Психологічні прийоми для створення позитивного настрою учнів на уроках

Про матеріал

Психологічний настрій учнів на початку, протягом уроку та в кінці дуже важливий бо впливає на рівень засвоєння та використання учнями знань з вашого предмету

Уявіть собі, що ваш предмет – це величезна країна, із своїми законами, територією, мовою (термінами)… А тепер уявіть, що на кожнім уроці ви відкриваєте для учнів її таємниці особливості та робите все за для того, щоб їм захотілося бути не просто туристами а справжніми мешканцями.. У кожного народу, в кожній родині існують свої традиції. Спробуйте ввести якусь традицію, звичай саме на своєму уроці. Наприклад: особливе привітання, неповторну фізхвилинку, появу казкового чи легендарного героя з визначеннями, видача на заліках «дипломів знавця», проводження бей-рингів на при кінці теми. Тобто, це муже бути що завгодно, головне, щоб таке явище не було одноразовим. Будь яка традиція зміцнює колектив, до того ж ви можете встановити традиції разом із класом. Такий прийом зможе зробити навчання більш цікавішим, а ваш предмет – незвичайним

Для себе я взяла декілька прийомів що спонукають учнів до успіху та використовую їх на уроках біології.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Психологічні прийоми для створення позитивного настрою учнів на уроках

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Переднє слово

 Психологічний настрій учнів на початку, протягом уроку та в кінці дуже важливий бо впливає на рівень засвоєння та використання учнями знань з вашого предмету

Уявіть собі, що ваш предмет – це величезна країна, із своїми законами, територією, мовою (термінами)… А тепер уявіть, що на кожнім уроці ви відкриваєте для учнів її таємниці особливості  та робите все за для того, щоб їм захотілося бути не просто туристами а справжніми мешканцями..  У кожного народу, в кожній родині існують свої традиції. Спробуйте ввести якусь традицію, звичай саме на своєму уроці. Наприклад: особливе привітання, неповторну фізхвилинку, появу казкового чи легендарного героя з визначеннями, видача на заліках «дипломів знавця», проводження бей-рингів на при кінці теми. Тобто, це муже бути що завгодно, головне, щоб таке явище не було одноразовим. Будь яка традиція зміцнює колектив, до того ж ви можете встановити традиції разом із класом. Такий прийом зможе  зробити навчання більш цікавішим, а ваш предмет – незвичайним

Для себе я взяла декілька прийомів що спонукають учнів до успіху та  використовую їх на уроках біології.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.     Актуалізація півкуль головного мозку

Вправи  дають можливість активізувати обидві півкулі головного мозку незалежно від того яка є ведучою. Це забезпечує краще засвоєння отриманого матеріалу.

 

  1. Одна рука салютує, інша показує вподобайлик. Учні по-черзі змінюють руки. Виконується по п’ять раз для кожної руки. Потім до процесу зміни рук додаємо хлопок. Повторюємо таку ж кількість.

 

  1. Учні на аркуші паперу одночасно малюють фігури обома руками:
  •        Круги в одному напрямку
  •        Круги в різні напрямки
  •        Однією рукою круг іншою лінію і навпаки

 

  1.     «Малюємо» настрій

Вправи допоможуть вчителю визначити настрій учнів та в процесі уроку відкоригувати його. Прийоми бажано повторювати і в кінці уроку для співставлення з початком. Також можна запропонувати таким чином позначати завдання для самостійної роботи. Наприклад, учні заповнюють таблицю, або розв’язують задачу, смайликами  вони позначають свій стан при виконані завдання.

 

  1. «Смайлик»

Вчитель на дошці завчасно малює обличчя – «смайлик» без посмішки та пропонує учням домалювати його.

Мої учні малюють в робочих зошитах на полях.

 

  1. «Світлофор»

Учні вибирають один із трьох кольорів. Червоний – страх, переживання, погане самопочуття. Жовтий – байдужість, спокій. Зелений – гарний настрій, готовність до роботи.

 

  1. «Палітра»

Учні за допомогою фарб та пальців «малюють» настрій на початку уроку. На кінець уроку добавляють кольори, або малюють іншу палітру.

 

  1.     «Усмішка»- учні без слів посміхаються один одному.

 

  1.     «Я в тебе вірю»

Учні звертаючись один до одного на ім’я кажучи слова «Я в тебе вірю», або «Я впевнений(а), що на сьогоднішньому уроці ти …(отримаєш гарну оцінку і т.д.)».

 

  1.     «Рівень комфорту»

Учні від 1 до 10 виставляють бали наскільки комфортно вони почувають себе.

 

  1.     «У мене проблема»

Даний прийом можна застосовувати коли учні працюють самостійно, в парах чи виконують контрольну роботу.

У кожного учня на парті лежить червона карточка, коли у нього виникає проблема він піднімає карточку подаючи сигнал для вчителя.

 

  1.     «Вершина»

Даний прийом розпочинається від початку вивчення теми до узагальнюючого уроку.

На першому уроці учні малюють гору, біля підніжжя ставлять дату уроку. З кожним уроком залежно від знань учнів дати будуть рухатися до вершини. Важливо дізнатися перед контролюючим уроком з теми де в кожного з учнів стоїть остання тема. Можливо потрібно додатково попрацювати.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Постоялкін Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сабадаш Людмила Василівна
    Дякую автору за роботу. Готуюся до майстер класу, Ваші поради стали в нагоді
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
10954
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку