Психологічна казка "Пісочна терапія"

Про матеріал
Далеко — далеко є казкова країна. В казковій країні нічого неможливого не буває. Мешканці цієї країни дружні, веселі та самі найщасливіші. Ось, ми в казці… Там існує Казкова Галявина… Ви лежите на Казковій галявинці і бачите над собою високе чисте блакитне небо (зоровий образ), слухаєте, як співають птахи і перемовляються дерева, дзвенять струмочки (слуховий образ). Відчуваєте поряд аромат стиглої полуниці (нюховий образ). Ви протягуєте руку та зриваєте ароматну ягоду (кіноестетичий образ) , ви насолоджуєтесь її смаком та відчуєте солодкість стиглої полуниці ( смаковий образ ). І шовкова молода трава, що вистилає Чарівну Галявину ніжно лоскоче наші руки, ноги, обличчя (психолог кожного торкається ) (тактильний образ). Також в казковій країні існує Казкова Лабораторія, в якій відбуваються дива. Ваші рученятка перетворюються на чарівні, вони наповнюються фантастичною силою, якій ні по чому всі перешкоди. Ваші долоньки в змозі творити неземні чудеса. Відкриваємо очі… Ось, ми в казковій країні. Діти, ви готові до пригод?
Перегляд файлу

Сценарій психологічної казки

1 ЧАСТИНА

Діти заходять в зал. Сідають в коло.

 

Психолог: Добрий день, вітаю Вас,

                    настає пригоди час

                    Діти наші не зівайте,

                    Добру казку починайте.

                    В казку вирушим всі разом,

                    Перешкоди всі пройдем.

                    А хто буде сумувати,

                     Із собою не візьмем!

Діти, ми сьогодні з вами знову відправимось в казкову країну. Пропоную перенестись в казку. Ляжте зручненько… і закрийте очі…

Музичний супровід

Далеко — далеко є казкова країна. В казковій країні нічого неможливого не буває. Мешканці цієї країни дружні, веселі та самі найщасливіші.  Ось, ми  в казці…  Там існує Казкова Галявина… Ви лежите на Казковій  галявинці і бачите над собою високе чисте блакитне небо (зоровий образ), слухаєте, як співають птахи і перемовляються дерева, дзвенять струмочки (слуховий образ). Відчуваєте поряд аромат стиглої полуниці (нюховий образ). Ви протягуєте руку та зриваєте ароматну ягоду (кіноестетичий образ) , ви насолоджуєтесь її смаком  та відчуєте солодкість стиглої полуниці ( смаковий образ ). І шовкова молода трава, що вистилає Чарівну Галявину ніжно лоскоче наші руки, ноги, обличчя (психолог кожного торкається ) (тактильний образ).

Також в казковій країні існує Казкова Лабораторія, в якій відбуваються дива.

Ваші рученятка перетворюються на чарівні, вони наповнюються фантастичною силою, якій ні по чому всі перешкоди. Ваші долоньки в змозі творити неземні чудеса.

Відкриваємо очі…

Ось, ми в казковій країні. Діти, ви готові до пригод?

 

 

 

 

2 ЧАСТИНА

Музичний супровід

З'являється  Пісочна Фея. Засмучена та плаче.

Діти: Що сталось? Ти хто? Чому ти плачеш?

Пісочна Фея: Я Пісочна Фея. Володарка пісочної країни. В нашій країні побувала Чорна Клякса. Вона викрала веселку та всі яскраві кольори. Та це ще не все… Вона ще викрала квітку, яка виконувала найзаповітніші бажання моїх мешканців.

Що ж тепер буде з моєю країною? Не буде в моїй країні добра, тепла та здійснення бажань.

Діти: Не хвилюйся! Ми тобі допоможемо. Зараз ми створимо нову веселку та яскраві кольори знову засяють.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 ЧАСТИНА

Психолог: Діти, давайте відправимось до нашої Чарівної Лабораторії. Музичний супровід

( діти підходять до своїх робочих місць). Та разом створіть нову та яскраву веселку. Чудо – веселку, щоб вона знов засяяла яскравою аркою над казковою країною. Щоб знову її яскраві стрічки піднімали настрій мешканцям казкової країни та наповнювали радістю їх життя.   

- Скажіть, будь ласка, скільки кольорів має веселка?

А хто знає послідовність кольорів?

Діти, нумо привітаємось з чарівним піском.

Покладіть на нього рученята. Доторкніться до нього. Закрийте очі.

Зконцентруйтесь на власних почуттях та емоціях.

Уявіть, якби настрій мав колір, то якого б кольору він був сьогодні, а яким був вчора.

Підійдіть до піску та оберіть свій колір, колір, який символізує ваш внутрішній стан.

Колір,  який найбільше імпонує Вашому емоційному стану.

Налаштуйтесь на цей колір.

Шановні гості, ви також можете подумки асоціювати власний настрій з кольором.

Отож, обираємо кольори та приступаємо до роботи. Починаємо створювати веселку казкової країни.

Звучить релаксаційна музика

По закінченні роботи Фея та діти радіють.

Психолог: (Рефлексія) Ну, що ж діти, ви молодці! Ви справились із завданням.

Давайте, по черзі, по колу, кожен називає колір власних почуттів.

Та назвіть будь ласка, з чим асоціюється обраний вами колір.

Зараз я Вам розповім, що означає колір вашого настрою.

Синій – спокій та умиротворення почуттів, потреба в спокої. Синій – це колір вірності, а також дисципліни та порядку. (Синє небо)

Зелений - виявляє завзятість, цілеспрямованість, активність та життєрадісність.(Зелена травичка)

Жовтий – виявляє розслаблення. Символізує  відкритість, активність, прагнення до свободи, слави та сили.(Жовте сонце, жовтий пісок)

Оранжевий – це колір радості, задоволення, прагнення до досягнення, колір енергії та сили.(Оранжевий апельсин)

Фіолетовий – один із самих загадкових та таємничих кольорів. Символізує мудрість, спокій, чуттєвість, вважається джерелом артистизму.(Фіолетовий баклажан).

Блакитний – колір емоційно енергетичного центру.  Від його стану залежить глибина почуттів, почуття гармонії та ранимість.                                                          (Блакитне море, блакитні очі)

Червоний – чуттєвість, любов до оточуючих,  емоційний комфорт та тепло.  Надлишок цього кольору символізує сварки та нерозумінн. (Червона стрічка, червона квітка)

Вам приємно було працювати з пісочком?

В когось робота з піском викликала негативні емоції?

 

Ну, що ж повертаємось до Чарівної Галявини. Веселка знову засяяла в казковій країні новими ще яскравішими барвами.

 

 

 

 

 

 

 

 

4 ЧАСТИНА

Роздається грім. Музичний супровід

Діти: Ой, що це?

З'являється Клякса. Музичний супровід

Клякса: Ну, що ж якщо веселку вам вдалось повернути, то бажання та мрії — НІКОЛИ!!! Адже квітку звичайний ваш пісочок не осилить. Так що сідайте в пісочницю та грайтесь своїм нікчемним пісочком. А квітку створити можна лише за допомогою космічного пісочку. Але де ж ви його дістанете?! ХА — ХА — ХА!

Діти: Ану, йди звідси. Через тебе й так багато проблем!

Клякса: Зараз я Вас обіллю своєю чорною водою. (Починає бризкати на дітей чорною водою.)

Відкривають кольорові парасольки та закриваються від Клякси.

Клякса: Ой, боюсь, боюсь яскравих кольорів. Тікаю, тікаю! Мої чорні краплинки перетворились на кольорові... Я зникаю...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 ЧАСТИНА

Психолог: Не засмучуйся Феє! І це в наших силах! (створення ситуації успіху)

Так, діти?

Діти:  Всі разом. Так!!!

Діти: В нас є давній друг з іншої планети   - Космікус.

Він нам обов'язково допоможе.

Пісочна Фея: Але ж як? Якщо він  на іншій планеті?

Звучить космічна музика.

З'являється Космікус.

Прибулець: Привіт, ШАНОВНІ ДРУЗІ! Давненько ми з вами не бачились.

Діти: (здивовано) Але ж як ти дізнався, що ми потребуємо твоєї допомоги?

Прибулець: Я володію телепатичними здібностями, вмію читати думки на відстані. Це мій маленький секретик, мало хто знає про це. Так що про вашу проблему добре знаю. Адже ви не раз мені допомагали. Тепер моя черга Вам допомогти.  Я привіз з собою чарівний космічний пісок.

Дістає скриньку з піском. Музичний супровід.

Діти розглядають скриньку з піском.

Діти  в захваті:  ВАУ!!!

Прибулець: Тримайте! (передає в руки дитині). Радий був вам допомогти. Ну, що ж  мені час повертатись. Адже на мене вдома чекає купа справ.

Діти: Космікусе, дякуємо щиро тобі за допомогу! Адже разом ми велика сила. Завдяки твоїй допомозі та підтримці ми зможемо подолати негативні витівки Чорної Клякси.

Прибулець:  До побачення! Бувайте, друзі! Музичний супровід

 

 

 

 

6 ЧАСТИНА

Музичний супровід

Психолог: Ну що ж діти, пропоную Вам знову відправитись до Чарівної Лабораторії. Познайомитись з космічним піском та створити нову квітку бажань.

Психолог: Маленькі наші чарівники займіть, будь ласка, свої місця. Та хутко за роботу.

Давайте познайомимось з піском. Доторкніться до нього. Покладіть руки на пісок. Візьміть його  в руки. Стисніть руски якнайсильніше. Поспостерігайте за його властивостями, як тактильно, так і візуально.

Прислухайтесь до власного внутрішнього «Я» та починайте виконувати ті дії з піском, які підказує вам ваш внутрішній світ. Ви можете створити певні предмети, або абстрактні явища. Віддайтесь власним почуттям.

Ось, ми й познайомились з космічним пісочком.

А тепер до роботи.

Ну а тепер ви можете створити квітку бажань. Нумо до роботи.

Звучить релаксаційна музика.

Діти створили квітку.

Психолог: Які ви молодці! Ви із цим завданням неперевершено справились.

Психолог: Шановні добродійники, а зараз закрийте очі і покладіть долоньку до серця. Прислухайтесь до власного серця та подумайте, яке б бажання ви хотіли загадати. А тепер покладіть рученята на квітку бажань та загадайте своє найзаповітніше бажання. Потримайте декілька секунд рученята над квіткою. Все. Бажання загадано. Вони неодмінно виповняться.

Психолог: (Рефлексія)  Чи було вам приємно працювати з пісочком?

Який він на дотик? Висловіть будь ласка власні відчуття. (м'який, розсипається, сухий, приємний, з нього можна ліпити).

На який матеріал схожий даний пісок? (глина, пластилін, тісто, мокрий пісок).

Які відчуття вас зараз переповнюють? (розслаблення, почуття легкості, почуття відпочинку).

Що найбільше сподобалось вам у виповненні даного завдання? (створювати квітку, загадувати бажання, знайомитись з пісочком. взаємодіяти з пісочком).

 

 

 

 

7 ЧАСТИНА

 

Психолог: Ну що ж час повертатись на Чарівну Галявинку. Там на нас чекає яскраве сонечко, чарівні веселкові барви та найяскравіші кольори.

Пісочна Фея: Ну, що ж мої маленькі чарівники. Дякую Вам! За вашу відвагу, згуртованість та милосердність хочу пригостити Вас смаколиками — побажаннями. Діти пригощаються.

Психолог:  Наші відважні чарівники, давайте пригостимо наших гостей. Вони щиро підтримували нас власною присутністю.

Пригощають гостей. Музичний супровід.

Психолог: Ну, що ж Феє, нам час повертатись. Прийшов час прощатись.

Пісочна Фея:  До побачення! До нових зустрічей! Дякую Вам за все.

Фея прощається. Музичний супровід.

 

 

 

 

 

 

 

 

8 ЧАСТИНА

Ритуал виходу з казки. Музичний супровід

Психолог: Станьте в коло. Візьміться за руки. Закрийте очі. В кожного з нас всередині є промінчик доброти, він зігріває душу та тіло теплом. Відчуйте це тепло... Уявіть, як ваше тепло переходить до вашого товариша. Обміняйтесь промінчиками, позитивом. Ми повертаємось з казкової країни. Наша казка підійшла до кінця. Та ми обов'язково повернемось сюди. Вас переповнює спокій, внутрішня рівновага. Вам добре та затишно разом. Відкриваємо очі…

Діти сідають в коло. І я разом з ними.

 

 

 

9 ЧАСТИНА

Психолог: Сьогодні вам випала можливість загадати бажання. Я впевнена, що кожен з вас загадав своє найзаповітніше бажання стосовно себе чи стосовно свого майбутнього, або щодо своїх близьких людей. Ваші бажання неодмінно збудуться, головне вірити. Віра — це велика сила. Але б мені хотілось щоб ви зараз кожен по черзі висловились. Якби ви знайшли чарівну квітку бажань, яке б  бажання ви загадали для всього людства.

Прошу…

-Щоб в нашій країні настав мир

-Щоб в світі ніколи не було воїн

-Щоб всі діти не хворіли

-Щоб люди один одного ніколи не ображали, не принижували

-Щоб всі діти, в яких немає родини — знайшли свою родину

-Щоб існували ліки від всіх хвороб

-Щоб ніколи не було бездомних тварин

-Щоб мрії всіх збувались

-Щоб всі завжди посміхались та ніколи не сумували (Я)

Психолог: Дякую Вам діти за такі щирі та важливі слова.

Адже ці теми хвилюють кожного. Від малого до великого. Діти — це майбутнє нашого людства. І ми віримо, що ви зміните світ на краще.

 

Діти, давайте попрощаємось один з одним.

Діти складають вежу з власних рученяток і разом всі говорять: «До – по – ба – че – ння!!!»

 

Психолог:  А Вам шановні гості бажаємо здійснення всіх ваших мрій, і щоб в вашому житті завжди була частинка казки.

 

Психолог: Дякуємо за увагу до нових зустрічей!!!

Діти стають по парам і виходять з залу.

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Інкл
Додано
24 січня 2022
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку