Психологічна гра-тренінг для дітей 5-6 класів

Про матеріал
Психологічна гра-тренінг для дітей 5-6 класів з розвитку доброзичливості і толерантності Метою гри є: розвиток розуміння почуттів інших людей у проблемних ситуаціях; розвиток загального уявлення про ввічливість і толерантність; виховувати добре ставлення до інших людей; виховувати доброзичливе ставлення до друзів та рідних.
Перегляд файлу

Психологічна гра для дітей

з розвитку доброзичливості і толерантності

 

Цілі та завдання.

- Розвивати розуміння почуттів інших людей у проблемних ситуаціях;

- Розвивати загальне уявлення про ввічливість і толерантність;

- Виховувати добре ставлення до інших людей;

- Виховувати доброзичливе ставлення до друзів та рідних.

 

Форма реалізації: майстер-класи, методи роботи: бесіда, ігри, практико-орієнтовані; мотиваційні методи: заохочення та емоційне стимулювання (підтримка, підбадьорення, знайомство, відкритість); методи контролю та корекції: спостереження, корекція, бесіда, самоаналіз, рефлексія, самоконтроль.

Цільова вікова група: 5-6 клас.

Хід заняття.

Гра-вітання "Добрий день"

Мета: створити надзвичайно приємну та заспокійливу атмосферу.

Психолог - Доброго дня, діти! Які перші слова ви говорите один одному, коли зустрічаєтеся зі своїми друзями?

- Що ми можемо побажати один одному, коли говоримо "здрастуйте"? (здоров'я)

- Як ви думаєте, які ще слова ми говоримо один одному, коли вітаємося?

- Що ми можемо побажати один одному, коли вітаємося «Доброго дня»? (доброго здоров’я)

- Передайте іграшку по колу і привітайтеся один з одним: "Привіт, Оленко!» Ось так.

Вправа "Мій настрій".

Психолог: Якщо у вас гарний настрій, що ви можете подарувати іншим при зустрічі?

  •                 Як ти можеш передати свій гарний настрій без слів? Так, посмішкою.
  •                 А зараз я покажу вам малюнок. Що це (хмари)?
  •                 Подивіться на хмаринки. Що з ними не так? Звідки ти знаєш, що одні хмаринки веселі, а інші - сумні? Молодець! Оберіть хмаринку з таким же настроєм, як у вас зараз.

Вчимося навичкам самоаналізу.

Психолог: Діти, як ви думаєте, чому ми всі різні? Напевно, тому, що кожен з нас унікальний. Ми всі виросли в різних сім'ях, в різних традиціях, з різними людьми і друзями, і все це наклало на нас особливий відбиток. Кожен з нас унікальний та індивідуальний. І незважаючи на те, що ми такі, нам потрібно вчитися жити разом, дружити, спілкуватися і толерантно ставитися до особливостей характеру і зовнішності інших людей. Це те, про що ми не повинні забувати як вдома, так і в суспільстві.

Як ви розумієте слово "конфлікт" і які асоціації виникають у вас з цим словом?

Конфлікт - це відсутність згоди між двома або більшою кількістю осіб. Це явище, що виникає внаслідок зіткнення і суперечності дій, думок, інтересів, бажань і планів різних людей.

Вправа «Ми різні, але схожі»

Психолог: У нас є щось спільне, але є і те чим ми відрізняємося один від одного. Подумайте, що у нас є спільного. А в чому ми відрізняємося?

Дайте відповідь на наступні запитання:

- Чи впливає національність на стосунки?

Як спілкуються старші люди? А молодь?

Як спілкуєтеся ви між собою?

А зараз станьте в пари, хто з ким бажає і визначте дві характеристики, чим ви схожі та чим відрізняєтесь один від одного. Потім протягом 30 секунд ви повинні об'єднатися в групи за різними ознаками, такими як стать, колір волосся, знак зодіаку, зріст, колір очей тощо.

- Часто буває так, що ваші уявлення не збігаються з уявленнями інших людей навколо вас. Це може призвести до конфліктів. Як ви думаєте, чому виникають різні конфлікти?

(Відповіді дітей):

- Тому що ми не розуміємо один одного;

- Не підкоряються один одному;

- Не вміють себе стримувати;

- Не сприймають чужих ідей; Не вміють себе контролювати; Не сприймають чужих ідей;

- Завжди хочуть взяти ініціативу в свої руки;

- Не вміють слухати інших;

- Роблять погані вчинки тощо.

Висновок: Найголовніше при спілкуванні з іншими - це те, що дуже важливо контролювати себе, бути відкритим до чужих ідей, вміти слухати інших і цікавитися чужими ідеями, завдяки чому можна уникнути багатьох проблем. Це все характеристики толерантності або терпимості. А тепер давайте перевіримо себе, наскільки ви всі володієте характеристиками толерантної особистості.

Вправа "Наскільки я толерантний?"

Мета: Спонукати здобувачів освіти оцінити ступінь своєї толерантності.

Учасникам роздається опитувальник з колонками А і Б. На дошці також прикріплений великий аркуш з такими ж позначками.

Психолог - Діти, перед вами 12 характеристик толерантної особистості.

По-перше, поставте "+" у колонці А: напроти тієї риси, яка найбільше вам притаманна, і "0" напроти тієї, яка найменше вам притаманна. По-друге, у колонці Б: поставте "+" навпроти тих рис, які, на вашу думку, є "толерантними".

На заповнення анкети у вас є три хвилини.

Психолог: Тепер допоможіть мені заповнити анкету на дошці. Підніміть руку, якщо ви відзначили першу ознаку (підрахуйте кількість людей, які відзначили першу ознаку, і заповніть стовпчик). Таким же чином підрахуйте кількість відповідей по кожній якості. Три якості, які набрали найбільшу кількість балів, формують сутність толерантної особистості. Таким чином, учасники мають можливість порівняти власне сприйняття з портретом толерантної людини, створеним групою.

Гра "Компліменти".

Мета: побудова довіри, вивільнення емоцій.

Психолог: А зараз давайте трохи розігріємось і пограємо в гру. Ви всі любите, коли вас хвалять і говорять приємні речі, чи не так? Тому я пропоную гру під назвою "Похвальні слова"!

Діти стають у коло, кидають один одному м'ячі і по черзі говорять щось приємне один про одного. Вони називають ім'я свого сусіда в доброзичливій формі, наприклад: "У Катерини гарне довге волосся", "Надя гарно малює", "Дмитрик дуже хороший друг і дуже добрий" і т.д.

Обговорення:

1. що ти відчував, коли тобі робили комплімент?

2. чи виникали у вас труднощі, коли ви робили компліменти однокласникам, і в чому вони полягали?

Відповіді дітей.

Рефлексія

Мета - створити позитивний емоційний настрій та підвищити колективну згуртованість дітей.

Психолог:Діти, на цьому заняття завершується. Давайте підведемо підсумки:

- Що нового чи цікавого ви дізналися на занятті?

- Які вправи були для вас найскладнішими?

- Що вам сьогодні сподобалося, а що не сподобалося?

- Які техніки найбільш прийнятні для вирішення проблемних ситуацій у вашому житті?

Психолог: Наостанок давайте виконаємо творчу роботу - виростимо чарівне "добре дерево"! Нехай на ньому виростуть різнокольорові листочки. Напишіть на листочках свої побажання та пропозиції, що потрібно для того, щоб ваш клас, наша школа, наше мальовниче місто чи наша переможена країна стали місцем толерантності та дружби. А тепер давайте приклеїмо їх на дерево".( Діти пишуть листи на заздалегідь підготовлених кольорових кленових листочках і приклеюють їх на дерево:)

- Допомагайте один одному, ладнайте між собою, захищайте слабших.

- Не сваріться, розумійте один одного.

- Не зважайте на національність, релігію, зовнішність чи традиції.

- Більше спілкуйтеся, пізнавайте один одного.

- Поважайте один одного і прагніть бути кращими людьми.

Психолог: Діти, поводьтеся з іншими так, як би ви хотіли, щоб вони поводилися з вами. Будьте добрими, будьте співчутливими, будьте терплячими, будьте милосердними, будьте толерантними. Будьте надійними: будьте чесними і правдивими, дотримуйтесь свого слова. Будьте милосердними: будьте добрими, турботливими і лагідними. Будьте щедрими. Це допоможе вам жити в мирі!

 

 

Додаток

 

Риси толерантної особистості

 

 

А

В

1. Безкорисливість

 

 

2. Поблажливість

 

 

3. Терпіння

 

 

4. Почуття гумору

 

 

5. Чуйність

 

 

6. Довіра

 

 

7. Здатність до співпереживання

 

 

8. Терпимість до відмінностей

 

 

9. Вміння слухати

 

 

10. Доброзичливість

 

 

11. Уміння не засуджувати інших

 

 

12. Гуманізм

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 травня 2023
Переглядів
1714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку