"Психологічна підтримка педагогів в умовах НУШ"

Про матеріал
Презентація на тему "Психологічна підтримка педагогів в умовах Нової української школи". Перед спеціалістами психологічної служби стоїть завдання забезпечення якісного психологічного супроводу педагогів з метою формування психологічної готовності педагогів до змін та їх адаптації до нового змісту освітнього процесу.
Перегляд файлу

image

image

image

imageВчитель у НУШ – це тьютор, коуч, фасилітатор. Кожна з цих рольових позицій має відмінності у порівнянні з традиційною, що може викликати у педагогів певні труднощі на етапі адаптації до нових завдань діяльності

image

imageРозрізняють п’ять категорій учителів за їх ставленням до нововведень:

1)     новатори – вчителі, які завжди першими сприймають усе нове, сміливо йоговпроваджують і поширюють;

2)     вчителі, які першими здійснюють практичну (експериментальну) перевіркуцінностей інновацій у кожній школі;

3)     помірковані, які дотримуються правила «золотої середини» і не сприймаютьнового до того часу, поки його не впровадить більшість колег;

4)     вчителі, які більше сумніваються, ніж вірять у нове; вони більш орієнтовані настарі технології, ніж на нові, а сприймають нове лише при загальній позитивній громадській думці;

5)     педагоги, в яких дуже сильний зв’язок із традиційним, старим підходом донавчання і виховання, вони консервативні й відкидають усе нове.

imageОсновними завданнями діяльності практичного психолога у роботі з педагогами є:

 формування професійно-особистісної готовності педагога до гуманізації освітнього середовища;

 формування психологічної готовності педагогів до змін та інновацій;

 емоційна підтримка вчителя в особистісно-професійній трансформації, саморозвитку

(пошук ресурсів, професійних інтересів, потреб і мотивів інноваційної діяльності, коучінг, викриття та подолання антиінноваційних бар’єрів);

 підвищення рівня професійної обізнаності вчителів у психологічних категоріях, поняттях, які

застосовуються в НУШ, особливостей педагогічної взаємодії в контексті Нової української школи;  попередження професійного вигорання та підвищення резилієнс педагогів.

imageimageimageПсихологічні технології, форми і методи роботи з педагогами:

Індивідуальне вивчення потреб вчителів 1-х    Групові консультації, бесіди тематично-інформаційного класів щодо проведення заходів психологічного   характеру, психологічні студії з метою вирішення супроводу за допомогою анкетування, усного актуальних проблем психічного розвитку дітей та опитування та ін. соціальної комунікації в класі.

Проведення практик на засадах педагогіки партнерства,

Індивідуальні консультації, бесіди з метою емоційної підтримки, практичних занять або фрагментів занять під час пошуку ресурсів та мотивів діяльності, зняття внутрішніх та освітнього процесу  щодо оволодіння навичками інноваційної зовнішніх антиінноваційних бар’єрів, що заважають у практичній взаємодії з учнями (ранкові зустрічі, інтегровані уроки реалізації концепції НУШ. тощо).

imageimageimageПроведення тематичних та практичних   Проведення інтервізійних груп  та рефлексивних зустрічей для вчителів, семінарів, тренінгів щодо підвищення рівня на яких кожен може висловитись про те, що переживає емоційно, які психологічної компетентності.   були успіхи та вдачі у роботі, які були чи є труднощі.

image
image

image
image

imageimage
image
image

Ефективність роботи практичного психолога щодо підвищення професійної компетентності педагогів значною мірою залежить від

усвідомлення значущості цієї роботи

адміністрацією закладу, розумінням нею тих процесів, що їх переживає освіта.

imageimageimageОсновними завданнями у роботі з адміністрацією закладу є:

 визначення ціннісних орієнтирів спільної діяльності в закладі освіти  та шляхів їх досягнення;

imageimageimageimageimage планування роботи закладу щодо формування психологічної готовності педагогів та батьків до реформування в освіті;

 сприяння створенню умотивованої команди управлінців для реалізації стратегії розвитку закладу;

 створення психолого-педагогічних умов для проведення просвітницьких заходів щодо підвищення психологічної компетентності вчителів та батьків;

 формування відкритих стосунків, тобто практично повна відсутність маніпуляцій за умови ясності цілей, дій учасників освітнього процесу;

imageimage створення психологічно безпечного освітнього середовища.

image

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
1 квітня
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку