Психологічна гра «Подорож» (діагностика)
Мета: вивчення процесу адаптації, мотивації, самооцінки першокласників
Обладнання: бланки для відповідей, олівці кольорові.
Хід заняття
Вступ.
Вправа «Посмішка»
- Діти, подивіться, що у мене в руках (кулька). Що вона робить? (Посміхається). Давайте зараз посміхнемося її у відповідь. А тепер поверніться до сусіда по парті і посміхніться йому. Молодці.
«Подорож» (за методикою Н. Г. Лусканової )
- Діти, сьогодні ми вирушаємо в подорож по Країні Знань. Для цього нам потрібно приготувати три олівця - червоний, жовтий, синій - і зайняти місця в поїзді.
(Діти дістають олівці і кладуть поруч з бланком).
-Увага: 1 клас, ваш поїзд відправляється з 1 шляху! (Виставляємо вперед зігнуті в ліктях руки, робимо рухи: «Чух-чух!», Діти із задоволенням повторюють, прямо сидячи за партами).
-Стоп! Наш потяг зупиняється (зупинилися - руки на парту).
-Перша зупинка називається
«Моя школа» (читаю перше питання).
1.Тобі подобається в школі чи не дуже?
Якщо хочете відповісти «ТАК» - вибирайте червоний колір, «НІ» - синій колір, «КОЛИ ЯК» - жовтий колір. Акуратно розфарбуйте вагон під номером 1 (це паровоз).
-Увага, 1 клас, займіть свої місця (діти кладуть олівці, виставляють зігнуті в ліктях руки). Наш потяг продовжує подорож і набирає хід: «Чух-чух» Ту-ту-у! »
-Друга зупинка - «Ранок» (читаю друге питання) ...
2. Зранку, коли ти прокидаєшся, то завжди охоче йдеш до школи чи часто хочеш залишитися вдома?
Якщо хочете відповісти «ТАК» - вибирайте червоний колір, «НІ» - синій колір, «КОЛИ ЯК» - жовтий колір. Акуратно розфарбуйте вагон під номером 2.
Наш потяг продовжує подорож і набирає хід: «Чух-чух» Ту-ту-у! »
- Третя зупинка «Вихідний»
3. Якби вчитель повідомив, що завтра до школи не обов’язково приходити всім учням, що за бажанням можна залишитися вдома, ти пішов би до школи чи залишився б удома?
Якщо хочете відповісти «ТАК» - вибирайте червоний колір, «НІ» - синій колір, «КОЛИ ЯК» - жовтий колір. Акуратно розфарбуйте вагон під номером 3.
Наш потяг продовжує подорож і набирає хід: «Чух-чух» Ту-ту-у! »
- Четверта зупинка «Вільний час»
4. Чи подобається тобі, коли у вас скасовують які-небудь уроки, і в цей час можна зайнятися своїми справами?
Якщо хочете відповісти «ТАК» - вибирайте червоний колір, «НІ» - синій колір, «КОЛИ ЯК» - жовтий колір. Акуратно розфарбуйте вагон під номером 4.
5. Чи хотів би ти, щоб не задавали домашніх завдань?
Якщо хочете відповісти «ТАК» - вибирайте червоний колір, «НІ» - синій колір, «КОЛИ ЯК» - жовтий колір. Акуратно розфарбуйте вагон під номером 5.
Вправа «Повтори рух» (фізкультхвилинка)
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)
Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладять живіт)
І помити писок.
Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)
Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).
«Візерунок»
- Перед вами намальований візерунок, ваше завдання домалювати парканчики . (Показую на дошці)
«Драбинка»
- Перед вами намальовані сходи з чоловічками, подивіться уважно і послухайте. Вгорі стоять ті діти, які: добре вчяться, все виконують, всім допомагають, ні кого не ображають; а внизу ті діти: які погано вчяться, ні кому не допомагають, ні чого не виконують і ображають інших. Вибери сходинку, яка підходить тобі і намалюй там чоловічка.
Вправа (Физкультминутка)
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці).
- Наше заняття підійшло до кінця. Хочу вам сказати спасибі. Ви були молодці і отримуєте наклейки. Відкрийте щоденники на нашій сторінці, де ви отримуєте наклейки за хорошу поведінку і активну участь на наших заняттях.
Додаток 1.
Додаток 2