Психологічна гра "Валіза лідера"

Про матеріал
Матеріал для проведення години психолога чи класної години, для роботи з учнівським самоврядуванням. Психологічна гра для вікової категорії 8 - 11 клас. Гра сприяє розвитку комунікативних навичок та лідерських якостей, групової взаємодії та творчих здібностей.
Перегляд файлу

 

Комунальний заклад «Тернівський ліцей № 5

Тернівської міської ради Дніпропетровської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як стати лідером в колективі? Радить Олександр Сударкін

       

 

 

Практичний психолог

Шишова І.В.

 

 

 

Психологічна гра «Валіза лідера»

Мета: сприяння формуванню в учнів вмінь визначення рівня прояву власних лідерських якостей,  сприяння розвитку лідерських якостей та отримання ними досвіду лідерської поведінки.

 Завдання: 1) сформувати установку на самопізнання, самовизначення;

 2) розвивати здатність бачити перспективу свого майбутнього життя;

 3) виховувати культуру спілкування, співпраці та взаємодії учнів.

Обладнання: ігрове поле, кубик, предмети з додатку.

Правила гри. Участь у грі беруть 15-20 осіб. За бажанням учасників один учень кидає кубик, на якому цифри від 1 до 4 ( за кількістю секторів на ігровому полі).  Якщо на кубі випадає знак питання, то учасники можуть поставити питання один одному або ведучому. Якщо випав смайл то можна зробити рухливу вправу.( Разом поплескати у долоні, посміхнутися сусіду тощо.) Кожен сектор має свою назву та містить певні вправи. Учні виконують вправу сектору, потім знов кидають кубик. Учасники, що кидають кубик можуть змінюватись, або це може бути один учень.

Вступне слово психолога. Добрий день шановні учні, рада вас вітати на нашій грі. Гра присвячена роботі над собою, формуванні лідерських якостей. Скажіть мені будь ласка, хто такий лідер?  (Учні називають свої версії.) Так, лідер – це людина здатна вести за собою завдяки особистісним якостям. Як ви вважаєте, які якості притаманні лідеру? ( Учні називають). Так, дякую за ваші відповіді. Всі перелічені якості об'єднані у 4 категорії на ігровому полі нашої гри. Пропоную розпочати.

Далі учням пояснюються правила гри.

Сектор 1 «Всемогутність»

Мета: тренування внутрішнього стану, вміння керувати ним.

Вправа «Тренування голосу» За бажанням виходять 5 учасників, які витягують спосіб, яким вони будуть читати текст. Далі ведучий дає зразок тексту та час на підготовку (1-2 хв). Учні демонструють виконання вправи по черзі. Можна змінити хід виконання вправи та дати кожному учаснику свою частину тексту, тоді текст читається один раз одразу кількома способами.  Потрібно прочитати текст різними способами:

  • Пошепки;
  • Максимально голосно;
  • Ніби замерзли;
  • Ніби гаряча картопля у роті;
  • Ніби вас чує все людство та необхідно донести, що всім потрібно творити добро, а інших слів у вас немає;

Текст: У неділю, в Україні очікується тепла погода, але подекуди дощитиме. Заливатиме переважно західний і північний регіони. У західних, північних областях та на Вінниччині невеликі короткочасні  дощі, які можуть посилитися ближче до вечора. Вдень на Лівобережжі невеликі, місцями помірні (на Чернігівщині та Сумщині значні) дощі з грозами, на решті території без опадів. Вітер змінних напрямків, 3-8 м/с.

Вправа « Хто я» За бажанням виходять 5 учасників, які витягують спосіб, яким вони будуть виконувати вправу. Учасникам пропонується сісти та посидіти на стільці ніби вони:

  • президент;
  • бджола на квітці;
  • касир в АТБ;
  • покараний Буратино;
  • вчитель на уроці.

Вправа «Загадкова усмішка» За бажанням виходять 5 учасників, які витягують спосіб, яким вони будуть виконувати вправу. Учасникам пропонується продемонструвати усмішку ніби вони:

  • собака, що усміхається хазяїну;
  • вовк зайцю;
  • кішка на сонці;
  • губка Боб Міккімаусу;
  • закоханий своїй дівчині.

Після кожної вправи проводиться рефлексія. Що відчували учасники під час виконання вправи.

Сектор 2 «Комунікабельність»

Мета: розвиток комунікативних навичок, вміння слухати та домовлятись.

Вправа « Скло, дерево, солома» Ведучий обирає 4 учасників, вони обирають ролі після пояснення ведучого ( скляна людина, дерев'яна, солом'яна та головний герой).

В одній з казок Дж. Родарі розповідає про три типи людей: скляні, що розбивались від необережного дотику; дерев'яні були нечутливі, глухі навість до сильного впливу; солом'яні займалися від найменшого хвилювання.

Ситуація:  Вам потрібно, щоб ваш знайомий відмовився від гри на комп'ютері, перегляду телевізора та допоміг підготувати проєкт на урок. Завдання головного героя побудувати діалог для вирішення ситуації з урахуванням  кожного типу людини. Інші учасники ведуть себе згідно опису свого типу.

Рефлексія.

Вправа « Порада» Ведучий обирає 5 учасників ( головний герой та 4 рольових позиції)

Ситуація:  Вам необхідно з'ясувати думку товариша з важливого для вас, але неприємного для нього питання. Наприклад, який подарунок зробити дівчині тощо. Інші учасники ведуть себе згідно обраних рольових позицій.

  • Позиція «неучасті» - не помічаєте співрозмовника, точніше, робите вигляд, що не помічаєте;
  • незалежна позиція, позиція начальника, ніби ви «зверху»;
  • позиція залежності, ви у підпорядкуванні;
  • позиція поруч, ви зацікавлені у питанні, враховуєте інтереси інших.

Рефлексія.

 

Вправа « Несподівана зустріч» Ведучий обирає 2 учасників, яким необхідно розіграти діалог.

Ситуація:   Ва вдома забули телефон, а вам терміново необхідно передати інформацію брату або сестрі. Несподівано, на світлофорі автобус в якому ви їхали до школи зупиняється напроти автобуса, де знаходиться  ваш брат або сестра. Ви бачите її у вікно і вона вас також. У вас обмежений час для того, щоб якось повідомити їй інформацію.

Один учасник повідомляє інформацію, іншому потрібно зрозуміти її зміст.

Текст інформації:  Чекаю на тебе о 18-00 біля кафе.

Рефлексія

 

Сектор 3 «Кмітливість»

Мета: Розвивати творчі здібності, логічне мислення, вміння проявляти емоції, використовуючи ситуації подиву, радості, зацікавлення.

 Вправа «Казкові персонажі» Ведучий обирає 8 учасників, яким пропонується продемонструвати свої слова та дії у казкових ситуаціях. Учасникам  дається час на підготовку. Після чого всі  показують те, що роблять, на його думку, персонажі.

Ситуація 1

От прибігає зайчик, коли чує – хтось є в хатці. Зайчик і питається:

– А хто, хто в моїй хатці?

А коза сидить на печі та й каже:

– Я, коза-дереза,

За три копи куплена, Півбока луплена!

Тут тобі й смерть. От зайчик…

Ситуація 2

– Ну й пісня ж гарна! – каже лисичка. – От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-бо ще раз та сідай до мене на язик, щоб чутніше було.

Колобок…

Ситуація 3

Пан Коцький злякався кабана, скочив на дерево та й подерся туди, де ведмідь сидів. Ведмідь як побачив, що кіт лізе до нього, почав вище лізти по дереву, та до такого доліз…

Ситуація 4

А мороз надворі такий, що аж шкварчить! Лисичка ж бігає по березі та все:

Мерзни, мерзни, вовчий хвіст! Мерзни, мерзни, вовчий хвіст! А вовк…

 

Сектор 4  «Творчість»

Мета: розвивати творчі здібності, створення сприятливої атмосфери, взаємодії між учасниками гри.

Вправа «Груповий портрет»  Для цього той, хто готовий бути ведучим, розставляє учасників у певну групову фотографію, у яких дистанція між людьми – це метафоричне відображення взаємотяжіння/відштовхування між ними. Ведучому необхідно надати гравцям ті пози і вирази обличчя, які, на його думку, характерні для них у композиції. Коли група вибудувана в бажану композицію, ведучий приєднується до неї, займаючи своє місце, приймаючи відповідну його поданням позу та вираз обличчя. Завдання дуже складне, можна допомогти учасникам обрати тему композиції.

Рефлексія.

Вправа «Удосконалення іграшки» Ведучий об'єднує учнів у три команди. Кожна команда отримує зображення іграшки, яку потрібно удосконалити, додаткових інструкцій ведучий не дає. Учасникам дається час на підготовку 7 – 10 хв. Після цього команди презентують свої наробки.

Рефлексія.

Вправа «Для чого це?» Ведучий обирає  4 учасників. Учні витягують  предмети  і їм  необхідно пояснити для чого вони можуть використовуватись окрім прямого призначення.

Предмети:

  • ковпачок від кулькової ручки;
  • шнурок;
  • гумка;
  • крейда.

Рефлексія. Підведення підсумків гри.

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Сектор 1

Пошепки

 

Максимально голосно

 

Ніби замерзли

 

Ніби гаряча картопля у роті

 

Ніби вас чує все людство та необхідно донести, що всім потрібно творити добро, а інших слів у вас немає

 

 

Президент

 

Бджола на квітці

 

Касир в АТБ

 

Покараний Буратино

 

Вчитель на уроці

 

 

Собака, що усміхається хазяїну

 

Вовк зайцю

 

Кішка на сонці

 

Губка Боб Міккімаусу

 

Закоханий своїй дівчині

 

Сектор 2

Позиція «неучасті» - не помічаєте співрозмовника, точніше, робите вигляд, що не помічаєте

 

Незалежна позиція, позиція начальника, ніби ви «зверху»

 

Позиція залежності, ви у підпорядкуванні

 

Позиція поруч, ви зацікавлені у питанні, враховуєте інтереси інших

 

 

Сектор 3

Ситуація 1

От прибігає зайчик, коли чує – хтось є в хатці. Зайчик і питається:

– А хто, хто в моїй хатці?

А коза сидить на печі та й каже:

– Я, коза-дереза,

За три копи куплена, Півбока луплена!

Тут тобі й смерть. От зайчик…

 

Ситуація 2

– Ну й пісня ж гарна! – каже лисичка. – От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-бо ще раз та сідай до мене на язик, щоб чутніше було.

Колобок…

 

Ситуація 3

Пан Коцький злякався кабана, скочив на дерево та й подерся туди, де ведмідь сидів. Ведмідь як побачив, що кіт лізе до нього, почав вище лізти по дереву, та до такого доліз…

 

Ситуація 4

А мороз надворі такий, що аж шкварчить! Лисичка ж бігає по березі та все:

Мерзни, мерзни, вовчий хвіст! Мерзни, мерзни, вовчий хвіст! А вовк…

 

Сектор 4

Надувные предметы | ПВХ/PVC-пленки Fatra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігрове поле

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

                                               Кубик

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Відповідальне лідерство – шлях до успіху:/програма/автори – укладачі: В.С. Кудін, Т.А. Олексенко, видання – Черкаси: КНЗ «ЧОІПОПП ЧОР»,2018 – 101с.
  2. Нестуля О. О., Нестуля С. І., Кононец Н.В. Основи лідерства: електронний посібник для самостійної роботи магістрів освітньої програми «Педагогіка вищої школи» галузі знань 01 освіта/педагогіка спеціальності 011 освітні, педагогічні науки. – Полтава : ПУЕТ, 2020. – 232 с.
  3. Тренінгові заняття з лідерами учнівського самоврядування «Школа лідерів». Методична розробка. – Сєвєродонецьк, 2019. – 37с.
  4. Туріщева Л.В. Психологічні тренінги для школярів.- Х.: Вид. група «Основа»,2011. – 124 с.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
25 липня 2022
Переглядів
1012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку