Протокол педради жовтень 2017 року

Про матеріал

Тема. Формування різнобічно розвиненої гармонійної особистості вчителя і учня з високим рівнем творчого розвитку

1. Інформація про виконання рішень попередньої педради.

Інформація директора НВК Соляник Н.Г

2. Педагогічна - майстерність

2.1. Робота з обдарованими дітьми

Інформація ЗДНВР Коник О.Г.

2.2. Підготовка учнів до олімпіад та конкурсів.

Інформація ЗДНВР Коник О.Г.

3. Про стан харчування учнів та вихованців

Інформація ЗДНВР Колядинської Л.Г.

ЗДНВР Дубенчук Л.В.

4. Про організацію роботи з батьками

Інформація ЗДНВР Колядинську Л.Г. 5.«Самооцінка педагога. Її вплив на освітньо-виховний процес».

Інформація ЗДНВР Дубенчук Л.В.

6.Формування патріотичних почуттів у дітей

Інформація вихователя Сахно О.А.

Перегляд файлу

Куньєвський навчально – виховний комплекс

Ізюмської районної ради

Харківської області

 

                                                                  Протокол

                                                   засідання педагогічної ради

                                                             23 .10.2017 № 2

 

Голова: Н.Г.Соляник

Секретар: В.Ю.Руденко

Присутні: О.Г.. Коник, С.І. Несущенко, Л.В. Дубенчук , Н.М. Пономаренко, А.Г. Коник,                                                             

         Н.І. Мовчан,  Н.Ю.Дубчак, Г.М.Мовчан, С.М.Леміщенко, С.М Субота,

         В.О.Тимченко, Сахно О.А, Снегерьова О.А ., Телеик І.В.

 

Порядок денний:

Тема. Формування різнобічно розвиненої гармонійної особистості вчителя і учня з високим рівнем творчого розвитку

1. Інформація про виконання рішень попередньої педради.

                                                                     Інформація директора НВК Соляник Н.Г

 2. Педагогічна - майстерність

2.1. Робота з обдарованими дітьми                     

                                                                     Інформація ЗДНВР Коник О.Г.

2.2. Підготовка учнів до олімпіад та конкурсів.

                                                                                 Інформація ЗДНВР Коник О.Г.

3. Про стан харчування учнів та вихованців

                                                                                 Інформація ЗДНВР Колядинської Л.Г.

                                                                                                      ЗДНВР Дубенчук Л.В.

4. Про організацію роботи з батьками

                                                                                 Інформація ЗДНВР Колядинську Л.Г. 5.«Самооцінка педагога. Її вплив на освітньо-виховний процес».

                                                                                   Інформація ЗДНВР Дубенчук Л.В.

6.Формування патріотичних почуттів у дітей 

 

                                                                                   Інформація вихователя Сахно О.А.

 

1. СЛУХАЛИ: 

         Соляник Н.Г., директора НВК, яка  розповіла про виконання рішень попередньої педагогічної ради. Вона зазначила, що всі учні відвідують заняття, на всі пропуски є пояснювальні записки від батьків або довідки від лікаря. Пропусків без поважних причин нема. Всі діти мікрорайону охоплені дошкільною і шкільною освітою.

УХВАЛИЛИ:

1. Продовжити контролювати відвідування учнями і вихованцями закладу.

 

2. СЛУХАЛИ:

Коник О.Г., заступника директора з навчально – виховної роботи, про підготовка учнів до олімпіад та конкурсів.

Вона сказала, що  на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 02.08.2017 № 1112 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2017/2018 навчальному році», відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2011 за № 1318/20056 (із змінами), Правил проведення І, ІІ, ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у Харківській області, затверджених наказом Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації від 25.04.2012 № 241, зареєстрованих у Головному управлінні юстиції у Харківській області 14.06.2012 за № 42/1405, наказу Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 08.09.2017 № 260 “Про проведення І,ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у Харківській області у 2017/2018 навчальному році”, наказу відділу освіти Ізюмської РДА № 308 від 28.09.2017 року «Про проведення І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів в Ізюмському районі в 2017/2018 навчальному році» наказу по НВК від 02.10.2017 Про проведення І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів в Ізюмському районі в 2017/2018 навчальному році. Складений графік проведення  шкільних олімпіад, затверджено склад журі. Вчителі предметними були проведені олімпіади з 02.10. по 24.10 2017.

Вчителям предметникам слід активізувати роботу щодо участі учнів в Міжнародних конкурсах.

УХВАЛИЛИ:

2.1. Вчителям – предметникам:  Соляник Н.Г., С.М., Пономаренко .Н.М., Конику А.Г., Тимченко В.О.., Мован Г.М., Суботі С.М., Мовчан Н.І., Телеик І.В., Несущенко С.І здати протоколи проведення олімпіад, звіти про результати шкільних олімпіад та заявки на участь в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін подати заступнику директора НВК з навчально - виховної роботи Коник О.Г.

2.2. Заступнику директора з завчально – виховної роботи Коник О.Г. звіти про результати шкільних олімпіад та заявки на участь в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін  подати до відділу освіти методисту РМК Калаш Т.О

                                                   До 31.10. 2017

2.3. Вчителям предметникам  активізувати роботу щодо участі учнів в Міжнародних конкурсах у 2017/2018 н.р. 

 

3. СЛУХАЛИ:

Колядинську Л.Г., заступника директора з навчально – виховної роботи, яка повідомила, що на виконання Законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства» ,  Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про запровадження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», спільного наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2005 №242/329 «Про порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах»,  наказу відділу освіти Ізюмської РДА від 01.09.2017 №269 «Про харчування дітей в навчальних закладах району в 2017/2018 н.р., з метою належної  організації  повноцінного раціонального харчування, запобіганню харчових отруєнь, виконання санітарно – гігієнічних норм і правил, наказу по НВК від 01.09.2017року №138 «Про харчування учнів 1 – 10 класів у 2017/ 2018 навчальному році» в НВК організовано гаряче харчування, де безкоштовно харчуються учні 1 – 4 класів (16 учнів) та за батьківські кошти учні 5 – 11 класів (12 учнів), також є діти пільгового контингенту, які харчуються за рахунок державних коштів (учениці 5 та 7 класу Олізаренко Кристина, Анастасія і Вікторія).

 

4СЛУХАЛИ:

Дубенчук Л.В., заступника директора з навчально – виховної роботи, яка доповнила, що

в дитячому садочку 16 вихованців мають три разове харчування і 2 перебувають  в закладі без харчування. Також є дитина пільгового контингенту, яка харчується за рахунок державних коштів (її батько учасник АТО – Янчук Софія)

 Щоб зменшити вартість харчування батьки частково приносять овочі.

      Продукти, які завозяться в шкільну їдальню якісні, харчування збалансовано, повноцінне. За якістю продуктів слідкує бракеражна комісія у складі:

Дузенко Н.О. – кухар, Колядинська Л.Г – ЗДНВР, Тіщенко – член батьківського комітету. Кухарі ідальні НВК кожні 3 місяці проходять медичні огляди

 

УХВАЛИЛИ:

3.1. Продовжити кормити дітей гарячими обідами

3.2. Класним керівникам вчасно подавати відомоті про дітей пільгового контингенту.

 

4.СЛУХАЛИ:

Колядинську Л.Г., заступника директора з навчально – виховної роботи, - Про організацію роботи з батьками. Вона сказала, що відповідно до  розділу 3 «Виховний процес в НВК» спланована робота з батьками. Організаційні моменти на навчальний рік – 2клас; Формування особистості в сім’ї – 5 клас; Особливості організації навчально-виховного процессу учнів  - 7 клас; Здібності учнів і роль сім,ї в їх розвитку- 10 клас

 Класні керівники відвали сім’ї  учнів з метою вивчення матеріального стану та умов навчання у багатодітних родинах та в родинах, що опинилися у складних життєвих обставинах

  1. УХВАЛИЛИ:

4.1. Класним керівникам проводити консультації батьків, які мають труднощі у вихованні дітей.

4.2. Проводити анкетування батьків з питань навчання та виховання дітей

 

5. СЛУХАЛИ:

 Дубенчук Л.В., заступника директора з навчально – виховної роботи, про самоосвіту педагога її вплив на освітньо-виховний процес. Вона сказала, що самоосвіта — невід'ємнаскладовапрофесійногозростання і вдосконаленняспеціаліста будь-якогопрофілю. Не винятком є і вихователідошкільнихустанов. Час не стоїть на місці: з'являютьсяновіпедагогічнівіяння, авторські методики, бібліотекипоповнюютьсясучасною методичною літературою. І педагог, якийпрагне до вдосконалення у своїйпрофесії, не можезалишатисяосторонь. Саме тому важливоюскладовоюпедагогічногопроцесу є самоосвітавихователя ДНЗ. Молодшагрупа, так само як і підготовча, потребуєвпровадженнясучаснихінновацій та педагогічних методик.

Цілі і завданнясамоосвітивихователя

В першу чергуслідчіткоусвідомити, щотакесамоосвітавихователя. Цездатність педагога самостійноздобуватиновіпрофесійнізнання і навички. Яка мета такоїроботи? Удосконаленняосвітньогопроцесу за рахунокпідвищеннярівня теоретичного і практичного майстерності педагога.

СамоосвітавихователяДНЗ передбачає постановку наступнихпедагогічнихзавдань:

  • оцінкавіковихособливостейдітей, визначенняпроблемнихмоментів у роботі з малюками;
  • ознайомлення з методичними новинками;
  • застосуваннясучаснихпедагогічнихвіянь на практиці, організаціянавчального та виховногопроцесу з урахуваннямсучаснихвимог та використаннямінноваційнихтехнологій;
  • удосконалення та підвищеннярівняпрофесійноїмайстерності.

Як вибрати тему для самоосвітивихователів?

З чогопочатисамоосвітавихователя в ДНЗ? Тому рекомендуєтьсяпочатисаморозвиток педагога з оцінкиможливостейдітейцієївіковоїкатегорії, їхпсихологічних і фізіологічнихособливостей. Важливотакожвідзначитиактуальніпроблеми у роботі з цієюгрупоювихованців, визначитиперспективиподальшоїроботи. Тількипісляцьогоможнавиділитикілька тем, яківимагаютьпрофесійногодослідження і діагностування.
Самоосвіта вихователя ДНЗ : теми робіт

Як вжебулозазначеновище, тематика педагогічноїдіяльностівизначається в кожному конкретному випадку з урахуванняміндивідуальнихособливостейдитячогоколективу і самого вихователя. Темиякіможнавикористовувати для плануваннядіяльності з саморозвитку педагога:

  Використанняінтерактивнихметодівнавчання і виховання в дитячому садку.

  Сучасні методики ранньогорозвитку: форми, види, ефективність.

  Інтегрованізаняття для дітеймолодшоїгрупи: підготовка і проведення.

Формироботи

СамоосвітавихователяДНЗ передбачаєсамостійну роботу безпосередньо з батьками, дітьми та колегами. Важливопродуматипередбачуваніформироботи. Так, самостійна робота педагога складається з:

  • аналізуметодичноїлітератури;
  • обмінупедагогічнимдосвідом;
  • впровадженняотриманихтеоретичнихзнань на практиці;
  • оцінкирезультатівдіяльності;
  • оформленняпідсумків.

У роботі з батьками можнавикористатитакіформироботи, як консультації, круглістоли, педагогічнітренінги та інші.

Відрізняєтьсярізноманітністю і робота з дітьми. Проводитидіяльність з обраноївихователемтеміможнабезпосередньопід час освітньогопроцесу, а також при організаціїдозвіллямалюків.

Як скласти план: методичнірекомендації

Для того щобефективноорганізуватисамоосвітувихователя ДНЗ (1 молодшагрупа і 2 молодшагрупа), слідупорядкувати і продуматипослідовністьроботи:

  Вибрати тему.

  Поставитицілі і завдання.

  Визначитиформироботи.

  Оформити план роботи.

  Вивчититеоретичнийматеріал з обраної теми.

  Проаналізуватипедагогічнийдосвід.

  Розробитипрактичнудіяльність.

  Застосуватизнання на практиці.

  Презентуватиотриманірезультати.

Оформлення плану самоосвітивихователя

Як же правильно оформитисамостійнудіяльність педагога? Пропонуємо в якості прикладу наступний план:

  Титульнасторінка. На першійсторінцівказується заголовок: «СамоосвітавихователяДНЗ

  Вказується тема, поставленіцілі і завданняроботи.

  Визначаютьсяформироботи з батьками, дітьми, педагогами.

  Оформляєтьсяпереліклітератури.

  Описується конкретна практична діяльність педагога з обраної теми іззазначенням дат.

  Вкладаютьсянапрацьованіматеріали: виробидітей, результатидосліджень, власніметодичнірозробки та інше.

  Вказуютьсяформипрезентаціїрезультатів.

План самоосвітивихователя ДНЗ у молодшійгрупіпередбачаєпроведеннятворчихробіт, пізнавальнихзаходів, а такожзалучення до роботу батьків та іншихчленівсім'їдитини.

Оформленнярезультатівроботи

Можназастосуватитакіформи:

  • тематичнийсемінар;
  • круглийстіл;
  • педагогічниймайстер-клас;
  • відкритезаняття;
  • творчий марафон;
  • розважально-пізнавальнадіяльність та інші.
  • В роботівкрайважливовпроваджуватипедагогічніінновації, йти в ногу з часом з метою вихованняпокоління, яке відповідаєсучаснимвимогамсуспільства. У нашійстатті ми запропонувалиприблизний план самоосвітивихователя ДНЗ (2 молодшагрупа і 1 молодшагрупа), розповіли про можливіформироботи і організаціїдіяльності. Але робота вихователя — ценасампередтворчість іфантазія. Важливопідійти до діяльності нестандартно, креативно — тількитоді робота педагога буде ефективною і цікавою для малюків.

УХВАЛИЛИ:

5.1. Урізноманітніти форми самоосвіти

5.2. В роботі використовувати передовий педагогічниц світогляд вихователей

 

6.СЛУХАЛИ:

Сахно О.А., вихователя НВК, яка сказала, що  формування національної самосвідомості людини запізно починати в школі. Це потрібно робити вже в дошкільному закладі, бо саме в ранньому віці закладається фундамент особистості. Втрачене на цьому етапі надолужити дуже важко. Усвідомлювати своє українство діти повинні змалечку.

     Патріотичне виховання дошкільнят включає передачу дітям знань, формування на їх основі ставлення до Батьківщини та організацію доступної віку діяльності.

Базовим етапом формування у дітей любові до Батьківщини необхідно вважати накопичення ними соціального досвіду життя в своєму місті (селі, селищі), засвоєння певних усталених норм поведінки, взаємовідносин, залучення дитини до світу його культури. Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини - місця, де людина народилася.

 

До основних завдань патріотичного виховання старших дошкільнят належать:

  •  формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, міста);
  •  формування духовно-моральних взаємин;
  •  формування любові до культурного спадку свого народу;
  •  виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;

 почуття власної гідності як представників свого народу;

• толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

Патріотичне виховання дошкільнят - це виховання любові до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, виховання шанобливого ставлення до людини-трударя та результатів її праці, рідної землі, захисників Вітчизни, державної символіки, традицій держави, загальнонародних свят, ставлення до свого рідного села.

Методи виховання дошкільнят забезпечують оволодіння ними знаннями про рідний народ, його Батьківщину і на цій основі - розвиток національних рис і якостей молодого покоління.

До ефективних методів і форм організації патріотичного виховання належать: екскурсії вулицями рідного села, до історичних пам'яток, визначних місць; розповіді вихователя; бесіди з цікавими людьми; узагальнюючі бесіди; розгляд ілюстративних матеріалів; читання та інсценування творів художньої літератури; заняття; ігри; розв’язування проблемних ситуацій; запрошення членів родин у дитячий садок; спільні з родинами виховні заходи; зустрічі з батьками за межами дошкільного закладу, за місцем роботи; участь у громадському житті села та ін.

Дошкільний вік як період становлення особистості має свої потенційні можливості для формування вищих моральних почуттів, до яких і відноситься почуття патріотизму. Якщо патріотизм - це почуття приязні, відданості, відповідальності і т.д. до своєї Батьківщини, то дитину ще в дошкільному віці необхідно навчити бути приязною (до чого-небудь, бути відповідальною в її малих справах, вчинках). Перш ніж дитина навчиться співпереживати бідам та проблемам Батьківщини, вона повинна навчитися співпереживанню взагалі як людському почуттю. Захоплення просторами країни, її красою та природними багатствами виникає тоді, коли дитину навчили бачити красу безпосередньо навколо себе. Також, перш ніж людина навчиться трудитися на благо Батьківщини, необхідно навчити її добросовісно виконувати трудові доручення, прищеплювати любов до праці.

Патріотичне почуття за своєю природою багатогранне, воно об'єднує всі сторони особистості: моральну, трудову, розумову, естетичну, а також фізичний розвиток і передбачає вплив на кожну із сторін для отримання єдиного результату.

 

Якщо розглядати патріотизм через поняття „ставлення", можна виділити декілька напрямків:

  1.                ставлення до природи рідного краю, рідної країни;
  2.                ставлення до людей, які живуть в рідній країні;
  3.                ставлення до моральних цінностей, традицій, звичаїв, культури;
  4.                ставлення до державного устрою.

Кожен із цих напрямків може стати змістом освітньо-виховної діяльності з дітьми, і кожен внесе свій внесок в соціалізацію особистості дитини за умови врахування особливостей розвитку дітей.

Неможливо говорити про виховання любові до Батьківщини без повідомлення дітям певних знань про неї. Дитина старшого дошкільного віку може і повинна знати, як називається країна, в якій вона живе, її головне місто, столицю, своє рідне місто чи село, які в ньому є найголовніші визначні місця, яка природа рідного краю та країни, де дитина живе, які люди за національністю, за особистими якостями населяють її країну, чим прославили вони рідну країну і увесь світ, що являє собою мистецтво, традиції, звичаї її країни

Дуже важливо, щоб дитина полюбила свій дитячий садок. Відбувається це тоді, коли вихователі з повагою ставляться до кожної дитини, знають її найкращі риси і сприяють їх розвитку у процесі ігор, свят, цікавих занять тощо. Коли перебування у дошкільному закладі стає системою радісних дитячих спогадів.

Любов до дитячого садка пов'язана і з тим, як багато діти знають про свій дошкільний заклад, як вони в ньому орієнтуються, чи почувають себе господарями. З цією метою вихователь організовує екскурсії по дитячому садку, знайомить дошкільнят із співробітниками. Діти також повинні знати на якій вулиці знаходиться їх дитячий садок, як і чому вона так називається, що знаходиться поряд із дитячим садком. Знання збагачують почуття дітей, надають їм певність і смисл. Почуття і ставлення стають міцними, якщо діти вкладають свою працю (беруть участь в озелененні ділянки, в оформленні приміщення до свят).

Двір, вулиця, на якій живе дитина, також можуть сприяти зміцненню любові та відчуття власності (мій двір, моя вулиця). Тут першорядне значення має як батьки формують у дітей такі почуття.

Разом із тим тут також постає питання про необхідність повідомлення дітям інформації про їх вулицю: її назва, що на ній розташовано, який ходить транспорт, як зв'язана ця вулиця з тією, на якій знаходиться дитячий садок, можна пройти пішки чи треба їхати. Добре, якщо батьки або вихователі зроблять фотографії дітей на вулиці, або зроблять кінозйомку прогулянки, а потім в групі подивляться фільм і розкажуть про цю вулицю.

Наступний етап - виховання любові до свого рідного села. Щоб діти „відчули" своє село, їм необхідно про нього розказувати та показувати його.

Діти старшого дошкільного віку можуть і повинні знати назву свого села, його головні вулиці, визначні місця. Особливістю є те, що знання повинні бути емоційними і спонукати дитину до активної діяльності.

Назву країни закріплюємо з дітьми в іграх („ Хто більше назве країн", „З якої країни гості",        „ Чия це казка", „З якої країни ця іграшка"), у вправах типу „ Із різних назв країн визнач нашу країну", „ Пошукаємо нашу країну на карті, глобусі", „ Як написати адресу на конверті" тощо.

Розгляд ілюстрацій, слайдів, відеофільмів, художні твори, розповіді дорослих, фотографії, екскурсії, малювання, ігри-подорожі - все це допомагає вирішувати поставлене завдання.

Дітей знайомимо із символікою країни, розповідаємо, що у кожної країни є свій прапор, герб, гімн. Розповідають, де і коли вони можуть їх побачити. З відродженням державності України було визначено національно-історичну символіку: герб-тризуб - найдавніший геральдичний символ та синьо-жовтий прапор, кольори якого символізують вроду України, вдачу і долю українців, безкрайнє синє небо та жовті пшеничні поля.

При ознайомленні з природою рідної країни акцент робиться на її красі, розмаїтті, багатстві, на її особливостях. Діти повинні отримати уявлення про те, які тварини живуть в наших лісах, які ростуть дерева, за яким деревом можна відразу визначити Україну („ Без верби і калини нема України"), які квіти цвітуть на українських полях і луках (кульбабки, волошки, маки).

Головна мета цих занять — пробудити в дитячих серцях любов до рідної країни з її багатою та різноманітною природою. Для її реалізації використовуємо спостереження, екскурсії, нескладні досліди, працю на ділянках, бесіди за картинами, читання та інсценізацію творів художньої літератури, прогулянки "екологічною стежиною", відпочинок "на веселій галявині" з проведенням цікавих ігор. Дошкільнята залюбки долучаються до природоохоронної діяльності. Доброю традицією - стало проведення заходів з участю батьків.

Засобом патріотичного виховання є мистецтво: музика, художні твори, образотворче мистецтво, народне декоративно-прикладне мистецтво.

 Важливим напрямком роботи по вихованню любові до Батьківщини є формування у дітей уявлень про людей рідної країни. Перш за все необхідно згадати тих людей, які прославили нашу країну - художників, композиторів, письменників, винахідників, вчених, мандрівників, філософів, лікарів (вибір залежить від вихователя). Необхідно на конкретних прикладах, через конкретних людей познайомити дітей з „характером" українського народу (творчі здібності, вмілість, пісенність, гостинність, доброзичливість, чутливість, вміння захищати свою Батьківщину).

У народі кажуть: добрий приклад - кращий за сто слів. Втілюючи цей мудрий педагогічний прийом у життя, бажано  до дитсадка запрошувати відомих людей, фахівців, чиї справи гідні наслідування та популяризації і можуть стати прикладом для малят. Діти бачать, що звичайні люди, які їх оточують, пишуть гарні вірші, випікають смачні хліби, керують складними машинами та механізмами, виборюють нагороди у спортивних змаганнях тощо. Тож і наші малюки, коли виростуть, стануть особистостями. Цікавими і повчальними є заняття, спрямовані на прищеплення шанобливого ставлення до різних професій та власне праці, зокрема  є екскурсії на сільськогосподарське виробництво. Наочними та вельми цікавими для дітей є заняття з теми "Праця твоїх батьків". На них ведеться щира й цікава розмова про батьківську роботу, яка дуже корисна для суспільства. Провідною у цих бесідах є думка про працьовитість українців як їхня національна риса.

Неабияке значення для виховання свідомого громадянина є прищеплення шанобливого ставлення до героїв війни, ветеранів, до пам'яті про тих, хто загинув, захищаючи Вітчизну; поваги до воїнів — захисників, кордонів Батьківщини. Діти з щирою вдячністю йдуть разом із батьками та вихователями до обеліска Слави, покладають квіти. Проводяться  бесіди, зустрічі з ветеранами, екскурси, використовуючи пісні, вірші, наочний матеріал. Дуже добре, якщо після кожного заходу малята беруть у руки олівці та фарби й відтворюють свої враження.

Відповідь на запитання "Як традиційно зверталися українці до батька-матері, дідуся-бабусі?" - "На Ви" - свідчить про шанобливе ставлення українців до старших людей.

Дуже важливим напрямком у патріотичному вихованні є залучення до традицій народу, до народної творчості.

Український народ має багаті традиції виховання дітей, молоді в патріотичному дусі. Так, у народній українській дошкільній етнопедагогіці знаходимо чимало прикладів того, що вже маленьку дитину виховували як вірного сина своєї Батьківщини. Такі мотиви простежуються вже в колискових піснях: "Рости, синочку, в забаву, козачеству на славу, воріженькам на розправу...".

Багатовіковий визвольний козацький рух сприяв зародженню козацької педагогіки, яка загартовувала національний характер, формувала високі лицарські якості, пошану до старших людей, жінок, виховувала фізично та духовно загартованих, з міцним здоров'ям захисників рідного народу.

Система патріотичного виховання передбачає формування у дітей уявлень з народознавства, складовими якого вважаємо мову, культуру, традиції, мораль, декоративно-прикладне мистецтво, народний фольклор. Засвоюючи матеріальні і духовні цінності, вироблені народом і людством, дитина стає людиною з відповідними рисами характеру і вдачі. Національні цінності сприяють формуванню у дітей національних якостей, у тому числі громадянських і патріотичних.

Педагогічний аспект народознавства спрямований на те, щоб діти зрозуміли і серцем засвоїли народну мораль, певні норми поведінки, етику й естетику побуту, культури, оволодівали вміннями і навичками трудової діяльності.

Важливим є насичення предметно-просторового середовища, в якому перебуває дитина в умовах дошкільного закладу, предметами українського ужиткового декоративно-прикладного мистецтва (народними іграшками, керамікою, рушниками, вишиванкою, витинанкою, мальовками), та предметами народного побуту.

Вихователі повинні залучати молодих батьків до вивчення й використання народного досвіду виховання дітей, до освітнього процесу дошкільного навчального закладу через проведення нетрадиційних батьківських зборів, організацію обміну досвідом родинного виховання. Назвемо основні напрямки цієї роботи:

  • введення най життєздатніших народних звичаїв, традицій в освітній процес сучасного дошкільного навчального закладу;
  • залучення сучасних батьків до вивчення і використання у родинному спілкуванні кращих зразків мовленнєвої взаємодії з дітьми: українських колискових пісень, забавлянок, примовлянь, формул мовленнєвого етикету.

Виховання на сучасному етапі в Україні - виховання передусім національне. Людина без яскраво вираженого національного характеру — нецікава. Народ без національних рис - безлика, рафінована маса, схожа на дистильовану воду. Завдання українського дошкілля - виховувати творчу особистість, національно-свідомого громадянина.

 

УХВАЛИЛИ:

 

  1. Урізноманітнити методи роботи по формуванню патріотичних почуттів у дітей
  2. Запрошувати батьків на патріотичні свята

 

Голова засідання ___________ Н. Г.Соляник

Секретар ____________  В.Ю.Руденко

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 березня 2018
Переглядів
5976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку