Презентація:"Теорія дзеркального я"

Про матеріал
У повсякденному житті «дзеркальне Я» проявляється повсюдно. Студенти вчаться краще, коли відчувають схвалення професора. Воїни стають сміливішими і самовідданість, коли офіцер схвалює їх дії. Дружина - більш уважною і турботливою, коли чоловік схвалює її наряд, з похвалою відгукується про неї як хорошою господині. Ч. Кулі підкреслює, що індивіди вибирають коло спілкування з тими людьми, які підтримують їх самоідентифікацію.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Теорія "дзеркального -я " Ч. КуліВиконав. Студент ІІІ курсу. Факультету іноземної філології Групи 6.0350-2ап. Підгрупи 303 ап. Бохан володимир Юрійович

Номер слайду 2

Чарльз Хортон КуліЧарльз Хортон Кулі народився 17 серпня 1864 року в родині професора права Мічиганського університету, який також був практикуючим суддею. Ч. Кулі - представник першого покоління американських соціологів, випускник Мічиганського університету, в якому в 1894 році захистив докторську дисертацію і став професором цього ж університету. Квінтесенція соціологічної уяви Ч. Кулі - в методології його теорії «дзеркального Я», завдяки якій вчений прагнув подолати протиставлення індивіда і суспільства. У ній соціолог виходить з постулату про те, що суспільство формує індивідів, а індивіди, в свою чергу, конструюють суспільство. Ч. Кулі також ввів поняття малих, первинних груп (сім'я, рівнею, сусідство, місцеві громади) і вторинних громадських інститутів. Його основні роботи: « Людська природа і соціальний порядок», «Соціальна організація», «Соціальний процес».

Номер слайду 3

Основні постулати і метод теорії «дзеркального Я»Концепція самості отримала подальший розвиток в працях послідовників символічного інтеракціонізму, що запропонували своє бачення самості (Е. Гоффман та ін.), Що тим більше свідчить про спірність усталеного назви теорії. Щоб не вносити плутанину в термінологію, в підручнику збережено традиційну назву. Однак в розумі ми будемо тримати зазначене обставина і пам'ятати, що в даному випадку «Я», по суті, виступає синонімом самості. Теорія Ч. Кулі «дзеркального Я» грунтується на наступних трьох постулатах:- в процесі взаємодії один з одним люди здатні представляти, як вони сприймаються узагальненим іншим;- люди здатні усвідомлювати характер відповідних реакцій узагальнених інших;- люди розвивають самопредставления, почуття гордості або пригніченості в залежності від того, яким їм бачаться подання узагальнених інших.

Номер слайду 4

Соціологічна уява Ч. Кулі виходить з того, що самосвідомість і ціннісні орієнтації індивіда як би дзеркально відображають реакції на них оточуючих людей , головним чином з тієї ж соціальної групи. Соціолог відзначає: «Соціальну самість такого роду можна назвати відбитої, або дзеркальної самість ... Ми бачимо наше обличчя, фігуру і одяг в дзеркалі, цікавимося ними, оскільки все це наше, буваємо задоволені ними чи ні відповідно до того, якими ми хотіли б їх бачити, точно так же в уяві сприймаємо в свідомості іншого деяку думку про наш вигляді, манерах, наміри, справах, характер, друзях і т.д., і це самим різним чином на нас впливає »

Номер слайду 5

У процесі формування самості особливо важливу роль відіграють первинні групи (сім'я, однолітки, сусіди). Якщо представники первинних груп шанобливо ставляться до дитини, то це дзеркально відбивається на ньому: дитина сама починає поважати себе, що проявляється в адекватних соціальних діях. І навпаки, якщо в силу різних причин дитина позбавляється материнської любові, поваги оточуючих, то це обов'язково позначається на становленні самості - ролі, які він здатний грати, перестають співвідноситься з очікуваннями близьких йому людей, а пізніше і більш широкого суспільства. Дитина, який вважається «шибеником», так і буде себе ідентифікувати і, цілком можливо, стане правопорушником. Якщо з хлопчиком звертаються так, що захоплюються його мужністю і успіхами, то його самоідентифікація буде відбуватися під впливом спрямованих ззовні очікувань марнославства, честолюбства. У його свідомості сформується стійкий образ самого себе, з яким він буде жити. Відданість цього образу стає джерелом сили, що так чи інакше проявиться у відповідній поведінці.

Номер слайду 6

На розвиток самості з самого початку впливають статева відмінність і сексуальна соціалізація. Дівчата, як правило, більш відверто дбають про свій соціальний образі. Вони більш схильні перейти на точку зору оточуючих, радіють або сумують в залежності від їх розташування до себе.«Можна не сумніватися, - зауважує Ч. Кулі, - що жінки, як правило, залежать від безпосередньої особистої підтримки і заохочення більше, ніж чоловіки. Мислення жінки потребує фіксації на будь-яку людину, в свідомості якого вона може знайти стійкий і чарівний образ самої себе, яким вона може жити ... Чоловіки, більш схильні до агресії, мають більшу в порівнянні з жінками самостійністю. Але в дійсності ніхто не може вистояти поодинці ». Зазначені Ч. Кулі гендерні особливості у формуванні самості лише підкреслюють те загальне положення, що індивіди отримують самоідентифікацію від суспільства. Причому і жінки, і чоловіки потребують постійної підтримки з боку суспільства. У зрілому віці - перш за все з боку вторинних громадських інститутів.

Номер слайду 7

У повсякденному житті «дзеркальне Я» проявляється повсюдно. Студенти вчаться краще, коли відчувають схвалення професора. Воїни стають сміливішими і самовідданість, коли офіцер схвалює їх дії. Дружина - більш уважною і турботливою, коли чоловік схвалює її наряд, з похвалою відгукується про неї як хорошою господині. Ч. Кулі підкреслює, що індивіди вибирають коло спілкування з тими людьми, які підтримують їх самоідентифікацію. Героїня чеховської повісті «Душка» - класичний тому приклад: вона була бажаним і улюбленим людиною саме тому, що розділяла сподівання своїх чоловіків. Якщо хтось показує, що добре поінформований в питаннях полювання або риболовлі, то в присутності зацікавлених слухачів він напускає на себе вид «спеца» цієї справи. Жінка, яка вважає себе красунею, прагне спілкуватися з тими, хто розділяє її самоідентифікацію. У молодої людини відкриваються незвичайні сексуальні потенції, коли жінки, «значимі інші», що знаходяться поруч з ним, вірять, думають про нього як про Казанову.

Номер слайду 8

І навпаки, люди уникають мати справу з тими, хто не поділяє їх самоідентифікацію. Навряд чи хтось захоче демонструвати свій розум і гумор в компанії богословів. Соціолог робить висновок, що кожна громадська структура має свій механізм виробництва самоідентифікацій :, і індивіди знаходять собі місце в рамках системи соціального контролю , що відповідає їх самоідентифікації.Інноваційність мислення і оригінальність соціологічної уяви Ч. Кулі полягає в тому, він запропонував метод дослідження свідомості індивідів, названий їм симпатичним самоспостереженням (sympathetic introspection). Його суть полягає в тому, що соціолог представляє себе у вигляді соціального суб'єкта в різних ситуаціях, припускаючи відповідне їм свою поведінку. Соціолог вважав, що тим самим можна зрозуміти значення і мотиви соціальної поведінки взагалі.

Номер слайду 9

Список використаної літератури Ч. КУЛІ: СТВОРЕННЯ ТЕОРІЇ «ДЗЕРКАЛЬНОГО Я» - URL. https://stud.com.ua/158570/sotsiologiya/kuli_stvorennya_teoriyi_dzerkalnogo. Чарльз Кулі – URL. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0%B0%D1%80%D0%BB%D1%8 C%D0%B7_%D0%9 A%D1%83%D0%BB%D1%96 Теорія Дзеркального Я – URL. https://enc.com.ua/medicina/teor-test/110815-teoriyadzerkalnogoya.html

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 грудня 2022
Переглядів
1372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку