Провідники в минуле, або писемні історичні джерела

Про матеріал
На допомогу вчителю презентація "Провідники в минуле, або писемні історичні джерела" (Усні історичні джерела) 5 клас, містить також перевірку домашнього завдання( Писемні історичні джерела і де вони зберігаються)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перевірка знань. Що таке історичні джерела?Які існують види історичних джерел?До якого століття належить 1651р.?Що таке археологія?Де можуть зберігатися історичні пам’ятки?Що таке нумізматика?Де було знайдено Скіфську золоту пектораль?8. Як називають людей які працюють на розкопках речових джерел? 9. Наведи приклади речових історичних джерел.

Номер слайду 2

Тема. Провідники в минуле, або Писемні джерела історії

Номер слайду 3

Очікувані результати Ми з вами сьогодні дізнаємося про:1. Писемні історичні джерела і яке їхнє значення у вивченні історії.2. Навчимося працювати з письмовим джерелом.

Номер слайду 4

Роздивіться фотографії. Як ви думаєте, у чому полягає робота зображених людей? (1) Співробітниця Державного архіву Київської області (2)Співробітник Державного архіву Хмельницької області

Номер слайду 5

Чому писемні історичні джерела є найважливішими для пізнання минулого? Писемні джерела — це тексти (рукописні або друковані) на папері чи інших матеріалах. Тексти законів, договори, літописи та хроніки, листи, щоденники подорожніх, спогади, періодична преса — усі ці документи є безцінним джерелом для дослідження минулого.

Номер слайду 6

Хрещення князя Володимира Святославо-вича. Сторінка з літопису. Роздивіться ілюстрації. Поміркуйте, що потрібно знати історикові, аби прочитати тексти цих пам’яток.

Номер слайду 7

1. Літерно-звуковим, або абетковим. Письмо буває: Першу абетку винайшли фінікійці

Номер слайду 8

Творцями слов’янської абетки, що лежить в основі сучасної української, є просвітителі Кирило і Мефодій. Від імені Кирила цю абетку називають кирилицею, а літери — кириличними.

Номер слайду 9

2. Ієрогліфічне письмо Ієрогліф — схематичні зображення предметів та понять

Номер слайду 10

Піктографічне письмо

Номер слайду 11

Спробуємо проаналізувати письмове історичне джерело «Святослав дуже пишався своїми перемогами над болгарами; як заволодів він їхньою країною, то сповнився варварського зухвальства й пихи. Нажаханих болгар він нищив з нечуваною жорстокістю: кажуть, що коли захопив він Філіппополь, то безжалісно стратив двадцять тисяч мешканців, які залишилися в місті, чим упокорив його, унеможлививши будь-який опір. Візантійським послам Святослав відповів гордовито і зухвало: «Я піду з цієї багатої країни не раніше, ніж отримаю велику грошову данину і викуп за всі міста, що я захопив їх під час війни, і за всіх полонених. Якщо ж візантійці не захочуть заплатити, хай зараз же йдуть з Європи, на яку вони не мають права, і забираються в Азію, а інакше нехай і не сподіваються на укладення миру...» (Візантійський історик Лев Диякон, який жив у другій половині Х ст., був довіреною особою візантійського імператора, супроводжував його в походах).

Номер слайду 12

Архів - місце, де зберігають, упорядковують і вивчають писемні джерела. В архівах документи зберігаються в спеціальних шухлядах;при стабільній температурі та вологості;при відсутності прямого сонячного освітлення.

Номер слайду 13

Закріплення знань1. Які бувають джерела?2. Про що ми можемо дізнатися з писемних джерел різних видів?3. Як архіви допомагають історикам?4. Які знання та вміння необхідні дослідникові, щоб використовувати писемні джерела для написання історії?

Номер слайду 14

Домашнє завдання1. Опрацювати § 9;2. С. 72 (Завдання 3 з будиночком).rrrrr

Номер слайду 15

Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
3 грудня 2019
Переглядів
3970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку