала монотонна робота, часто необхідні зміни й нові враження. Відповідно дослідження, це такі учні:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Агресивність характеризується поведінкою, спрямованою на завдавання фізичної або психологічної шкоди іншим людям і супроводжується емоційними станами гніву, ворожості, ненависті та ін. Такі діти вперті, забіякуваті, намагаються суперечити, відмовляються від загальноприйнятих форм роботи і поведінки. їм властиві приступи гніву, злості, роздратування. Вони прагнуть скривдити, принизити, осміяти. Владні, егоцентричні, завжди наполягають на своєму, не вміють зрозуміти інтереси інших. В основному самовпевнені, із завищеною самооцінкою. Такі риси, ймовірно, присутні в:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.Схильність до нечесної поведінки (нечесність) — передбачає брехню, тобто свідоме утвердження людиною неправди або заперечення того, що відповідає дійсності.Мотиви виникнення брехні: уникання покарання; прагнення добитися чогось, чого інакше не отримаєш; захист друзів від неприємностей; самозахист або захист іншої людини: прагнення завоювати визнання та інтерес інших людей; бажання не створювати незручну ситуацію; уникання сорому; захист особистого життя, захист своєї власності. Є у:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.Асоціальність — свідчення моральної неповноцінності, відсутності вищих соціальних почуттів, виявляється в ігноруванні етичних норм.Ознаки асоціальності: нехтування своїми обов’язками, невиконання обіцянок; прагнення до насолод і гострих відчуттів без обмежень і затримок; неприйняття критики, ворожість до людей, які прагнуть тримати дитину в соціально допустимих рамках; нестійкість бажань — від бурхливих афектів до нудьги, роздратованість, злість; крайній егоїзм, себелюбство, нескромність; застосування силових методів вирішення конфліктів; користолюбство. Мають схильність:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.Замкнутість — порушення особистісного розвитку, яке проявляється у відстороненні від товариства інших людей внаслідок ослаблення емоційного зв’язку з ними. Ознаки замкнутості: уникання товариства інших людей; сором’язливість; емоційна холодність; переважання пригніченого настрою; підозрілість; незадоволений вигляд; недовіра до людей. Відповідно дослідження, це такі учні:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.Невпевненість — переживання людиною своєї неспроможності досягти тих чи інших життєвих цілей, впоратися з певними завданнями внаслідок неадекватно заниженої самооцінки.Ознаки невпевненості: знижений життєвий тонус, песимізм, тривожність; почуття провини, самозвинувачення, каяття; покірність, смирення; намагання догодити; відчуженість, заляканість; сором’язливість; опущені плечі та тенденція до дрібного частого дихання. Такі риси, ймовірно, присутні в:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Екстернальність — схильність людини приписувати відповідальність за результати своєї діяльності зовнішнім силам (навколишньому середовищу, долі або випадку). Протилежна якість — інтернальність — схильність до відповідальності за свої дії як результати особистісного вибору. Ознаки екстернальності: невпевненість у власних силах; неврівноваженість, гостре емоційне реагування на обставини; прагнення відкласти реалізацію своїх намірів на невизначе— ний термін; тривожність, острах перед змінами; конформність — схильність змінювати свої погляди під впли-вом оцінок інших людей; агресивність, недоброзичливість.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Естетична нечутливість — якість особистості, що виявляється у відсутності емоційного відгуку у сприйманні об’єктів, яким притаманна естетична чи художня цінність.Ознаки естетичної нечутливості: надмірний раціоналізм, реалістичність мислення; пошук практичної користі; схильність діяти за шаблоном; бідна уява, слабко виражені творчі здібності; емоційна сухість, стриманість душевних поривів; прямолінійність суджень, безтактність, схильність до домінування.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Отже, вади особистісного розвитку мають такі учні:
Перевищення за шкалами «тривожність», «імпульсивність», «агресивність», свідчать про недостатній фізичний розвиток дитини
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Перевищення за шкалами «схильність до нечесної поведінки», «асоціальність» — про недостатній соціальний розвиток дитини;
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Перевищення у шкалах «замкнутість», «невпевненість» — про відхилення у особистісному розвитку дитини;
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високі показники за шкалами «екстернальність» та «естетична нечутливість» — свідчать про негармонійний духовний розвиток дитини.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рекомендації: