презентація,яку можуть використати практичні психологи.Можна використати для психолого-педагічного семінару та батьківських зборів або для тренінгу з учнями старшої школи
як фундамент професійної компетентності педагога. Федевич Андріана Володимирівна
Номер слайду 2
Психологічні чи особисті кордони – це те, що розділяє людину і її внутрішній світ від інших людей. Умовна оболонка, яка захищає наше тіло, речі, думки, почуття та принципи.
Номер слайду 3
Методи визначення особистих кордонів. Проективна Методика“Фігури” Я. Лисенка. Методика “Як Ви дивитеся на світ” (“Будинки”)Опитувальник “Чи вмієте Ви говорити “НІ”?”
Номер слайду 4
Методика “Фігури” Ярослава Лисенка
Номер слайду 5
Методика “Як Ви дивитеся на світ?”
Номер слайду 6
Тест «Чи вмієте Ви говорити «НІ»?»https://flytothesky.ru/test-umeete-li-vy-govorit-net/
Номер слайду 7
Ознаки проблем із особистими кордонами: Віддаєте багато особистого часу іншим. Перманентне почуття провини. Вас ображають, а Ви мовчите про це. Життєва потреба бути “гарним/гарною”. Необхідність “заробити” повагу. Залежність від думки оточуючих.
Номер слайду 8
Особисті кордони починаються: З відчуття свого місця. З відчуття свого місця в сім’ї. З відчуття свого місця у своєму будинку чи квартирі. З відчуття свого місця у реалізації. З відчуття свого місця в країні і на планеті. З відчуття свого місця в житті. З відчуття поваги до своїх почуттів та потреб. З уміння сказати: “Ні”.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Здоровий особистий простір – чітке і зрозуміле для себе і оточуючих правило прийняття себе. Ригідний особистий простір – дуже законсервований та закритий вид захисту особистих кордонів. Слабкий особистий простір – гнучкий та адаптивний особистий кордон, що залежить від оточення та їх інтересів, а не від особистості.
ЯК ТРЕНУВАТИ М’ЯЗ ОСОБИСТИХ КОРДОНІВЧастіше ставте собі запитання “Чого я хочу?” Дозволяйте собі час від часу вимикати соцмережі для перезавантаження. Поставте фільтр у соцмережах на людей, яких не хочемо читати чи бачити у своїй стрічці. Практикуйте прийом тренування волі за Робертом Ассаджоллі – Коли легше сказати “так”, але правильніше сказати “ні”, говоріть: “НІ”. Пам’ятайте, що емоції закономірні, а поведінка – це те, що ми обираємо. Танцюйте!Застосовуйте “Шовкову техніку”.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
8. Кольорові межі Дана практика призначена для того, щоб краще зрозуміти себе, визначити свою комфортну відстань, необхідну для спілкування з різними людьми. Особистісні кордони людини - це відстань, на якій їй комфортно спілкуватися з іншими. При чому, цей простір може бути різним, залежно від того, з ким вона спілкується: з близькими людьми, з сім'єю, з друзями, з колегами. У різних людей ці межі різні. Обговоріть з дитиною (дорослим), на яку відстань їй комфортно підпускати до себе інших людей під час спілкування. Розфарбуйте їх різними кольорами. Так, розуміючи свої кордони, ми навчимося усвідомлювати і поважати кордони інших людей.
Номер слайду 15
9. Розмістіться на підлозі таким чином, щоб не заважати один одному – на відстані. Кожен бере клубок ниток різного кольору. Можна використовувати стрічки, крейду або інший матеріал, який маєте. Викладіть із ниток навколо себе коло, що позначає комфортні межі. Пограйтеся з ними, збільшуючи і зменшуючи, поки не відчуєте себе захищеним і спокійним. Нитки учасників не можуть перетинатися, накладатися. Посидьте або полежіть у своєму новоствореному просторі із заплющеними очима та прислухайтеся до своїх відчуттів. Як Вам? Далі можна поексперементувати. Почергово пройдіться по межах кола один одного. Що відчуваєте? Тепер зайдіть у простір один одного. Чи запитали Ви дозволу на вторгнення? Яким тоном? Яку відповідь отримали? Як почуваєтесь в чужому просторі? Що відчуваєте, приймаючи гостей у своєму просторі?