Психологічний портрет особистості

Про матеріал
Матеріал містить визначення поняття "Психологічний портрет особистості". Де застосовується: освіта, професійна сфера, сімейне життя. Описано етапистворенна психологічного портрета. Які компоненти повинен містити психологічний портрет. І детальний розбір основних складових елементів психологічного портрету.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологічний портрет особистостіПредмет “Основи самовизначення особистості”

Номер слайду 2

Психологічний портрет – це метод вивчення та аналізу особистості, що допомагає розкрити унікальні риси, мотивацію та психологічні процеси людини. Психологічний портрет – це візуальне, узагальнене, живе відображення характеру, особистісних рис, надбань та психологічних особливостей людини.  

Номер слайду 3

Психологічний портрет будується на основі ретельного вивчення особистості за допомогою спеціалізованих методик та інструментів, таких як анкетування, спостереження та інтерв’ю. Застосування психологічного портрета: В освіті, викладачі можуть використовувати його для кращого розуміння студентів та визначення індивідуальних підходів до навчання. В професійній сфері, роботодавці можуть використовувати психологічний портрет для визначення потенціалу та сумісності працівника з компанією. Також, психологічний портрет може бути корисним у сімейному житті, допомагаючи партнерам краще розуміти один одного та займатися побудовою здорових стосунків.

Номер слайду 4

Етапи побудови психологічного портрета:1. Збір інформації: Перший етап включає збір необхідної інформації про особистість. Це може бути здійснено шляхом анкетування, спостережень або інтерв’ю з самою людиною.2. Аналіз отриманої інформації: Після збору необхідної інформації, наступним кроком є аналіз цих даних. Це включає категоризацію і класифікацію різних аспектів особистості.3. Визначення характерологічних особливостей: За допомогою отриманих даних можна визначити характерологічні особливості особистості, такі як екстраверсія або інтроверсія, любити чи ненавидіти ризики тощо.4. Виявлення мотивації: Дослідження внутрішнього світу людини допоможе виявити мотивацію, яка визначає її поведінку та вибори.5. Розробка портрету: Останній етап включає розробку психологічного портрета на основі всієї отриманої інформації. Це може бути представлено у вигляді письмового звіту, графіку чи діаграми.

Номер слайду 5

В індивідуальності виділяють базові та програмуючі властивості. До базових відносяться темперамент, характер, здібності людини. Саме через базові властивості розкриваються динамічні особливості психіки (емоційність, темп реакцій, активність, пластичність, чуттєвість) та формується певний стиль поведінки та діяльності людини. Базові якості - поэднання вроджених та набутих в процесі виховання та соціалізації характеристик особистості. Головною рушійною силою розвитку індивідуальності являються її програмуючі якості - спрямованість, інтелект і самосвідомість. Індивідуальність має власний внутрішній світ, самосвідомість та саморегуляцію поведінки, які формуються та діють як організатори діяльності "Я". Індивідуальність - єдність і взаємозв'язок якостей людини як індивіда, суб'єкта діяльності та особистості.

Номер слайду 6

Компоненти психологічного портрету:1. Темперамент.2. Характер.3. Здібності.4. Направленість.5. Інтелектуальність.6. Емоційність.7. Вольові якості.8. Вміння спілкуватись.9. Самооцінка.10. Рівень самоконтролю.11. Здатність до колективної діяльності. Розвиток індивідуальності продовжується все життя. З віком змінюється лише позиція людини - з об'єкта виховання в родині, школі, вузі він перетворюється на суб'єкт виховання і має активно займатись самовихованням

Номер слайду 7

Типи темпераментів:1. Сангвінік — це власник сильного типу нервової системи, врівноваженого, рухомого (збудження легко змінюється гальмуванням і навпаки). "Довіряй, але перевіряй". Це підходить до сангвініка, який має такі плюси: життєрадісність, захопленість, чуйність, товариськість - і мінуси: схильність до зазнайства, легковажність, поверховість, підвищену товариськість, ненадійність. 2. Холерик — це власник неврівноваженого типу темпераменту нервової системи (з переважанням збудження над гальмуванням). "Ні хвилини спокою". Принцип спирається на на використання його плюсів: енергійності, захопленні, пристрасності, рухомості, ціленаправленості - і нейтралізацію мінусів: запальності, агресивності, нестримності, нетерпимості, конфліктності.3. Флегматик — із сильним, врівноваженим, але інертним, нерухомим типом нервової системи. «Не підганяй». Таким має бути підхід до флегматика, який має такі плюси: стійкість, постійність, активність, терплячість, самоконтроль, надійність - і мінуси: повільність, байдужість, "товстошкірість", сухість.4. Меланхолік — із слабким неврівноваженим типом нервової системи. "Не нашкодь". Це девіз меланхоліка, який має наступні плюси: висока чуттєвість, м'якість, людяність, доброзичливість, здатність співчувати, - звичайно мінуси: низька працездатність, сором'язливість, замкнутість, вразливість.

Номер слайду 8

Характер (грец. — "відбиток") являється сукупністю стійких індивідуальних особливостей особистості, які складаються і проявляються в діяльності та спілкуванні, які обумовлені типовими для неї способами поведінки. Риси характеру - це не випадкові прояви особистості, а стійкі особливості поведінки людини, які стали властивостями самої особистості. 4 групи рис, що виражають ставлення особистості до виду діяльності:• до праці (наприклад, працьовитість, схильність до творчості, сумлінність у роботі, відповідальність, ініціативність, наполегливість і протилежні їм риси - лінь, схильність до рутинної роботи, безвідповідальність, пасивність);• до інших людей, колективу, суспільства (наприклад, товариськість, чуйність, повага, колективізм і протилежні їм - замкнутість, черствість, бездушність, грубість, презирство, індивідуалізм);• до самого себе (наприклад, почуття власної гідності, гордість і пов'язана з нею самокритичність, скромність і протилежні їм - зарозумілість, іноді переходить в марнославство, образливість, егоцентризм, егоїзм);• до речей (наприклад, акуратність, ощадливість, щедрість або, навпаки, скупість і т. п.).

Номер слайду 9

Здібності –це індивідуальні особливості, тобто те, що відрізняє одну людину від іншої. До здібностей належать, наприклад, музичний слух і почуття ритму, необхідні для успішних занять музикою; швидкість рухових реакцій, необхідна при заняттях деякими видами спорту; тонкість розрізнення кольорів – для художника-живописця. Види здібностей: Загальні здібності зумовлюють схильність до широкого спектру діяльності, вони формуються розвитком інтелекту і властивостей особистості:• працьовитість і висока працездатність;• розвиток творчого мислення, гнучкість розуму. Загальна здібність виступає як соціально-психологічна основа розвитку спеціальних здібностей до певного виду діяльності: музичної, дослідницької, викладацької та ін 

Номер слайду 10

Інтелект - це система психічних процесів, що забезпечують реалізацію здатності людини оцінювати ситуацію, приймати рішення і відповідно до цього регулювати свою поведінку. Емоція - це більш тривала реакція, яка виникає не тільки як реакція на доконані події, але головним чином на передбачувані або згадувані. Почуття - стійкі емоційні стани, що мають чітко виражений предметний характер. Настрої - тривалі емоційні стани. Це той фон, на якому протікають всі інші психічні процеси. Настрій відображає загальну установку прийняття або неприйняття світу. Спілкування - це надзвичайно тонкий і делікатний процес взаємодії людей. У спілкуванні найбільш різноманітно розкриваються індивідуальні особливості всіх учасників цього процесу. Спілкування має свої функції, засоби, види, типи, канали, фази.

Номер слайду 11

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
7 лютого
Переглядів
4818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку