«Музейна абетка». Авторська ілюстрована збірка

Про матеріал

«Музейна абетка» - авторська ілюстрована збірка. Це інтерактивна форма вивчення української абетки, історії та народознавства. Формат "Музейної абетки" А3. У ній вміщено у алфавітному порядку назви експонатів шкільного етнографічного музею з їх описом та фотографіями, які зробили у музеї вихованці гуртка юних фотографів. Додатками до абетки є індивідуальні зошити для юних екскурсоводів та музеєзнавців для використання на заняттях гуртка "Юні музеєзнаці"..

Перегляд файлу

 

Проект: «Музейна абетка»

 

«Музейна абетка» -

інтерактивна форма вивчення

абетки, історії та народознавства

 

 

 

«Музейна абетка» - авторська ілюстрована збірка

як інтерактивна форма вивчення української абетки, історії та народознавства

 

Інноваційні форми роботи поповнило видання «Музейної  абетки» та використання її в ході презентації як інтерактивного методу проведення екскурсій  юними музеєзнавцями та екскурсоводами.

Гостей при вході зустрічають екскурсоводи і роздають їм картки з буквами. У ведучих  зошити музеєзнавців.)                                                                        

ХІД ЕКСКУРСІЇ.

Екскурсовод 1: Я екскурсовод, Іван Нечеталюк.

Екскурсовод 2:  Я теж екскурсовод Таня  Єсіпова.

Разом : Ви вже знайомі з вами, бо проводили екскурсії,  починаючи з третього класу. Зараз ми вже не малюки.

Екскурсовод 1:: Хочете дізнатися, хто ми?  Вам допоможе  «Музейна абетка». Сьогодні відбудеться презентація цієї книги. «Музейну абетку» створили ми, використовуючи матеріали та експонати. Букви цієї «Абетки» ви одержали при вході в наш

Разом:  Етнографічний музей.

Екскурсовод 1: Запам’ятайте їх і збережіть. Навіщо, дізнаєтеся трохи згодом.

Екскурсовод 2:   Іване,з якої букви почнемо?  Якщо моя рука буде зверху, то з першої, а якщо твоя, то з останньої.

Екскурсовод 1: Я згоден. Почали. Міряються на чарівну паличку.  Моя зверху . У кого буква Ю?

Екскурсовод 2:  : (відкриває «Абетку») Читаю: О, юносте моя. я  ЮНКА чорноброва,

    Всміхнулась ти мені і зір твій засіяв.

Екскурсовод 1: Юнак вже я. Це означає, що я молодий хлопець, який не досяг зрілості.

Разом: Тож ми запрошуємо вас перегорнути Музейну абетку і разом розпочати оглядову екскурсію-гру.

2. НАШ МУЗЕЙ МАЄ 4 ЕКСПОЗИЦІЇ:

- Історія школи

- Побут  села.

- Відлуння  війни.

- Рукотворні коштовності наших учнів.

Екскурсовод 1: Прошу звернути увагу на першу експозицію. У кого перша буква абетки - А. Допоможіть нам знайти ось тут експонат, назва якого починається на букву А.

Екскурсовод 2: 

  1. Це – АЛЬБОМ. Відкриваємо абетку – читаємо «Це збірка репродукцій,

картин, малюнків, фотографій вміщених в одну папку». У нашому альбомі - історія  школи-інтернату за 69 років з часу його заснування. Розташована наша школа в м. Сміла. Перед вами панорама  міста. Ось по цій дорозі можна проїхати  до  школи. Панораму сфотографували із найвищої будівлі: Це 14-ти поверховий будинок. Він розміщений  поряд із будинком  Рад. У нашому місті є своя символіка. Ось Герб  і прапор. На гербі зображена  дівчина Сміла.. Наше місто назване її ім’ям. Внизу на фотографіях ви бачите найстаріші будівлі міста:

  • пожежна вежа,
  • краєзнавчий музей,

-   Ліцей і наша рідна школа.

І ось вже наша наступна експозиція. Я передаю слово Тані.

Екскурсовод 1: У кого з присутніх буква «Х».  Що вам нагадує ось це приміщення, де ми знаходимося. Тут є піч, колиска, сім'я живе в українській …. Правильно, хаті. У мене на фото на букву «Х» зображена  саме хата, яку ми виготовили на гуртку  макаронографії.

Екскурсовод 2:   Що нам каже «Абетка»?

«Хата  - сільський одноповерховий житловий будинок

          Кругом садочок. біленькі хати і соловейка в гаї чувати.

Кожну хату прикрашав портрет Т.Г. Шевченка, оздоблений вишитими рушниками.

Наш музей рясніє рушниками. Є тут ще ось така вишивка.

Екскурсовод 1:   На яку ж букву починається слово –ПОРТРЕТ та хто його подарував ?   В цьому слові, як і в  імені вчительки, яка  зробила музею такий подарунок перша буква –«П»

Екскурсовод 2:   Ось вона в музейній абетці. Подякуємо  Поліні Дмитрівні.,.Саме вона завжди розказує учням про багатство української мови.

Перевіримо на музейних експонатах.: ось постіль... тут і подушки і підзорник і покривало. Все це гарно прали і прасували. Ось такі раніше були пральні машини (жлукто). А ось ці праски  зібрані з різних епох. Постіль наші бабусі  накривали пухнастим ліжником. Цей пух і тепло зберігав і спину лікував. Його пряли на прядках. Один завжди зберігали, щоб Зігріти  людину,яка ненароком завітала  на погостини.                           

Екскурсовод 1:   З давніх-давен українська хата була символом гостинності. Ось  фото, яке свідчить проте як українська дівчина зустрічала в музеї гостей, так як я сьогодні - Хлібом –сіллю.                                                                                                                                                                                                                                       Ніби про мене, юну україночку писав Максим Рильський:

                          Назустріч вийшли з квітами дівчата

                          3 чисті  білі хліби несучи з дрібками солі.

Екскурсовод 2:   Як ви думаєте, де я взяла хліб. Звичайно, як підказує ось ця фотографія витягла з печі.

Попрошу наступну букву  «Абетки»  - букву «П». Саме на цю букву  в українській хаті багато експонатів. А головний зних це піч:

Екскурсовод 1:   Споруда з цегли або каменю призначена для опалення приміщення,випікання хліба та інших борошняних виробів саме на букву  «П». Підкажіть яких?

(пиріжки, паляниці,пундики, пончики. пампушки, пряники. Печиво, пироги).

Все це Їжа. І вже нам потрібна буква  «Ї», щоб поговорити  саме про Їжу. Як добре Що вам випала така смачна буква.

Їжа це те ,що їдять і п’ють.

Традиційно українська їжа - це  вареники,

Бублик житній Паляниці - говорив хвастливо

Ти засмагла.чорнолиця. зовсім не вродлива.

А хто хоче знати як зварити і посмакувати такою їжею? 

Погляньте, ось на фото з «Музейної абетки».

Екскурсовод 2:   Представляю Українську стародавню кухню та ще й власноруч записані  рецепти страв, знайдені в давній кулінарній книзі, датованій 1817 роком. Є тут  записані і улюлені страви наших на знаменитостей Т. Шевченка. І. Франка. Біля печі заклопотано торохтіли рогачами сусідки дід і баба. В українському одязі, одним з елементів якого була хустка. Нічого не можу показати, доки не одержу букву «Х».

Вийми мамо. Хустку мені з скрині.

Синю-синю в диких рожах,ще дівочу

                                                            ( Л. Забашта.)

Екскурсовод 1:   Раніше  хустки зберігалися в скрині, а в музеї ось вони біла, синя. Оранжева з китицями. Які ж вони всі гарні. Скільки ж їх мала кожна господиня! Український народ дуже працьовитий. Зранку до вечора трудилися в полі,щоб нагодувати своїх дітей. Нарешті  замінимо букву «П» на Букву «К». КОЛИСКА.

Ось вона в ній виростали діти. Під спів КОЛИСКОВОЇ пісні. А щоб зростало дитя здоровим його годували  ось такою «КУКЛОЮ». Купель з травами  робили ос ь в таких деревяних ночвах.яким понад  200 літ. А  вгадайте Скільки років цьому шматочку мила?  Приблизно - 50. А як помиють, малятко, обов’язково загортають у крижмо з домотканого полотна і садять на  козячу шкіру. Тихими зимовими вечорами після закінчення польових робіт збиралися  в хаті  сусіди,куми  та інші гості .пили  чай  заварений травами з мідного самовару і розмовляли про своє майбутнє.  Кожен гість приносив з собою  смачну страву.

Екскурсовод 2:   А яка остання буква  в слові  ГІСТЬ?.  Звичайно  «Ь». Саме  на цю букву в  книзі, яку ми сьогодні презентуємо записано слово  ГІСТЬ.  Багато гостей  приходить до нашого музею. У нас побували і волонтери  з Америки, і учні  з  сусідніх шкіл, очікуваним гостем завжди для нас є Святий Миколай. А найпочесніші ви, які завітали до нас сьогодні. Ми чекали вас,  працювали, щоб познайомити  з  нашим музеєм.

Іване, думаю, ти запам’ятав, якими ж рисами володіють українці?

Так, це працьовитість, гостинність.  Сміливість і патріотизм.

Екскурсовод 2:   Наступним розділом музею є «Відлуння війни.»

22 червня  1944 року випускники шкіл святкували випускні вечори За звичаєм  вони збиралися  зустріти світанок. Але звуки вальсу перервав голос із графського гучномовця.  1941 р. Почалася війна.. Для випускників було незрозуміло,що таке війна?. У серці відчувалася тривога. Вже на ранок  дівчата побачили своїх хлопців  у військкоматі. Почекайте, я так розхвилювався, що забув  взяти  букву «Ш». Яка допоможе познайомитися з експонатами: Шинель, Шапка. Шолом…

А головне, ось наш патріотичний куточок, який вам розкаже про сучасну війну.

Екскурсовод 1:   Тут зберігаються і  листи, і  малюнки, і газети «Сміла,» які постійно розповідають нам про воєнні події. 29 жовтня ми відзначаємо 70-річчя визволення України    фашистів. Хочемо зустріти цю дату під мирним небом. У школі є гарна традиція: доглядати за пам’ятником невідомому cолдату. Тепер ми будемо оберігати і могили    земляків, які загинули в сучасній війні:

 Євгена Войцехівського.  Дмитра Дібрівного.                                                  

Адже, ми молоді, енергійні: Ми є, були, і будем ми!

Й Вітчизна наша з нами.

Кожна річ музею живе як квітка,

як кущ  калини, як всіма і богом не забутий.

Екскурсовод 1:   Глибоко захований у товщі часу людський погляд, людська усмішка жаль, горе і щастя. Наше щастя в тому, що ми  у стінах нашої школи не тільки здобуваємо знання,а й розвиваємося як справжні патріоти  України. Для цього  учителі створюють всі умови. Ми відвідуємо гуртки і  в музеї  представляємо свої рукотворні коштовності.  Ось перед вами  вироби дітей  гуртка вишиванка, писанкарства.

Екскурсовод 2:   При виході з музеї ви побачите шкільний клас, яким він був, коли до школи ходили наші бабусі і прадідусі. Дякуємо за  увагу.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 березня 2018
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку