Протокол групової діагностики ДВОР

Про матеріал
ПРОТОКОЛ групової психологічної діагностики ______класу Дата проведення:__________. Мета діагностики: виявлення деяких недоліків та вад особистісного розвитку. Психодіагностичний інструментарій: опитувальник вад особистісного розвитку (ДВОР) З. Карпенко Характеристика вибірки: Кількість учнів:__________ Дівчат ( %), хлопців ( %). Вік від - до - років. Результати обстеження: Відповідно анкетних даних, __________% дітей не мають виражених недоліків особистісного розвитку. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ В інших дітей класу виражені наступні недоліки: Вади особистісного розвитку Загальний показник Хлопчики Дівчатка К-ть учнів % К-ть учнів % К-ть учнів % 1.Тривожність 2.Імпульсивність 3.Агресивність 4.Схильність до нечесної поведінки 5.Асоціальність 6.Замкнутість 7.Невпевненість в собі 8.Екстернальність 9.Естетична нечутливість Висновки: 1.Тривога — емоційний стан, що виникає в ситуаціях невизначеності й небезпеки й проявляється в очікуванні несприятливого розвитку подій. Уроджена або набута схильність дитини легко впадати у стан тривоги свідчить про тривожність як рису характеру, що проявляється в емоційній рухливості, легкості «спалахуван¬ня» емоцій, остраху спілкуватися з малознайомими людьми, плаксивості тощо. У таких дітей часто виникає страх перед іспитом, контрольною, вчителем. У них рано формується почут¬тя обов'язку і відповідальності, тому вони платять самовіддачею тому, хто поважає їхнє люд¬ську гідність і захищає від нахабності. За результатами опитування такими рисами можуть володіти __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2.Імпульсивність — особливість поводження людини, що проявляється в схильності діяти за першим спонуканням. Такі діти нестримані, піддаються ситуативному емоційному пори-ву, не зважають на інтереси інших людей. Через свій егоцентризм дитина піклується насам-перед про власні інтереси, однак ступінь імпуль¬сивності у різних дітей неоднаковий. Значне емоційне розгальмування спричиняє труднощі у вихованні.Такі діти нетерплячі, не можуть чекати, легко ображаються, дратівливі, емоційно нестри¬мані. Легко відволікаються, легковажні, безвідповідальні. їм не вдається тривала монотонна робота, часто необхідні зміни й нові враження. Відповідно дослідження, це такі учні: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 3.Агресивність характеризується поведінкою, спрямованою на завдавання фізичної або психологічної шкоди іншим людям і супроводжується емоційними станами гніву, ворожості, ненависті та ін. Такі діти вперті, забіякуваті, намагаються суперечити, відмовляються від загальноприй¬нятих форм роботи і поведінки. їм властиві приступи гніву, злості, роздратування. Вони праг¬нуть скривдити, принизити, осміяти. Владні, егоцентричні, завжди наполягають на своєму, не вміють зрозуміти інтереси інших. В основному самовпевнені, із завищеною самооцінкою. Такі риси, ймовірно, присутні в: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4.Схильність до нечесної поведінки (нечесність) — передбачає брехню, тобто свідоме утвердження людиною неправди або заперечення того, що відповідає дійсності.Мотиви виникнення брехні: уникання покарання; прагнення добитися чогось, чого інакше не отримаєш; захист друзів від неприємностей; самозахист або захист іншої людини: прагнення завоювати визнання та інтерес інших людей; бажання не створювати незручну ситуацію; уникання сорому; захист особистого життя, захист своєї власності. Є у: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 5.Асоціальність — свідчення моральної неповноцінності, відсутності вищих соціальних почуттів, виявляється в ігноруванні етичних норм.Ознаки асоціальності: нехтування своїми обов’язками, невиконання обіцянок; прагнення до насолод і гострих відчуттів без обмежень і затримок; неприйняття критики, ворожість до людей, які прагнуть тримати дитину в соціально допустимих рамках; нестійкість бажань — від бурхливих афектів до нудьги, роздратованість, злість; крайній егоїзм, себелюбство, нескромність; застосування силових методів вирішення конфліктів; користолюбство. Мають схильність: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 6.Замкнутість — порушення особистісного розвитку, яке проявляється у відстороненні від товариства інших людей внаслідок ослаблення емоційного зв’язку з ними. Ознаки замкнутості: уникання товариства інших людей; сором’язливість; емоційна холодність; переважання пригніченого настрою; підозрілість; незадоволений вигляд; недовіра до людей. Відповідно дослідження, це такі учні: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 7.Невпевненість — переживання людиною своєї неспроможності досягти тих чи інших життєвих цілей, впоратися з певними завданнями внаслідок неадекватно заниженої самооцінки.Ознаки невпевненості: знижений життєвий тонус, песимізм, тривожність; почуття провини, самозвинувачення, каяття; покірність, смирення; намагання догодити; відчуженість, заляканість; сором’язливість; опущені плечі та тенденція до дрібного частого дихання. Такі риси, ймовірно, присутні в: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 8. Екстернальність — схильність людини приписувати відповідальність за результати своєї діяльності зовнішнім силам (навколишньому середовищу, долі або випадку). Протилежна якість — інтернальність — схильність до відповідальності за свої дії як результати особистісного вибору. Ознаки екстернальності: невпевненість у власних силах; неврівноваженість, гостре емоційне реагування на обставини; прагнення відкласти реалізацію своїх намірів на невизначе— ний термін; тривожність, острах перед змінами; конформність — схильність змінювати свої погляди під впли-вом оцінок інших людей; агресивність, недоброзичливість. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 9.Естетична нечутливість — якість особистості, що виявляється у відсутності емоційного відгуку у сприйманні об’єктів, яким притаманна естетична чи художня цінність.Ознаки естетичної нечутливості: надмірний раціоналізм, реалістичність мислення; пошук практичної користі; схильність діяти за шаблоном; бідна уява, слабко виражені творчі здібності; емоційна сухість, стриманість душевних поривів; прямолінійність суджень, безтактність, схильність до домінування. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Отже, вади особистісного розвитку мають такі учні: Перевищення за шкалами «тривожність», «імпульсивність», «агресивність», свідчать про недостатній фізичний розвиток дитини __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Перевищення за шкалами «схильність до нечесної поведінки», «асоціальність» — про недостатній соціальний розвиток дитини; __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Перевищення у шкалах «замкнутість», «невпевненість» — про відхилення у особистісному розвитку дитини; ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Високі показники за шкалами «екстернальність» та «естетична нечутливість» — свідчать про негармонійний духовний розвиток дитини. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Рекомендації: 1. Постійно підбадьорювати, стимулювати, висловлювати впевненість в успіху, значних можливостях дитини. 2. Висловлюйте надію, що дитина може, якщо захоче, упоратися із собою, не буде поспішати, а спершу обміркує свої дії. 3. У спілкуванні з агресивними дітьми необхідно проявляти значну стриманість, тер-піння. Пам'ятайте, що маленькі забіяки, тероризуючи інших, самі страждають від власної впертості, гніву, дратівливості. 4. Тактовно і послідовно вчіть дитину самоконтролю, внутрішній зібра¬ності й витримці.Переключити активність агресивної дитини у конструктивне русло допоможе вивчення її інтересів та схильностей. 5. Проведіть бесіду на тему вихованих дітей і дорослих, котрим можна вірити, тому що вони поважають інших людей і не принижують себе нечесним по¬водженням. 6. Намагайтеся захопити роботою замкнутих дітей шляхом з'ясування й розвит¬ку задатків, схильностей. 7. Розвивайте потребу в досягненні успіху, підвищуйте самооцінку — це руйнує байдужність і підвищує рівень домагань, а отже, і якість роботи (навчання). 8. Проводити цикл профілактичних бесід і тренінгових заходів щодо формування здорового спо¬собу життя, особливо для дітей з екстернальністю. 9. Залучайте учнів з естетичною нечутливістю до творчої роботи, особливо до художньо-образної й предметно-перетворюючої діяльності.
Перегляд файлу

ПРОТОКОЛ

групової психологічної діагностики ______класу

Дата проведення:__________.

Мета діагностики: виявлення деяких недоліків та вад особистісного розвитку.

Психодіагностичний інструментарій: опитувальник вад особистісного розвитку (ДВОР) З. Карпенко

Характеристика вибірки:

Кількість учнів:__________

 Дівчат      (       %),  хлопців             (           %).

Вік від    - до      - років.

Результати обстеження:

 

Відповідно анкетних даних, __________% дітей не мають виражених недоліків особистісного розвитку. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

В інших дітей класу виражені наступні недоліки:

Вади особистісного розвитку

Загальний показник

Хлопчики

Дівчатка

К-ть учнів

%

К-ть учнів

 

%

К-ть учнів

 

%

1.Тривожність

 

 

 

 

 

 

2.Імпульсивність

 

 

 

 

 

 

3.Агресивність

 

 

 

 

 

 

4.Схильність до нечесної поведінки

 

 

 

 

 

 

5.Асоціальність

 

 

 

 

 

 

6.Замкнутість

 

 

 

 

 

 

7.Невпевненість в собі

 

 

 

 

 

 

8.Екстернальність

 

 

 

 

 

 

9.Естетична нечутливість

 

 

 

 

 

 

Висновки:

1.Тривога — емоційний стан, що виникає в ситуаціях невизначеності й небезпеки й проявляється в очікуванні несприятливого розвитку подій. Уроджена або набута схильність дитини легко впадати у стан тривоги свідчить про тривожність як рису характеру, що проявляється в емоційній рухливості, легкості «спалахуван­ня» емоцій, остраху спілкуватися з малознайомими людьми, плаксивості тощо. У таких дітей часто виникає страх перед іспитом, контрольною, вчителем. У них рано формується почут­тя обов'язку і відповідальності, тому вони платять самовіддачею тому, хто поважає їхнє люд­ську гідність і захищає від нахабності. За результатами опитування такими рисами можуть володіти

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Імпульсивність — особливість поводження людини, що проявляється в схильності діяти за першим спонуканням. Такі діти нестримані, піддаються ситуативному емоційному пори­ву, не зважають на інтереси інших людей. Через свій егоцентризм дитина піклується насам­перед про власні інтереси, однак ступінь імпуль­сивності у різних дітей неоднаковий. Значне емоційне розгальмування спричиняє труднощі у вихованні.Такі діти нетерплячі, не можуть чекати, легко ображаються, дратівливі, емоційно нестри­мані. Легко відволікаються, легковажні, безвідповідальні. їм не вдається тривала монотонна робота, часто необхідні зміни й нові враження. Відповідно дослідження, це такі учні:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Агресивність характеризується поведінкою, спрямованою на завдавання фізичної або психологічної шкоди іншим людям і супроводжується емоційними станами гніву, ворожості, ненависті та ін. Такі діти вперті, забіякуваті, намагаються суперечити, відмовляються від загальноприй­нятих форм роботи і поведінки. їм властиві приступи гніву, злості, роздратування. Вони праг­нуть скривдити, принизити, осміяти. Владні, егоцентричні, завжди наполягають на своєму, не вміють зрозуміти інтереси інших. В основному самовпевнені, із завищеною самооцінкою. Такі риси, ймовірно, присутні в:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.Схильність до нечесної поведінки (нечесність) — передбачає брехню, тобто свідоме утвердження людиною неправди або заперечення того, що відповідає дійсності.Мотиви виникнення брехні: уникання покарання; прагнення добитися чогось, чого інакше не отримаєш; захист друзів від неприємностей; самозахист або захист іншої людини: прагнення завоювати визнання та інтерес інших людей; бажання не створювати незручну ситуацію; уникання сорому; захист особистого життя, захист своєї власності. Є у:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5.Асоціальність — свідчення моральної неповноцінності, відсутності вищих соціальних почуттів, виявляється в ігноруванні етичних норм.Ознаки асоціальності: нехтування своїми обов’язками, невиконання обіцянок; прагнення до насолод і гострих відчуттів без обмежень і затримок; неприйняття критики, ворожість до людей, які прагнуть тримати дитину в соціально допустимих рамках; нестійкість бажань — від бурхливих афектів до нудьги, роздратованість, злість; крайній егоїзм, себелюбство, нескромність; застосування силових методів вирішення конфліктів; користолюбство. Мають схильність:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6.Замкнутість — порушення особистісного розвитку, яке проявляється у відстороненні від товариства інших людей внаслідок ослаблення емоційного зв’язку з ними. Ознаки замкнутості: уникання товариства інших людей; сором’язливість; емоційна холодність; переважання пригніченого настрою; підозрілість; незадоволений вигляд; недовіра до людей. Відповідно дослідження, це такі учні:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7.Невпевненість — переживання людиною своєї неспроможності досягти тих чи інших життєвих цілей, впоратися з певними завданнями внаслідок неадекватно заниженої самооцінки.Ознаки невпевненості: знижений життєвий тонус, песимізм, тривожність; почуття провини, самозвинувачення, каяття; покірність, смирення; намагання догодити; відчуженість, заляканість; сором’язливість; опущені плечі та тенденція до дрібного частого дихання. Такі риси, ймовірно, присутні в:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Екстернальність — схильність людини приписувати відповідальність за результати своєї діяльності зовнішнім силам (навколишньому середовищу, долі або випадку). Протилежна якість — інтернальність — схильність до відповідальності за свої дії як результати особистісного вибору. Ознаки екстернальності: невпевненість у власних силах; неврівноваженість, гостре емоційне реагування на обставини; прагнення відкласти реалізацію своїх намірів на невизначе— ний термін; тривожність, острах перед змінами; конформність — схильність змінювати свої погляди під впли-вом оцінок інших людей; агресивність, недоброзичливість.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9.Естетична нечутливість — якість особистості, що виявляється у відсутності емоційного відгуку у сприйманні об’єктів, яким притаманна естетична чи художня цінність.Ознаки естетичної нечутливості: надмірний раціоналізм, реалістичність мислення; пошук практичної користі; схильність діяти за шаблоном; бідна уява, слабко виражені творчі здібності; емоційна сухість, стриманість душевних поривів; прямолінійність суджень, безтактність, схильність до домінування.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Отже, вади особистісного розвитку мають такі учні:

Перевищення за шкалами «тривожність», «імпульсивність», «агресивність», свідчать про недостатній фізичний розвиток дитини

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Перевищення за шкалами «схильність до нечесної поведінки», «асоціальність» — про недостатній соціальний розвиток дитини;

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Перевищення у шкалах «замкнутість», «невпевненість» — про відхилення у особистісному розвитку дитини;

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Високі показники за шкалами «екстернальність» та «естетична нечутливість» — свідчать про негармонійний духовний розвиток дитини.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Рекомендації:

  1. Постійно підбадьорювати, стимулювати, висловлювати впевненість в успіху, значних можливостях дитини.
  2. Висловлюйте надію, що дитина може, якщо захоче, упоратися із собою, не буде поспішати, а спершу обміркує свої дії.
  3. У спілкуванні з агресивними дітьми необхідно проявляти значну стриманість, тер­піння. Пам'ятайте, що маленькі забіяки, тероризуючи інших, самі страждають від власної впертості, гніву, дратівливості.
  4. Тактовно і послідовно вчіть дитину самоконтролю, внутрішній зібра­ності й витримці.Переключити активність агресивної дитини у конструктивне русло допоможе вивчення її інтересів та схильностей.
  5. Проведіть бесіду на тему вихованих дітей і дорослих, котрим можна вірити, тому що вони поважають інших людей і не принижують себе нечесним по­водженням.
  6. Намагайтеся захопити роботою замкнутих дітей шляхом з'ясування й розвит­ку задатків, схильностей.
  7. Розвивайте потребу в досягненні успіху, підвищуйте самооцінку — це руйнує байдужність і підвищує рівень домагань, а отже, і якість роботи (навчання).
  8.  Проводити цикл профілактичних бесід і тренінгових заходів щодо формування здорового спо­собу життя, особливо для дітей з екстернальністю.
  9. Залучайте учнів з естетичною нечутливістю до творчої роботи, особливо до художньо-образної й предметно-перетворюючої діяльності.
doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 жовтня 2021
Переглядів
3920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку