Презентаця "Вікові особливості учнів початкової школи"

Про матеріал
Вікові особливості учнів початкової школи. Фізичний розвиток учнів початкової школи. Ріст кісток скелета випереджає розвиток м'язової тканини. Випереджальний розвиток великих м'язів у порівнянні з дрібними. Погана координація рухів, швидка стомлюваність і порушення постави. Процес окостеніння зап'ястя і фаланг пальців триває до 11-12 років. Спостерігається дефіцит тонких і точних моторних реакцій руки, при письмі вона швидко стомлюється. Необхідність проведення пауз для відпочинку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вікові особливості учнів початкової школи. Психосоціальні аспекти

Номер слайду 2

Фізичний розвиток учнів початкової школи. Ріст кісток скелета випереджає розвиток м'язової тканини. Випереджальний розвиток великих м'язів у порівнянні з дрібними. Погана координація рухів, швидка стомлюваність і порушення постави. Процес окостеніння зап'ястя і фаланг пальців триває до 11-12 років. Спостерігається дефіцит тонких і точних моторних реакцій руки, при письмі вона швидко стомлюється. Необхідність проведення пауз для відпочинку.

Номер слайду 3

Знання психосоціального розвитку дитини: для чого? Краще розуміти причини поведінки дітей. Не вимагати від них більшого (або меншого), ніж те, на що вони здатніДопомагати розв’язувати актуальні завдання розвитку. Вчасно попереджувати проблеми

Номер слайду 4

Стадійність процесів розвитку. Фізичний, психічний, соціальний і моральний розвиток особистості відбувається у певній послідовності (по стадіях)Це суттєво спрощує вивчення цієї проблеми. Усі теорії розвитку оперують поняттям “середньостатистична людина”

Номер слайду 5

Перший клас: розвиток самосвідомостіНовий статус і соціальна роль. Висока мотивація до навчання. Переважання пізнавальних мотивів Адаптація до нового способу життя. Пристосування до шкільних правил

Номер слайду 6

Перший клас: розвиток інтелекту. Мають потребу постійно рухатися, розмовляти, діяти Заняття мають проводитися в максимально ігровій форміФізкультхвилинки і пальчикова гімнастика на кожному уроціУвага мимовільна, залежить від наочності, емоційності і доступності інформації Зловживання термінами і абстрактними поняттями знижує пізнавальний інтерес, формує звичку до зубріння

Номер слайду 7

Перший клас: соціальний розвиток. Учитель – найбільший авторитет. Кожен намагається отримати увагу і похвалу вчителя. Ставлення до однокласників залежить від ставлення до них дорослих: “Я люблю тих, кого любить учитель”Деяким дітям складно усвідомити, що треба підкорятися правилам

Номер слайду 8

Другий клас: розвиток самосвідомостіДіти звикли до свого нового статусу. Висока індивідуальна варіативність темпів дозрівання (в середньому - півтора року)Розвивається пізнавальна рефлексія (починають оцінювати причини своїх невдач) У деяких дітей через це знижується самооцінка (“Я поганий, бо погано пишу, читаю”)

Номер слайду 9

Другий клас: розвиток інтелекту. Поступово розвивається воля, пам’ять, довільна увага. Для тривалої концентрації діти потребують зовнішньої опори (цікаві картинки, ігрові ситуації)Здатність до концентрації залежить не лише від волі, а й від темпераменту дитини. Стійкість уваги знижується наприкінці дня, тижня, навчальної чверті, після хвороби. Не варто вимагати від другокласників абсолютної тиші та дисципліни на уроках

Номер слайду 10

Другий клас: соціальний розвиток. Поряд з навчальною діяльністю діти починають більше уваги приділяти стосункам з вчителями й однолітками Вчитель залишається авторитетом, але ставлення до нього стає більш особистим (прагнуть спілкуватися з ним на перервах, прогулянках)Розвивається здатність взаємодіяти з однолітками в іграх і навчанні

Номер слайду 11

Третій клас: розвиток самосвідомостіДля більшості учнів – це стабільний період Діти звикли до своєї соціальної роліСформований образ хорошого учня. Вони чітко уявляють, що треба робити, щоб відповідати цьому образу

Номер слайду 12

Третій клас: розвиток інтелекту. Діти спокійні і уважні на уроках. Добре виконують стандартні завдання, уміють діяти за зразком. Дещо сповільнюється розвиток уяви і творчих здібностей

Номер слайду 13

Третій клас: соціальний розвиток (дорослі)Відбуваються зміни у стосунках із дорослими Формується більш реальний образ вчителя Може виникати розчарування, страх, злість, образа Дітей треба вчити налагоджувати стосунки, робити кроки на зустріч

Номер слайду 14

Третій клас: соціальний розвиток (однолітки)Набувають більшого значення стосунки з однолітками. Втрачає значення формула: “Я люблю того, кого любить учитель”Самооцінка більше будується на стосунках: “Я хороший, якщо в мене багато друзів”

Номер слайду 15

Четвертий клас: розвиток самосвідомостіПоява інтересу до свого внутрішнього світу. Самооцінка більше залежить не від навчальних досягнень, а від визнання оточуючими їх цінності та унікальності. Відбувається формування особистих моральних орієнтирів, зовнішній локус контролю починає поступово замінюватися внутрішнім

Номер слайду 16

Четвертий клас: розвиток інтелекту. Вчаться швидко і зосереджено. Самостійно працюють з підручником, розуміють значення піктограм, символів, шрифтових виділень. Розвивається логічне мислення, здатність до: Аналізу - класифікують, групують, знаходять причинно-наслідкові зв’язки. Синтезу - визначають головне, роблять висновки. Прогнозу - прогнозують розвиток подій. Оцінювання – оцінюють ситуації, здатні до самооцінювання

Номер слайду 17

Четвертий клас: соціальний розвиток (дорослі)Особлива відкритість душіПрактично останній вік, коли можна делікатно вплинути на формування світогляду дитини. Деякі діти перебувають на порозі пубертатного періоду, починають відстоювати свої права, ігноруючи обов’язки

Номер слайду 18

Четвертий клас: соціальний розвиток (однолітки)Діти стають більш самостійними у вирішенні шкільних проблем. В іграх і групових заняттях охоче беруть на себе роль лідера. Переймаються справами друзів, допомагають, надають психологічну підтримку

Номер слайду 19

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
8 лютого
Переглядів
273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку