Тема. Прямокутник
Компетентності. Виділення прямокутника серед чотирикутників. Моделювання прямокутників. Виділення ознак прямокутника. Складання плану розв’язування задачі у вигляді запитань.
Обладнання. Паперові й каркасні моделі многокутників, моделі кутів: прямий, непрямі (гострий, тупий) кути, косинець, олівець, лінійка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Створення позитивного настрою: Продзвенів уже дзвінок,
Він покликав на урок,
І лиш кмітливість і увагу
З собою взяти не забудь.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
№6. – Назвіть план розв’язання задачі. Яка перша дія? Що ви знайшли? Яка друга дія? Скільки казок прочитала мама?
№7. – Прочитайте ряд відповідей у порядку зростання.
(7, 9, 9, 10, 14, 15, 22, 42)
ІІІ. Повідомлення теми уроку
-
Сьогодні ми будемо вчитися виділяти прямокутники серед чотирикутників, моделювати прямокутники, складати план для розв’язування задачі.
IV. Усний рахунок
-
Кожен колір відповідає кольору цеглинки. Збудуйте вежу від найбільшого числа до найменшого.
25 + 20 85 – 32
66 – 24 46 + 24
40 + 37 13 + 73
53 45 42 70 77 86
-
Каліграфічна хвилинка
-
Знайдіть послідовність і запишіть числа.
6, 8, 10, 12, …..
V. Актуалізація опорних знань
1. Усне опитування
-
Встановіть істинність або хибність висловлювань за допомогою цеглинок: істинна – зелена, хибна – червона.
-
Пряма лінія має початок і кінець (хибно)
-
Промінь має початок, але не має кінця (істинно)
-
Прямий кут більший ніж гострий (істинно)
-
Відрізок має початок але не має кінця (хибно)
-
Кут утворюють два промені, що мають початок (істинно)
-
У трикутника три сторони (істинно)
-
Робота в парах
С. 73, №1
- Поділіть многокутники на дві групи за різними ознаками (кольором, кількістю кутів)
-
Перегляд відео «Прямокутник»
-
А де можна побачити прямокутники у нашому класі?
-
Дослідницька діяльність
-
Візьміть аркуш паперу. Зігніть його навпіл. Порівняйте довжини протилежних кутів.
-
Який висновок можна зробити?
-
Перевірте за допомогою лінійки.
-
Фізкультхвилинка
-
Вивчення нового матеріалу
-
Пояснення і закріплення нового матеріалу
-
С. 73, №2
-
Назвіть ті чотирикутники, у яких всі кути прямі (3, 5).
-
Як би ви назвали такі чотирикутники?
Чотирикутник, у якого всі кути прямі називають прямокутником.
-
Повторення вивченого
-
Самостійна робота (картки)
Допиши:
-
У прямокутника всі кути ………… (прямі).
-
Прямокутник має: □ кути, □ сторони, □ вершини.
-
С. 73, №4. Робота в парах.
-
Перевірте, чи ці чотирикутники – прямокутники. Що нам у цьому допоможе? (косинець)
-
Обчисліть периметри прямокутників і порівняйте їх.
-
Фронтальна робота. Розв’язування складеної задачі.
С. 73, №5.
ІХ. Підсумок уроку
-
Зараз ви у групах побудуєте прямокутники: 1 група – маленькі цеглинки ЛЕГО, 2 – великі цеглинки ЛЕГО, 3 – паперові смужки, 4 – палички Кюізенера.
-
Доведіть, що це прямокутники.
Х. Рефлексія
ХІ. Домашнє завдання
.