Психологічне заняття
«Дозволь собі бути щасливим»
Мета: розкрити глибину розуміння поняття щастя кожного з учасників, допомогти учням глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним. Обговорити з дітьми розуміння поняття «щастя». Розвивати вміння самому здійснювати свої бажання, виховувати бажання ввічливо висловлювати свої почуття.
Обладнання: ноутбук, «звуки природи», ватмани, фломастери, олівці, ручки, маркери, кнопки.
Хід заняття:
Вправа «Подаруй свою радість»
Мета: створити позитивний емоційний фон та довіру в групі.
Хід вправи
Під музику психолог пропонує всім учасникам заняття, заплющити очі, згадати найприємніші хвилини у своєму житті. Далі очі розплющити, всміхнутись та, називаючи свого сусіда на ім’я, дарувати йому свою радість. Починаючи висловлювання краще словами «Аби тобі було приємно так само,як мені, я дарую тобі…»
Вправа «Щастя – це…»
Мета: розкрити глибину розуміння поняття щастя кожного з учасників та в процесі обговорення сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.
Матеріали: прикріплений на дошці ватман ,та кольорові маркери.
Психолог дає завдання кожному з учасників дописати вислів на ватмані «Щастя – це …», заслуховуючи думку кожного.
- Чому для нього щастя – це …?
- Від чого залежить щастя?
- Якою має бути щаслива людина на твою думку?
Інформаційне повідомлення
Психолог. Фахівці стверджують, що добрі справи позитивно впливають на наше психофізичне здоров’я. З’ясувалося, що стан людини, охопленої поривом доброти, організм сприяє як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних речовин. Тому по-справжньому добрі люди набагато рідше хворіють. До того ж,у стані «пориви доброти» виробляються гормони, що активізують розумову діяльність і збуджують творчий потенціал.
Вправа «Блакитна крапелька фантазії»
Мета: розвивати вміння та навички учнів звільнятись від неприємних ситуацій, регулювати свій емоційний стан.
Матеріали: музика із записом «звуки природи», аркуші блакитного кольору у формі крапельок, олівці.
Під музику психолог пропонує учасникам на крапельках намалювати малюнок на вільну тему зі свого життя.
Психолог. Не хвилюйтеся, ніхто не буде оцінювати ваші вміння малювати, це витвір вашої фантазії. Тематика ,форма, якість виконання – довільна.
Прошу вас, не поспішайте, малюючи, не думайте про те, що сказали б інші, побачивши ваш малюнок.
Якщо є частини малюнку, які вам не подобаються, не витирайте і не перемальовуйте, просто заштрихуйте. У житті так, як і на малюнку, бувають ситуації, які б хотілося заштрихувати, видалити зі свого життя і не думати про них, аби вони не заважали жити.
Вдивляючись у малюнок, дайте відповіді на запитання:
- Що вам найбільше сподобалося на цьому малюнку? Чому?
Не озвучуйте ту частину малюнка, яка не сподобалась, лише заштрихуйте чорним олівцем та зітріть її з своєї уяви.
- Які ваші відчуття після даної вправи.
- Чи сподобалась вам ця вправа.
- Обговорення після вправи. Відповіді учнів.
Мета: розвивати вміння та навички учнів звільнятись від неприємних ситуацій, регулювати свій емоційний стан.
Матеріали:музика із записом «звуки природи», аркуші блакитного кольору у формі крапельок, олівці.
Під музику психолог пропонує учасникам на крапельках намалювати малюнок на вільну тему зі свого життя.
Психолог. Не хвилюйтеся, ніхто не буде оцінювати ваші вміння малювати, це витвір вашої фантазії. Тематика ,форма, якість виконання – довільна.
Прошу вас, не поспішайте, малюючи, не думайте про те,що сказали б інші, побачивши ваш малюнок.
Якщо є частини малюнку, які вам не подобаються, не витирайте і не перемальовуйте, просто заштрихуйте. У житті так, як і на малюнку, бувають ситуації, які б хотілося заштрихувати, видалити зі свого життя і не думати про них, аби вони не заважали жити.
Вдивляючись у малюнок, дайте відповіді на запитання:
- Що вам найбільше сподобалося на цьому малюнку? Чому?
Не озвучуйте ту частину малюнка, яка не сподобалась, лише заштрихуйте чорним олівцем та зітріть її з своєї уяви.
Вправа «Як на долоні»
Мета: навчити учнів очищувати свій внутрішній світ, звільнятися від неприємних ситуацій.
Психолог. Дуже часто в житті ми потрапляємо у дрібні неприємні ситуації, до яких дехто ставиться аж занадто серйозно. Не варто!.. Потрібно вміти безболісно та вміло звільнятися від неприємних подій, вчасно відійти від проблеми. Цього ми навчимося з наступної вправи.
Заплющте, будь ласка, очі, витягніть руки вперед долонями вгору та уявіть ту неприємну ситуацію, яка вас не відпускає останнім часом. Потримайте її в руках, а тепер зробіть з нею, що хочете:
Розплющте очі.
А зараз ми з вами далі будемо продовжувати виконувати вправи і насолоджуватися ними.
Вправа – релаксація «Кольоровий дощ»
Мета: зняття стану психологічного дискомфорту, розвиток уміння правильно оцінювати себе і свої сили.
Психолог. Сядьте зручно. Заплющте очі. Розслабтесь та уявіть себе у знайомому місці на лісовій галявині. Відчуйте пахощі трави і квітів. Все переповнює п’янкий аромат. Вам приємно.
Ви бачити яскраве, тепле сонце, блакитне небо. Ви відчуваєте тепло, яке пронизує все ваше тіло, пронизує наскрізь, воно скрізь і всюди. Ви чуєте спів солов’я, бачите мурашку, що повзе по стеблині. Вам приємно.
Навкруги співають птахи. Ніщо не турбує вас. Віє легенький вітерець, гойдає дерева.
Ніби пух кульбабки, розлітаються думки й турботи. Ви відчуваєте таку полегкість, що трава випростовується під вами, а ви піднімаєтесь над галявиною, над лісом все вище і вище. Піднімаєтесь до хмаринок і зручно влаштовуєтесь на одній із них.
Зауважте, будь ласка: на пухнастій хмаринці поруч з’являються у вашій уяві малюнок зображення , якого ви намалювали. Ви чітко бачите всі його контури, та над малюнком з’являється дощова хмара, і перші краплі падають на частину зображення, яку ви заштрихували чорним кольором. Частина малюнка стікає фарбами кольорового дощу та повністю зникає з вашого життя.
А тепер повільно повертаємося до реальності. Розплющуйте свої очі.
Заключна частина
Психолог
Хотіли б ми цього чи ні, та життя смугасте: за чорною смугою приходить біла і навпаки, тому вправи сьогоднішнього заняття допоможуть вам втриматися на білій смузі життя та вміло долати труднощі. Нерозумно бачити тільки одні сторони й не помічати інших, потрібно враховувати всю складність життя, щоб правильно ставитися до нього. Щастя вимірюється, у першу чергу, правильністю ставлення людини до нього, а також до себе, до оточення, до його «сюрпризів». Тому ми сьогодні з вами навчимося перетворювати мінуси на плюси, не зосереджуватись на поганому, вміти бачити добре та бути толерантними у стосунках.
Адже смисл щастя – у потребі жити, вміти аналізувати своє ставлення до життя та, якщо потрібно, змінювати його.
Підбиття підсумків заняття.
- Що б ви хотіли побажати один одному після сьогоднішнього заняття?
Побажання дітей
Здоров'я,
Миру ,
Злагоди в сім'ї,
Займатися завжди тільки улюбленими справами,
Турбуватися про когось,
Мати вірних друзів.