22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Психологічне заняття "Казкова феєрія"

Про матеріал

Заняття має на меті:

  • створення доброзичливої атмосфери;
  • розвиток психічних процесів (сприйняття, уваги, уяви, пам'яті, мислення);
  • розвиток емоційно-вольової та мовленнєвої сфер;
  • тренування навичок лічби;
  • розвиток творчого потенціалу, художньо-естетичного смаку;
  • тренування акторської майстерності;
  • формування почуття єдності, взаємопідтримки, вміння працювати в команді;
  • сприяння руховій активності дітей;
  • виховання навичок емпатії;
  • виховання доброти;
  • формування почуття гордості за досягнення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ:

«КАЗКОВА ФЕЄРІЯ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  • створення доброзичливої атмосфери;
  • розвиток психічних процесів (сприйняття, уваги, уяви, пам’яті, мислення);
  • розвиток емоційно-вольової та мовленнєвої сфер;
  • тренування навичок лічби;
  • розвиток творчого потенціалу, художньо-естетичного смаку;
  • тренування акторської майстерності;
  • формування почуття єдності, взаємопідтримки, вміння працювати в команді;
  • сприяння руховій активності дітей;
  • виховання навичок емпатії;
  • виховання доброти;
  • формування почуття гордості за досягнення.

 

Обладнання: лист від феї, музика, сліди, Пташка, хатинка з трьома сплячими бабусями, торбинка, малюнки з казками, ласощі, лист від бабусь, персонажі «Ріпки» на аркушах паперу, аркуші паперу А-4 та кольорові олівці, гичка ріпки на голову дитини, речі для перевдягання в персонажів «Ріпки».

Орієнтовна тривалість: 35 - 40 хвилин

Суб’єкти і об’єкти: діти 5-6 років

 

Хід заняття

Психолог: Дітки, подивіться! Сьогодні до нас завітали гості. Але чомусь вони не веселі. Давайте ми з ними привітаємося, може у них настрій стане кращим.

Діти: (хором) Добрий день!

Гості: Добрий день!

 

Діти сідають за столи.

Психолог: Діти, сьогодні на нас чекає чарівна подорож до казкового світу.

Скажіть мені, а чи знаєте ви де народжуються казки?

Діти: (відповідають)

Психолог: До мене приходила фея і принесла листа, в якому написано, звідки беруться казки. Подивіться який він гарний, яскравий. Діти розглядають листа. Давайте ми його зачитаємо.

Діти: Давайте!!

Психолог: (розгортає лист,показує малюнок, читає)

 

                                     Лист  

                   Під горбочком над водою

                   Хатка, вкрита лебедою.

                  Стіни вбрані в рушники,

На стрічках висять казки.

                  Три бабусі у хатинці

Цілий день печуть гостинці.

Надзвичайні бабці ці

Смажать казку в казанці.

Як приходить темна ніч,

Ставлять казочку у піч.

Свіжоспечені казки

Бабці ріжуть на шматки.

Перед сном малій дитинці

Теплі роздають гостинці.

Збагнули тепер, де беруться казки?

Діти відповідають.

Казкові бабусі печуть їх для нас із вами. Але відкрию один секрет: фея розповіла, що казковий дух давно вже вилетів із чарівної пекар­ні і розлетівся по всьому світу. Тепер казка не буде до нас приходити. Фея попросила нас допомогти казковому світу. Скажіть, будь-ласка, допоможемо?

Діти: Допоможемо!

 

Психолог: Але з чого нам почати?

Музична хвилинка

Звучить музика Чайковський «Fairy drazhes dance»

Психолог: Діти, чуєте, це ж чарівна музика. Здається, вона запрошує нас у казку.

Діти слухають музику, піднімаються і йдуть.

Ой, погляньте, якісь сліди. Підемо по них, можливо, вони доведуть нас до казкового світу. Скажіть, чиї б це могли бути сліди? За якою ознакою вони однакові? Чим відрізняються? Давайте, поки будемо йти, рахуватимемо сліди, щоб було веселіше.

Всі йдуть по слідах, на шляху розвішені картини із зображенням зимових пейзажів.

 

Арт-терапевтична вправа «Зимові пейзажі»

Діти зупиняються. Розглядають пейзажі.

Психолог:

1. Скільки картин?

2. Що на них зображено?

3. Який колір переважає?

4. Що відчуваєте, коли дивитеся на картини?

Який настрій переважає?

 

 Діти зустрічають пташечку, яка, змерзши,

лежить на дорозі.

Психолог: Діти! Подивіться! Пташечка

замерзла, на дворі зима, холодно і морозно.

Ану, швидше, давайте її зігріємо.

 

Дихальна психогімнастика

Вдихаємо холодне повітря через носик і

видихаємо тепле повітря на пташечку

через ротик (діти зігрівають пташечку)

 

Діти: Пташечко, скажи, що з тобою трапилося?

Пташка: Я живу з бабусями, які печуть казки. У нас все було добре, але прилетів Лютий Мороз і наша хатка з бабусями замерзла. Казки порозліталися по всьому світу, щоб не загинути. А я хотіла покликати когось на допомогу, але замерзла і впала на дорогу.

Психолог: Діти, що ж нам робити?

Діти: Треба допомогти пташці, бабусям та хатинці. Ходімо, пташко, вказуй дорогу до хатинки.

Пташка: Добре, але бабусі не повинні вас бачити. Бо існує таке правило, якщо люди і бабусі, що печуть казки зустрічаються, то казки перестають існувати.

Психолог: Добре, ми щось вигадаємо. (йдуть та заходять в хатку)

Діти, бабусі замерзли і заснули, тому нас не побачать. Давайте швиденько розігріємо хатку і підемо далі. Бабусі зігріються, прокинуться і почнуть пекти нові казки.

 

Фізкультхвилинка «Дроворуби»

Ширше, діти, треба стати

Будем дрова ми рубати.

Раз підняли руки вгору,

Два змахнули всі додолу

І рубаємо завзято

Хай тепло приходить в хату.

Ноги поставити на ширині плечей, руки — на талії.

 

Підняти руки вгору, імітуючи змах сокирою.

 

Нагнутись донизу.

Повторити тричі.

 

Психолог: Діти, хатку ми розігріли, бабусь залишимо з пташечкою, а самі підемо далі.

Пташечка: Дякую вам! За вашу доброту я розповім вам таємницю, про яку не знає ніхто. Щоб спіймати казки, треба їх назвати, а потім швиденько, коли вони прийдуть, покласти у цей чарівний мішок, (дає дітям мішок) з нього вони вже нікуди не подінуться.

Всі: Дякуємо тобі пташечко. (йдуть збирати казки)

Психолог: Ну що, давайте збирати казки. Згадайте, які казочки ви знаєте, будемо їх ловити. (діти йдуть по дорозі, коли бачать

зображення з казками, по черзі називають

казку, малюнок з відповідною казкою діти

кладуть в мішечок, потім діти рахують,

скільки казок вони зібрали)

Діти, казки ми зібрали. Треба їх віднести

до чарівної хатинки та віддати Пташечці

та з бабусями не побачитися. Але вже

вечоріє давайте з вами відпочинемо, а то

ми трішки притомилися.

 

Релаксаційна вправа з елементами музикотерапії

Діти лягають на килимочок під музичний супровід, відпочивають, розслабляються.

 

 Психолог: Ну що, відпочили. Давайте віддамо торбинку Пташечці (йдуть та віддають торбинку).

Все ми зробили, всім допомогли, треба вирушати додому. (Йдуть, аж тут перед ними зявляється рів і новий лист)

Цікаво, як же нам повернутися додому. Рів дуже великий. Що ж нам робити? Діти, подивіться, це ж новий лист (показує дітям листа.) Ану ж, давайте його зачитаємо.

 

Лист.

Щоб повернутися додому, потрібно розіграти казочку, персонажі якої зображені на фігурках тіньового театру.

P.S. Коробочку заберіть з собою, і відкрийте тільки тоді, коли повернетеся додому

Чарівні бабусі

 

Діти, давайте згадаємо казку «Ріпка» та спробуємо її розіграти (згадують та розігрують)

 

РІПКА

Посадив дід ріпку. Ходив кожного дня на город, поливав її, сапував її, травичку навкруги виривав. І виросла та ріпка велика-превелика. Почав дід ту ріпку із землі рвати. Тягне, тягне, а витягти не може. Почав дід кликати бабу.

Дід: «Баба, не сиди, витягнути ріпку допоможи!»

 Прийшла баба взялася за діда, дід - за ріпку. Тягнуть - тягнуть, а витягти не можуть. Тоді баба покликала онучку.

Баба: «Онучка, не сиди, витягнути ріпку допоможи!»

Прийшла онучка, взялася за бабу, баба - за діда, дід - за ріпку. Тягнуть-тягнуть, а ви­гнути не можуть. Покликала онучка Жучку.

Онучка: «Жучка, не сиди, витягнути ріпку допоможи!»

Прийшла Жучка взялася за онучку, онучка -  за бабу, баба - за діда, дід - за ріпку. Тягнуть-тягнуть, а витягти не можуть. Покликала Жучка Кицю.

Жучка: «Киця, не сиди, витягнути ріпку допоможи!»

Прийшла Киця, взялася  за Жучку,  Жучка - за онучку, онучка - за бабу, баба - за діда, дід - за ріпку. Тягнуть-тягнуть, а витягнути можуть. Покликала Киця Мишку.

Киця: «Мишка, не сиди, витягнути ріпку допоможи!»

Прийшла Мишка взялася  за кицю, Киця - за Жучку, Жучка - за внучку, внучка - за бабу, баба - за діда, дід - за ріпку. Тягнуть-тягнуть, витягнули ріпку!

 

Повертаються додому.

     Психолог: Діти, а як можна продовжити казочку «Ріпка». (діти розповідають варіанти закінчення казки)

 

           Пальчикова гімнастика

Пальчику, пальчику, що ти робив?  (кругові оберти великим пальчиком)

Я з цим братиком землю рихлив,    (великий палець торкається вказівного,

А з цим братиком ріпку садив,  середнього,

А з цим братиком поливав,  безіменного,

А з цим братиком сапував.  мізинчика)

І з всіма братами ріпку витягав. (великий палець по черзі швидко торкається всіх пальчиків)

 

          Діти, а давайте ми намалюємо казку «Ріпка» та зробимо з малюнків чарівну книжечку (виконують).

 

          А пам’ятаєте, з казкової країни ми принесли коробочку. Цікаво, що там знаходиться?

         Відкривають  коробочку, а там – ласощі, діти миють руки, психолог роздає ласощі дітям.

 

Психолог: дітки, скажіть, вам сподобалася наша подорож? А що сподобалося найбільше? (діти відповідають) Молодці! Давайте собі поплескаємо.

 

 

 

 

 

 

 

Література:

1. Казкотерапія в роботі з дошкільниками./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. X. : Вид. група «Основа», 2011. — 240 с. : іл. (Серія «Творчому педагогу»).

2. Малінкіна Г. Чарівні віршики. Вправи на релаксацію м’язів і розвиток мовленнєвого дихання // Дошкілля. – 2010. - № 1. – С.26 – 27.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 червня 2018
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку