Рольова гра «Розподіл сердець»
Час проведення гри: 2-3 години.
Мета: Розвиток здібностей виходу з конфліктної ситуації на основі коректного вирішення конфлікту, а також ілюстрація представлених стратегій.
Інструкція: Уявімо собі лікарню, яка спеціалізується на пересадці донорських сердець. Несподівано в лікарню надходить донорське серце. На черзі знаходяться чотири людини: літній професор, що займається розробкою вакцини проти раку, робота якого близька до завершення; 16-річна вагітна дівчина, сирота, у неї хворе серце; Молода, симпатична жінка, яка користується винятковою любов'ю з боку співробітників: Лікар тієї ж лікарні, в якій ведуть операції з пересадки донорського серця; вчителька, мати двох дітей, чоловік недавно загинув в автомобільній катастрофі.
У всіх ситуація критична, Кожному з них залишилося жити один місяць. Проблема кому віддати єдине донорське серце.
Етапи гри:
Розподіл групи на 4 команди.
Кожна група вибирає одного з пацієнтів для подальшого захисту.
Підготовка в групах одного представника для ведення переговорів з представниками з інших груп для прийняття спільного рішення.
Обговорення підсумків гри:
Які стратегії поведінки були використані представниками в ході переговорів?
Яким способом були реалізовані ті чи інші стратегії представниками?
Які основні психологічні механізми ви побачили при реалізації суперництва, співпраці, ухилення, пристосування і компромісу
Взагалі в грі, а точніше в інструкції закладений відповідь! У черзі стояли ...! Гру закінчує психолог словами: за принципом справедливості серце отримати повинен той, хто перший в черзі!
У цій задачі є правильна відповідь. Серце необхідно віддати тому, кому воно підходить за біологічною сумісністю і виходячи із здорового глузду, наприклад якщо донорське серце дорослої людини його не можна пересадити дитині, воно стисне інші органи грудної клітини і пацієнт загине. Ця гра спрямована на звільнення від стереотипів і "викреслювання з життя" людей з залежностями і невиліковними захворюваннями.
Призначення - показати відносність будь-якої точки зору при вирішенні складного або важливого питання, відчути поняття «справедливість», а також надати учасникам можливість для відпрацювання навичок аргументації при проведенні дискусії.
Обговорення може стосуватися проблем справедливого розподілу ресурсів, стратегії переконання опонентів в емоційно значущої ситуації морального вибору, ціннісних орієнтацій. Крім того, доцільно поставити питання про почуття учасників, про їх стан по ходу участі в дискусії і по її закінченні.