Публікація на тему "Класичний демонстраційний експеримент на уроках фізики в умовах дистанційного навчання".

Про матеріал
Можливо має рацію у деяких випадках при дистанційному навчанні в карантинний період проводити уроки фізики із домівки з різних причин (не гарно почуваю, погодні умови, інше) але очевидно те, що психологічно для учня виникає негативний вплив різкої зміни у викладанні фізики без реальної експериментальної діяльності їх вчителя, тому я наполегливо пропоную проводити уроки безпосередньо з фізичного кабінету з застосуванням якомога повного використання експерименту.
Перегляд файлу

ВАГІС ОЛЕГ ВІКТОРОВИЧ

Мелітопольська гімназія № 1 ММР ЗО (з досвіду роботи)

 

« Класичний погляд на демонстраційний експеримент на уроках фізики

 в умовах дистанційного навчання»

 

           Реальна практика викладання фізики у різних навчальних закладах під час карантинного дистанційного навчання має свої специфічні особливості щодо дотримання дидактичних принципів, оскільки крім теоретичної та практичної частині (вирішення задач) курсу фізики взагалі і зокрема під час викладання певного його змісту в школі включає в себе експериментальну та лабораторну, яка уособлює методику навчання. Фізичний експеримент покликаний «матеріалізувати» теорію, засвідчити її істинність.

           Нехтування вчителем цієї складової при вивченні курсу фізики загальноосвітньої школи, або повна підміна засобами відео та анімації призводить до втрати переконливості і достовірності набутих знань, закономірностей фізичних процесів, втрата учнями інтересу до питань, що розглядаються на уроці, порушень дисципліни під час уроку. Перекреслює набутий авторитет експериментатора і подекуди науковця.

           Психологічні дослідження та досвід показують: чим сильнішою буде дія досвіду на органи чуттів, тим краще запам’ятовується його результат. Тому демонстраційні досліди мають бути достатньо емоційними, з живим коментарем для збудження у учнів почуттів «здивованості», «захоплення», «незвичності», тобто почуттів, необхідних для виникнення проблемної ситуації.

           Організувати дистанційне навчання кожен вчитель фізики має право на свій розсуд, але якомога краще виконувати затверджений МОН державний компонент.

           Можливо має рацію у деяких випадках проводити уроки фізики із домівки з різних причин (не гарно почуваю, погодні умови, інше) але очевидно те, що психологічно для учня виникає негативний вплив різкої зміни у викладанні фізики без реальної експериментальної діяльності їх вчителя, тому я наполегливо пропоную проводити уроки безпосередньо з фізичного кабінету з застосуванням якомога повного використання експерименту.

           За цих обставин необхідна видимість об’єктів демонстрації забезпечується відповідним конструюванням приладів, розміщенням їх, а також застосуванням деяких спеціальних пристосувань і прийомів, вироблених практикою викладання.

           Що потрібно, для здійснення класичного експерименту під час уроку на дистанційному навчанні, не так і багато, але треба підготуватися заздалегідь.

           Перш за все потрібна найпростіша веб-камера з мікрофоном, два стійких лабораторних штатива, до яких на відстані 2-х метрів закріплено перекладену (рейку або трубу з карнизу).

До перекладини на лабораторних штативних зажимах кріпимо два патрубка з рухомим коліном, до кінцівки що лишився закріплюємо веб-камеру. Конструктивно ідею можна втілити по різному, головне щоб вона давала змогу пересування вздовж  перекладини, вести зйомку робочого столу зверху, та наближувати камеру безпосередньо до фізобладнання експерименту. При такій конструкції не потрібно користування навіть дошкою, а використати подвійні листи-залишки з контрольних зошитів та яскравий маркет для письма, встановивши камеру над листком, учні все якісно побачать. На виготовлення такої конструкції я витратив 1 день нажаль вихідний, але це того варто.

           Таким чином класична складова проведення уроку буде збережена, а вона себе зарекомендувала з позитивної сторони, а застосування відео, анімації та інших інтерактивних засобів навчання тим паче в допомогу, для них дистанційна форма навчання відкриває додаткові можливості.

docx
Додав(-ла)
Vagis Oleg
Додано
6 жовтня 2021
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку