Психологічний супровід допрофільної підготовки та профільного навчання учнів

Про матеріал
Одним із головних завдань школи є створення такої системи навчання і виховання , яка забезпечувала б освітні потреби кожного учня відповідно до його нахилів, інтересів та можливостей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Створити дитині умови для її максимального самовираження та самовизначення. Процес навчання має бути максимально наближеним до запитів і можливостей дитини.

Номер слайду 3

Напрямки роботи на цьому етапі СПОСТЕРЕЖЕН- НЯ ДІАГНОСТИЧНА РОБОТА ЗАНЯТТЯ В 1-х, 2-х, 3-х,4-х кл.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Вивчення здібностей, нахилів, навчальних успіхів Спостереження; Діагностична робота; Заняття.

Номер слайду 6

Виявлення навчальних запитів учнів з урахуванням бажання їх батьків; Вивчення інтересів та нахилів учнів; “Примірювання” себе через оцінку своїх можливостей.

Номер слайду 7

Напрямки роботи на цьому етапі Діагностична робота: - Аналіз мотивів навчальної діяльності; - Самооцінка готовності учнів до вибору профілю навчання; - Анкета профільної орієнтації(кінець 7кл.) Робота з батьками: Проведення анкет. Консультативна робота, надання рекомендацій.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

це не добір у профільні класи, а допомога учням в усвідомленому виборі того чи іншого профілю ( а вона може бути здійснена лише шляхом надання їм можливості вивчення широкого кола курсів, щоб максимально виявити здібності, які потрібні для того чи іншого напрямку діяльності). Допрофільну підготовку здійснюємо через поглиблене вивчення предмета, введення курсів за вибором, факультативи, предметні гуртки. Розширення уявлень про себе, свої здібності та можливості. Розвиток уміння співвідносити свої здібності з вимогами до певної професії. Розвиток рефлексії.

Номер слайду 10

Співробітництво з центром зайнятості. Інформаційна робота Консультування батьків, учнів, вчителів Індивідуальна чи групова робота з учнями Проофорієнтаційні проекти Психологічне тестування Напрямки роботи

Номер слайду 11

Обрати правильний профіль – справа досить не проста. Передусім необхідно добре знати нахили і здібності кожної дитини. Тому реалізація профільного навчання повинна здійснюватися з належною підтримкою психологічної служби, діагностики, конкретних рекомендацій. Для визначення інтересів особистості учнів 7, 9 класів в школі проводиться анкетування школярів та їх батьків. Виходячи з показників тестування, психолог робить висновок і дає рекомендації учням, вчителям та адміністрації щодо вибору профілю навчання.

Номер слайду 12

Створення умов для диференціації та індивідуалізації навчання, врахування та забезпечення подальшого розвитку інтересів, нахилів та здібностей учнів у тій сфері діяльності, з якою у них пов’язаний вибір майбутньої професії. Профільне навчання - це один із видів диференціації навчання. Воно передбачає забезпечення наступності між загальною і фаховою освітою, допомагає професійному самовизначенню учнів і виконує функцію допрофесійної підготовки учнів.

Номер слайду 13

Виховання любові до праці. Забезпечення умов для їхнього життєвого і професійного самовизначення. Формування готовності до свідомого вибору майбутньої професії. Забезпечення наступно-перспективних зв’язків між загальною середньою освітою і професійною освітою.

Номер слайду 14

Профільна освіта покликана забезпечити успіх кожної особистості.

Номер слайду 15

яке реалізуються через виявлення нахилів і здібностей учнів, їх уподобань та можливостей; створення умов для навчання учнів відповідно до визначених профілів навчання. З цією метою проводиться діагностична робота, яка спрямована на визначення рис характеру, темпераменту, схильності, професійної спрямованості; анкетування учнів, батьків щодо вибору профілів навчання; консультативна робота, яка спрямована на розвиток необхідних якостей; просвітницька робота з класними керівниками, вчителями, яка передбачає проведення педагогічних занять для ознайомлення із психологічними особливостями учнів та методами формування професійного самовизначення.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

9-й Клас (76уч) Людина-природа (8уч) Людина- техніка (26уч) Людина- людина (27уч) Людина- знак (8уч) Людина- Х-О (22уч)

Номер слайду 18

Людина Х-О (14у) Людина знак (4у) Людина техніка (15у) Людина природа (4у) Людина людина (9у) 11- й Клас (40у)

Номер слайду 19

Пропедевтична робота в початковій школі Профільне навчання Професійна підготовка Розвиток здібностей, нахилів, проектування траєкторії розвитку учня Допрофільна підготовка Реалізація професійних і життєвих планів

Номер слайду 20

Важливість профільного навчання для старшокласників важко переоцінити. Адже його мета – забезпечення соціального захисту молодої людини, а це значить, - слід зробити усе можливе, щоб випускник школи міг вступити в самостійне життя, маючи за плечима знання, вміння та навички, необхідні йому у майбутньому, чи навіть певну професію. І це, безумовно, відкриває нові можливості для старшокласників.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

В пізнанні світу В праці В навчанні Мати багато грошей В спорті одружитись Посадити дерево Побудувати дім Народити дитину В сім’ї

Номер слайду 23

Знати, які є професії Підкажуть батьки Знати самого себе , чого мені хочеться, що в мене виходе. Знати вимоги, які професія ставить перед людиною ( хар-р, здоров’я) Визначення оптимальних шляхів досягнення своєї мети

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Ми поділилися на три команди, щоб відповісти на запитання.

Номер слайду 27

які мають переважаючу спрямованість у майбутнє, підходять швидкі, моторні та енергоємні види діяльності це такі профілі та професії, як проективно-конструкторський, технологічний, образотворчий, літературний(фантастика), управлінський, спортивний, менеджментський, виробничий, хореографічний, сільськогосподарський, економічний. Відповіді на перше питання:

Номер слайду 28

- Домінуючою є часова спрямованість у сьогодення (“тут і тепер”), тому для них найбільш доцільні такі профілі навчання і професії, як транспортний, економічний, побутово-обслуговуючий, естетичний, театральний тощо. - Демонструють переважаючу спрямованість у минуле тому для них підходять такі профілі, як історичний, архівний, філософський, гуманітарний, природничонауковий ( індивідуальні, “кабінетні” різновиди наукових професій), компютерно - інформаційний, дизайнерський, мистецтвознавчий, народних ремесел тощо. - Адекватні, повільні, - Ще й мало енергомісткі види діяльності – індивідуальна природничонаукова, мистецтвознавча, народних ремесел тощо – та відповідні профілі навчання.

Номер слайду 29

• Здатність витримати тривалу статичну напругу окремих груп м'язів. • Фізична сила • Уміння тривалий час концентрувати увагу і постійно перемикати її з одного об'єкту на іншій. • Хороша просторова уява для орієнтації у середині міста вночі або в умовах поганої видимості. • Швидка реакція на неочікувані ситуації, які виникають на дорогах. • Розвинене відчуття відповідальності, дисциплінованість,ємоційна стійкість.

Номер слайду 30

Для успішної діяльності необхідні аналітичні здібності; творчий підхід до справи; товариськість; співчуття до людей; здатність до імпровізації; здатність до опанування іноземними мовами; якості лідера; комунікативні і організаторські навички; хороша пам'ять, увага; розвинена творча уява; висока емоційно-вольова стійкість; дипломатичність у спілкуванні; цілеспрямованість; готовність до роботи поза офісом; вміння прогнозувати. Медичні протипоказання Робота протипоказана людям з захворюваннями: серцево-судинної системи (гіпертонія, серцева недостатність та ін.); нервової системи (нав'язливі стани, зомління та ін.): порушення опорно-рухового апарату; виражені фізичні недоліки; дефекти мови.

Номер слайду 31

Вимоги до індивідуальних особливостей фахівця Необхідні високий рівень уваги; математично-аналітичні здібності; оперативна пам'ять; схильність до роботи з числами; емоційна стійкість; прагнення підвищення професійного рівня; схильність до систематичної роботи з літературою; старанність; принциповість; охайність; зосередженість; наполегливість; терпіння; вимогливість; педантизм; відповідальність; організованість. Медичні протипоказання Робота протипоказана людям, які мають захворювання нервової системи; відхилення в психіці (надмірна підозрілість, високий рівень тривожності, збуджуваність); судинну дистонію з вираженими головними болями (гіпертонія, мігрень); виражені захворювання зору.

Номер слайду 32

Інженер; Машиніст крана; Фрезерувальник; Водій; Токар; Слюсар; Шліфувальник; Монтажник; Швачка; Бетоняр; Складальник Столяр; Машиніст екскаватора; верху взуття; Маляр; Електромонтер; Електрогазозварник Відповідь на друге питання

Номер слайду 33

Лікар; Арматурник; Офіціант; Верстатник; Менеджер із збуту; Машиніст автокрану; Електрик; Штампувальник; Бармен; Агент торгівельний; Кондитер; Водій автомобіля; Манікюрниця; Машиніст бульдозера.

Номер слайду 34

Менеджер з реклами; Агроном; Художник-конструктор; Вихователь; Консультант з маркетингу; Програміст; Менеджер з персоналу; Ветеринар; Провізор, фармацевт; Юрист; Фельдшер; Кореспондент;

Номер слайду 35

Коментатор; Модельєр; Історик; Політолог; Зоолог; Екскурсовод; Іміджмейкер; Льотчик; Візажист; Киномеханік; Актор; Декоратор Еколог; вітрин. Диктор;

Номер слайду 36

Відповідь на третє питання. Ознайомтесь з інформацією про світ професій і визначіть, що вас цікавить; Вивчіть самого себе, складіть уявлення про свої зацікавлення, здібності, нахили; Професію не слід вибирати “за компанією” з друзями; З’ясуй, чи немає у вас медичних протипоказань щодо обраної професії; З’ясуйте , чи має обрана вами професія попит на ринку праці.

Номер слайду 37

Цікава та приваблива Це справа, яку Ви робите із зацікавленістю, за особистим бажанням. Якщо обрана справа подобається, то Ви залюбки будете працювати та заробляти гроші.

Номер слайду 38

Має попит на ринку праці Це знання про актуальні, перспективні професії та спеціальності, що мають попит на сучасному ринку праці, та вірогідність працевлаштування за обраною професією в майбутньому, після навчання.

Номер слайду 39

Доступна та посильна Це можливості людини, її здібності, знання, вміння, стан здоров’я, що потрібні для обраної професії. Незнання своїх здібностей, здоров’я, фізичних особливостей та невміння співвіднести їх з вимогами професії можуть призвести до помилкового вибору.

Номер слайду 40

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку