Виступ на тему:
«Проведення профорієнтаційної роботи»
«Успіх – це не ключ до щастя.
Щастя – ось ключ до успіху.
Якщо ви любите свою справу, то будете успішні».
Профорієнтаційна робота з учнями - один з головних напрямків виховної роботи, яка спрямована на підготовку учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця у суспільстві.
Профорієнтація - це науково обґрунтована система соціально-економічних, психолого-педагогічних, медико-біологічних і виробничо-технічних заходів по наданню молоді особово-орієнтованої допомоги у виявленні і розвитку здібностей і схильностей, професійних і пізнавальних інтересів у виборі професії, а також формування потреби і готовності до праці в умовах ринку, багатоукладності форм власності і підприємництва. Вона реалізується через навчально-виховний процес, позаурочну і позашкільну роботу з учнями.
Мета профорієнтаційної роботи:
1. Створення умов для формування усвідомленого вибору професії у відповідності зі своїми здібностями, психофізіологічними даними і потребами суспільства.
2. Формування в учнів знань про організацію виробництва, сучасне обладнання, про основні професії, про їх вимоги до особистості, про шляхи професійної підготовки.
3. Розвиток інтересу до отримуваної професії в МНВК, формування в учнів позитивної мотивації до трудової діяльності.
Види профорієнтаційної діяльності:
Аспекти
Враховуючи психологічні та вікові особливості школярів, можна виділити такі етапи профорієнтаційної роботи в школі:
Щорічно у нашому ліцеї проводяться зустріч випускників з представниками Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Київського національного університету біоресурсів і природокористування України, Уманського національного університету садівництва, Білоцерківського національного аграрного університету.
Заклад має договори на співробітництво та організацію взаємовідносин з Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини, Київським національним університетом біоресурсів і природокористування України.
Класні керівники залучають випускників до Дня відкритих дверей у вищих навчальних закладах, організовують онлайн-зустрічі, щодо вступної кампанії.
У закладі є наявний план з проведення профорієнтаційних заходів, до якого залучені всі класи.
З 31 жовтня по 7 листопада 2022 року практичним психологом було проведено профорієнтаційне опитування з учнями 9-11 класів. Мета анкетування: допомогти учневі визначитись в подальшому навчанні та виборі майбутньої професії враховуючи професійні інтереси та природні здібності особистості, дослідити мотиви вибору старшокласниками певної професії.
Результати опитування:
Проект рішення
Адміністрації закладу:
Практичному психологу:
Соціальному педагогу:
3.1. Сприяти формуванню в школярів «групи ризику» адекватної самооцінки, оскільки, як правило, у таких дітей вона є заниженою.
3.2. Надавати педагогічну підтримку дітям групи ризику під час їхнього професійного й життєвого самовизначення.
3.3. Здійснювати консультації учнів із соціальних питань.
3.4. Надавати допомогу класним керівникам в аналізі й оцінці соціальних факторів, що ускладнюють процес самовизначення школяра.
Класним керівникам та вчителям-предметникам:
4.1. Забезпечувати профорієнтаційну спрямованість уроків, які формують в учнів загально-трудові, професійно важливі навички.
4.2. Сприяти формуванню в школярів адекватної самооцінки.
4.3. Проводити спостереження з виявлення схильностей і здібностей учнів.
Медичній сестрі:
5.1. Використовувати різноманітні форми, методи та засоби, сприяти формуванню в школярів настанови на здоровий спосіб життя.
5.2. Проводити із учнями бесіди про зв’язок успішності професійної кар’єри й здоров’я людини.
5.3. Консультувати щодо проблеми впливу стану здоров’я на професійну кар’єру.
5.4. Надавати допомогу класним керівникам, практичному психологу й соціальному педагогу в аналізі діяльності учнів.