Діти – найбільш вразливі в критичних обставинах, тому першочергова задача позашкілля – відновити психічне здоров'я дитини, зберегти бажання творчо працювати у колективі, створити позитивні емоції, підтримати та мотивувати дитину.Матеріали стануть в нагоді як педагогам позашкільнох освіти, так і усім, хто працює з дітьми
Дії педагогів, що передують початку дистанційного освітнього процесу: Моніторинг технічних можливостей вихованців : в телефонному режимі, голосування, реакцій, анкетування в Вайбері;Створення миттєвої відео-кімнати для обговорення усіх питань у Facebook;Вибір платформ (ZOOM, Google-meet, Google-клас, Duo, тощо). Вибір формату завдань для вихованців (презентації, фото робіт, міні-відео, тощо). Ущільнення та модифікація навчальної програми, підлаштування її під виклики часу. Вибір онлайн-дошок для спільної синхронної роботи (дошка-ZOOM, Padlet, Jamboard).
Лайфхаки для початку заняття з досвіду роботи. Починайте заняття зі слів: «Як я рада, вас бачити!»; «Я найщасливіша, бо ви у мене є!», вітайте кожну дитину. Не бійтеся говорити про війну, дайте можливість кожній дитині сказати те, що вона хоче перед початком заняття. Спробуйте будь-яку розмову повернути до теми, щ озапланували. Починайте будь-яку тему з емоційно-інтуїтивних вправ, наприклад: «Малюємо перемогу», «Спільна радість», «Який колір переможе», «Спільна картина миру», «Символи загальнолюдських цінностей» (спільна робота на онлайн-дошках).
Лайфхаки для основної частини заняття. Краще,щоб діти були знайомими з усіма онлайн-платформами, що використовує педагог: Google-сайт, Think Link, Grasp, Google-keep, Padlet, тощо. Вправи на закріплення матеріалу, повторення, цікавинки для занять краще проводити за допомогою онлайн-тренажерів: Learningapps.org, Quizizz, Class. Time, тощо.
Домовтесь з вихованцями та дедлайни виконання практичної частини та домашніх завдань («Роботи приймаються до 16:00 Пт», «Вирізати деталь ви повинні вирізати за 5 хвилин», тощо. Фітбек від педагога, бажано, у процесі виконання. Обов’язковий індивідуальний супровід під час виконання домашніх творчих робіт. Діти повинні бути ознайомлені з формою спільного формату висвітлення їхніх творчих робіт (у групі Facebook, на сайті чи блозі колективу, у вигляді презентації, відео). Велика перевага надається спільним онлайн-сховищам колективу (Google-диск, Google-сайт, блог, Google-клас). Дітям подобається бачити результати своєї роботи, що накопичуються та впорядковуються. Найзручніше під час ZOOM-занять використовувати презентації Power Point, Word-документи та зображення.
Прийоми спільної роботи на дошці Jamboard під час етапу закріплення вивченого. Щоб користуватися Jamboard з телефону, потрібно скачати додаток у Play Marketi. Дай відповідь на питання (на швидкість). Знайди та розташуй відповідне зображення (напередодні заняття діти устатковують матеріали для заняття на Google-диску)Закріпи замітку з правилом. Розташуй в хронологічному порядку (для текстових заміток). Займи позицію. Для спільної роботи на дошці дітям краще працювати з ноутбуків.
Лайфхаки для спілкування з вихованцями, у яких нестабільний інтернет. Найзручніший інструмент для взаємодії – Viber, Instagram, Telegram, Facebook. У Facebook можна створити закриту групу з усіма інструментами для занять. Надати дитині для скачування у телефон посилання на онлайн-підручники, схеми, тощо. Мотивувати вихованців та батьків підписатися на ютуб-канал з матеріалами для занять. Постійно знайомити вихованців з розкладом онлайн-занять Державного Центру позашкільної освіти.
Лайфхаки для заключної частини заняття. Дати можливість дітям показати роботи та здійснити самоаналіз роботи. Надати чіткий алгорит та дедлайн виконання домашнього завдання. Заздалегідь анонсувати розташування онлайн-галереї робіт дітей. Вказати на життєво-необхідні компетенції , додаткові знання з шкільних предметів, що вихованці здобули під час заняття. Подякувати кожному вихованцю за щось особисто. Дати можливість гуртківцям задати запитання з будь-якої теми. Анонсувати наступне заняття та підготовку до нього.
Google-інструменти для зв’язку з вихованцями. Google має різні сервіси, які також можна використовувати для організації онлайн-занять: Workspace – для створення чату колективу. Hangouts – створення бесід для листування та відео-спілкування. Duo – простий додаток для швидкого збору вихованців та спільної практичної роботи.