Діти перебуваючи на дистанційному навчанні повинні дотримуватися правил безпечної поведінки. В презентації розповідається про те, як слід повинні поводитись з незнайомцями та в інтернеті.
Правила поведінки під час дистанційного навчання. Підготував шкільний психолог КЗО «СЗШ №128» ДМРЛиндя Андрій Іванович
Номер слайду 2
. Як поводити себе з незнайомцями: Важливо пояснити дитині, що не всі чужі люди погані, але оскільки ви не знайомі, то не можете знати, чи погана ця людина, чи хороша. Так як дитина не знає цих людей (навіть якщо ті стверджують, що знають дитину), то і довіряти незнайомцям не можна
Номер слайду 3
-Ніколи і нікому не розповідати про розпорядок дня в сім'ї, не розповідати нічого про себе або своїх близьких;-Носити ключі в спеціальній кишені;-Не виставляти напоказ мобільний телефон, дорогі речі, гроші;-Нікого не запрошувати в порожню квартиру.-Не грати поблизу доріг або стоячих автомашин;
Номер слайду 4
-Не відповідати на запитання незнайомців;-Ніколи, ніколи не йти з незнайомою людиною, куди б вона не зарошувавала;-Не брати частування, не йти «шукати собачку» або дивитися на кошенят;-Ніколи не сідати з чужою людиною до машини;-Не допомагати знайти потрібну вулицю або номер будинку.
Номер слайду 5
Правила безпеки в інтернеті:-Не розголошувати особисту інформацію;-Пам'ятайте: не вся інформація в інтернеті надійна;-Не відправляйте листів на незнайомі адреса та не долучайте до друзів незнайомців;- Не ставити на загальнодоступних портах особисті фотографії.
Номер слайду 6
Контентні ризики. Протизаконний контент. Як приклад: поширення дитячої порнографії, популяризація наркотичних речовин, заклики до насильства. Шкідливий контент. Наносить пряму шкоду психічному та фізичному здоров’ю. Неетичний контент. Контент, який не має прямої заборони, але може образити користувача. Комунікативні ризики. Кібербулінг. Залякування, приниження, фізичний або психологічний те- рор, спрямований на те, щоб викликати у іншого страх і тим самим підкорити собі
Номер слайду 7
Кібергрумінг. Знайомство в Мережі та входження в довіру з метою вико- ристання у сексуальних цілях. Електронні ризики. Викрадання персональної інформаціїВіруси, шпигунські програми, які збирають персональні відомості на комп’ютері. Непомірковане викладення персональних відомостей у соці- альних мережах. Атака шкідливих програм. Наносять шкоду комп’ютеру, знижують його швидкість, ви- користовують комп’ютер для поширення шкідливих програм та спаму від вашого іменіСпоживацькі ризики. Кібершахрайство. Зловживання в інтернеті правами споживача. Придбання в інтернет-магазині товару низької якості. Крадіжка персональної інформації платіжної картки. Крадіжка паспортних даних з метою шахрайських дій. Втрата коштів при користуванні нелегітимними сервісами онлайн-переказів. Продовження таблиці
Номер слайду 8
Вправа «Що роблять хлопчики та дівчатка в інтернеті?»Учасникам в групах пропонується на аркушах паперу записати, чому віддають перевагу хлопчики, а чому — дівчатка.
Номер слайду 9
Скласти рекомендації щодо інтернет-безпеки для учнів; Скласти рекомендації для педагогів, щодо просвіти учнів стосовно інтернет-безпеки; Рекомендації для батьків, щодо просвіти учнів стосовно інтернет-безпеки. Вправа «рекомендації»
Номер слайду 10
Вправа «ситуації»Вам необхідно поділитись на 3 групи, розібрати ситуації та надати їм оцінку: Ситуація 1 Привіт! Мене звати Сашко Мені 17 років Я живу в Києві Шукаю друзів по листуванню Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, ди- витися телевізор Я мрію подорожувати Хочу побувати в Лондоні.
Номер слайду 11
Ситуація 2 Привіт! Мене звати С Я хочу з тобою позна- йомитися Мені 30 років Я живу в Сполучених Штатах Америки Я маю власну фірму У мене свій двоповерховий будинок Я збираюся відві- дати Україну Може, ми зустрінемося? Надійшли мені свою фотографію та домашню адресу Ситуація 3 Всім!!! Наша організація займається зби- ранням коштів для потерпілих від повені в N Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може Наш рахунок № 123456789 Вдячні діти ніколи вас не забудуть
Номер слайду 12
Вправа «Лист»Кожному учаснику семінару видають аркуш паперу та просять написати позитивне побажання або просто хороші слова, а потім покласти в кошик. Тоді всі аркуші змішують та роздають. Учасники отримують побажання і намагаються вгадати, хто надіслав їм це повідомлення.
Номер слайду 13
Під час очікування ліфта необхідно встати так, щоб за спиною була стіна. Якщо разом з дитиною в ліфт хоче увійти незнайомець, нехай дитина пошлеться назабудькуватість, або знайде будь-яку іншу причину, щоб не заходити разом з незнайомою людиною в кабініну, навіть якщо людина здалася дитині безпечним.
Номер слайду 14
3. Якщо дитину заштовхують в ліфт, затиснувши рот, –постаратися вда рити будь-яким предметом, що опинилися в руках, вкусити за палець. Спробувати натиснути на кнопку "стоп", потім – на кнопку найближчого поверху. Вибігаючи з ліфта, натиснути будь-яку кнопку.4 Необхідно запам'ятати: не можна погрожувати нападнику - можна спровокувати напад. Забути про слова: "я все розповім!».