Заняття з елементами тренінгу "Емоції людини"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу «Емоції людини» для учнів 5-7 класів Мета: розвести поняття «емоції» та «почуття», їх різноманітність, формувати навички управління своїм емоційним станом і поведінкою, навички спільної діяльності, розвинути уміння демонструвати і зчитувати емоційний стан один одного, уміння допомогти собі та іншим у різних емоційних станах. Форма проведення очна, але можна адаптувати під дистанційну форму навчання.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «Емоції людини»

для учнів 5-7 класів

Підготувала практичний психолог Нікопольського ліцею №15 Нікопольської міської ради

Кірпота Юлія Олександрівна

Мета: розвести поняття «емоції» та «почуття», їх різноманітність, формувати навички управління своїм емоційним станом і поведінкою, навички спільної діяльності, розвинути уміння демонструвати і зчитувати емоційний стан один одного, уміння допомогти собі та іншим у різних емоційних станах.

Обладнання: картки «Правила роботи групи», аркуші А-4, кольорові олівці, зошити, ручки, написи з різними емоціями, капелюх, картки з написами емоцій.

Хід заняття:

1. Вправа «Той, хто народився у травні» (3 хв.)

Мета: створити умови для отримання учасниками інформації про інших членів групи, створення доброзичливої атмосфери

Хід вправи:

Психолог називає якість особистості або описує ситуацію й просить учнів, по відношенню до яких це висловлювання є справедливим, виконати певну дію. Наприклад, той, хто має брата, має клацнути пальцями.

До уваги психолога! Темп гри має постійно зростати.

Приблизний перелік висловлювань:

- У кого блакитні очі – тричі підстрибніть;

- Чий зріст більше 1 м 30 см, нехай голосно скаже: «Кінг Конг!»;

- Той, хто сьогодні їв смачний сніданок, нехай погладить себе по животі;

- Хто народився у травні, нехай візьме за руку сусіда по парті;

- Хто любить котів скаже: «Няв!»;

- Ті, у кого є червоні деталі в одязі, плесніть у долоні;

- У кого є рідна сестра, присядьте;

- Хто займається спортом, зазирне собі під стілець;

- Ті, у кого є цукерка чи жуйка, голосно скажіть: «Ням-ням!».

- У кого гарний настрій, поплескайте у долоні.

2. Вступ (2 хв.)

Діти, уявіть, що вам 4 роки і перед вам стоїть нелегкий вибір: з’їсти зефіринку зразу ж або почекати 15 хв., не піддавшись спокусі, подвоїти зефірки. Серйозне випробування, особливо для діток. Цей «зефірний тест», який провели в Стенфордському університеті в кінці 1960-х і на початку 1970-х під керівництвом психолога Уолтера Мішеля, продемонстрував, наскільки важлива здатність контролювати емоції і стримувати пориви. Діти, які утримались від спокуси, подорослішали, і стали більш успішними, впевненими у собі і здатні краще справлятися з життєвими труднощами.  

Повідомлення теми заняття.

3. Правила роботи групи

Мета: закріпити правила, налаштувати групу на продуктивну й комфортну взаємодію.

Хід вправи:

Психолог. Давайте пригадаємо наші правила, прийняті на першому занятті. Навіщо ми їх прийняли? Що означають ці правила? Чи треба доповнити їх?

4. Мозковий штурм «Емоції – це…» (5 хв.)

Мета: визначити, на скільки учні розуміють поняття «емоції».

Хід вправи:

Учні, в будь – якому порядку, висловлюють свої думки та асоціації до слова емоції.

5. Інформаційне повідомлення «Емоції людини» (5 хв.)

Мета: проінформувати учнів про поняття «емоції» та «почуття», дати розуміння про їх різноманітність, поняття негативні і позитивні емоції, вплив на здоров’я людини.

Хід вправи:

Емоції (від лат. хвилювання) – це психічне відображення навколишнього світу у формі короткочасних переживань людини, що виражають її ставлення до дійсності, своїх дій та інших, реакцію на вплив внутрішніх і зовнішніх чинників. Це душевне переживання, хвилювання, що пов’язані з органами чуття людини. Емоції – це одна зі складових життя кожної людини. Без емоцій не було б радості, горя, любові, смутку…Лагідне літнє сонце не радувало б нас. Погані новини не засмучували б. Людина завжди певним чином реагує на все, що її оточує і що вона здійснює сама, а виражає свої почуття емоцією, яка з’являється на її обличчі.

Часто поняття «емоція» та «почуття» використовують як синоніми, проте їхні значення різні. На відміну від емоцій, які мають короткотривалий характер реагування на ситуацію, почуття відображають довготривале, стійке та узагальнене емоційне ставлення людини до конкретних об’єктів.

Психолог:

-  Діти, які емоції ви знаєте?

Відповіді дітей:

-  Радість, злість, сум, здивування, образа, задоволення, страх.

Психолог:

-  Емоції можна розділити на позитивні (радість, захоплення) і негативні (страх, злість, смуток, незадоволення тощо).

-  Діти, а яким чином зрозуміти, яка емоція позитивна, а яка негативна?

Відповіді дітей.

Психолог:

- Діти, існує глибокий взаємозв’язок емоцій з центральною нервовою системою, з ендокринною системою, зі способом мислення  і фізіологічним станом. Інтенсивні думки різного забарвлення, а також зміна настрою людини можуть змінювати показники хімічного складу крові, а також впливати на роботу різних органів. Шкідливий вплив на здоров’я людини негативних емоцій загальновідомий. Сильні і тривалі негативні емоції (зокрема, довго стримувана злість) можуть спричинювати різні захворювання (виразку шлунку, дискінезію жовчних шляхів, захворювання видільних систем, гіпертонію, серцевий напад, розвиток новоутворень та ін.).

Позитивні емоції (радість, задоволення, щастя) зцілюють людину.

6. Вправа «Відгадай емоцію» (10 хв.)

Мета: розвинути уміння демонструвати і зчитувати емоційний стан один одного.

Хід вправи:

Учасникам роздаються заготовлені картки, на яких відмічені емоції, і те, за допомогою яких частин тіла потрібно ці емоції виразити. Наприклад, картка «Сум. Руки» – означає, що сум потрібно виразити за допомогою рук. Учасникам потрібно відгадати, яку емоцію виражають. Картки представлені в додатках.

Емоції:

Радість. Губи

Гордість. Спина

Страх. Ноги

Здивування. Очі, рот

Образа. Тулуб

Злість. Руки

Радість. Руки

Страх. Обличчя

Злість. Обличчя

Образа. Обличчя

Радість. Ноги

Радість. Тулуб

Запитання для обговорення:

-  Що дала ця вправа?

-  Які емоції виконувати було приємно, а які ні?

7. Вправа «Галерея емоцій» (10 хв.)

Хід вправи:

Кожна дитина дістає з капелюху аркуш з написаною емоцією. Після чого вони малюють свої асоціації, які у них виникають зі словами: радість, сум, гнів. Наприклад, сонечко – радість, хмаринка – сум, блискава – гнів… потім малюнки кріпляться до дошки і створюємо галерею емоцій нашого класу. Картки представлені в додатках або дітям можна запропонувати намалювати емоцію, яку вони відчувають наразі.

8. Вправа «Наші емоції – наші вчинки» (10 хв.)

Мета: пояснити залежність вчинків від емоційного стану, сформувати навички управління своєю поведінкою.

Хід вправи:

Психолог пропонує учням продовжити речення:

1. Я сумую, коли…

2. Я злюсь, коли…

3. Я радію, коли…

4. Я спокійна, коли…

5. Мені страшно, коли…

Важливо! Будь-яка емоція безпосередньо пов’язана з тією чи іншою подією.

9. Мозковий штурм «Поради для покращення настрою» (5 хв.)

Діти озвучують варіанти

Поради для покращення настрою:

- намагатися пригадати щось приємне;

- перед дзеркалом зробити веселу гримасу;

- послухати музику;

- заспівати, станцювати;

- помалювати;

- з’їсти цукерку;

- зробіть 5 глибоких вдохів і видохів, дуже повільно;

- порахувати до 10;

- відійти від джерела роздратування;

- подумати про всі прекрасні речі, які є у вашому житті і подякувати йому за них тощо.

  1.          Підсумки заняття (5 хв.)

Мета: узагальнення отриманої інформації, отримати зворотний зв'язок від учнів.

Запитання для обговорення:

-  Що нового ви дізнались сьогодні?

-  Що найкраще запам’яталось?

-  Що на занятті було для вас цікавим?

-  Які нові знання можуть знадобитися в житті?


ДОДАТКИ

До вправи «Відгадай емоцію»


Радість. Губи

Гордість. Спина

Страх. Ноги

Здивування. Очі, рот

Образа. Тулуб

Злість. Руки

Радість. Руки

Страх. Обличчя

Злість. Обличчя

Образа. Обличчя

Радість. Ноги

Радість. Тулуб


До вправи «Галерея емоцій»


Злість

Страх

Здивування

Радість

Сум

Злість

Страх

Здивування

Радість

Сум

Радість

Радість

Радість

Радість

Радість

Радість

Злість

Радість

Радість

Радість

Радість

Радість

Радість

Злість

Злість

Злість

Злість

Радість

Злість

Радість

Радість

Страх

Здивування

Радість

Сум

Злість

Страх

Здивування


 

doc
Додав(-ла)
Кірпота Юлія
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку