Кожна дитина – особистість, що формується впродовж свого життя різними чинниками. Одним із цих чинників є школа.
Однолітки, друзі, вчителі – це той світ, де дитина вчиться бути собою, розвивається, шліфує свої життєво необхідні принципи та поняття. Працюючи з дітьми з особливими освітніми потребами, треба віддавати їм не тільки знання, але й серце, як писав В.О. Сухомлинський.
Мета моєї виховної діяльності: виховати особистість, яка змогла б себе реалізувати суспільстві.
Моя педагогічна філософія. Якщо вчитель має тільки любов до справи, він буде добрим учителем. Якщо вчитель відчуває тільки любов до учня, як батько, мати, він буде кращим за того вчителя, що прочитав усі книжки, але не відчуває любові ні до справи, ні до учня. Якщо учитель поєднує в собі любов до справи і до учнів, він – досконалий учитель
Принципи роботи індивідуальний систематичність, різноманіття характер регулярність форм, методів науковість наочність доступність усебічність об’єктивність диференційований підхід гласність єдність вимог наступність,«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Якщо я чую, бачу, обговорюю, й роблю, - Я здобуваю знання і навички. Якщо я передаю знання і досвід іншим,Я стаю майстром.»
Вступ. Виховання ціннісного ставлення до себе Виховання ціннісного ставлення до праціВиховання ціннісного ставлення до природи. Виховання ціннісного ставлення до мистецтва. Виховання ціннісного ставлення до суспільства і держави. Виховання ціннісного ставлення до родини. Робота з батьками
Вступ. Кожна дитина – особистість, що формується впродовж свого життя різними чинниками. Одним із цих чинників є школа. Однолітки, друзі, вчителі – це той світ, де дитина вчиться бути собою, розвивається, шліфує свої життєво необхідні принципи та поняття. Працюючи з дітьми з особливими освітніми потребами, треба віддавати їм не тільки знання, але й серце, як писав В. О. Сухомлинський. Мета моєї виховної діяльності: виховати особистість, яка змогла б себе реалізувати суспільстві. Виховання - процес безперервний. Нагромадження нових знань, зміна або зміцнення поглядів, переконань, звичок відбувається постійно. Завдання класного керівника - відкрити, захопити і спрямувати кожного вихованця на цікавий, змістовний особистісно і суспільно корисний шлях самовдосконалення. Відкрити учня - це показати йому самого себе, способи розвитку його сил, якостей, здібностей, переконати його в тому, що всі чесноти, як і недоліки, залежать тільки від нього. Для мене, як класного керівники дуже важливо захопити учня так, щоб викликати у нього потребу і бажання творити, робити добрі справи, любити. Беручи до уваги індивідуальні особливості своїх вихованців, ставлю для кожного з них посильні завдання. Намагаюся щоденно для кожного учня створити ситуацію успіху. Навіть невелика перемога над собою робить дитину з особливими освітніми потребами успішною.
Основні завдання, які я реалізовую у виховній діяльності є:• формування громадських і моральних якостей;• розвиток розумових здібностей, пізнавальних інтересів;• розвиток системи інтересів і потреб;• формування моральних переконань і навичок моральної поведінки;• вироблення позитивних навичок і звичок;• виховання самостійності, адекватної самооцінки;• формування естетичних поглядів і смаків;• виховання волі та корекція її недоліків;• формування позитивних рис характеру;• корекція недоліків фізичного розвитку та рухового апарату;• виховання позитивного ставлення до праці. Вважаю, що основним завданням класного керівника є максимальний розвиток кожної дитини, збереження її неповторної особистості, розкриття потенційних талантів, найкращих моральних якостей
Спираючись на методичну, науково-правову базу я визначила форми та методи виховної роботи, які вважаю пріоритетними. У цьому мені допомагає досвід В. О. Сухомлинського. В основу педагогічних завдань якого був покладений принцип гуманізму. Найголовнішою умовою результативності різних форм впливу на особистість, Василь Олександрович вважав пробудження у дитини «почуття подиву і радості відкриття». У своїй виховній діяльності з учнівським колективом використовую такі форми роботи: колективні творчі справи волонтерські акції тренінги інтелектуальні та рольові ігрипроектиродинні свята. Невід'ємним у роботі класного керівника вважаю: індивідуальні бесіди відверті розмовизустрічі з батьками бесіди з вчителями - предметниками Часто використовую годину спілкування, як найоптимальнішу, на мою думку, за змістом та особливостями проведення форму виховного заходу. Багато завдань реалізовую через проекти, які дають змогу об'єднати спільною метою різні за формою виховні заходи. Як мінімум три рази в рік проводжу родинні свята, адже вони не тільки об’єднують членів родин, але й формують класну родину.
Здоровий спосіб життя поєднує у собі чотири складові – фізичну, психічну, духовну і соціальну. Основні напрямки моєї виховної роботи:1. Ціннісне ставлення особистості до себе. Виховними досягненнями цього напрямку є:- усвідомлення власної індивідуальної неповторності;- виховання самоповаги;- формування емоційної культури, навичок самоконтролю. Для досягнення мети я провела ряд заходів з тем: година класного керівника «Вплив тютюнопаління на здоров’я», ділова гра «Правила дорожнього руху», практичне заняття «Червоний-жовтий-зелений».2. Ціннісне ставлення до праціМета напрямку:- позитивне ставлення до праці;- сформованість таких якостей, як цілеспрямованість, організованість, працьовитість та наполегливість у подоланні труднощів у всіх видах діяльності;- значущість суспільно корисної праці. Реалізовую ці завдання за допомогою організації чергування у класі та у закладі, трудових десантів, годин спілкування: «Праця прикрашає людину», «Бджілка мала, і та працює».
3. Ціннісне ставлення до природи. Виховними досягненнями цього напрямку є:- відповідальне ставлення до природних ресурсів і багатств;- ощадливе використання енергоносіїв;- формування екологічної культури;- навички безпечної поведінки на природі;- потреба в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності. Учнівський, батьківський колективи приймали участь у акції «Озеленення класної кімнати», «Годівничка для синички», в проекті «Збережемо первоцвіти». Були проведені виховні години на тему «Людина і природа», «Чорнобильська катастрофа – біль українського народу».4. Ціннісне ставлення до культури та мистецтва. Виховними досягненнями цього напрямку є:- розвиток пізнавального інтересу до мистецтва;- художнє сприйняття дійсності;- формування художньо-естетичних смаків;- здатність до творчої діяльності у мистецькій сфері. Така діяльність стимулюється творчими презентаціями учнів, колективними творчими справами, випуском тематичних стінгазет до шкільних та народних свят, а також конкурсами читців.
5. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави. Виховними досягненнями цього напрямку є:- розуміння своїх прав, свобод, обов'язків;- сформованість громадянської та життєвої позиції, участь в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади;- віра у духовні сили народу, його майбутнє;- усвідомлення себе патріотом і громадянином України;- потреба у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння та поваги. Провела з учнями години спілкування «Я – патріот», «Україна – єдина країна», виховний захід «Та земля мила, що мати народила», конкурс малюнків «Україна – мій рідний край».6. Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей. Метою цього напряму виховної роботи є засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей:- ціннісне ставлення до оточуючих;- культура спілкування і мовленнєвий етикет;- повага до батьків, сім'ї, родини;- формування навичок співжиття у колективі;- готовність нести відповідальність за свої вчинки. Для досягнення поставленої мети мої учні приймають участь в шкільних конкурсах, родинних святах та змаганнях. Проведено такі заходи: «Сім'я - основа держави», «Батько і мати - два сонця гарячих», «Україна починається з родини», «Моя мама найкраща».
7. Ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань Метою цього напряму виховної роботи є:- глибока обізнаність дитини з історією рідного краю;- здатність зберегти звичаї свого народу;- почуття гордості за приналежність до своєї малої Батьківщини. Спільно з батьками проведено виховний захід «Андріївські вечорниці». Очікувані результати:• Формування дружнього, організованого колективу через активізацію форм індивідуального впливу та колективної виховної роботи.• Орієнтація кожного учня на розвиток його нових психологічних можливостей: проектування особистості, організація та керування процесом її розвитку.• Прищеплювання учням навичок планування діяльності на день, тиждень, місяць; навчання самозвітування; дотримання виконання свого плану, відповідальності за самозобов'язання.• Поглиблення розуміння учнями змісту етичних норм і правил.• Виховання позитивних рис характеру: обов'язковості, чесності, організованості, доброти, щирості, поваги до старших, співпереживання, вимогливості до себе.• Сприяння розвитку мовленнєвої культури учня, вміння спілкуватися, висловлювати свою думку.• Розвиток інтересу до навчання, формування потреби постійно активізувати свою пізнавальну діяльності• Виховання бажання бачити прекрасне у природі, творах мистецтва, людських взаєминах.• Виховання свідомого; дисциплінованого, бережливого ставлення до державного і власного майна.• Навчання методів підтримки доброго здоров'я, особистої гігієни.• Залучення учнів до скарбів української народної творчості.• Допомога у подальшому становленні органів класного самоврядування, розвиток їхньої самостійності.• Залучення до виховання учнів їхніх батьків, громадськості
Великого значення у своїй виховній діяльності надаю роботі з батьками. Використовую різноманітні форми роботи. Насамперед, це батьківські збори, індивідуальні консультації, бесіди, анкетування, тестування. Якщо брати до уваги класні батьківські збори, треба сказати, що на них запрошую вчителів – предметників, які працюють з учнями мого класу, вчителя-логопеда, практичного психолога. Адже тут обговорюються проблемні ситуації, які виникають під час навчально-корекційно-виховного процесу. Теми зборів вибираю такі, які були актуальними, цікавили батьків і обов’язково були корисні. Про проблеми у вихованні кожної дитини зокрема повідомляю батькам в індивідуальній бесіді, починаючи з позитивних моментів у навчанні дитини, поступово переходячи до того, на що батькам слід звернути особливу увагу. Класний керівник, на моє глибоке переконання, має бути і наставником, і помічником, і захисником, і другом, який допоможе дитині з особливими освітніми потребами набути не тільки знання про довкілля, оволодіти уміннями і навичками, а й допоможе адаптуватися в цьому світі, розкрити і проявити свої здібності, відчути себе самостійною, унікальною особистістю, яка здатна самореалізуватися. Сенс моєї діяльності, як класного керівника – не тільки відкрити кожній, ввіреній мені, дитині цей чудовий світ, навчити вміти захоплено дивуватися красивим, що нас оточує, але допомогти зрозуміти, що життя – це велике благословення і кожна людина обов’язково має навчитися жити в гармонії з собою, з вірою в свої сили, з надією на краще і любов’ю до тих, хто поруч.
Пізнати і навчити дитину у цій складній справі немає готових рецептів. Але вважаю, що насамперед треба зрозуміти дитину як особистість, розгледіти її індивідуальні особливості. "Прив'язуючи" навчальні завдання до життєвого досвіду дитини, використовуючи сучасні технології досягаю поставленої мети самореалізації кожної дитини. Завданням для мене є зробити процес навчання та виховання захоплюючим та радісним. І тут важливе все: посмішка, доброзичливий тон, мистецтво спілкування, почуття гумору. АЛЕ НАЙВАЖЛИВІШИМ Є ЛЮБОВ ДО ДИТИНИ!