Тема: Проведення відкритого уроку онлайн (на платформі ZOOM)
В сучасному світі, внаслідок різних причин, все більше освітнього часу ми проводимо онлайн, використовуючи інтернет-платформи. Ці програми надають багато переваг для навчання, але ж в онлайн-навчанні є і свої мінуси, особливо при онлайн-зустрічі вчителя з учнями. І насамперед це витрати часу на організаційні та поточні моменти.
Тому я хочу поділитися своїм досвідом проведення відкритого уроку онлайн, а саме, в хмарної конференції ZOOM.
(Щоб було зручніше, всі свої коментарі та пояснення я буду писати курсивом у дужках.) Отже,
Тема уроку: Створення лінійних алгоритмів (рух об’єктів). 3 клас, НУШ.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: комп’ютери, навчальна презентація, зошити (у вчителя відповідна сторінка зошита відсканована та завантажена на його комп’ютер.
Програмне забезпечення: браузер, підключення до мережі Internet, програма Scratch, Zoom, руханка.
(Вчителю буде зручніше, якщо він заздалегідь встановить або знайде в Інтернеті та відкриє на своєму комп’ютері сторінки потрібних програм - Scratch, презентації, руханки, а також відсканованої сторінки зошита. Так він, при демонструванні свого екрану, зменшить вірогідність зависання програми, отже кожна хвилина уроку не повинна пропадати.)
Хід уроку
І. Організаційний етап
(Для економії часу, привітання і перевірку присутніх можна об’єднати при приєднанні учнів до конференції, це можна зробити, встановивши в конференції ZOOM режим – і вчитель буде бачити який учень заходить на урок, вітатися з ним та одночасно відмічати його присутність. Також попросить учнів вимикати мікрофони одразу після привітання, це потрібно, щоб зменшити шум від фоніння мікрофонів, і також уникнути втрати часу.)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вчитель:
Гра «Продовж речення»:
1. Програма, в якої ми працюємо називається… (середовище Скретч).
2. Для чого ця програма потрібна для того, щоб… (створювати власні історії, ігри, анімацію, програми, мультфільми, тощо).
3. Алгоритм це … (послідовність дій або послідовність команд, які призводять до певного результату).
4. Скріпт – це… (алгоритм в програмі Скретч).
5. В програмі Скретч алгоритм виконує… (спрайт або виконавець).
6. Сцена – це… (місце, де спрайт виконує алгоритм називається…).
7. В середовищі Скретч є такі групи команд… (рух, вигляд, звук, події, керування, тощо).
8. Вони розрізняються… (за кольором).
Гра «розгадай кросворд»
(гра «розгадай кросворд» ще раз акцентує увагу на головних поняттях теми)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово вчителя:
— Дуже добре, молодці. Отже, діти, ви вже вмієте змінювати і створювати персонажів, додавати і вилучати їх. Вони всі дуже цікаві і можуть навіть бути персонажами мультфільмів або цікавих історій! Сьогодні ми з вами будемо навчатись створювати невеличкі мультфільми та власні історії у програмі Скретч.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
- Зараз, діти, ми з вами подивимось презентацію і дізнаємось декілька нових команд, які допоможуть нам робити наші скретч-історії ще цікавішими. (при демонстрування презентації використовуються можливості Internet–мережі)
(Примітка 1: перед уроком стандартну презентацію можна змінити, щоб скоротити час на демонстрування – якщо потрібно, вилучити або додати слайди, поміняти місцями;
Примітка 2: при демонстрації презентації краще обрати режим читання, а не показу слайдів, таким чином буде зручніше керувати іншими вікнами)
Розглядаємо основні команди, за допомогою яких можна створювати просту анімацію та рух виконавців, пояснюємо їх призначення: «ковзати впродовж кількох секунд», «якщо на межі, відбити», «стиль обертання», «наступний образ», «змінити ефект», «чекати», а також дізнаємось як зберегти створений мультфільм на своєму комп’ютері.
V. Засвоєння нових знань
(Робота в зошиті, ст. 40-41.)
А зараз, діти, ми з вами попрацюємо в зошиті, щоб закріпити отримані знання. Відкрийте, будь ласка, сторінку 40-41, запишіть дату.
(Роботу в зошиті онлайн зручно організувати з долученням дітей: за допомогою інструментів ZOOM надати їм право коментування; дитина читає завдання та відповідає, в залежності від завдання – усно або письмово, використовуючи функцію текст, або показує стрілочками, малюнком. Решта дітей виконує завдання в своїх зошитах).
VІ. Фізкультхвилинка
Вчитель:
- Чудово, молодці, діти! Але ви втомились, і зараз ми з вами трішки відпочинемо. Нумо, встаємо и рухаємось разом із маршмелоу! (увімкнути через демонстрацію екрана відео з фізкультхвилинкою, вправи для очей).
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером:
(Розпочинається практична робота. Учням, які відповідають, вчитель, за допомогою інструментів ZOOM, надає право керування своїм вікном, діти по черзі обирають потрібне тло, обирають/видаляють виконавців, складають з певних команд алгоритм. В процесі роботи вчитель ненав’язливо направляє дітей порадами, навідними питаннями як по нової темі, так і питаннями на повторення. Таким чином, разом, командою, втілюється проект «Підводний світ»):
(Учні обирають трьох персонажів, наприклад, рибку, краба та морську зірку. Зайвого персонажа – рудого кота – видаляють)
VІIІ. Домашнє завдання:
Чудово! Ви всі дуже гарно сьогодні попрацювали! Вдома створіть власну скретч-історію, використовуючи команди, про які ви дізналися сьогодні на уроці та надішліть мені скріншот. Нагадайте, будь ласка, правила роботи за комп’ютером, як ви будете працювати вдома?
ІХ. Підбиття підсумків уроку.
Фронтальне опитування.
1. Так, діти, а тепер нагадайте мені, будь ласка, які нові команди ми сьогодні вивчили і використовували?
2. Для чого вони?
3. Діти, що вам сподобалось на уроці?
4. Що було важко на уроці? Які виникли питання?
5. Як ви вважаєте, для чого потрібно вивчати програму Скретч?
6. Чим вона може вам допомогти у житті?
Самооцінювання.
А зараз, любі учні, оцініть свою роботу на уроці. Натисніть «лайк», якщо ви вважаєте, що працювали відмінно та всі завдання вам були зрозумілі, натисніть «долоньку», якщо ви вважаєте, що добре працюєте, але можете краще і деякі завдання вам були не зрозумілі, та натисніть «дізлайк», якщо вам потрібна допомога та більшість завдань були не зрозумілі.
Молодці! Я вам дуже дякую за вашу старанність! На цьому урок завершено. На все добре, до побачення!
Висновки:
На уроці були поставлені і досягнуті такі цілі:
На уроці були використані такі Інтерактивні методи:
Та застосовані такі Технології:
Для формування цілісних знань на уроці також була представлена інтеграція з предметами:
Також, на цьому уроці був використаний діяльнісний підхід, а саме проектна діяльність, для формування критичного мислення в дитині, підвищення рівня знань. А також створення ситуації успіху, в наслідку чого в дітей виникає інтерес до навчання, до предмета, емоційна радість від того, що вони бачать результат своєї праці.
Література:
1. Я досліджую світ: підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) / Т.Г. Гільберг, С.С. Тарнавська, Л.В. Грубіян, Н.М. Павич– К.: «Генеза», 2020, Ч. І, с. 31-34.
2. Ключи до інформатики. Інтегрований посібник для 3 класу Нової української школи // Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер. – К.: «Оріон», 2020, с. 6-7.
3. Типова освітня програма для 3–4 класів Нової української школи розроблена під керівництвом О.Я. Савченко. http://teach-inf.com.ua/load/kabinet_informatiki/navchalni_programi/tipova_osvitnja_programa_rozroblena_pid_kerivnictvom_o_ja_savchenko_3_4_klasi/39-1-0-3001
4. Пакет електронних матеріалів та презентацій
|
1 |